Spring naar bijdragen

Vrijdag 8 augustus 2008


Houtje

Aanbevolen berichten

Floortje, Je weet een hoop voordelen te noemen. Houd dat maar voor ogen.
IK was gisteren ook bijna voor de bijl gegeaan.Kwam chagerijnig uit mijn werk en vies weer.
Ik had me bedacht dat ik wel een fles jenever mocht kopen. Pas op het allerlaatste moment ben ik rechtsaf gedraaid naar huis.Oeff. Hier wat gelezen en snel met het eten begonnen. Daarna was de trek weg.
Toen mijn buurvrouw belde of ik meeging een fietstochtje maken, was ik blij dat ik meekon, en niet al op de bank lag te dutten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb lekker wat bij jullie rondgehangen en de trek is weer weggetrokken. Ga zo de smulpoffertjes klaarmaken en daarna lekker even journaal kijken. Het liefste kijk ik eerst die van RTL4 en daarna die van Nederland 1. Vriend is niet thuis, dus dan kan dat vandaag.

Vriend keek vroeger om die tijd twee soaps, ik tweemaal journaal. Toen hij bij ons kwam wonen heb ik hem gevraagd welke soap hij kijken wilde. Dat was GTST. Sindsdien kijk ik alleen het journaal van RTL4.

Als GTST er niet is, dan is er wel een ander programma dat hij om die tijd volgen wil. Mag, het is dan zijn televisie half-uurje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, ik schrik niet, maar en echt blij dat je niet weggaat. Ik zat het al een tijdje te volgen. Ja hoe overleef je die tijd. Heb je familie of vrienden die jouw kinderen een dagje kunnen meenemen?

Of koop een leuk zwembad voor in de tuin of een spelcomputer van dat geld wat je aan de vakantie zou uitgeven. Niet te druk maken, maar inderdaad wel iets verzinnen voor die kinderen. Kinderen die niks te doen hebben pffff....
Of laat ze elke dag, zeker met die regen een leuke film huren. Ja ik verzin maar wat.

FLoor: ja daar zat ik ook in. Ik dronk twee maanden niet en dan hop daar ging ik weer.
Daarom staat hieronder 'weg met die eeuwige twijfel'. Telkens maar dat gezeur in je hoofd 'zal ik wel of zal ik niet'. Alleen daarom is het al handig om niet te drinken, hoef je er niet meer over na te denken.
Goed dat je in ieder geval vandaag niet drinkt. Morgen is weer een nieuwe dag.

Sammy: ja dat sjagerijnig geval had ik of heb ik vandaag. Misschien toch drukke dag gister. Of het rotweer of verveling, weet ik veel. Ben even gaan slapen, gegeten. Ben wel over het dooie punt heen, maar niet de behoefte om te drinken, lost niks op, dan zitten we morgen met een NOG rotter gevoel.
En oh jenever, daar heb ik ook te lang mee gezeten. Slaat zo heftig naar binnen he dat spul. Gevaarlijk hoor, zeker als je een tijd niet gedronken hebt. Na vorige zomer heb ik sterke drank voor mezelf zowiezo verboden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, jenever...volgens mij is dat dé sterke drank voor vrouwen die sneller willen dan wijn....Op het laatst deed ik met een fles geen twee dagen...en maar steeds andere slijters opzoeken...en de geur die van die goedkope jenever afkomt...net spiritus...

Vandaag niet voor mij! Koffie en spa!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AA gangers. veel plezier vanavond!
Floor, goed om de voordelen weer op een rij te zetten,; en als ze niet meer werken een lijstje maken met lange termijn voordelen en korte termijn nadelen en andersom natuurlijk! daar kan je alles in vangen en die slaat meestal wel positief naar niet drinken uit!

Houtje, kamperen in de tuin? vakantie in eigen huis dus! Lekker uitslapen
Ik had het zelfde idee als Trees, je kan altijd het huisje op marktplaats zetten, je weet maar nooit.

pizza ligt in de oven en ik hang voor de tv,
beter dan andersom! en natuurlijk met een overheerlijk glaasje sinas light!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal,

heb nog niet alles gelezen en niet niet echt de tijd om te reageren, maar natuurlijk weer wel tijd om het over mezelf te hebben ;)

ik heb hele lieve ouders, mijn vader is alcoholist. Hij wordt nooit vervelend van de JWW of zo, maar toch, hij is het wel... waar ik eerst gezellig met hem meedronk, is dat nu niet meer het geval sinds 7weken en 6 dagen. ( niet dat ik ze vaak zie, want ik woon ergen anders, maar toch...)
Hij vindt het heel knap dat ik gestopt en steunt me daarin. Maarrrr..... je voelt 'm al, hij wil misschien zelf wel minderen, maar niet stoppen. Nou, geloof me, dat lukt echt niet!
ik zou zo graag willen dat hij ook naar de AA ging en stopte met drinken en zijn leven eens bij de kop pakte.
ik zie nu, nu ik gestopt ben met drinken, wat JWW met hem doet, omdat ik inmiddels in mijn herstel zie wat het met mij gedaan heeft. alcohol is een sluipmoordenaar.
voor mijn moeder is het ook een doorn in haar oog.... pijnlijk om te zien hoor, terwijl ze verder een goed huwelijk hebben....

ik moet het loslaten, maar oh, oh, oh , wat vind ik dit moeilijk.

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

Vraag de arts om een verklaring, dat jeniet zelf mag autorijden. Dan krijg je het geld terug van de annueringsverzekering.

Trees, inderdaad met jenever heb je de roes wat sneller. Ik dronk wel altijd zachte borrel.Zit wat minder alcohol in.
Maar ja ,.dan nam ik het glas wel een maatje groter:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

Heel verstandig van je! Zo kan het ook, ik weet zeker dat je kinderen je niets kwaad gaan nemen.

Hanneke,
Ik wilde wel reageren maar zit een beetje opgesloten in mijn eigen cirkeltje. Wat goed dat je Obama hebt gezien. Hoe was hij? Ik weet van mijn eigenthesis pot thee, nootjes doen wonderen. Het komt wel goed.

Dank je wel voor de rest. Pippi, nee, ik ben dus niet gegaan en daarom ben ik vandaag wat huiliger. Stom ik weet het maar het zij zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,
Nog gefeliciteerd met het huwelijk van je dochter.
Verder kan ik je alleen heel heel veel sterkte toewensen.
{{{{knuffel}}}}

Kirky,
Verveling was voor mij ook altijd een goeie reden om het glas te ledigen. Ik geloof zelfs dat ik verveling creëerde om een reden te hebben. Nog tien minuten voor vertrek = een glas. En maar zeggen dat ik geen alcoholprobleem had, dat ik het alleen maar lekker vond.

Floortje,
En nu op weg om de Rivella uit een gewoon frisdrankglas te gaan drinken. Dat is ook een gedrags- en gedachtenwijziging. Daardoor wordt het gewoner om fris te nemen.
Als ik sinaasappelsap in een wijnglas geserveerd krijg, geeft me dit steeds een wat ongemakkelijk gevoel. Alsof ik weiger me aan te passen aan de massa (wat ook zo is).

Sammy,
Dat was dus close. Goed van je, je alarmbellen werken!

Trees,
quote Ja, jenever...volgens mij is dat dé sterke drank voor vrouwen die sneller willen dan wijn....Op het laatst deed ik met een fles geen twee dagen...en maar steeds andere slijters opzoeken...en de geur die van die goedkope jenever afkomt...net spiritus... unquote
Wat klinkt dat bekend! Alleen de 1/2 l jenever was puur voor de alcohol, de 3 flessen wijn dronk ik ook nog. :brokenheart::wacko::devil:

Hanneke,
"Ik kan minderen, " zei ook deze alcoholiste "want ik ben geen alcoholist (ik lig toch niet in de goot) en ik ben geen probleemdrinken, want ik heb geen problemen waardoor ik nu drink." Ach, het heeft zijn tijd nodig gehad. En het is gelukt.
Ik heb een oudtante die op latere leeftijd is gaan drinken (na haar 75ste). Dronk ze daarvoor af en toe een biertje in de zomer en bij feestjes een paar glazen wijn bij het eten, na haar 75ste heeft ze een keer whiskey geproefd en was er snel aan verslingerd geraakt. Ze is 91 geworden en was al aardig aan het dementeren (of was het Korsakov?).
En voor stoppen met een verslaving is het nooit te laat. Een andere oudtante was 73 toen ze stopte met roken. Mijn moeder (volgende week 70) is begin dit jaar gestopt met roken, haar broer en zijn man zijn eind mei gestopt met roken. En daar moet en wil ik ook mee stoppen, maar eerst uit de depressie.



Ik was vanmiddag populair: 3 telefoon(tjes).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even een tip uit Houtje's Huishoud Hoekje:

Over vragen over wasmachines, strijkijzers en allerlei apparaten: er is een site die heet: Ask An Owner (even op googelen) dan vind je bv. iemand met dezelfde cv ketel als jij en die jou kan helpen met vullen. Met eenzelfde wasmachine die jou kan vertellen met een plaatje waar het pluizenfilter zit en hoe je dat moet doen.


AskAnOwner.nl Praktijkervaring met producten. Stel een vraag aan iemand die hetzelfde product gebruikt.
www.askanowner.nl/ - 12k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
Help
DVD Spelers
Scooters
Snowboarden Webcams
Familie & Relaties
Hobbies & Passies
Kantoorapparatuur
Meer resultaten van askanowner.nl »

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al een paar leuke plannetjes hoor: ze willen naar Walibi (dat schijntoook met de trein te kunnen) we gaan naar een heel leuk zwembad hier in de buurt, naar de bios.

En ja, het geld voor het huisje (750 euro) was al betaald, maar de verzekering dacht, dat gezien het mislukken van de epidurale prikken en de morfine die ik moet slikken, wel kans op een teruggave was.

Ik kan dan pas eigenlijk beslissen of ik iets met de kids ga doen in plááts van Texel. Ik kan het geld ook maar één keer uitgeven hè.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanneke, je moet je vader zelf zijn tijd gunnen!
Denk maar aan alle ex-rokers die ineens het licht hebben gezien en iedereen willen genezen.....Nou ben jij natuurlijk niet zo heftig, maar dat je vader alleen al het voornemen heeft om te gaan minderen, is toch al mooi? En alleen omdat het ons (mij in ieder geval) niet lukt om te minderen, zijn er écht hele volksstammen die dat wél kunnen! Misschien zijn bij je vader de remblokjes nog niet stuk, en lukt het hem wel! Daar kan je hem toch geweldig bij steunen?
En anders, ach meid, het is je vader, dus dat is moeilijk, maar het is zíjn leven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanneke, ik ben het met Kirky eens dat je zelf door moet blijven gaan om het goede voorbeeld te geven. Begonnen wij niet allemaal eerst met: "ik wil liever minderen, want met stoppen mag ik nooit meer!"?

Ik vind het al heel positief dat hij zo goed met jouw stoppen omgaat. Dat hij daarover praten wil en natuurlijk kijkt hij dan ook naar zijn gedrag. Maar dat kost tijd.

Zelf wil ik melden vandaag wederom niet gedronken te hebben. :D:musicnote::present::)

Het is negen uur geweest en de winkels zijn gesloten. Ik herinner me nog dat toen ik dronk ik om kwart voor negen nog snel op mijn fiets sprong en moest crossen naar de winkel. Als ik daar echt op het nippertje kwam dan moest ik de jongens bij de deur vragen: "alsjeblieft, nog 1 dingetje?"
En een verbaasde cassiere die mij dan met alleen 1 fles wijn aan de kassa kreeg .............. :$

Goed, ook die moeite mag ik me besparen. Ik blijf lekker lui thuis en drink mijn koffie. :D

Ik ga zo bijtijds naar bed. Ik heb morgen een shopdag-afspraak met dochter. Vriend heeft het morgen druk dus gaat niet mee. Wel ondersteunt hij financieel morgen onze dag. Is hij toch iets aanwezig :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanneke,
Misschien denkt je pa dat het voor toch te laat is om nog te veranderen. Maar een mens is nooit te oud om te leren leven.
En als hij aangeeft dat hij wil minderen, geeft hij toch al een beetje toe dat zijn alcoholgebruik niet gezond is.
Praat maar gewoon veel met hem over hoe het jou gaat nu je gestopt bent en hoe belabbert je je voelde toen je nog dronk. Niet pushen, dat helpt toch niet. De overtuiging moet uit hemzelf komen.
Zei de ervaringsdeskundige :wacko: .

Houtje,
Je bent een echte informatiebron.
En het is fijn te horen dat jij en je teamgenoten weer een geslaagde dag hebben gehad.
Het lijkt me stug als je verzekering niet zou uitkeren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...