Spring naar bijdragen

Maandag 1 september


Sandman

Aanbevolen berichten

Carolien het valt me op dat jij informatie jou elders toevertrouwd zomaar bespreekt op dit forum.
Ik schrik er van.
Of is het niet zo vertrouwelijk als je ons wilt doen geloven.
Ik haal dat b.v uit de zin... dat zij wilden delen wat niemand iets aanging.


Fijne avond en tot later maar weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 146
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Carolien: ja zo werkt dat precies 'mijn partner is toch geen alcoholist' en zo gaat het ook met psychische aandoening en weet ik veel. Veel partners vind ik, sorry, ronduit DOM. Dom om dingen te ontkennen. Dat ze zich in de materie verdiepen. Ik denk dat er wel genoeg partners zijn die wel begrip kunnen opbrengen en Wel ondersteunend zijn.
Je bent verstandig Carolien. Zo min mogelijk op zeggen en zo min mogelijk op reageren. Ze reageren n.l. hun eigen frustratie op jou af. En maken jou belachelijk.
Lees nu dat ze het zelf ook wel lust. Nu verklaart het nog meer en het gevaar voor hun beiden is op een mega terugval. Daar kan je de klok op zetten.

Marieke: ik denk dat alcoholisme een zeer eenzame aandoening is. Om erkenning en herkenning te vinden zullen we lotgenoten moeten ontmoeten. Daarom is dit forum goed. Het haalt ons uit de eenzaamheid. Ik voel me veel minder eenzaam in heel het gebeuren nu en daardoor ben ik veel sterker geworden. Gun je man tijd, veel tijd en jezelf ook door te laten zien dat je niet drinkt.

Rudy: ja natuurlijk, ineens gaat de 'oude' wereld weer open en komt in het licht van de 'nieuwe' te staan.
Zeer interessant. En wellicht geeft je dat tevens de opening om je zoon nu te steunen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Nog steeds niks gelezen is het tijd geworden om als de wiedeweerga mijn fiets te nemen en naar koor te gaan.

Hou het droog. Zelfs het weer werkt hier mee.

Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

Oh, er is niks ergers dan je boosheid op een ander naar jezelf te projecteren.
Daar moet ik maar eens mee aan de slag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet nog een beetje bijlezen, maar voor ik vergeet waar ik op wil reageren...

Gem, jij ook al? Is toch even schrikken.
Het is inderdaad een hellend vlak, zo verraderlijk...
Misschien nog wel verraderlijker als het eerst goed lijkt te gaan.
Maar laten we niet vergeten waar we vandaan komen, ook al zal dat voor ieder verschillend zijn. We kwamen hier omdat we het niet in de hand hadden. Omdat we meer kwaliteit in ons leven wilden. Omdat we ergens voelden dat we meer waard waren en er meer voor ons inzat. Kwaliteit zit niet in een glas wijn. Dat is maar uiterlijke schijn. Kwaliteit zit in eigenwaarde, in vrij zijn, niet afhankelijk.
Laten we voor de nul gaan, en dat risico geen kans geven. Goed dat je het met je man hebt besproken, en dat hij meewerkt. Blijf schrijven, een vinger aan de pols!

Har, kom op je kunt het :present:
Een bierkoerier, wist niet dat die bestonden. Ja die moeten het natuurlijk van jouw ellende hebben.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond,

Heel eerlijk, log ik eigenlijk in om Rudy te feliciteren.
Gefeliciteerd! :present: En dat je hier nog maar veel je ervaringen
komt delen!

Verders, heb ik nog niet veel gelezen, wel wat hoor.
Maar ik was om 5 uur op, heb gewerkt, moet morgen weer om
5 uur op. En bij die gedachte ben ik nu wel moe genoeg om zo
weer richting bed te vertrekken.
Allemaal een fijne avond en truste voor later.

Laat ook vanavond die eerste staan, de avond duurt niet zo lang
meer. Morgen weer trots op met een helder koppie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, gefeliciteerd met 7 jaar niet drinken! Je bent een enorm voorbeeld voor mij, en ik hoop op een dag hetzelfde te kunnen vieren.
Ik hoop dat je een steun kunt zijn voor je zoon, zoals je hier en naar ik aanneem bij de AA mensen tot steun bent. Tegelijkertijd weet ik dat dat moeilijker is naarmate je dichter bij de persoon staat die je wil helpen. Andere factoren gaan dan een rol spelen, bij beiden. Er zijn maar weinig artsen die hun eigen zoon opereren, en weinig psychiaters die een naaste in therapie hebben.
Je kunt er nu in ieder geval voor hem zijn, door nuchter te zijn en een voorbeeld. En je kunt hem een weg wijzen, door hem die weg voor te gaan. Sterkte, ook voor je vrouw!

Gem, wat jammer, dat je bij het bereiken van een jaar nuchterheid ook meteen daarmee gestopt bent. Ik heb niet het hele draadje van gisteravond meer bijgelezen, dat kostte teveel tijd, maar ik hoorde het van Soothe.
Nu ben ik blij dat ik mezelf nooit een termijn gesteld heb. Ik heb op 7 augustus 2006 besloten voorlopig niet meer te drinken, zonder met mezelf een termijn af te spreken. Om helemaal eerlijk te zijn durfde ik dat niet, ik was bang veel te bang dat ik 1 maand, of 2, of 3, Kerstmis, laat staan een jaar niet zou halen. Ik heb het wel gehaald, en naarmate ik langer niet dronk zag ik meer vooruitgang bij mezelf, en besloot ik steeds opnieuw 'voorlopig' nog maar zo door te gaan, tot op de dag van vandaag. En ik bemerk nog steeds vooruitgang, verbetering, van mijn leven, mijn welbevinden en mijn functioneren. Dus weten jullie wat? Ik ga voorlopig nog maar even zo door! :D

Joann, ja het was even wennen om weer te beginnen vandaag, maar het was toch ook wel leuk. Samen met zoon vroeg op en op de fiets (hij loopt stage). Ik trof een hartverwarmende hoeveelheid mail aan, maar geen enorme puinhopen, en mijn collega's leken het gezellig te vinden dat ik er weer was. Wat kan een mens nog meer wensen?
Het meeste moet ik nog wennen aan de afwezigheid van Soothe. :( Alleen achter het aanrecht, in plaats van gezellig samen een potje koken. Het journaal kan me maar matig interesseren. Maar we komen er wel uit samen, en zien elkaar zeker weer! :D

Nu ga ik alweer koken, voor de late thuiskomer. Fijne avond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing, je hebt ooit al zo lang zonder gekund, dan kun je het nu ook! Zet 'm op!

An, je gaat inderdaad goed zeg, toppie!

Kaia, ik schrok ook even, maar je bent gewoon een lellebel :D. Je ontdekt dus een patroon dat in meerdere dingen in je leven te zien is. De kunst is om uit te zoeken waar jij je echt fijn bij voelt en waar grenzen overschreden worden (jouw eigen grenzen he, wat een ander daar ook van vindt).

Marieke, als een gesprek zo lastig is, is het dan misschien een idee om wat dingen in een brief te zetten? Zonder verwijten, hou het bij jezelf, wat jij voelt en hoe jij graag verder zou willen. En dat je hier een keer over wilt praten.

Rudy, 7 jaar, gefeliciteerd, fijn om zulke voorbeelden te hebben. Dat het kan.
Je zoon aan de drugs, wat zul je geschrokken zijn. Sterkte.

Stien, welterusten.

fijne avond, Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ligt de ijskast weer vol bier, voor de 'gezellige middag' voor de mannen.
Ik heb er maar even naar staan kijken. Al die flesjes op een rijtje.
Op de onderste plank ligt een heerlijke grote fles cola light.
Mmmm ... veel interessanter:

Lest de echte dorst,
Krijg er zeker geen hoofdpijn van,
Smaakt lekker,
veel goedkoper, want na twee glazen zit ik plof vol,
Ik zal zeker goed slapen vannacht,
Mijn zelfvertrouwen groeit door geen alcohol te drinken,
morgen geen schaamte en schuld,
kan morgen gewoon op het forum schrijven, zonder allerlei uitleg,
Kan morgen fatsoenlijk werken,
Heb aandacht voor mijn gezin,
Ik heb morgen ook geen dikke uitgezakte kop,

Kortom: heb de ijskast weer dichtgedaan en de flesjes liggen nu lekker saai in het koude donkerte te liggen niksen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik schrik toch wel een beetje naar aanleiding van de reacties op mijn posting van gisteravond.
Ik krijg het gevoel dat een aantal het idee hebben dat ik alles maar laat waaien. Het tegendeel is het geval!
Voor mijn gevoel heb ik geen terugval gehad. Ik heb aan de alcohol geroken en naar aanleiding daarvan weer besloten ervoor te gaan. Ik had gemerkt dat het alcoholgebruik van mijn man, mij ertoe aanzette om het maar weer eens te proberen. Belachelijk, want ik lees al zolang mee hier dat ik het eigenlijk wel moest weten. Toch wilde ik het zelf weleens ervaren en heb het bewust uitgeprobeerd. Ik merkte na die paar drankjes in de vakantie dat er een deurtje werd opengezet en dat resulteerde erin dat ik zaterdagavond ook weer 2 glazen wijn heb gedronken. Door het lezen op het forum ben ik er achter gekomen dat die voortdurende blootstelling aan drank voor mij niet goed was! Als ik niets tegen mijn man had gezegd had het gevaar op de loer gelegen.
Het klinkt misschien heel raar maar ik heb niet het gevoel dat ik nu in de gevarenzone zit, mits IK maar weer op die nullijn blijf. Kortom gesprekje met mijn man en alert erop blijven dat hij en ik ons aan de afspraak houden. Overigens heb ik in al die tijd nooit zoiets aan mijn man gevraagd. Ik vond dat ik het alleen moest doen, tenslotte was het mijn probleem en niet het zijne
Terwijl ik dit stukje schrijf krijg ik het idee dat ik me tegenover jullie moet verantwoorden en nu excuses ga lopen zoeken (ik hoor jullie al denken!).
Ik heb ook vreselijk getwijfeld of ik het wel moest schrijven gisteren. Ik wil anderen niet in gevaar brengen door iets wat ik willens en wetens heb gedaan. Drinken omdat je na zo'n lange tijd nieuwsgierig bent en niet omdat de verslaving regeert voor mijn gevoel. Dat laatste vind ik erg belangrijk!!

Mijn excuses aan degenen die ik door mijn bijdrage aan het twijfelen heb gebracht.

Het rare is dat ik namelijk door mijn drinken weer weet wat ik wil. Namelijk niet drinken. Zonder die ervaring van het drinken had ik dat gevoel niet teruggehad voor mijn gevoel. Nu wel.
Dus spijt heb ik niet. Het is voor mij belangrijk geweest en nu weet ik weer wat ik wil.
Ik ga echter niet meer tellen zoals ik gisteren schreef.
Al is de mijlpaal van Rudy wel geweldig (gefeliciteerd!!!! :present: )
Dat ik niet tel betekent niet dat ik niet serieus ben. Sterker nog ik ben serieuzer dan ik de laatste maanden was. Ik heb mogen ervaren dat ik veel kan doorstaan zonder drank. Dat geeft een heerlijk gevoel.
Ik hoop dat jullie het snappen en zo niet dat moet ik daar ook begrip voor hebben.....

....zucht......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem: toch is het niet voor niks dat je het schreef en ik denk ook heel erg goed en vooral belangrijk.
Door de reacties leuk of niet, werd je toch in de positie geplaatst om jezelf nog eens extra onder de loep te nemen. Lastig, maar het kan nooit vaak genoeg gezegd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat maar weer eens duidelijk is hoe verraderlijk de drank is, en hoe dichtbij het bij ons allen staat!
Bah, ik wou dat ik er nooit aan begonnen was!

Voor nu kan ik alleen maar zeggen dat ik vandaag droog blijf. Hoop ik dan!
Op weg naar morgen, de volgende 24 uur!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, opbiechten hoort erbij, we zijn eerlijk tegen elkaar, naar ik hoop.
Zou je het niet vertellen, dan ontken je het eigenlijk ook en beetje naar je zelf toe!

Schamen, niet nodig. We zijn allen uit hetzelfde hout gesneden.
Schuld, ook niet nodig. Misschien naar jezelf toe!

Verstandig nee! Hoogst onverstandig! Ik kan de drama's met je nog goed herinneren, hoeveel moeite het je kostte te stoppen.
Oké, je ging voor een jaar. Moet je dan als het jaar vol is experimenteren? Waarom denk je niet, een jaar van het probleem af, het bevalt en ik dreun door!

Je triggert jezelf en kan in no time terug bij af zijn.

Dus niet erg slim. Daarom blijf je wel een aardige vrouw hoor Gem. Niets mis mee!!

Groet. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Soothe... verdorie, man... heel l4llig, maar nu ben ik in nuchtere toestand ook al weer je telefoonnummer kwijtgeraakt. Ik heb hier twee agenda's liggen, maar om de één of andere duistere reden komt jouw nummer alleen maar op weggerakende papiertjes terecht. Zou je me nog één keer je nummer door kunnen geven, dan beloof ik jou en mij dat ik het meteen in beide agenda's zet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...