Spring naar bijdragen

Maandag 1 september


Sandman

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 146
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal,

Scroll maar lekker door.

De kop van de werkweek is er weer af. Iedereen (nou, ja, we zijn met zijn drietjes) is weer terug van vakantie, dus zit ik niet meer alleen. Wel zaten we met een grote lawaaïerige kraan voor de deur. De uitlaat ook gericht op onze deur. Het kantoorpand achter ons kantoor krijgt een dakkapel.

De bestelde boeken voor dochter opgehaald. Nu moet ze nog 1 boek, dat heb ik ook besteld en moet per post komen. Ik verwacht het eind volgende week. Tja en dan sta ik in een boekenwinkel en dat is de kat op het spek binden. Weer twee spannende boeken gekocht van Tess Gerretsen. Ach, leesverslaving is niet zo erg.

Dochter heeft haar rooster binnen en gaat nu werken. Vanavond heeft ze dan nog ballet en harples. Morgen een 'gezellige' fietstocht, woensdag de opdrachten ervan uitwerken in een presentatie. Donderdag gaan dan eindelijk de eerste lessen van start.

Zoonlief is een paar uurtjes thuis voordat hij weer richting grote stad gaat.

Straks ga ik naar koor (joepie ja, dat gaat ook weer van start).

Je kunt wel merken dat de vakantie voorbij is.

Van lezen zal er niet veel komen vandaag en van reageren nog minder.

Ik ben moe en heb honger (alweer), dus ik ga een boterhammetje eten en dan maar even op bed liggen.

Tot een andere keer.

P.s.: ik drink niet, geen lust daartoe, bleuh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee biologisch meisje! Ga je dan na donderdag heel veel dagen inlassen voor de eerste R?

Corinne, ja leuke boeken! Hier is de lust ook weg. Hoef het niet meer! lekker slapen!

Soothe, hier liever ook niet teveel feestjes, zeker niet van het kaliber van lellen... Véél te vermoeiend! :D

Woensdag wordt mijn allerliefste zoontje 10! en hij ging vanmiddag zonder kus naar school...
Morgen de beuk er maar weer in! :)

Bam, ik denk AA tegenwoordig voor meer structuur. Zou het wat zijn? En wil je me (per pb) eens een leuke groep adviseren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even reageren op mijn vraag aan jullie gisteravond.


Slofje: inderdaad een goed idee om ze de cirkels eens te laten lezen.


Anna: ja het klopt, ik ben zover dat ik het probleem helemaal bij mij leg.
Helaas is mijn familie niet erg spraakzaam over dit onderwerp.
Het liefst doodzwijgen. En het zal je niet verbazen dat ze allemaal graag alcohol drinken.
Een heel aantal hebben zelf een probleem, maar zullen dat niet zeggen.
Zoals ik al zei: ik heb al verschillende pogingen ondernomen om 'mijn probleem' serieus te nemen. Waarschijnlijk ben ik niet duidelijk genoeg. EN verder zien ze het probleem bij mij niet, want ik functioneer nu eenmaal normaal. Ik zorg en doe veel, dus wat is het probleem??


Pippi: het komt er inderdaad op neer, dat ik maar moet leren er tegen te kunnen, want er wordt inderdaad veel gedronken overal.
Trouwens de oxazepam zal je enorm helpen in stress volle tijden. Het houdt mij van de drank af. Al jaren en ik raak er niet aan verslaafd.

Corinne je schreef gisteravond: ' Door hardliners werd ik altijd opstand en werd ik richting drank geduwd.'
Je hebt het zo goed onder woorden gebracht. Ik had dus vijf jaar niet gedronken en toen ik dus ineens zware tegenslagen kreeg en mijn drank zucht naar mijn gevoel niet te temmen was ben ik weer gaan drinken.
Ik weet nog dat ik dacht, 'nu kan ik weer opnieuw gaan tellen', Vijf jaar naar de kl@te.
Jammer dat ik toen niet wist wat ik nu weet.
Dat het GROTE nonsens is.
Heel dat tellen is ONZIN!!!
Het gaat erom dat je gewoon niet begint en als je dat toch doet zo snel mogelijk stopt om de schade binnen de perken te houden.
Het leven weer oppakken en doorgaan met de 'reis', er iets van leren.

Soothe: 'een alcoholist kan niet drinken, nooit,', daar ben ik mee eens.
Maar de angst van als het dan TOCH gebeurd is gevaarlijker en zorgt een glaasje misschien voor een fikse uitglijder en dat is pas erg.


Gem: ook bij jou sluit ik me aan. Je onderkent het gevaar en je weet waar je voor gaat.
Mijn eerste startdatum was 15 augustus 2000, dat was de zwaarste.
Mijn herstartdatum is 15 augustus 2007, toen ik hier nogal wanhopig op het forum kwam.
Nu sta ik zo'n twee maanden droog en dat blijft ook mijn streven, niet drinken.

Vanmiddag was ik zoooooo moe en ik moest boodschappen doen en liep sjaggie langs de bier afdeling. Ik zeg tegen mijn man 'het is toch belachelijk dat ik nu denk dat bier mij nu gelukkig, fit en blij gaat maken, HOE KAN IK ZO DENKEN'. (ik ben alcoholist, daarom denk ik zo) .

Hanneke: proficiat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HET IS KLAAR!!! TAART!!!!!!!!!

Har: welkom !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, wat goed dat je weer naar de AA gaat.Zou toch zonde zijn om nu weer bergafwaarts te gaan.
hOE ver ben je inmiddels met je gebit?

Hanneke, Gelukkig het einde. Nu maar even ontspannen.

Rudy gefeliciteerd met 6 jaar. Op naar het zevende

Marjo, lekker zo,n pj dag?? Dat zou ik niet kunnen.

Soothe, aan de slag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vier iedere dag dat ik schoon schip heb gemaakt met mijn leven beheerst door drank.
Al 7jaar droog tot achter de oren, sober zeggen ze in België.
Mooi simpel woord....sober.
Op 1september 2002 stond ik 1 jaar droog.
Daaraan vooraf gingen ruim 35jaar leven in een hel.
Nu en dan een zonnestraal maar ook dat moment ging ten onder aan overvloedig drankgebruik.
Mijn hemelhuis telt NU 7sterren.
Een soort van tegel waar een gelukkig gezin op staat afgebeeld.
Ze schillen nog net geen aardappelen.
Anders dan in Nederland waar om de 5jaar een jubileum wordt gevierd.
Wel wordt de mogelijkheid open gelaten ieder jaar te vieren met taart taart t.g.v. een AA verjaardag.

Het eerste jaar droog was ik zo blij als een klein kind.
Ik had het gehaald , eindelijk iets afgemaakt in mijn leven.
Natuurlijk barste ik van de diploma's, gehaald om te laten zien dat ik niet stom was.
Maar eenmaal iets afgemaakt bezat ik niet de gave ervan te genieten en het volgende, vaak te moeilijk en niet te overzien project stond weer voor de deur.
Ik hunkerde naar applaus, wilde er persé bijhoren, gezien worden maar wist niet hoe.
Ik kon er niet mee omgaan (applaus)en de hunkering naar drank werd al maar groter.

Fran herinnerde me in haar bericht van gisteren, hoe ik eenmaal gestopt naarstig ben gaan zoeken naar verbanden en de lijnen van vroeger die vaak parallel lopen aan het latere leven en heb die doorgetrokken naar NU.
Vroeger onmachtig met het leven kunnen omgaan, nu onmachtig te stoppen met drank.
Vroeger niet gezien en later op allerlei omslachtige vaak negatieve manieren aandacht trekken.
Teleurgesteld in mensen en nadien niet weten hoe die teleurstelling het hoofd te bieden.
Niet begrenst zijn en op latere leeftijd overal angstig voor zijn.
Altijd aan voorwaarden moeten voldoen en niet weten hoe onvoorwaardelijke liefde eruit ziet.
Ik kan nog wel een tijdje doorgaan, ik heb het allemaal onderzocht.

Drank was één van de oorzaken mee, dat ik niet functioneerde.
Drank was niet debet aan alles wat mis is gegaan in mijn leven.
Drank vergrote mijn angsten en problemen alleen maar uit.

Er is veel veranderd in mijn leven, veel werk verzet.
Geestelijk volwassen geworden en emotioneel beter bestand tegen positieve en negatieve invloeden van buitenaf, kan ik het leven beter aan.
Ik ken gelukkige momenten en mijn hart zit op de juiste plaats.
Niet omdat mijn hart zoals vroeger bijna uit mijn borst klopte door spanning en uit angst, maar om de hartverwarmende momenten die ik vaak meemaak in mijn hernieuwde manier van contacten leggen.
Ik ben er blij mee.

Voor mij is één glaasje drinken per dag niet weggelegd.
Ik voel de spanning, het gevecht om meer, de neiging te gaan sjoemelen, de oneerlijkheid, de bedroefde blikken in de ogen van mijn dierbaren, de onverschilligheid en de eeuwige strijd om te stoppen, opnieuw tot op het bot.

Mijn feest wordt enigszins overschaduwd door een eenzijdig ongeluk van mijn vrouw.
Auto per totaal, zij mankeert gelukkig niets.
Een telefoontje van mijn ex die mij vertelde dat onze jongste zoon aan de drugs is.
Toch een grote schok voor mij en in een minuut ging 35jaar leven in een hel aan mij voorbij.
Dit probleem is te groot voor mij alleen en leg ik naast me neer totdat ik de mening van meer mensen heb gehoord en vervolgens stappen te ondernemen.
Das niet onverschillig maar een wijs besluit, denk ik.

Bedankt voor de felicitaties en ik denk dat ieder zelf zal moeten ervaren, gaan voelen, welke manier helpend en welke regelrecht naar de laatste rustplaats leidt.
Over het algemeen zijn wij beschadigde trotse gevoelige, maar ook verdomd eigenwijze mensen die niet snel iets van een ander aannemen.
Door schade en schande wijs geworden.
Sta open voor elkaars mening, vlucht niet meer.
De lijn van omgaan met elkaar hier, is weer door te trekken naar de manier van omgaan met mensen buiten het forum, b.v gezin maatschappij.

Het ga jullie goed.
Ik kom wel weer eens piepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An :present:

Marieke wanneer is het goede moment.
Wel knopje moet je dan drukken?
Als je de waarheid wilt horen, vraag waarom hij weg loopt.
en zeg dat je je in de steek gelaten voelt.

dat is denk ik een mooi uitgangspunt om te bespreken.

In de steek gelaten voelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke ik geloof je onvoorwaardelijk.

De problemen terug spelen, ja dan ben je gauw uitgepraat.
Geef elkaar de kans om te zeggen wat je kwijt wilt zwijg en luister naar elkaar.


Als een van de partijen dat niet aankan of er gewoon ongevoelig voor is moet je blij zijn met een AAvergadering waar je deze problemen goed kunt bespreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je Pip, ik denk dat ik nog wat voor hem kan betekenen door er te zijn.

ik ken zijn gemis maar al te goed, want hij is groot gebracht in de lijn van mijn eigen opvoeding.

(Ik heb iets met "lijnen" vandaag)

Geen liefde, in de steek gelaten, bang gemaakt, ondubbelzinnig laten weten dat je niet gewenst bent.
Minderwaard voelen en de twijfel, ongeloof en wantrouwen en een houding aannemen om me staande te houden samen met drank, was een manier om te overleven.

Ik zie dit nu in hem terug en weet wat dat met een mens kan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...