Spring naar bijdragen

Maandag 1 september


Sandman

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 146
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hier nog even de kurkdroge lellebel :D

Gem dank voor je openheid, mij helpt het juist te lezen dat het tegenvalt, dat je de bevestiging krijgt om het niet meer te doen omdat je simpelweg al lang genoeg gestopt bent om te weten dat het geen meerwaarde heeft, en hoewel ik heel soms wel eens denk aan een glaasje bubbles, voel ik eigenlijk zelf al aan dat dat het niet gaat zijn. Dus jouw bevestiging is mijn bevestiging :present:

Wingchun je klinkt goed hoor, maar jij 'mag' vandaag toch zelfs wel 7 eenheden, wat komt er na het varken? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal. Ik ben niet erg op de hoogte van wat zich hier allemaal afspeelt. Ben net even door de laatste paar dagen gereesd en zie wel enige vervelende dingen.

Allereerst wil ik alsnog Anjo codoleren met het verlies van X. Heel veel sterkte en wat ik zo snel van je gelezen heb, daar kan ik alleen maar bewondering en respect voor hebben.

Har die niet gaat zoals ie zou wensen. Ja Har, het kan ons allemaal overkomen. Dat realiseer ik me maar al te goed. Ik heb voor mezelf nu geleerd (en daar ben ik nog steeds dagelijks mee bezig) om me nederig op te stellen, vooral niet teveel zelfvertrouwen te krijgen. Dat heeft me vorig jaar flink genekt. Als ik nu denk anderen niet meer zo nodig te hebben, gaat er bij mij direkt een alarmbel.

Na mijn vakantie had ik niet zo'n zin meer om naar meetings te gaan. Ik herkende dit gevoel van een jaar geleden en heb mezelf nu bij de haren elke avond naar een meeting gesleept. En daar ben ik blij om, dat ik dat gedaan heb, want ik zie weer heel goed dat ik nog heel veel te leren heb.

Vorige week was ik twee keer op een meeting aanwezig bij ernstige meningsverschillen tussen enkele mensen die al 20, 18 en 2 jaar droog staan. Vele aanwezigen liepen weg en afgelopen vrijdag bleef ik zelfs alleen achter in het meeting-lokaal, met de aanrichter van de onenigheden.. Moest ik nou ook weggaan of niet? Ik ben gebleven. Vluchten zou oud gedrag zijn en ik wilde wel eens ervaren hoe het zou zijn om niet te vluchten.
Heb uiteindelijk met die ene persoon een hele meeting volgemaakt (een NA-meeting volgens een strak protocol. Sharen zonder onderbrekingen. Teksten voorlezen. We hebben met z'n tweetjes de zesde stap nog eens gelezen en daarover geshared. En aan het eind van de avond zei die ander me dat hij zoveel had gehad aan deze avond met mij en zich realiseerde dat hij na 20 jaar nog steeds een herstellend verslaafde is. De man is notabene mijn sponsor.

Door deze avond was ik het hele weekend wel wat van slag maar heb mij ook nog weer in de stappen en tradities verdiept en nu voel ik me gewoon ontzettend blij. Dat ik een medeverslaafde heb kunnen helpen. Daar ga ik voor. Niet alleen om zelf te leren, maar ook om anderen te helpen. Dit is ook de enige reden dat ik bijhou hoelang ik clean ben. Want pas na een jaar cleantijd mag je zelf sponsor worden en andere taken uitvoeren, zoals bijvoorbeeld voorzitter, secretaris, penningmeester... niet dat ik op zulke functies jaag, ik mag natuurlijk al helpen met de kleinere dingetjes, maar me inzetten voor het behoud van NA-eenheid wil ik graag.

Hoe dan ook, ik ben blij dat ik NA gevonden heb, of zij mij... Ik denk niet eens meer aan drank. Herstellen is eigenlijk heel boeiend en daardoor veel leuker. En als ik zo mijn sponsor dan eens bekijk dan mag ik dus nog minstens op zo'n 20 jaar vooruitkijken, hihihi... dat wordt een mooi leven, op deze manier..

O ja, vanavond bleef ik met de muis van m'n hand aan een hoektand van ons hondje hangen toen ik iets uit z'n bek wilde halen, een vies plastic zakje dat voor hem erg lekker leek te zijn. Gevolg, een gat in de muis van m'n rechter hand, bloeden als een rund. Dit zou voor mij typisch een geval van paniek geweest zijn, nu was het een geval van: is gebeurd, gauw naar huis, afspoelen, dokter bellen en naar het splinternieuwe ziekenhuis (dit weekend geopend) voor een tetanusinjectie.. hahaha.. ik ging al van m'n stokje als ik het woord injectie nog maar half gelezen had, maar nu zit ik erbij of er niets gebeurd is. Alleen wel een lastig verbandje om m'n rechterhand en duim.. wordt morgen lastig met schilderen. Werkelijk alles lijkt anders nu ik het leven weer nuchter bekijk. Ik hoef niet meer te doen of ik heel dapper en stoer ben, ik hoef alleen maar te aanvaarden dat ik niet dapper en stoer ben...en daar voel ik me dan weer een stuk dapperder en stoerder door.

Allez... genoeg gepraat voor zo'n zwijgzaam tiepje als dat ik hier de laatste tijd ben. Dat ik hier niet zo vaak ben is geen desinteresse, hoor. Ik ben gewoon elke avond op pad, en overdag aan het werk. Maar ik kan het niet laten om af en toe toch even hier te koekeloeren.. ik vind het een leuk forum.

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NA staat voor Narcotics Anonymous. Hier komen verslaafden aan allerlei middelen. Alcohol wordt als harddrug gezien. Ik voel me thuis bij deze mensen die vaak echt de dood in de ogen hebben gekeken. Hier kan ik echt heel veel leren. En structuur is er ook erg belangrijk, net als voor mij. Eerder bepaalde ik altijd mijn eigen structuur, ik hoefde niet te passen in wat algemeen gangbaar was. Ik was bijzonder. Ik ging mijn eigen gang wel. Ja ja.. mijn eigen ondergang tegemoet. Ik moet niet zo eigenwijs zijn. Ik mag best wel eens wat suggesties van ervaren mensen gaan opvolgen. Tot nu toe doet het me geen kwaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky laat je ons even weten hoe het gaat, ik denk dat we nu allemaal denken aan dat dappere vrouwtje die zich alleen voelt in haar nieuwe huisje en daarom nu misschien wat gremlins heeft binnengelaten, terwijl wij er toch ook zo graag voor je zijn.....:present:

Tapas jij kind mijner virtuele tante, niets laten hakken hoor, achter de wolken komen wel weer zonnestraaltjes ook, natuurlijk leef je mee maar blijf bij jezelf, ach ja die grenzen it's all in da family.....misschien schaam je je vandaag wat voor deze tak maar jij doet het GOED ;):sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, ik vind het stoer van je hoor!

En Winchum, zonder te willen wroeten in je afbouwschema, waarom niet gewoon NU stoppen? Kan je nog nét zeggen: ik ben op 1 september gestopt! En geloof me, nu is het net zó moeilijk, of misschien wel makkelijk als later!
Misschien verras je jezelf wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehe,

Het was geen onwil dat ik weg was of valse schaamte B). Maa school betekende weer rennen, even in dorpje X wat ophalen, dorpje Y wat halen, kids voederen, behangspullen kopen en om 4 uur begonnen met behangen. Valt niet mee in je eentje, om 8 uur had ik acht banen erop zitten en kreeg ik hulp van de buurman, gelukkig, en hebben we nog twaalf banen gedaan. Het is 4/5 klaar, nog een halve baan hier, een halve baan daar, om een verwarming heen, dat soort dingen.

Ben echt bekaf dus ga even voor de buis hangen om te chillen en naar bed.

Rudy, een megaprestatie je 7 jaar. Maar het meeste ben ik je dankbaar voor je inlevingsvermogen en goede adviezen die ik in de loop van de tijd van je heb gekregen :hart; dank je wel.

Ik maak me ook ongerust over Blacky, wie heeft haar telefoonnummer eigenlijk? Francesca? Kan iemand haar even bellen? Er gaat nl. wel een alarmbelletje ringelen dat meestal gelijk heeft en ik ben niet de enige lees ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen,
Mijn pc viel gister uit en dat was maar goed ook.
Ik was boos en dat had een reden.
Was mijn medicatie vergeten en dan word ik hyperdepiep. Kreeg een mega trek moment en werd jaloers op iemand die hier onder invloed was.

Kan er nog steeds slecht tegen als iemand hier onder invloed zit te brallen. Zoveel aandacht...................
Maakt mij boos en is niet persoonlijk een aanval

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond adb'ers ,
iets zei mij dat ik moest inloggen en ik zie dat een bericht welke ik geplaats heb blijkbaar heel veel mist , nou moet ik jullie eerlijk bekennen dat ik vandaag met serieuze jodido internet problemen gezeten heb en mij dus afvraag waar de rest van mijn bericht naar toe is ??
mijn sorry was aan jullie gerricht ivm dat ik door de verhuis zo weinig tijd voor jullie heb , en er stond nog veel meer in mijn bericht o.a dat proximus vandaag zich het recht genomen had om mijn telefoon en mijn mobiele internet af te sluiten , reden mijn tot nu toe rekening liep te hoog op ??
indien ik zin heb om 2000€ per maand te verbellen is dat mijn probleem en niet dat van hun als ik het maar betaal .............. ps ik verbel geen 2000€ per maand hoor ;)
het is een ganse hoop gezeik geweest en frustratie om de lijn terug in orde te krijgen , hun escuus van proximus " ja maar madamme wij zagen ineens veel telefoons richting nederland , en mischien was je telefoon wel gestolen " ja zeg bel een mens dan eerst even op aub
na mijn verdwenen berichtje aan jullie ben ik de zetel in gedoken en heb geslapen , neen gedronken heb ik niet als stond het wel weer dichtbij .
voor de resrt gaat het wel al voel ik dat ik de laatse tzee zeken veels te veel van mijn eigen gevraagd heb en ja dat wreekt zich
met yong yang en rakker en ook de schildpadden is alles oke de diertjes genieten enorm van de mooie grote tuin :heart: ying en yang 16 maanden oud en voor het eerst in hun levn buiten :-))
wie ik wel enorm mis is het hondje maar daar heb ik een keuze gemaakt dat het voor het hondje niet goed is om altijd de heen en weer te krijgen , dus hondje blijft bij mijn ex vriendin .
voor e rest weinig slapen en te weinig eten , maar ook dat komt in orde met toijd en boterhammen
dus nogmaals sorry dat ik er momenteel niet voor jullie ben maar ook dat komt in orde
groetekes en nee ik heb niets gelezn ben dadelijk met heel veel geduld grgrgr mijn eigen bericht gaan zoeken , normaal ga ik woensdag vast internet hebben allez als ik het zelf in orde krijg want het is een zelfbouwpakket ;)
ps begrijp niu de onrust beter en dus ook het smsje en mailke thanks
slaapzacht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha, Kaia, ik me schamen voor jou? ben je gek! Af en toe lellebellen is geen ramp en liever nuchter dan met een slok op. hihihi, ik kon dat niet eens met een slok op!
Blacky ligt me na aan het hart, heb ik ooit ook ontmoet en een tijdje mee gemaild, dan komt het altijd harder aan, en zeker als ik zoals nu toch ietwat gevoeliger bent dan normaal. Dat ze gedronken heeft moet bijna wel. Hopelijk is het een eendagsterugval net als de vorige keer!

Het sterkt me gelukkig ook weer, ik voel steeds meer dat ik dus echt niet meer samen met vriendje drank wil zijn. Ik zie hier zo de nare nadelen daar van. Ik houd het toch echt liever bij de voordelen!

Pip, ik snap dat je een rotweek hebt gehad maar ik denk dat deze gevoelens al langer op de loer gelegen hebben, ze moesten er een keer uit.. Als je weer wat verder bent in de tijd zal je toch merken dat het niet voor niks geweest is. Je hebt de pijn niet weggedronken dit keer, maar je hebt het toegelaten! wie weet kan je daardoor later weer wat meer afstand nemen. Fijn dat je wat pammetjes gekregen hebt om weer wat tot rust te komen.

Mijn 'vrije' dag morgen zit aardig vol gepland dus ik ga pitterdepitten, snaveltje dicht en oogjes toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

deze trage internet is dus niet te doen , zal echt blij zijn als het wer gewoon is
carolien ik copieer volgende van jou
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Balans en evenwicht krijg je niet kado, het is hard werken en zelfonderzoek.

Evenwicht vinden tussen verleden, het NU, en toekomst........
tussen de gevleugelde uitspraken : wie het verleden vergeet, is gedoemd het te herhalen, en....... (maar).... wie (teveel) met z'n gezicht naar het verleden gekeerd staat, staat met z'n rug naar de toekomst.

Aan het verleden kun je niks meer veranderen, wél van leren.

Invloed hebben op de toekomst kun je eigenlijk alleen maar door je op het NU te richten.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
het is er eentje met veel waarheid in en de laatse dagen wordt ik hier dus regelmatig mee gekonfronteert , het is inderdaad in het NU dat ik mag leven , niet in het verleden en ook nog niet in de toekomst dat koùmt wel als het zo ver is
allez tot binnen 1/2 uur want zolang duurt het om iets te kunnen lezen :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werk voor een uitzendburo en vandaag werd de hele ploeg naar huis gestuurd omdat er geen contact met de server kon worden gemaakt.
Dit tot en met woensdag en das mooi balen want niet werken geen geld.
Zit al zo krap en moet heel veel schulden afbetalen.
Moet ik zwaar tegen mijn kunnen de uren do en vr inhalen. Probeer maar te genieten van de komende vrije dagen en ga mo naar de kapper toe.

Ga nu mijn haar kleuren dan is dat maar vast gedaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...