Kohtje Geplaatst 7 september 2008 Rapport Share Geplaatst 7 september 2008 Ben ik weer even. Ik was al weer aan het werk en zoals zo vaak tijdens het schilderen, liet ik ook dit keer mijn gedachten weer eens de vrije loop. Nu bleef ik bezig met de titel van dit dagdraadje. Ik zie dat Tina deze uitspraak van koningin Emma als uitzwaaier gebruikt. Een mooie uitspraak, daar niet van, maar ik zet er mijn vraagtekens bij.Ik ben altijd heel erg bezig geweest met andere mensen gelukkig en tevreden maken. Daarbij stelde ik vaak dermate hoge eisen aan mezelf dat ik er diepongelukkig van werd. Om dat gevoel van ongelukkig zijn om te zetten in gelukkig voelen dronk ik er een eind op los. En ja, de wereld leek dan zachter en minder zwart-wit dan ik eigenlijk vond dat ie was. Ik voelde me dus diep ongelukkig en gelukkig zijn was een heel grote kunst voor me. Zo groot dat ik het niet voor elkaar kreeg om me gelukkig te voelen. Wat deed ik er nog toe? En ik merkte dat de mensen in mijn naaste omgeving ook niet echt gelukkig van me werden. Waardoor ik me nog verder voelde afzakken en drank een overlevingsmiddel werd. Ik was in een vicieuze cirkel terecht gekomen van ongelukkig zijn, niet gelukkig maken, daardoor ongelukkig worden... Elke morgen trek ik een kaart met een aandachtspunt voor me. Op één van die kaarten staat: "Het mooiste geschenk dat ik een ander kan geven is goed voor mezelf zorgen". Deze uitspraak heb ik me ter harte genomen. Ik ben begonnen met niet meer te drinken. Om dit vol te kunnen houden ben ik begonnen met de 12-stappen behandeling van Tactus en ben meetings van AA en NA gaan bezoeken. En gaandeweg deze behandeling leerde ik van mezelf te gaan houden en voor mezelf te zorgen. Niet alleen fysiek maar ook (en vooral) in spiritueel opzicht. Ik merk dat, nu ik mezelf leer kennen en me zonder verwachtingen en eisen te stellen naar anderen kan opstellen, mensen me meer gaan waarderen en zelfs weer echt van me gaan houden. Nee, dat zeg ik verkeerd. Ze hebben altijd wel van me gehouden, maar ze maakten zich zorgen om me, konden niet gelukkig door mij worden. En nu kan dat stukje bij beetje wel weer.Ik wil voor mezelf de uitspraak van koningin Emma dus wat veranderen. Ik maak er voor mezelf van: Ik zorg goed voor mezelf, daar word ik gelukkig van. Als ik gelukkig ben is gelukkig maken geen kunst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 7 september 2008 Rapport Share Geplaatst 7 september 2008 Goedezondagmorgen lieve allemaal,Mieke hieperdepiepHOERA Pippi wat gezellig lijkt me dat met je dochter lekker slenteren en dan met prutjes thuiskomen die je een poosje later weer met de vuilnisman meegeeft Fijne dag voor de meisjes!!Kohtje wat een mooi bewustzijn, zowel voor jezelf als voor anderen, wat kan een mens toch prachtig worden als de drank eruit is!Tina nog even wat betreft het ziekmelden (zegt de ene ...tegen de andere... ), iemand zei laatst tegen mij: "Kaia de wereld draait echt wel door hoor zonder jou, niemand eet er een boterham minder om, als jij nu niet even aan jezelf denkt doet niemand anders het". Geluk uitstralen naar anderen gaat toch ook een stuk gemakkelijker als we het zelf ook een beetje zijn. Ik geef je wat neschijn op deze regenachtige dag, en we houden em droog!Jozef happy refusalday , de kop is er af, ik vind het geweldig dat je in staat bent om zo goed voor jezelf te zorgen en wens je toe dat je niks merkt van de refusal dan de roes die steeds verder optrekt en de onmogelijkheid om er weer in te verzanden, dag voor dag, want het leven is zoveel mooier zo zonder!Carolien wat lijkt me dat vervelend die oortoestanden, dat kan je ook moeilijk even naast je neerleggen want het is zo dominant aanwezig, kan me zo goed voorstellen dat de gedachte aan 'eventjes verdoven nu' dan vaker de kop opsteekt en als jij jezelf rustiger kan maken met zo'n dooske lifesavers standby zou ik dat zeker niet nalaten. Ik ben het ook met je eens dat je eigenlijk juist heel sterk bent als je bescherming gebruikt, het zegt nl maar 1 ding: ik wil écht niet meer, en daar gaat het om! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 7 september 2008 Rapport Share Geplaatst 7 september 2008 Mieke, gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een fijne dag van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 september 2008 Rapport Share Geplaatst 7 september 2008 Ben ik weer! Wat heb ik gedaan waarvan ik dacht het wrs nooit meer te kunnen?HARDGELOPEN!!!!Nix geen pyamadag...Gnigni... Heerlijk. Dus weer sportief de winter door. Had vlgns mij wel zo'n 2,5 mnd stil gestaan. Hehe!Caro, moeilijk hoor! Haal jij die refusal maar! Ik heb ook nog wat liggen voor in noodgevallen, al lijken die nu van de aardbodem verdwenen. Je ziet, soms... Als er iets is waar je vreselijk van baalt en/of vanuit het niets komt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 7 september 2008 Rapport Share Geplaatst 7 september 2008 Mieke, van harte!:DB):sun::DB):sun::DB):sun::m:DB):sun::present:usic;:DB):sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 7 september 2008 Rapport Share Geplaatst 7 september 2008 Een hele goede middag!Mieke, van Harte Gefeliciteerd, maak er een lekkere sapjes dag van! Enneh voor links, voor rechts, nogmaals links endan eh volgens de Belgen voor rechts. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 7 september 2008 Rapport Share Geplaatst 7 september 2008 Marjo, goed gedaan! Een lekkere douche en koffie toe!Caro, goed voorbeeld doet goed volgen!Althans dat hoop ik voor velen maar, het is een zéér goed idee alshet mogelijk is een beetje vooruit te kijken.Voor dit weekend:Eenzaamheid is een vrije keus,Uzelf aangedaan.Eenzaamheid is een vrije keus,Omdat u er nog niets aan heeft gedaan.Kijk naar buiten en zie uw naasten.Iedereen loopt zich maar te haasten.Maar vraagt u zich dan nooit eens af,Waar zij naar toe gaan in een draf?Misschien lopen zij zo snel,Naar iemand die het nodig heeft. Wel,Dan zal er toch best wel eentje zijn,Die wat tijd voor u vrij wil maken.Het is aan u om ze te vertellen dat u verdrietig bent,Om ze in hun gevoel aan te raken.Geef uw liefde zoveel u kan,Daar wordt u veel gelukkiger van.Want er is niets zo mooi in het leven,Dan ontvangen, door liefde te geven!Allen een fijne zondag, laat de eerste staan dan iser een grote zorg van de baan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 7 september 2008 Rapport Share Geplaatst 7 september 2008 Mieke, van harte, fijne dag gewenst.Kohtje, fijn dat het zo goed met je gaat en je werkt er hard aan, complimenten. Wat is geluk. We streven het na en voelen ons vaak tekort gedaan als we het niet zijn. Geluk kun je niet afdwingen. Tevredenheid vinden in kleine dingen, ook al ben je niet gelukkig, maar vooral tevredenheid van binnen. Daar hou ik het tegenwoordig maar bij. Gewoon dankbaar zijn dat ik genoeg te eten heb, en wat een keuze in eten, de schoonheid zien van een bloemetje in de tuin, dat ik vrij rond kan lopen, het klinkt zo cliche maar het is soms genoeg om alles weer in het juiste perspectief te zien.Marjo wat actief van je, knap hoor. Je gaat goed.Mooie bloemen Houtje, leuk die foto's hier. Een fijne zondag iedereen,groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 7 september 2008 Rapport Share Geplaatst 7 september 2008 Carolien, lijkt me heel vervelend. Gehoor is een kostbaar bezit. Een wonder eigenlijk, hoe die trillingen door ons worden gehoord als geluid. We horen eigenlijk continu. Echte stilte is er niet vaak.We vinden het alleen zo gewoon. Vandaag ga ik letten op alle geluiden om me heen.Ik hoop dat je in aanmerking komt voor betere hoortoestellen.groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 september 2008 Rapport Share Geplaatst 7 september 2008 Goedemiddag,Mieke, gefeliciteerd en een fijne dag. Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 7 september 2008 Rapport Share Geplaatst 7 september 2008 Jongens, jullie hebben lang niks van me gehoord...ook niks meer bijgelzen. SorryLaatst al 4 weken de opvang ingeweest en vanf de 16e ga ik alweer...Ik leer het ook nooit...Drink van 's morgens vroeg tot bedtijd...Hoezo gremlins?? Die verzuip ik een dag lang...Dit is absoluut niet goed, mis jullie ook allemaal, maar ik zal het toch ooit 1 keer moeten leren. Stoppen is niet zo moeilijk , maar ervanaf blijven dat is de kunst....Houtje, dat berict van het gat in je hart neem ik mee naar de opvang. Misschien leert een ander er wat van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 7 september 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 september 2008 Hoi Orleando,ik heb me erg vaak afgevraagd hoe het met je gaat.wat triest te lezen dat je het niet redt.Veel sterkte meisje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 7 september 2008 Rapport Share Geplaatst 7 september 2008 ik zit net een beetje rond te neuzen over thema's enz. en kom ineens het berichtje tegen van Houtje over Borderline...Yep...ik dus ook en toen ik de diagnose hoorde en wat het inhield, vielen bij mij ook de puzzelstukjes op z'n plek qua mijn eigen gedrag, emoties enz. Welliswaar heb ik ook een lichtere vorm ervan, maar toch. Hopelijk is er wat aan te doen (is het eigenlijk erfelijk?) en kan ik straks beter met mezelf omgaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 7 september 2008 Rapport Share Geplaatst 7 september 2008 Mieke, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een gezellige, maar vooral droge dag van.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 7 september 2008 Rapport Share Geplaatst 7 september 2008 Hallo Orleando, Heb je nog nooit van AA gehoord?? Als je problemen hebt met gestopt blijven, is AA denk ik wel iets voor je. Je kunt hier in Nedertland elke dag een groep bezoeken. En er is een landelijke hulplijn die je 24 uur per dag kunt bellen. 020 6817431.Misschien heb je hier iets aan.Sterkte, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 7 september 2008 Rapport Share Geplaatst 7 september 2008 Het stomme is, dat ik elke dag denk, dat ik erb eter van word. Dan drink ik weer en word uiteraard daarna doodziek. Daarom typte ik hier net al; ik leer het ook nooit...Zo boos op mezelf:wacko: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 7 september 2008 Rapport Share Geplaatst 7 september 2008 Ferry, is dat niet een praatgroep? Want ik durf dat niet, te praten in het openbaar over mijn alcoholprobleem... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 7 september 2008 Rapport Share Geplaatst 7 september 2008 Orleando,Ik heb je een PB gestuurd,Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandman Geplaatst 7 september 2008 Rapport Share Geplaatst 7 september 2008 Mieke.van harte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 7 september 2008 Rapport Share Geplaatst 7 september 2008 He Pippi, ja dat klopt wel bij mij; Drank!!! Meer genotsmiddelen gebruik ik gelukkig niet. Maar ik herken mezelf in veel factoren van Borderline en het is voor mezelf wel fijn te weten, dat mijn gedrag nu ook een naam heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozef Geplaatst 7 september 2008 Rapport Share Geplaatst 7 september 2008 Hallo allen, hier Jozef weer.Wat naar, voor de tweede keer de kliniek weer in. Ik hoop Orleando dat je die uiteindelijke wil eens zal voelen van....:NEE NU NIET MEER.Hier gaat het goed. Nog geen reactie op refusal, zit er zo'n 3 uur in nu.Net gebeld door mijn zus, die wil vanmiddag komen met mijn zwager en mijn vader even meenmen vanuit het verpleegtehuis. Kijk...nu kan dat, een andere keer had ik al weer een smoes moeten verzinnen omdat ik nog met een giga-kater zat, of trillend als een rietje op de bank of bijna weer aan de drank. Vind het zelfs leuk dat ze komen. Heb ook nog niet zo lang geleden nieuwe meubels besteld, kunnen ze die ook mooi even bezichtigen, 2 bankstellen, nieuwe eetkamerstoelen, nieuw grans-foulard (?) nieuwe vloer en nieuwe kast en nieuwe gordijnen en een haltafeltje, en grote spiegel daar.Nou, ik ga nog even met een trekker door de keuken en de wc en dat wacht ik hun op. tot later.groet Jozef. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 7 september 2008 Rapport Share Geplaatst 7 september 2008 Pippi, ik word nu opgenomen voor mijn drankverslaving. Niet voor borderline, maar ik weet dat ik moet stoppen alleen weet ik niet hoe! In een kliniek is het best gemakkelijk, want je hebt de mogelijkheid gewoonweg niet om alcohol te kopen. Maar zodra ik thuis ben en er gaat eens een keer wat mis...ja dan ga ik ook weer...Ferry, dankjewel, ik zal erover nadenken, vind het eng! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 september 2008 Rapport Share Geplaatst 7 september 2008 Wilde toch voor alle duidelijkheid even stellen, dat ik na het lopen linea recta mijn bed in ben gedoken, en twee uren heb geslapen.... Orleando, wat vreselijk voor je dat het niet lukt. Goed Dat je weer wordt opgenomen. Ik hoop dat je daarna ook een plekje krijgt waar je kunt praten over jezelf! Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 7 september 2008 Rapport Share Geplaatst 7 september 2008 Pippi: ha ook weer terug en lekker veel rommel meegenomen, haha. klinkt wel gezellig hoor. Ik was vanmiddag ook met mijn kinderen op stap, gister ook al en vandaag. Tjonge als ik zou drinken kon ik niet zo gezellig met ze meegaan.Orleando: je klinkt niet best en vind het zorgwekkend. Heb je verder nog ondersteuning of hulp. Van s'morgens tot s'avonds drinken ga je niet lang volhouden. Zoek Hulp!Carolien: wat heb je dat allemaal duidelijk omschreven over je oren. Heb het met veel interesse gelezen en ja ik kan me er iets bij voorstellen. Ik hoor heeeeeeeeel erg goed, ik hoor alles zeg ik wel eens en ik zou me vreselijk gehandicapt voelen als ik niet zou kunnen horen. Gehoor is zo ontzettend belangrijk en ja, de kinderen weten niet wat ze zichzelf aandoen. Voorheen heb ik veel meer op gelet, dat ze hun hoofdtelefoon niet te hard zette. Door jouw woorden ga ik daar toch maar weer eens aandacht aan geven.Maar hoe moet jij nu met al die drukte omgaan. Ok refusal is een mooi 'voorbehoedsmiddel', maar beter is om het helemaal veilig te stellen en na te denken of je iets toch minder moet gaan doen?Ik kan me voorstellen dat dit geen optie is, maar misschien is er toch ruimte om niet zo'n vol programma te hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 september 2008 Rapport Share Geplaatst 7 september 2008 Wat kan het, als het weer goed gaat, toch gezellig zijn he! Zoals Pippi vanddag rommelde samen met dochter. En An op stap met haar kinderen.....Ik ben ook benieuwd hoe het met Kaia gaat.... De berichtjes naar anderen zijn positief! Ik wijt mijn enorme moeheid aan de giga drukke dag van gisteren, ben wel 10x op en neer gereden, de verhoogde medicatie... en daar is ie weer pms. Ben eigenlijk ook tamelijk gespannen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden