Spring naar bijdragen

Nieuw hier


Nanina

Aanbevolen berichten

Hoi ik ben nieuw hier, ik zit al een week mee te lezen en stel me maar eens voor.

Ik ben 34 jaar en moeder van een peuter. Ik werk en heb een creatief eigen bedrijfje.
Ik drink het liefst elke dag en ben al heel vroeg in mijn jeugd, ik denk 12 of zo, bekend geraakt met de heerlijke roes van de eerste paar drankjes. In mijn zwangerschap heb ik niet gedronken, dat is het langst wat ik heb gedaan zonder drank, maar dat is met een compleet andere motivatie, en andere hormoonhuishouding. Ging probleemloos. Ik kwam wel wat aan, van alle chocola en ijsjes ha ha.
Maar goed, tijdens studie en daarna, vaak dagelijks drinken, en dus na de zwangerschap ook al gauw weer elke dag 2. Dit ging een tijd goed, met uitschieters hier en daar, en toch wat knagende gevoelens over dat ik het niet echt kon laten, ook al nam ik het me 'sochtends voor. Had ik peuter op bed, gordijnen dicht, verlangde ik er zo naar. Ach, waarom ook niet. Ik stopte een maand geleden met roken, en dat ging/gaat wel goed, behalve dan dat ik meer ging drinken! Bovendien begon ik al eerder op de dag er aan te denken.

Van de regen in de drup. Ik slaap er onrustig van en word elke morgen dan toch suf wakker, niet echt brak maar futloos. De nacht voor mijn verjaardag werd ik weer wakker, onrustig, net ééntje teveel op, niet fris. Nee, ik besloot dat ik weer de macht over het stuur wil en ben dus helemaal gestopt. Weet nu alleen niet voor hoelang, neem het een dag per keer, maar zeker een dag of 30. Dan zien we wel weer. Vaak 'savonds kom ik hier even kijken. Misschien vind ik iemand die precies hetzelfde heeft om af en toe mee te kletsen.
Vandaag had ik alweer die foute neiging om de discussie aan te gaan, waarom zou ik eigenlijk stoppen, zoveel was het nu ook weer niet, een ander drinkt veel meer, bla bla, al die smoezen.

Ik wil dus graag gemotiveerd blijven en me eraan blijven herinneren dat ik het echt naar vind dat ik het niet meer kan laten en het soms gewoon mis. Dan is alles een beetje saaier. Het gaat wel over, met een beetje hulp en moed.

Hopelijk tot lezens!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond Na,

We hebben bij thema's ook een draadje waarin je je neg. ervaringen op kan schrijven, misschien zou je daar mee kunnen beginnen.
Kijk, als je dan een keer een zwak moment heb, kun je daar terug lezen wat drank allemaal met je gedaan heeft.
Was je niet bang toen je net bevallen was dat je je kindje zou laten vallen? Of een keer vergeten eten te geven? Poeh, vreselijk lijkt me dat.
Maar goed van je dat je je aangemeld hebt meid, kom bij ons maar veel in de virtuele huiskamer en praat mee over jou gevoelens en moeilijkheden. Als je het gevoel hebt dat we je niet horen, schreeuw dan maar flink hoor, soms horen we niet alles.
Nogmaals van harte welkom.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Nanina,
je leest al een weekje mee, dus je las ook
hoe wisselend het stoppen wordt ervaren.
En ook dat we allemaal het smoezenboek proberen te sluiten
als we hier komen, want we houden onszelf voor de gek, niet een ander.
Ik hoop dat je je hier snel thuis zult voelen en de rust ervaart als je besluit
om te stoppen vast staat. Let wel, 30 dagen kan ook een smoes zijn en onrust geven,
en een illusie dat je daarna al sociaal kunt drinken. Laat elke verwachting los, ervaar
het niet drinken per dag en kijk of je ervan kunt genieten. Zowel van de positieve als van de moeilijkere
bij-effekten, want een ontgiftend lichaam kan ook onrust en vermoeidheid opleveren.
Kom je op de dagdraad mee schrijven? Er valt daar eigenlijk alleen winst te halen. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle berichten. Ik zal verder lezen en typen in de andere draadjes. Ik wilde nog wel graag antwoorden op bolletje dat ik wanneer ik met mijn kindje ben niet drink / dronk en savonds een keer 2, zodat iknog kon rijden en reageren. Ik zou niet willen dat er een beeld ontstaat van een laveloze moeder met een huilend babytje alleen in bed... Afschuwelijk. Maar goed. De dertig dagen zijn idd nog wat van een strohalm. Voelt een beetje fout, ik weet hoe het met roken zo ook vaak mis ging. Dat kan ik gewoon helemaal niet doen. Eentje bestaat niet. 1day at a time! Ik vind een week al wel stoer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé stoere meid,
30 dagen is al heel wat hoor. Meesten doen het je niet na. En dat je af en toe valt is niet erg, dat gebeurd wel meer met mensen die net beginnen met a.d.b. te worden, als je maar blijft knokken. Wat zou het toch heerlijk zijn als je bewust je kindje op ziet groeien, en dat de kleine er van op aan kan, dat moeder er altijd is, zonder drank in haar lijf. Dat is wat een kindje nodig heeft, een groot stuk veiligheid zeker als het nog klein is.
Je hebt zo veel om voor te vechten meid, ga er voor.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Nanina!

Super dat je aan je drankgebruik gaat werken.
Die heb je al in je zak :)
Bekijk het per dag...
Het is moeilijk....maar te doen...misschien met vallen en opstaan.
Kijk maar naar mijn onderschrift.....heel veel maanden, bijna 2 jaar, blijf ik staan n dan ben ik gaan tuimelen.
Ik voel me soms net zo`n drinkbeker.....hij valt niet om....maar oh,oh...wat gevaarlijk!!

Ik ga weer voor 0!
Nanina, ga niet twijfelen "ach 1 glas moet toch kunnen".
Dat gaat hem niet worden, echt niet!
Tenminste voor mij dan.
Ik was geen super zware drinkster, kon me nog recht houden, mijn gezin verzorgen, 35 uur werken...
MAAR DAT SCHULDGEVOEL.......vlug, met de gordijnen dicht ff een paar glazen.
Niet fit wakker worden....alle gezondheid risico`s...brr.
Nu ik dit opschrijf hoef ik ook niet meer.
Nu de schouders er onder!

Nanina, kom ik doe mee!!

Liefs Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nanina, ik vind je al harstikke moedig dat je je hier hebt voorgesteld!!
De meeste mensen doen dat niet eens, maar JIJ wel.

Je zoekt naar iemand die misschien op jou lijkt met de zorgen.
Surprise..... een forum vol mensen met allemaal precies hetzelfde probleem.
WELKOM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hai Nanina!

Ik herken me heel erg in jouw verhaal hoor! Ik ben 29 en moeder van twee kindjes, één van net drie en één van 9 maanden, en dan is het erg lekker als de kids op bed liggen om even neer te ploffen en een drankje te nemen. Maar je hebt idd wel je verantwoordelijkheden en de kindjes komen 's ochtends toch wel weer erg vroeg uit bed.

Ik dronk tijdens de zwangerschappen ook niet, maar vond het wel weer erg lekker om daarna weer een drankje te kunnen drinken. Ik ben nu drie weken helemaal zonder de alcohol en voel me veel frisser, energieker en gezelliger. Maar het blijt op bepaalde dagen verleidelijk om aan het einde van de middag een drankje te nemen....

als je zin hebt om te kletsen dan kun je me altijd een pbtje sturen. Af en toe moet je nu eenmaal even kunnen ventileren, dat heeft iedereen nodig.

Liefs, sterkte en succes, Janneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nanina,

Ook een warm welkom hier van mij.

Met 34 jaar ben je er redelijk vroeg bij.

Ik was ook zo'n middelmatige drinker.

Elke avond bijna wel een hele fles wijn.

Je hebt gelukkig een peutertje die je

bij de les houdt. Ben benieuwd wat je na

die 30 dagen gaat doen. Waarschijnlijk

de balans opmaken en een besluit nemen?

Ga ik minderen of stoppen? Zoek ik nog hulp?

Wel/niet met medicijnen? Hoop je nog vaak

op de dagdraad tegen te komen.

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...