Spring naar bijdragen

donderdag 6 november 2008


Mai

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 129
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen iedereen,

De liefde heelt wonderbaar. Als ik van mezelf houdt gebeuren er wonderen.

Mijn motto vandaag. Gisteren mocht ik van mezelf verdrietig zijn, hoofdpijn hebben, moe zijn etc., vandaag moet ik aan mezelf werken en van mezelf houden. Ik kies ervoor om iedere dag een goed gevoel over mezelf te hebben.

Vandaag balletdag.
Vandaag werkdag
Vandaag pianodag.
Vandaag mag ik een kaart uitzoeken voor de verjaardag van mijn kleinkind.
Vandaag mag ik tegen iedereen die ik tegenkom lachen.
Vandaag kom ik weer uit mijn schulp.

De zwakken kunnen nooit vergeven. Vergeven is een kenmerk van de sterken.
Isabel Allende.

Ik weet niet wat er gisterenavond in de wereld en op dit forum is gebeurd.

Ik wens iedereen vandaag sterkte en wijsheid en vooral laat die eerste staan. Denk er zelfs niet aan.

Liefs
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Dalai Lama geeft ons vandaag de volgende gedachte:

Niets is belangrijker dan het bewaken van de geest. Laat ons voortdurend waken over de wilde olifant van de geest en hem met onze bedachtzaamheid en oplettendheid in bedwang houden. Want dit is de manier waarop iemand kan vermijden om door verschillende externe omstandigheden beïnvloed te worden. Maak rook als de geest in een retraite op een zeer afgelegen plek niet onder controle wordt gehouden, zal hij alle kanten op gaan wandelen. Zelfs als wij helemaal alleen zijn, kunnen wij een enorme hoeveelheid negatieve emoties koesteren.

Ik werk vandaag aan mijn negatieve gevoelens. Iedere keer als er een boven komt ga ik hem omdraaien in een positieve.

Wie doet er mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal mijn best doen.

Ik mag (!) vandaag even naar het ziekenhuis. Hoera wij hebben gezondheidszorg die voor ons zorgt. Ja, natúúrlijk ben ik daar blij om.
Ik krijg nu een blokkade via mijn halswervel op mijn li-arm, nog steeds vanwege de pijn. Het is met de morfine ook maar zo-zo. Natuurlijk ben ik blij met de morfine, anders zou het geen doen zijn.

Hoera dat mijn zoon naar school kan en dat er een school IS in ons land en onze kinderen de kans hebben om te leren. Wat zaaaaalig dat hij een ochtendhumeur heeft dan kan hij nog voelen.

enz. enz. :D.

Marjo: werk ze. Kan je niet zo'n los lichtje omdoen? Dat mag weer van de overheid, hoera!

Plus: succes met al je plannen. Ik heb respect voor je voor je voornemens. Ik mis een emoticon met een vlaggetje om uit te steken voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ga ik zeker doen Plus, vandaag!
Goed motto, negatieve gedachten omdraaien...

Houtje, het wordt hier al wat lichter.
Heel veel succes jij in het ziekenhuis!
Sterkte, ik hoop dat die rot-pijn nu snel ophoepelt!

Snel... Op de fiets springen! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal lieve mensen,

Marjo,
vroege vogel,:Pwerk ze, voorzichtig zo zonder licht op je fiets.
Als ik in de auto rijd en er duikt zo'n fietser zonder licht op, schrik ik altijd.

Plus,
posief hoor.
Ik doe mijn best met je mee te doen.

Houtje,
Sux6 in het ZH vandaag, hopelijk heb je er eindelijk eens baat bij.

Zelf heb ik een soort marathon slaap gehouden.
Zit nu aan een bakje koffie.
Moet ook aan Tasseke denken.
Zij zit nu tenminste warm met geen zorg over eten en wordt verzorgd.

Ik mag vandaag weer doen wat ik wil, ik mag kiezen om me blij of verdrietig te voelen.
Helaas kan ik de keuze om me blij te voelen nog niet echt maken, het is geen keuze
het is gewoon even niet anders.
Waar ik wel voor kan kiezen is om niet te drinken, die keuze is snel gemaakt,
dat wordt niet drinken.
Oh ja, en ik moet van de bedrijfsarts elke dag wandelen, vriendinnen ontmoeten ik moet
niet over mezelf praten maar over leuke dingen.
Nou ik kan jullie zeggen ik moet wat dat betreft helemaal niets.
Ik sla het in de wind want die man begrijpt er niets van, of liever gezegd, het interessert hem
niet hoe het met mij gaat, als ik een lichamelijke ziekte zou hebben zou het wellicht anders zijn.
Nu is hij er alleen in geinteressert dat ik weer zo snel mogelijk kom.
Het is voor mij het allermoeilijkste, over mezelf praten, dus die man weet niet waar hij het over heeft.
Als ik het gesprek wat ik heb gehad relativeer, kom ik tot die conclusie.
Oh ja en een volkomen nutteloze opmerking, ik ben na maanden weer ongesteld geworden.
Raar maar waar.
nu niet met allerlei enge verhalen komen dat dat niet goed is, ik bespreek het met de HA.

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
plusjamais

De liefde heelt wonderbaar. Als ik van mezelf houdt gebeuren er wonderen.



Mooi :heart: even kijken of ik het ook kan:

Vandaag mag ik weer even met een rode kop bij m'n collega's therapeutisch koffie gaan drinken en dan fijn een paar uur vervangend werk doen. Een paar dagen geleden heb ik het van mezelf mogen uitmaken met m'n lover, waardoor ik nu weer alle aandacht voor mezelf heb. Omdat het buiten grauw is, mag ik het binnen lekker gezellig en warm maken. Hee Plus dit is zo gek nog niet :)

Tientje, wat kunnen bgd-artsen toch horken zijn. Je 'moet' maar zo denken: de goede man doet ook maar z'n werk, en ze zitten vaak op die funktie omdat ze niets anders konden krijgen. Ze kunnen zich bijna niet veroorloven om gevoelig te zijn en krijgen van boven ingegoten dat de kop bijna van de romp gescheiden moet zijn, wil de werkgever ziektegeld betalen.
Maar hij bedoelt het wel goed denk ik. Ik krijg in mijn therapie ook mee zoveel mogelijk leuke dingen te doen, buiten te bewegen en me te richten op dingen die wél goed gaan, ook al is dat maar iets heel kleins. Misschien is het voor jou nog helemaal niet het goede moment, maar mij helpt het wel om m'n aandacht te verleggen, want ik zat vast in alles wat niet goed ging, en heb me gerealiseerd dat ik de wereld om me heen niet kan veranderen, maar mezélf wel. Wat niet wil zeggen dat ik straks als totaal aangepast persoontje weer in m'n oude rol terug ga vallen!
Ik begrijp je gekleineerde gevoel van 'kom kom mevrouwtje, denk eens even positief'. Mijn bgd-arts heeft me uiteindelijk doorgestuurd naar iemand die er wél verstand van heeft, kan de jouwe dat niet ook doen, of anders je huisarts?
Sterkte en neem gewoon je tijd, het gaat om JOU, laat je niet gek maken, je MOET helemaal niks! maar soms zou het wel fijn zijn als..... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prachtig mooie grijze dag hihi dat is nog eens positief!
Het is inderdaad beter om je op de positieve dingen te concentreren dan op de negatieve, niet dat die er niet mogen zijn maar er moet wel meer evenwicht in zijn, want de mens is geneigd het negatieve zwaarder te laten wegen dan het positieve.

Mooie dagelijkse gedachten van een paar dagen geleden:

'geloof niet alles wat je denkt'

Ik heb ook een mopperdag eigenlijk, ongesteld geworden dus dat wordt weer een dagje pijn lijden. Tijdens de lunch schuif ik met onbekende mensen aan tafel voor de dag van de dialoog. Ik ben erg benieuwd hoe dat zal zijn. positief is dat ik vroeger stikzenuwachtig was voor dit soort dingen en nu opeens met een veel groter gemak in groepen kan functioneren. Ik zoek dan ook wel meer 'groepen' uit waar ik me prettig bij voel ;)

Houtje wat houdt die blokkade in? is dat wat anders dan die epiduraal injecties? ik wens je sterkte vandaag. Ik hoop dat het dit keer wel gaat helpen.

Kaia, dat was kort maar krachtig die lover! fijn dat je het uit mag maken en heerlijk dat je therapeutisch koffie mag drinken ;) is dat met melk en suiker? en mooi rood is niet lelijk.

Nou, ik ga rennen, zal wel weer een latertje worden voor ik me meld!!

Iedereen een fijne positieve en vooral droge dag gewenst vandaag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

ik WEET dat het goed is elke dag in de buitenlucht te zijn.
Dat doe ik ook dagelijks, ik nam het alleen even mee in het
totaalplaatje.
Wellicht onredelijk, omdat ik iets van boosheid voel,
maar ja hoe voelt boosheid?
Ik weet het niet zo goed, ik schrijf of zeg wel eens dat ik boos ben
maar doe er vervolgens weinig mee.
Ik ken het ook niet om echt boos te zijn(helaas????).
Nou ik zal ophouden met mijn gezeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morguh! Wou gisterenavond hier nog even komen kijken maar vond het toch verstandiger om maar mijn bed in te duiken, viel zowat om van de slaap. Toch een intensief dagje geweest gisteren en de nacht daarvoor nauwelijks geslapen; voel me nu lekker, ben goed uitgerust :)
De klussenbus heb ik afgebeld (ze doen alleen maar verhuizingen) omdat ik het meer zie zitten op de zorgboerderij te gaan werken waar ik gisteren geweest ben. Leuke plek, warme mensen!

Tina, vraag me met als Kaia af of je niet doorverwezen kunt worden....dit heeft toch een diepere oorzaak lijkt me zo, is niet alleen een kwestie van 2 weekjes uitrusten.. Sterkte meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, het is hier niet grijs maar een vaag zonnetje, prachtig herfstweer.

Wing en Corinne, dankjullie wel voor de antwoorden. Heb er gisteren niet meer op gereageerd - een mens moet ook wel eens slapen - maar vanmorgen wel gelezen, en er lering uit getrokken.
Het mooie van dit forum vind ik, dat je zoveel raden krijgt vanuit zoveel verschillende perspectieven, en allemaal zo oprecht. Dat iemand die je helemaal niet kent, de moeite neemt om zich in jouw vraag te verdiepen, vind ik ontroerend en lief.

Ik vind (gisteren ging het daar even over, toen Antonia zich aanmeldde) het niet vervelend als iemand het over haar of zijn parkiet, begonia of afwas heeft. Als iemand dat nou even "in mind" heeft, is dat ook belangrijk.

De leidraad is toch: hoe blijven we van de drank af en hoe gaan we verder. Hoe gaat het verder na drank?

Blijkbaar ben ik een type dat ergens haar tanden in wil zetten. Zomaar even "zitten en afwachten" is een totaal nieuw inzicht, waar ik nog niet goed raad mee weet, maar wel de moeite waard om het uit te proberen.

Dus dank voor het meedenken, en vandaag doen we van alles: stilzitten of juist niet, maar we drinken niet. Want we zijn het waard om nuchter te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

plusjamais, ik doe met je mee. Ik heb twee dagen vrij. Gisteren kwam er niets uit mijn handen heb dus eigenlijk mijn hele vrije dag verprutst. Vandaag ga ik er tegen aan, lekker mijn dieren verzorgen en ramen lappen, mijn huis gezellig maken. En als dan vanavond het gezin thuis komt staat het eten op tafel en branden de kaarsen.
Gelukkig werkt het weer vandaag ook een beetje mee, gisteren was het zo somber buiten.
Sterkte vandaag ik zal aan je denken als ik negatief ga denken.
knuf antonia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Hier is het nog steeds droog. Ik voel me eigenlijk al een week gewoon helemaal lekker, niet meer nerveus 's morgens bij het opstaan en heb het gevoel dat ik weer een heleboel dingen durf, die ik al een tijd niet meer durfde te doen. Daar ben ik erg blij mee, maar ik loop niet te hard van stapel.

Heren, scrollen maar!
Tina, niet meteen ongerust worden als je na maanden weer ongesteld wordt. Dat had ik ook, denk je dat je er eindelijk vanaf bent, komt het weer. Dat schijnt er gewoon bij te horen. Er werd wel gezegd, dat als je menstruatie langer dan een jaar was weggebleven en dan weer terugkwam, je dan even naar de dokter moest. Bij mij kwam het na net geen jaar terug. En daarna is het helemaal weggebleven. Al jaren, ik vind het heerlijk.

Ik wens iedereen een droge, positieve dag, ik doe ook met je mee Plusjamais.
Groetjes, Juicy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en ik vind het niet erg hoor als jullie over je parkiet ofzo praten, ik ben gek op beesten. Het was mijn eerste keer op het forum en vaak heb je dan andere gedachten. Ik vind het leuk en fijn jullie gesprekken te lezen en begrijp dat alle dagelijkse dingen belangrijk genoeg zijn om over te praten die bepalen nl. het leven.
Ik drink mijn koffie op, geef mezelf een schop onder de kont en ga lekker aan de gang.
Hoop dat ik nog wel op jullie forum mee mag praten ook al was ik gisteren misschien een beetje te onaardig, niet zo bedoeld hoor maar ook ik zit vol met frustraties daarom ben ik bij jullie gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Antonia,
Welkom hier op het forum. Ik zit er ook nog niet zo lang op. Ja, alleen meelezen heb ik een tijd gedaan. Ik vind hier veel tips en (heel belangrijk) medestanders en hoop het mede op deze manier vol te houden.
Ik heb het draadje van gisteren nog niet gelezen, dus ik weet helemaal niet of je onaardig bent geweest. Schrijf gewoon gezellig mee, en ik neem nu een advies van anderen over, dat ik al heel vaak heb gezien en van een verbluffende eenvoud is: laat de eerste staan, echt het werkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antonia, je was helemaal niet onaardig, je stelde gewoon wat vragen. Wat me opvalt is dat je het over "jullie" hebt. Het is hier geen clubje ofzo, maar sommige mensen schrijven al langer hier, dus dan ga je bepaalde dagelijkse dingen van iemand volgen.
Mijn vraag aan jou is: wat verwacht jij van het forum?
Als je wil minderen of stoppen met drank, kun je je aanmelden voor de internet-therapie van Tactus. Daar krijg je inzicht in je drankgebruik en hoe je daarmee wil omgaan. Je kan ook naar de AA gaan, of naar een andere stichting in jouw buurt die iets aan verslavingen doet.

In je posting voel ik voornamelijk twijfel. Je wil iets, maar wat? Fel zijn is geen negatieve eigenschap trouwens. Blijf jij maar lekker fel.
Maar hoe duidelijker jij je vraag stelt, des te duidelijker krijg je antwoord.

Zoals Soothe al aangaf, het forum is geen hulpverlenende instantie. Als je iets aan je drankgebruik wil doen, zoek hulp en doe er iets aan! En ik hoop dat je dat doet.

Hier vind je verhalen van lotgenoten, en daar kan je ook wat aan bijdragen.

Heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb mij al aangemeld bij tactus binnen 3 dagen dus nu nog 2 krijg ik dan iemand toegewezen die mij gaat begeleiden, heel spannend allemaal.
Dit forum zie ik niet als hulpverlener maar gewoon een manier om te praten met lotgenoten. Mensen die geen alcohol probleem hebben begrijpen helemaal niets van mij en ik hoop en denk jullie wel omdat we allemaal in het zelfde schuitje zitten.
Ik heb deze site zelf benaderd omdat ik dat gezuip zat ben, ik drink niet altijd teveel maar ga toch te vaak mijn grens voorbij en dan is het hek van de dam. Dat wil ik niet meer, het heeft vorige week weer voor enorme problemen gezorgd in huis. Ik wil controle krijgen over mijn alcohol gebruik en misschien wel helemaal kappen, we zien het wel. Iedereen in mijn omgeving drinkt, mijn man is een alcoholist die drinkt veel meer dan ik alleen hij valt in slaap en gaat niet uit zijn panty zoals ik. Moet ik zeggen dat ik ook veel meer dingen aan mijn hoofd heb. Mijn hele familie drinkt teveel. Maar ik kap ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha allemaal,
ook ik kom weer eens kijken.
ik was niet gestopt, wel gematigd, maar uiteindelijk is dat toch weer teveel.
ook al gaat het 'maar' om 3 a 4 wijntjes per dag.
ik heb (zucht) sinds dinsdag weer refusal genomen.
gek genoeg totaal geen omtwenning gehad terwijl ik dagelijks dronk.
Vie, goed je weer te lezen meisje!

1e bonus: 2 nachten goed geslapen ipv 3x wakker.
verder een beetje niet zo vrolijk, maar dat hoeft daar niets mee te maken te hebben.
fijne dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Het kan nog net:D Kom net uit het bos, met de hond heerlijk gewandeld. En gezien hoe mooi de natuur toch is. Toen ik nog dronk, had ik daar geen oog voor. En nu< och ik heb er geen woorden voor. En besef, dat ik toch steeds gelukkiger wordt, door niet te drinken. Mensen, laat toch die eerste staan, het geeft je alleen maar mooie dingen, echt de moeite waard.

Allemaal een fijne dag.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

*** Vie en het verlies van een "vriend".

Je bent een "vriend" verloren. Het was wel een wolf in schaapskleren, maar je bent hem kwijt.
Je bent er van verlost, dus prijs je gelukkig! Bovendien heb je er een aangenamere vriend voor terug, naar ik hoop! Dus geen treurnis!:angry:

Je stelt je vervolgens de vraag; wat nu? De drank is weg, wat wil je nog meer! Is er door het wegvallen van de drank een wat nu gevoel ontstaan. Het is toch niet zo dat door het wegvallen van het glaasje, alle belangstelling weg is. Het had een doel, maar het was geen panacee voor alles. Er blijft genoeg over om de dag te vullen! Wat nu, is doorleven zonder drank.

Ga wat leuks doen. Beetje creatief of zoiets. verder "gewoon" leven. Je bent toch een tough cookie!!

Je vraagt je af of dit alles is. Mocht het alles zijn, dan heb je een hoop gewonnen, maar jij weet er meer van te maken, dus maak er wat van.

P.S Ben je in de domina studie verzand? Kan je geen ongelijk geven.;)

Groet!! Ook aan Aboutaleb!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...