Spring naar bijdragen

donderdag 6 november 2008


Mai

Aanbevolen berichten

Tina: mmm... ruikt goed bij jou, kan ik een bordje mee eten??

Ik had trouwens een mail naar mijn man gestuurd om eens duidelijk te zeggen wat het probleem is.
Hij begint te schrijven dat hij mijn mail heeft ingekort!!!!!!!!!!!
Dus hij haalt essentiele delen gewoon weg, niet te geloven.
Ik heb terug geschreven dat dit respectloos is om dat te doen EN dat je dan ook niet kan antwoorden.
Verder lacht hij zich een bult dat ik beweer dat hij een drankprobleem heeft.
Nu is hij vertrokken naar een of ander muziekfestival en komt vannacht om 2.00 uur thuis.
Ik bedoel maar.

Ik kan weer ademhalen vanavond en voel me direct een stuk relaxter.

Dus vandaag geen drank en zo volgt dag na dag.


aanpassing: dat hij geen, moet zijn dat hij 'een alcoholprobleem' heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 129
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tina: tjee, mijn lievelingskostje. Hou het nog maar even warm.
Bij mij op mijn werk had een vrouw burn out, nou ja 'had', ze is er nog niet uit.
Ze is drie maanden weggeweest en is nu voor halve dagen begonnen.
En dat blijft voorlopig zo. Als ze moe lijkt te zijn, stuurt mijn baas haar naar huis.
Kijk, zo kan het ook gaan. Deze vrouw heeft veel verantwoordelijkheid op het werk.
En voor mijn baas echt niet fijn dat ze niet kan werken. Een invaller gaat ook niet.
Anderen hebben haar werk overgenomen en dat doen ze nog steeds.
Ik moest zo aan jou denken Tina. Het is toch per werkgever anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag was ik in Amsterdam Zuid voor een training. Ik heb net heerlijk mijn slaapkamer opgeruimd, zodat ik vanavond weer in een schoon Japans bedje kan stappen.

Ik heb net het draadje van vandaag doorgelezen.

Ik vond het '"Beter een kaarsje aandoen dan de duisternis verwensen"" een heel sterke van Woman.

In de trein heb ik nog wat gelezen over de Dalai Lama. Ik kan geen genoeg krijgen van die man.
Hij schreef onderandere dat je iedere keer weer je best moet doen en dat zodra je op je lauweren gaat rusten, de zaak weer verkeerd gaat. Het is eigenlijk ook wel zo met lichamelijke dingen. Een week geen ballet of weet ik wat voor inspanning en je kunt het al minder goed, maar als je gewoon oefent en verder gaat en het beter gaat dan kost het steeds minder moeite.

Als wij nu niet meer drinken, dan kom er opeens dingen naar boven die wij niet meer hebben geoefend en dan gaat het wel eens mis.

Ik moest lachen over die verschillende vuilnisbakken en winkels en weet ik al niet meer. Ik kon me daar ook wel in vinden. Ja, ik neem wat wijn of port mee voor de buurvrouw, die is wat slecht ter been of zo.
Dat kan ik me ook nog wel een keer herinneren.

Ik ben het met Albertina eens, dat een hoog IQ niet wil zeggen dat je goed bent om in de maatschappij je steentje bij te dragen op het niveau van je IQ, vooral als je niet een specifieke opleiding hebt gevolgd. Vaak werkt dit juist averechts.

Ik heb eigenlijk ook alleen maar gewerkt, omdat ik wel moest na de dood van mijn man. Hij is zo jong gestorven dat de reserves nog niet optimaal waren. Op de eerste plaats om wat boter in de spinazie te kunnen doen en op de tweede plaats om wat te doen te hebben en niet alleen meer thuis te zitten. Ik had best een goede opleiding, maar ik ben nog verder gegaan. Toch heb ik er altijd voor gekozen om er op de eerste plaats te zijn voor mijn kinderen. Echt werken op mijn niveau heb ik niet heel vaak gedaan en nu vind ik het wel goed. Misschien ga ik nog wel eens mijn vliegbrevet halen of zo.
Toen die uit huis waren had ik het eerste empty nest syndroom en nu ben ik dus opeens met het tweede bezig.

Ga vooral niet bij de pakken neerzitten, maar doe wat. Goed Albertina dat je naar buiten bent gegaan en dat je aan het koken bent geslagen.

An, houd het bij jezelf. Laat je niet verleiden tot oeverloze gesprekken en vooral al niet per SMS of mail.
Ik schreef gisteren al dat hij gewoon wilde dat jij met hem dronkl. Toen je het niet deed heeft hij zichzelf verraden en is weggegaan om het toch te doen. Hij kan nu zeggen dat jij niet deugt, dat je hem niet steunt, dat hij onder de plak zit, dat jij een bitch bent, een dronken drel en weet ik al niet meer. Dat heb je dan gedeeltelijk ook uitgelokt. Houd er mee op.
Ga gewoon per dag en per uur. Neem de eerste niet en zorg voor je kids. Denk aan andere dingen.
Ben je op dit moment , maar echt op dit moment ongelukkig. Waarschijnlijk niet. Je hebt rust. Zorg dat jij om 2.00 uur vannacht veilig bent, niet bereikbaar voor zijn spelletjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een van de beste tips die ik tot nu toe heb gekregen, deze was indirect van Winchung, ik ben wezen kijken op een bepaalde site, en daar stond;
Vind een gezonde verslaving, iets wat je helemaal te gek vindt, en het allerallerallerliefste zou willen doen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat zou dan niet een vliegbrevet zijn, maar ik denk gewoon reizen. Lange reizen maken.
Daar kan ik echt verslaafd aan raken, maar dat kan natuurlijk maar beperkt en dat doe ik dan ook.

Tweede verslaving is balletles. Dat doe ik ook, maar dat zou ik wel iedere dag kunnen. Dat moet ik weer op gaan voeren.

Wat zou jullie verslaving kunnen zijn forumleden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verwondert me niets! Ik ben nog nooit op hyves geweest, maar dat ga ik nu toch maar doen een dezer dagen om te kijken hoe de site eruit ziet.

Bedankt voor de tip.

Tibetaanse monniken komen hier trouwens binnenkort een zandmandala maken. Dat is zo fantastisch mooi om te zien en daarna maken ze hem gewoon weer stuk. Onthechten. Het gaat alleen om de meditatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn gezonde verslavingen;
doggiedance
buikdansen of andere dansen, maar jee partner...
duiken (met flessen) (heb brevet maar das al weer 10 jaar geleden)
een eigen winkel
giga wandelingen maken in uitgestrekte gebieden
ok als ik eens een enorme kick wil, parachuut springen, wel tandem sprong hoor :) (1 x gedaan)
achterop de motor
opkomen voor onrecht, met name de vrouwen beweging

zo is het rijtje wel compleet denk ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

owja en muziek, ik vind het leuk om een beetje te dj -en, op verjaardagen enzo en op mn werk (world music)
Vroeger wilde ik een popzangeres worden, maar ja....
in mijn wildste dromen pak ik nog steeds een keer de microfoon.
en ik heb veel toneel gespeeld, ook theatersport, wat de Lama's doen.
dus dat staat ook op mn lijstje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat ook nog te denken aan

skiën (urenlang en zo hard en steil mogelijk) geen après-ski, nooit van gehouden;
lange afstanden wandelen, Jean-Jacques de Compostelle bijvoorbeeld;
Ballonvaren (1 x gedaan) zo gaaf;

Ook iets maatschappelijks zou ik wel willen doen. Ik dacht daar vanmiddag in de trein over. Mijn huidge werkzaamheden beginnen me een beetje de keel uit te hangen. Te veel reizen, te vaak afzeggingen.
Als ik wat anders doe, kan ik misschien ook een halve dag in de week iets doen in een ziekenhuis.
Thee brengen bij zieken en dan even de tijd hebben om te praten of iemand eens goed wassen of onder de douche doen. Ik heb in mijn jonge jaren tijdens mijn studie heel vaak in een ziekenhuis geholpen en ik vond dat een heel dankbaar werk.

Ik ben ruimte aan het creëren voor nieuwe dingen. Gooi de oude dingen weg, maak ruimte voor nieuwe dingen en nieuwe passies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat ik dat ook niet durfde, maar het was een cadeau van mijn dochter voor mijn 60e verjaardag en het was echt fantastisch om te doen. Die dingen varen bijna mijn terras op soms, vandaar het cadeau.

Inmiddels weer dingen geregeld voor morgen. Een klant die nog in Oostenrijk zit en morgenochtend dus niet fit genoeg is etc. etc. Dat kost tijd en geld en ergernis, maar ik draai het om. Ik kan nu morgenochtgend lekker wat in mijn huis doen, voordat ik de rest van de trainingen daar ga doen en ik hoef dat dan niet het weekend te doen.

Wij gaan verder met de volgende klus. Een les voorbereiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plus: ik heb een eigen kamer, voorlopig maar weer eens afstand nemen.
Nee, ik drink niet, en het gaat goed gelukkig. Alhoewel ik wel erg moe ben. Van de zomer was ik zo fit en fris en voelde me goed. Nu die moeheid. Hoop dat het morgen een beetje mooi weer is, want ik ben van plan in de tuin te werken, zal me goed doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn An. Bescherm jezelf en jij doet het toch maar even zonder drank! Dat is wat op dit moment telt. Je kunt geen ezel laten drinken die niet wil.
Normaal dat je moe bent! Dit vreet energie, maar je krijgt de energie terug door morgen in de tuin te werken. Elk onkruidje, elk korreltje zand of grond is energie. Neem het in je op.
Je verdient het echt An!

Sterk:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hooooi
ben al de hele avond aan het oefenen met mn hondje op The pink Panter, de muziek komt me gelukkig nog niet de neus uit, goeie keus dus.
De buurvrouw was hier net, en toen ging het helemaal goed, zonder beloning tussendoor, dus ik heb wel een showgirl hier in huis :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...