Spring naar bijdragen

Zaterdag 15 november


An

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 263
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Trees,
Hoezo een glaasje wijn terwijl u wacht, nog nooit van gehoord en helemaal van de zotte!!
Kan je alleen maar helemaal gelijk geven in hoe je dit beschrijfd!!

Groetjes Salty


quote:


Originally posted by: Trees

Het was ook het hele plaatje: allemaal mensen, gezellig met zijn tweeën, kaasjes en lekkers uitzoeken, ik zie het al voor me: samen naar huis, open haard aan, stokbrood, glaasje....

Dom natuurlijk, bij hoeveel van die stellen zal de avond eindigen met een kater, of, erger nog, met ruzie?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

inderdaad wing, nu krijgen we natuurlijjk de wie is wie show??? grapje

Vie, ik zit net je bericht te lezen.
Vervelend dat je gezwicht bent voor de negatieve reactie en dat je jezelf daar rot bij voelt dat je het hebt afgezegd.

verder vond ik het wel een mooi nieuws item, deze problematiek en therapievorm verdiend inderdaad wel wat extra aandacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was erg kort maar leuk om hulpverlener 'Bert' weer even terug te zien! die was bij de vorige 2 meetings ook aanwezig.
Goed gedaan Bert! en 'anonieme' alcoholist natuurlijk ook!

Sas, het zal in het begin een strijd zijn en een rouwproces om niet meer te drinken, maar je merkt nu al de voordelen en die worden alleen maar groter als je volhoudt.
De voordelen wegen echt tegen de nadelen op!!! Nu zijn het nog kleine dingen maar je zult merken dat hoe langer je niet drinkt hoe bewuster je gaat leren en leven en hoe beter je je gaat voelen!
wees daar nieuwsgierig naar en dan wordt het niet drinken ook al makkelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, vind ik ook Tasseke.
Maar even over naar ander nieuws. Vanaf vandaag is mijn flat geheel spaarlamp-bewust. Was geen gezicht die spaarlampen in mijn mooie armaturen dus heb ze een likje verf gegeven; enamel verf is daarvoor geschikt. Is verdorie nog 'mooi!' zuinig ook :D licht gekleurd; in verschillende tinten!
Is goed te doen, gewoon wat streken met een penseel over die kaarslampjes....de rest had ik al voorzien, waren de lampen toch niet zichtbaar van.

WC je stopt maandag? Goed plan! Kun je de datum invullen onder thema's als je dat wilt. Succes iig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal morgen maar bij gemiste uitzendingen kijken. 't Is nu eenmaal zo dat ik geen TV-freak ben en al helemaal mijn eten er niet voor zal laten staan. Heerlijke burrito's klaargemaakt met zorg en liefde van zoonlief. 'k Heb mijn buikje lekker rond gegeten.

Vie,
Maak jezelf geen verwijten dat je gezwicht bent voor de druk van je familie. Mijn moeder vond het al vreselijk dat ik het aan een beperkt aantal familieleden vertelde dat ik een alcoholist ben. Toen ik haar uitlegde dat dit was, omdat ze anders steeds maar blijven aandringen om een glas te drinken, begreep ze het wel. Zo erg was het trouwens allemaal niet, het ging niet buiten dat kleine kringetje. Mijn schoonfamilie weet het niet, maar die dringen ook niet aan. Er rust gewoon nog een heel groot taboe op alcoholisme en dan is daar de schaamte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, joh...die verf kan wel tegen een stootje en de lampen worden niet warm. Dat is verf trouwens die in de modellenbouw gebruikt wordt....had ik nog staan van het zeilschip op schaal, wat ik ooit inmekaar gelijmd heb....dat priegelwerk was trouwens niets voor mij. Schip is op een plankie in de slaapkamer beland en heeft averij opgelopen toen ik met mijn dekbed stond te zwaaien :o:P KLATSSSSS.... alle masten afgebroken :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Salty,
Stoppen met roken lukt me nog steeds niet. Het stoppen met drinken vond ik makkelijker (hm hm, ook 2 jaar voor nodig gehad). Het is wel zo dat voor mij de knop omging w.b. de alcohol. Bij roken is dat niet het geval, hoewel ik wel moet i.v.m. ziekte van Raynaud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi CPAS,
Stoppen met roken kostte mij dus geen enkele moeite.
En ik rookte echt heel veel!!
Van de ene op de andere dag gestopt, zonder hulpmiddelen.
Althans, de eerste 2 weken pleisters gehad, daarna niets meer.

Wat houd de ziekte van Raynaud in?
T´is makkelijker als je stopt omdat je zelf wil als dat je gedwongen word.

Zo en nu verder met de nat. verkeersquis!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, Rudy,
Ik heb geen rekstok in huis. Ik doe de zonnegroet en de maangroet elk twee keer. Daar ben ik zo een half uur mee zoet. En dan nog wat stimulerende oefeningen. Ik had het alleen de laatste maand laten versloffen. Het zit weer heerlijk nu alles weer een beetje op orde is. Mijn ruggenwerveltjes weer netjes opgestapeld. Weer ruimte gemaakt tussen de nekwervels. Kortom ik ben weer gegroeid.

De intocht van Sint is ook hier niet ongemerkt voorbij gegaan. Hoeveel muziekgenootschappen er dan over straat lopen weet ik ook niet. Veel in elk geval en aan het eind van de middag is dan wel te horen dat ze allemaal moe worden van het blazen en de lippen van de trompetters gaar zijn van het spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...