Spring naar bijdragen

Zaterdag 15 november


An

Aanbevolen berichten

Hoi Woman: alles goed?

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat ik eigenlijk vol verbazing dit zit aan te kijken.
WANT IK was het drankorgel, het drankprobleem waar een beetje smalend om gelachen werd.
Ik was de zielepoot, de zuipschuit en degene die geen maat kon houden.

Deze soap is nog niet afgelopen. Ik stond erbij en keek ernaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 263
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zit me gewoon kwaad te maken. Die bal gehakt heeft me gewoon jaren , jaren en nog eens jaren met die rot drank om mijn kop lopen draaien. Dronk ik tijden niet stond er ineens en hij wist me met een vingerknip over te halen. En ik me maar stom voelen en ellendig. Kwaad ben ik geweest, gesmeekt om begrip, medewerking. Hemel ik ben echt een stomme ezel. Werkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An en Albertina,
Toen ik stopte met roken ging er bij mij een knop om.
Nooit meer een sigaret aanraken!! En dat is me gelukt met behulp van de site van stivoro.
Wat jij zegt Albertina daar ben ik me nu wel van bewust, roken verdoofd idd je geest niet,
iets wat alcohol wel doet, het geeft een hele andere "rust" in je hoofd.
Ik ben er ook uit dat ik helemaal moet stoppen met drinken, had ik al
meteen aangegeven toen ik mezelf voorstelde.
Het valt me gewoon enorm tegen, dat had ik dus niet verwacht.
Maar ik heb bewondering voor degene die weldegelijk gestopt zijn en ook volhouden!!
Petje af!!
Ga nu de vragenlijst invullen voor de internetbehandeling, hopelijk ben ik snel net zover als
menigeen op het furum!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga even positief wat rek- en strekoefeningen doen.
Ik voel dat dat nodig is om weer dagelijks te gaan doen.
Mijn nek en schouders beginnen weer vast te raken.
Als ik nu met oefeningen begin (tja, dat gebeurt als je zoiets laat versloffen), kan ik het tij keren voor ik weer afspraken kan gaan maken met fysio.
Ik zie jullie ergens na het eten wel weer.
Eet smakelijk dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja An,
Niet drinken is i.i.g. voor mij niet makkelijker dan niet roken!!
Alleen, met het stoppen met roken ben ik wel 6 kilo aangekomen.....grrrrrrrrrrr...
Sorry als ik iets gemist heb, je man gaat vanavond uit heb ik begrepen.
Drinkt je man ook? Sorry als ik teveel vraag en vragen stel waar ik niets mee te maken heb.
Fluit me dan maar terug!!
Een glas kan idd niet!! Dan worden het er twee en drie enenenenen.....grrrrrrrrr........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi; ha daar ben je weer gelukkig ja!

Salty: Ik dacht altijd dat hij er geen probleem mee had met de drank omdat hij een andere soort drinker is als ik. Hij kan dagen niet drinken en op een avond twee glazen drinken. Maar er zit ook een ritme bij hem dat hij elke week Een of Twee keer flink doorzakt. Maar hij komt dan met allerlei 'logische' redenen aanzetten, waar ik dus altijd in trapte.
Sinds enige tijd, nu hij niet meer werkt, nodigt hij hier vrienden uit. Eerst een keer in de week en het werd steeds vaker. Er wordt dan flink gezopen. Het begon naar mijn idee onschuldig, maar ik kon er absoluut niet tegen vooral omdat ik nu echt serieus niet wil drinken.
Nu valt het me pas op hoe vaak hij over drank begint. Of als er bezoek is en ik had geen drank in huis. Hij begint er telkens over.
Toch kan ik hem niet als probleem drinker of alcoholist zien, maar sinds vandaag ga ik daar toch anders tegenaan kijken.

Zoals Kirky zegt: hij heeft er meer moeite mee dan dat hij zegt.

Woman: goed hoe je verder gaat. Feestelijk gevoel nu alles geregeld is!

Corinne: Perfecto, beetje rekken en strekken. Ga ik straks ook ff doen.
Helaas kan ik niet naar Vie kijken om 19.30 uur. Maar veel zullen we ook weer niet zien van haar denk ik. Mysterie woman. :P

Ik ga ns bij stivoro neuzen en ben weg, tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer droog, dat is voor mij belangrijker dan geharrewar op het forum.
Dat is ook de reden waarom ik op het forum ben. Het doet me verdriet als ik zie hoe er over en weer, al dan niet verdekte verwijten worden gemaakt!

Mensen, focus!

Sta ik bij de delicatesseboer, stikdruk..staat er ineens een keurige meneer in pak naast me, met een fles en glas in de hand: "mevrouw, een glaasje rode wijn terwijl u wacht?"
Ik was even sprakeloos, mompel: eh...nee...en hij kijkt me helemaal verbaasd aan, vraagt nog net niet: waarom niet? Maar door zijn reactie zeg ík weer: ik drink vandaag niet!

Stóm stóm, ik had moeten zeggen: ik drink niet!

Ondertussen zit ik nu door die meneer in de delicatesse wel te watertanden! Ga zo maar eerst wat eten, want ik krijg dat beeld niet uit mijn hoofd!
Het was ook het hele plaatje: allemaal mensen, gezellig met zijn tweeën, kaasjes en lekkers uitzoeken, ik zie het al voor me: samen naar huis, open haard aan, stokbrood, glaasje....

Dom natuurlijk, bij hoeveel van die stellen zal de avond eindigen met een kater, of, erger nog, met ruzie?

Ik drink water vanavond, of thee....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Salty,

Goed dat je met de internet behandeling gaat beginnen.
Zelf heb ik er veel aan gehad, inzichten, valkuilen ontdekken.
En mijn alcoholschrift vond ik helemaal leuk, zeker als er
een paar maanden stond, o gedronken.
Oh ja en wat ook zo'n leuk iets was of is natuurlijk,
dat je jezelf best een schouderklopje mag geven,
Of verwennen met een mooie bos bloemen ofzo,
dat als je je doelstelling haalt natuurlijk.
Echt ik hoop dat je snel aan de beurt bent.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Trees.

Ik kan je wel begrijpen, zo van dat beeld,
lekker met zijn tweetjes knus op zaterdagavond.
De drank interessert mij dan niet zo, het is meer de gezelligheid.
Maar we zullen het vanavond met ons eigen persoontje moeten doen.
Ga lekker koken voor jezelf, kaarsjes aan en wees lief voor jezelf.
En je bent een kei dat je niet gezwicht bent.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Wingchun, ja dan weet je hoe laat het is.

Zit ik bij Stivoro te krijgen, krijg ik gewoon zin om te stoppen met roken, haha, nu ga ik krankjorum worden geloof ik. Ben echt weg nu toedels!!

Oh Trees, joh ik drink vanavond een theeeetje meeee okeee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An je hebt er goed aan gedaan de drank eruit te gooien.
En geef geen centimeter toe.

Het gaat niet om het gelijk, maar toegeven moeite te hebben met drank.
En dat is moeilijk.
Wij gaven niet toe verslaafd te zijn, nee de buurman was verslaafd.
En dan lopen druilen als een klein kind dat zijn zin niet krijgt.
Een drankverbod door mijn vrouw gaf mij het gevoel dat me iets werd afgepakt wat me erg dierbaar was.
Iemand moest daar voor bloeden en dat was natuurlijk degeen die het dichts bij me stond, mijn exgenoot.
Niet erg volwassen gedrag maar dat weet ik pas sinds ik ben gestopt.

Poot stijf houden An en laat je niet chanteren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees niet iederen heeft problemen met drank.

Zo overvallen worden in de winkel is wel even schrikken.
Doet er niet toe wat je hebt gezegd, je hebt geweigerd en das een grote stap voorwaarts.

Ik hoop dat je van weeromstuit niet vergeten bent wat lekkers in husi te halen.
Met een lekkere pot thee of een frisdrankje kan het ook verdomd gezellig zijn.
Een fijne avond toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina ik probeer te volgen maar dat lukt niet altijd.
Met mijn gezondheid gaat het redelijk goed.
Zoals Corinne aan de rekstok hangt doe ik per dag
mijn oefeningen op de grond, om niet vast te roesten.
Dat scheelt weer een handvol ontstekingremmers die ik per dag niet hoef te slikken.
Vervelende bijkomstigheid is dat uitval van lichaamsdelen onvoorspelbaar is.
Dat maakt het moeilijk afspraken na te komen.
Verder ga ik goedgemutst door het leven.
Optmistisch gezind en dat maakt het omgaan met lichamelijk leed eenvoudiger.

Ook een fijne avond toegewenst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om even wat pressie weg te nemen: ik heb op mijn aanmelding om mee te doen aan het programma, van mijn familie zoveel negatieve reakties gekregen, dat ik gezwicht ben voor de pressie. Het is wel begrijpelijk, zij willen natuurlijk niet dat het zusje van.... Nee het zijn geen bekendheden, maar hou het maar op tegenstanden binnen de familie. En ja, ik voel me een duts dat ik daar aan heb toegegeven.

Grappig dat Tapas het heeft over wie er nou echt is of niet. Ik weet nog dat ik helemaal weggestemd werd toen ik vertelde dat mijn (toen) aanstaande man een sauna voor me liet bouwen. Tjeempie, dat bestond helemaal niet, dat was gewoon opschepperij! Ja, en toch staat dat saunahuisje hier in de tuin, ik kan het ook niet helpen.

Voor wie wil schrijven: schrijf! Je schrijft toch omdat je je gedachten voor jezelf wil verduidelijken? En als je dan herkenning vindt is het helemaal mooi.

Zo graag zou ik willen: laten we voor dat doel gaan waarvoor we hier zijn gekomen. Namelijk ADB.

Maar het is natuurlijk ook leerzaam om eens te kiften, en daarin jezelf te testen. Voor als je weer de wereld in gaat. Hoe ga je om met een conflict? Hoe maak je je grenzen duidelijk en hoe lijd je soms voor je eigen gevoel een nederlaag?
Leren van anderen is niet verkeerd, dat heb ik wel gemerkt het afgelopen jaar.
Voor wie niet leren wil: dan stoot je je maar tienmaal, al wens ik dat niemand toe.

En met alle mensen van wie ik iets heb geleerd ben ik heel erg blij.

En nu ga ik me met mijn man bemoeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed van die appeltaart.

Heb even teruggelezen , weer veel gedoe vandaag weer lees ik.
Ik probeer er maar wat overheen te lezen, zal me er in ieder geval niet mee gaan bemoeien.
Ik doe mijn best iedereen hier wat te leren 'kennen' ik haal nog veel namen door elkaar.
maargoed, er komt al herkenning in.
Even over mezelf; trots was ik inderdaad vanochtend toen ik wakker werd.
vanmiddag met de kids naar de sintintocht en ook toen voelde ik me nog helemaal happy.
Bij terugkomst kwam er weer even de dip. Ik denk ook dat het aan het tijdstip lag.
normaal gesproken.................
Ik plofte op de bank en zakte even weg in wat downheid, mijn man zag het kennelijk en zei "wat ben je stil" Ik reageerde wat nors met "ja ik heb dorst" 2 seconden later kwam hij met een glas cola aanlopen we keken elkaar aan en we schoten beiden in de lach.
Ach ik vond het wel lief, ik herken wel wat eerder geschreven was over het gevoel hebben dat er iets van je wordt afgepakt. maar op zo'n moment als met die cola dacht ik hij probeert er wel voor me te zijn en me te helpen maar ik laat het ook eigenlijk niet zo goed toe.

gisteren hielp het om actief bezig te gaan en een 'planning' te maken voor de avond. dus dat nu ook maar weer gedaan. Na de huishoudelijke taken en even hier typen en lezen stort ik me vanavond op het inpakken van de vele sintkadootjes die ik al verzameld had de afgelopen weken. dus ik ben vanavond wel zoet. Maar weer een pot thee erbij en dan gaan we er maar weer voor.
Mijn man heeft verder geopperd om morgen met zijn vieren wat leuks te gaan doen dus ik moet vanavond beslist niet gaan drinken want ik moet morgen wel helder zijn.
Ik vind het ook wel een compliment dat hij er weer zin in heeft om iets gezelligs te gaan doen.
Het is ook wel lang geleden dat ik in het weekend zo actief was. normaal ben ik zo alleen op de dagen dat ik moet werken (want dan kon ik me vaak wel een beetje inhouden de avond ervoor)
maargoed, we gaan weer vrolijk verder.

voor de mensen die het moeilijk hebben, succes en volhouden !!
Voor de mensen die lekker in hun vel zitten, geniet ervan !!

groet
Sas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjonge jonge, wat een gedoe toch weer hier :angry:
Mijn eigen mening kan ik er moeilijk op loslaten, doe ik dan ook niet want het gedoe hier is nogal emotioneel beladen, daar kan ik als buitenstaander geen mening over hebben. Simpel.
Virtuele meningsverschillen kunnen volgens mij beter in een goed telefoongesprek worden uitgesproken; mijn idee. Alsof het hier werkelijk om trappen in de rug en verschuilen achter een boom gaat.
Doet me aan SMSjes denken die tegenwoordig verstuurd worden. Zo van: 'Ik maak het uit!', 'Ik zal je hebben!' en meer van dat dappere gedrag.
Wil ik de betrokkenen niet van betichten hoor, maar mensen, is het nou werkelijk niet mogelijk om effe telefonisch met elkaar kort te sluiten, met als doel de rotzooi op te ruimen?
Speelt zich verdorie af tussen mensen die elkaar ontmoet hebben notabene! Volwassen mensen, met een eigen mening en genoeg verstand!
Kan daar nou geen compromis uit voortkomen? Lijkt me voor alle partijen wenselijk. Een ding is mij nu voor de zoveelste keer wel weer duidelijk: uit virtuele ruzies komen meer misverstanden dan oplossingen voort. Blijkbaar is het medium daarvoor niet geschikt.
Nogmaals dus, PRAAT gewoon effe met elkaar....lijkt me stug dat dat niets oplevert.

Goed, nog effe en dan komen we op TV. Zal alvast een :D big smile tevoorschijn toveren als welkom voor de nieuwsgierige bezoekers. "We zijn ook maar mensen hoor!" ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An,
Zo te lezen heeft je man ook echt wel een probleem. (als ik dat mag zeggen).

Als je bij stivoro gaat neuzen, heb gister m'n weblog opgedoekt.
Er staan nog wel berichten van me op het forum.
M'n laatste bericht, het afscjheid van de site onder huiskamer, ondergetekende Sonja.
Je wilt dus ook gaan stoppen met roken? Helemaal TOP!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow Vie, jammer. Blijkbaar wou je niet kiezen voor de optie om onherkenbaar in beeld gebracht te worden. Zou ik trouwens ook niet doen, dan liever met open vizier.
Ben wel benieuwd naar het item...zal best zo'n 2 minuten duren, is immers onderdeel van het journaal :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...