Spring naar bijdragen

Zaterdag 15 november


An

Aanbevolen berichten

spud en tina,

jullie hebben allebei gelijk!! het is ook fijn om persoonlijk zo af en toe contact te hebben. maar er zijn heel veel dingen waar ik geen bal van snap!! er is mot, ruzie, onbegrip en weet ik al niet meer.
ik wordt eigenlijk nooit boos...........

trouwens ik ga er ook niet over door! hang het maar aan mijn fietsbel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 263
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo mensen,
Ik voel me echt zo goed vandaag, en allemaal door het te gekke nieuws van mn huis !! Wel wat duf natuurlijk omdat ik gister gedronken heb....Maar het is echt een feestdag vandaag !!! Joepie !!!
Jammer dat het etentje niet doorgaat, maar ik snap het zeker wel.....
Ik ga zo een grote wandeling maken, heb een nieuw plekje ontdekt, verder bij de Hempont langs het water. Volgens mij is het daar heel erg mooi!!!
Ik heb echt weer zin in dingen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig vliegt mijn internet er bij deze site steeds uit dus kon mijn geschreven bericht van zonet niet geplaatst worden, dus ga ik er nu maar iets genuanceerder proberen op te schrijven.
Zoals ik het lees gaat het deels over Houtje, Pip had haar waarheid hier neergezet en kreeg bijval, resultaat, Houtje bleef weg, maar wat gebeurde er toen? ... Houtje komt weer terug en mensen die het eerst met Pip eens waren over Houtje vinden het nu weer fijn dat Houtje er weer is. We heeft hier nou een probleem, het is een herhaling wat er tijden geleden bij Vie ook gebeurd is.
Vie zou een leugenaarster zijn en niet echt zijn en weet ik veel wat nog meer volgens Pip, en heeft het zwaar voor haar kiezen gehad. gelukkig heeft Vie zich ook niet laten afschrikken.

Soms lijkt er een soort hetze aan de gang te zijn omdat iemand denkt de waarheid in pacht te hebben en wordt dat via PBtjes en mails denk ik uitgewisseld en in het 'roddelcircuit ontstaat een waarheid die wordt overgenomen en daarna geventileerd wordt op het forum, out of de blue vaak voor niet insiders en het brengt ook alleen maar heel veel onrust waar niemand mee gebaad is.

respecteer mekaar alsjeblieft!! aan dat gestook heeft niemand iets!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: toch weer zo'n aanval, vreselijk. Van je laatste berichtje snap ik helemaal niks.

Sas: dat was nog eens een belevenis zo'n alcoholvrije vrijdag! en vandaag nog een keer. Ben benieuwd of het je vandaag lukt. Nou zo te horen denk ik van wel hoor.

Har: alweer een maand, tjonge. Voor mij ook alweer bijna, maar nog niet helemaal.

Spud: ja haha, had ik laatst ook. Ik dacht 'zal wel aan het mega portie' ijs gelegen hebben dat ik de volgende dag een kater had.

Salty: je kan het falen noemen Of je kan zeggen, ik leer hier wat van en denk na hoe het zo gekomen is. Het beste is om je toch maar niet zo schuldig te voelen, maar verder gaat met je goede plan.

Vandaag voel ik me in ieder geval heel gelukkig zonder drank, wil ik toch even zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

woman dooske,

ben blij je weer te lezen en gefeliciteerd met je huisssss!!!!
kan me goed voorstellen dat de laatste periode je niet in de koude kleren is gaan zitten.
maar je hebt wel een mooie nieuwe start voor de boeg!

geniet er lekker van en wees trots op wat je allemaal hebt gepresteerd!zeker een feestje waard :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, nu kunnen we allemaal achterovervallen, wegblijven etc.

Ik weet dat nog goed. In de begin tijd hier op het forum was er ook wat loos en ik begon er echt door te drinken. Nu zou me dat niet meer gebeuren.
Dus denk ik, ik ben hier sterk geworden. Weglopen en drinken doe ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over privéberichten: die zijn privé. Net zo privé als mijn e-mailuitwisselingen en briefwisselingen en vertrouwelijke gesprekken.
Zoals ieder mens heb ook ik een privéleven.
Als de privéberichten hier niet bestonden, zouden er geen mensen afspraken kunnen maken voor een bijeenkomst of voor telefonische ondersteuning op vakantie.

Roddel zal altijd bestaan en iedereen roddelt wel. Onontkoombaar, want zelfs in goede zin met iemand over een derde praten is al roddelen.

Objectiviteit is een illusie. Iedereen leest, luistert en ziet met eigen oren en ogen. De eigen oren en ogen interpreteren binnenkomende informatie volgens een stramien dat door hun eigen rugzakje (verleden) is bepaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn waarheid is
- dat iedereen vooral moet blijven schrijven.
- Lezen waar hij of zij wat aan heeft of gewoon leuk vindt om te lezen.
- Reageren en vragen stellen staat iedereen vrij.
- dat niemand het recht heeft om iemands bestaan in twijfel te trekken.
- dat niemand het recht heeft om iemand steeds zwart te maken (heeft veel weg van pesten).
- dat het onmogelijk is om iedereen een plezier te doen (dat inzicht heeft heel lang geduurd).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooral die laatste is een goeie Corinne.
Er is ook niks mis met Pb's enzo als ze maar juist gebruikt worden!

Houtje, hou op, nu doe je precies wat er gehoopt wordt, sta er boven! Je dacht toch echt niet dat het 'hele' forum achterover kukelt omdat jij hier weer bent? volgens mij is er maar 1 forumlid wat achterover kukelt dus en die krijgt van jou nog gelijk ook. NIET DOEN! sta er boven!!!

An, dat is nou net de les die we hier kunnen leren, het forum is net het echte leven (het is ook echt) en om dat soort redenen zou je in het dagelijks leven ook zijn gaan drinken, de kracht die je hier hebt om het van je af te laten glijden kan je ook weer toepassen in het dagelijkse leven. Wat dat betreft blijft dit forum gewoon 1 grote leerschool en dat is ook de kracht er van!!! Dat is voor mij wat het forum zo boeiend maakt en waarom ik hier (nog) steeds blijf schrijven. En het mooiste vind ik dat tijdens dit soort 'toestanden' je mensen hier ziet groeien of nog ziet haperen om later inzichten te krijgen.

Ruzie en gedoe is niet leuk maar toch leer je er wel veel van: loslaten, bij een ander laten, merken dat het onmogelijk is om iedereen te vriend te houden, bij jezelf blijven, een eigen mening leren vormen en dat op een relatief veilige manier en je kunt de tijd nemen om over dingen na te denken, wat in het dagelijks leven vaak niet kan omdat je daar vaak sneller moet reageren. Dat is voor mij de kracht van dit forum!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke: alles onder controle hier.

Tapas: ja je zegt het. Hier thuis is mijn man behoorlijk kwaad op me. Waarom mag Joost weten.
Hij gaat vanavond op stap en daarna zou er nog iets zijn. Ik blijf heerlijk thuis. Ik ben niet kwaad dat hij gaat, moet hij zelf weten. Maar ik doe niet mee.
Ik zit hier lekker. Zoon bakt pannekoeken (ik krijg af en toe een mislukte) en de anderen zijn ook lekker bezig. Jij bent ook goed door de avond gekomen gister ! Goed van je. Je had het ook wel erg druk de laatste weken, maanden? Nu een tijdje vrij begrijp ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden.
Tasseke, maakt niet uit wanneer ik drink,
of ik me nu k"l voel of juist niet,
of ik alleen ben of in gezelschap.
Ik drink toch wel :(:devil:

Ik heb al bericht terug van m'n aanmelding voor
internetbehandeling, heb een link gekregen om
een vragenlijst in te vullen, duurt c.a. 25 min.
Jammer, dat zit er nu even niet in, man en kinders
lopen af en aan, dan kan ik niet rustig zitten.
Misschien heb ik daar straks nog even tijd voor.

Het uitje met de honden heeft me goed gedaan.
de beesten zelf trouwens ook :)
Nu eerst lekker in bad.....douchen dan want ik
heb geen geduld om een half uur in bad te liggen.

Groetjes Salty.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Salty: sterkte.

Spud: hoi, gewoon doorgaan met ademhalen. Ik volg het ook allemaal niet zo goed, maar ik laat me niet afleiden van het eigenlijke werk.

Wing: goed gelopen! ik voel me echt een lui v@rken als ik je lees, haha. Zit nu al naar de derde film te kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry.....in m'n eerste versie hadden we een Kikky op het forum....:D
toch maar even verbeterd..

Kirky, jasses.......in bad liggen, kan ik geen geduld voor opbrengen.
De intocht heb ik altijd erg leuk gevonden, de kinders trouwens ook :)
maar die tijd zijn wij alweer ver voorbij.

An, thanks voor je sterkte.

Wingchun, ben 4 mnd geleden ook zo inene gestopt met roken, rook nog steeds niet en heb er geen behoefte meer aan. (ook nooit een trekje tussendoor genomen) Ik had gedacht dat als ik op een eenzelfde manier stop met drinken me dat ook zo zou lukken.....vals vies tegen dus. Ben voornamelijk erg boos op mezelf, boos omdat ik het niet in de hand kan houden, iedere keer m'n omgeving weer teleur stel. Daarom ook een stapje verder en hulp zoeken. Ik weet het, stap voor stap en iedere keer een stapje verder..... en we zetten door!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even n opmerking mijnerzijds gericht aan ons allen.

Steeds meer mensen zie ik afscheid nemen van dit forum. Evenzoveel mensen keren terug.
Dit ontstaat door n gevoel van ontevredenheid, zich beledigd, overbodig of niet gewaardeerd
voelen.
En hoe komt dat.

Dat komt omdat het voor velen onder ons moeilijk is om n ander in zijn of haar waarde te laten.
Een aantal goeden onder ons niet te na gesproken.

Waarom bot reageren op n bericht, waarom elkaar proberen te kwetsen, waarom elkaar
ronduit beledigen....Waarom.
Voelen we ons daardoor beter, of willen we onze eigen frustaties botvieren op n ander.
We zitten hier allemaal maar voor een ding.
Of we zijn gestopt, of we minderen of we proberen te stoppen.
We hebben in principe maar een vijand en dat is de alcohol, en we hebben een aantal medestrijders en dat zijn wij allemaal.
Laten we ons concentreren op de vijand in plaats van vijanden erbij te maken.
Geloof me, tis voor ons, voor dit forum en voor de gezelligheid beter.
En als je wat uit te knokken hebt, doe t lekker via pb en hou t heer relaxed.

Voor wat betreft de jacht.
Als er echt behoefte aan is en er ook serieus naar gekeken wordt wil ik wel
het een en ander verduidelijken. Ook antijacht respecteer ik. Maar dan wel gemotiveerd en niet gebaseerd op puur emotionele gronden.
Emoties vertroebelen de geest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Salty,

De intentie om te stoppen is er en dat is belangrijk.
Het is heel anders dan stoppen met roken.
Roken is ook wel een afhankelijkheid,
maar roken verdooft de geest niet.
Het is niet makkelijk te stoppen, ik spreek uit ervaring helaas.
:wacko:
Ik dacht anderhalf jaar geleden wel weer eens een sociaal glas mee te kunnen drinken.
Hiervoor heb ik ruim 10 jaar niet gedronken.
Vergeet het sociale drinken, het heeft tot gevolg gehad dat een een paar keer
goed ben uitgegegleden.
Dus ik ben de strijd weer aangegaan.
Geen makkeijke maar zeer de moeite waard.
Waarom ik ooit weer ben begonnen?
Geen idee, maar gedane zaken nemen geen keer.
Dus doorzetten..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Tina ik lees nu pas je reactie. Interessant die vergelijking roken en drinken.
Ik denk dat niet drinken makkelijker is dan niet roken. Maar dat is misschien ook maar een idee.
Dat ik moet stoppen met roken weet ik ook allang. Ik zou er zomaar nerveus van worden. Toch heb ik een aantal jaren niet gedronken en niet gerookt, ben niet dik geworden en was er goed aan toe.
Salty ik begrijp je maar al te goed, maar verslaving is iets raars.
Nu door jou besef ik nog beter dat Een drankje dus gewoon niet werkt en waarom.
Verstandelijk weet ik dat natuurlijk allang. Vandaag heb ik het er verrassend makkelijk mee.
Mijn man loopt heel de dag te mokken en zit te foeteren dat hij niet verslaafd is, dat dan al zijn vrienden verslaafd zijn en dat hij heus niet hoeft te drinken. Bla , bla, bla. Het idiote is dat ik er zelf niet over begin en er niet op reageer, maar hij blijft boos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...