antonia Geplaatst 25 november 2008 Rapport Share Geplaatst 25 november 2008 quote: Originally posted by: wingchunGoedenavond allen! Ik ben blij dat de zaak nu helder is: ik wil gewoon drinken! Dat lucht op zeg. Ik zou zeggen: Bel de Brijder verslavingszorg op en spui uw gal over hun falende beleid. 023 5307400 Oke Wing dat is duidelijk maar in welke mate???? Ik ben ook niet totaal gestopt maar wel heel erg geminderd. Dat is ook heel moeilijk maar ik ga ervoor om nooit meer mijn grens te overschrijvden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 25 november 2008 Rapport Share Geplaatst 25 november 2008 Kaia, prachtig gesproken !!!!! Ik ben een fan van je An,Ff,Rapilos,Marjo,Tijn en Lana, Jullie hebben mij met die berichtjes weer een stukje verder geholpen! Nogeen vraagje ? Hoe krijg je al die mooie mondjes/roosjes/etc. te voorschijn getoverd...Alvast bedankt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 25 november 2008 Rapport Share Geplaatst 25 november 2008 Ik denk dat ik Wingchun wel een beetje snap, ik kan er soms ook nog wel eens zo boos om worden.Sta nu ik weet niet hoe lang droog en nog heb ik last van die stomme alcohol.Dan zit ik hier wel eens mee te lezen en dan ben ik ook boos op al dat gedoe (© Adam).Maar dan zeg ik maar niks want drinken doe ik toch niet, ik zit het wel uit, het gaat altijd over.En de volgende dag teken ik weer een smiley. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 25 november 2008 Rapport Share Geplaatst 25 november 2008 Ik denk dat er sprake is van een zekeremiscommunicatie. Volgens mÃj wil Wingchunhelemaal niet drinken...Correct me if I'm wrong. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 25 november 2008 Rapport Share Geplaatst 25 november 2008 Tine en Lana: you go girls! Dit is JULLIE tijd, hou vol en wees maar héél héél lief voor jezelf, jullie verdienen het Tapas en Ferry, geef mij wat van jullie hardloopdiscipline, ik doe nu al 3 maanden niets meer en ben in mijn wittechoco/japansezoutjes vreetbuien ende hangoudere gedrag vervallen, maar het zit er aan te komen (de kilootjes extra namelijk ook) dat ik eerdaags de stoute gympen weer aantrek, het helpt wel als ik de tijd en snelheid niet als doel neem, dus weer voor het zesje gaan in plaats van voor de 8... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pino Geplaatst 25 november 2008 Rapport Share Geplaatst 25 november 2008 Hoi, ik kom even dag zeggen. Ik ga voor een time out opname naar de paaz. Maar wel nuchter!Het is moeilijk alle troubles die ik ervaar onder ogen te zien nu het niet meer onder een alcohol waas zit. Valt me vies tegen en ik ben gruwelijk in de war; moet mezelf er steeds bij roepen. Dus maar de hulptroepen ingeschakeld. Op de time out is alcohol verboden dus dat zit wel snor, dat wordt koffie lurken en heel veel shaggies roken, want er valt daar verder niks te beleven (ben wel eerder op time out geweest). en ze hebben mijn medicatie in beheer, dus ik kan niet de ene verslaving voor de andere inruilen, das ook mooi.laterz....Pino Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 25 november 2008 Rapport Share Geplaatst 25 november 2008 Yep water!Alleen heb ik er vaak wat meer omheentrekkende bewegingen voor nodig.Die ook wel weer de nodige irritaties oproepen.Maar BOOS kan ik er ook nog om worden...GRRRR!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 25 november 2008 Rapport Share Geplaatst 25 november 2008 woman ik kan mij helemaal bij jouw bericht aansluiten. Ik wil wel drinken maar het wel zelf in de hand houden en niet de alcohol de baas laten worden. Ik kijk ook wel of dit blijft lukken zoniet dan zal ik mijn plannen bij moeten schaven. Maar dit is stap 1 voor mij adb worden en dat hoeft niet altijd geheel stoppen te zijn dat is voor ieder verschillend (ja toch) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 25 november 2008 Rapport Share Geplaatst 25 november 2008 Niemand en wij allemaal hebben er wel of niet iets aan.Raar clubje! Pino Sterkte en hou je taai! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 25 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 november 2008 kijk en dit vindt ik nu het prachtige aan dit forum , dat er ook mensen zijn welke al langer nuchter zijn en die eerlijk toegeven drang te hebben , doet mij op mijn hobbelig baantje verder wandelen .ik herinner mij maar weinig van mijn eerste stop periode , wel weet ik dat ik ook soms gedachten a la wing heb , maar mijn nadeel is dat ik het niet uit op het juiste moment, en dus iedere keer herval in oud gedrag en dat is dus drinken , laat wing zich hier uiten aub , het feit dat hij/zij het schrijft is in mijn ogen een groot pluspunt .ik ben iemand die voor eerlijkheid is naar mijn eigen toe maar ook naar andere toe , ook wat het drinken betreft want ik vindt het een iets heel belangerijks , tenslotte krijg ik ook steun van jullie weet niet of jullie weten wat ik probeer duidelijk te maken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 25 november 2008 Rapport Share Geplaatst 25 november 2008 Hoi Tijn, tuurlijk is er ook ruimte voor het negatieve, maar mijn negatieve is dan weer dat het mij frustreert dat iemand die het moeilijk heeft geen steun lijkt toe te laten... maar misschien heb ik het allemaal wel helemaal verkeerd begrepen, ik val er ook zomaar in en misschien veel te vrolijk voor de sfeer van dat moment? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 25 november 2008 Rapport Share Geplaatst 25 november 2008 Wat doe jij dan achter die pc An ga gauw die bitterballen opeten voordat ze weg zijn. Zo gaat het hier nl altijd je moet heel snel zijn wil je ook een hapje mee eten haha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 25 november 2008 Rapport Share Geplaatst 25 november 2008 Misschien moet je het niet zien als bekritiseren,maar als een optie om het ook eens van een anderekant te bekijken. Welke waarheid hebben we het over?We zien iemand vallen en zijn daar ook eens gewesst, dan willenwe helpen door een hand te reiken. vervang we maar door ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 25 november 2008 Rapport Share Geplaatst 25 november 2008 Nou, als ik dan toch eerlijk zit te zijn, dan ga ik maar effe door ook...Ik snap Lana ook wel, met "het lijkt wel of ik alleen maar aan 't werk ben". Ik werk me ook te pletter, kom bekaf in een leeg huis, nou ja ik mag nog even met de hond gaan lopen...Nooit puf om te koken, nou ja ik wou gisteren wel een lekker eitje koken maar toen was ik het recept weer kwijt...In de weekends alleen maar slapen, of in de auto naar de verre zieke familie...Altijd vroeg op en nooit tijd over, of zin over, of energie over, of whatever...MÈÈÈn wat komt het me af en toe allemaal mijlenver de strot uit! Maar goed, ik drink niet.Dat heb ik losgekoppeld. Grote jongen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 25 november 2008 Rapport Share Geplaatst 25 november 2008 Winghum,Ik heb ook begeleiding via Brijder verslavingszorg, ik vind de begeleiding/behandeling zeer goed.!In tegenstelling tot jou ben ik wel volledig gestopt omdat ik zeker weet dat dit voor mij het beste is.Maar het kan goed zijn dat de methode die jij hanteert voor jou het beste is.Wat dat betreft is het goed om ieder in zijn waatde te laten denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 25 november 2008 Rapport Share Geplaatst 25 november 2008 Sorry dat ik zo bot met de deur in huis val:Wing je behandelplan was toch dat je in drie maande zouminderen naar stoppen. Of heb ik het verkeerd opgeslagen?Vorige week ofzo, was je toch zover? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 november 2008 Rapport Share Geplaatst 25 november 2008 Winchun hoi,Ik weet niet of je bericht op mij sloeg. Ik heb niets met de brijderstichting van doen.IK draag oplossingen aan, die mogelijk kunnen helpen!Meerde verslavings centra, b.v de Skuul op texel. Castle Craig in Schotland, gaan van totale onthouding uit. Dat blijkt goed te werken.Het denken in eenheden houd je aan de drank, dus vraag ik mij terecht af, of dit de juiste weg is.Bovendien ben je niet verplicht in dit eenheden drinken mee te gaan!Je kan zeggen en nu kap ik er mee, ik ben het zat.Ik mag me afvragen, dat wanneer het eenhedenbeleid, steeds tot hernieuwd drinken leidt ofje elders niet beter af bent!Resoluut stoppen werkt in de meeste gevallen het beste! Geen vliegende vissen!!Het ga je goed Winchun, en mijn doel is niet een heilzame therapie te ondermijnen.Ik zet slecht vraagtekens!Beetje prikkelen en je denken omturnen, met de beste bedoelingen! Relax, niemand is boos op niemand!!!Groet.Dank voor de felicitatie! Ik kreeg het niet voor niets Winchun. Ik moest mijn denken omturnen!Met adviezen van de oudgedienden.Mijn misschien ietwat naÃve indruk was dat je er echt vanaf wilde.Er zijn er die gedoseerd willen drinken, ook goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 25 november 2008 Rapport Share Geplaatst 25 november 2008 Water?Goed gedaan jochie!Of ontbreekt er toch nog iets... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 25 november 2008 Rapport Share Geplaatst 25 november 2008 Ja, een eierkoker... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 25 november 2008 Rapport Share Geplaatst 25 november 2008 Nou Wing dan doe je het toch hardstikke goed joh. Ieder zijn eigen manier hoor. Wat voor de ene werkt is niet altijd de juiste wijze voor een ander. Je staat obv je arts, die zal het toch wel weten. Maar je klonk eerder wel een beetje dramatisch hoor het leek net of je je vreselijk zou gaan bezatten ofzo en dat wil iedereen hier je alleen maar besparen toch. groet Antonia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 25 november 2008 Rapport Share Geplaatst 25 november 2008 Hoe doe je dat elke keer?Poing! De slappe lach.De hond kijkt raar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 november 2008 Rapport Share Geplaatst 25 november 2008 Win, natuurlijk wil je stoppen, maar het dubbele is dat zelf een drinker die wil stoppen, toch wil drinken.Een beetje onbewust misschien!Omdat stoppen erg definitief is!Het is zelfs zo dat wanneer de beslissing om te stoppen is genomen,er meer trek is dan zonder dat de beslissing genomen was.GEEN KRITIEK, een welgemeend advies, omdat we het elkaar allemaal gunnen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 25 november 2008 Rapport Share Geplaatst 25 november 2008 Wingchun, mis ik nou iets, was jij nou niet al eens een tijd helemaal gestopt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 25 november 2008 Rapport Share Geplaatst 25 november 2008 Blacky, als ik nooit verlangen zou hebben om af en toe eens alles los te laten en eens helemaal los te gaan uit de nuchtere wereld waarin ik me soms nog zo verloren voel, zou ik het niet echt als een megaprestatie ervaren dat ik nu 1 jaar droogsta... en Water in mijn opgebrande oren maak ik me wel wat bezorgd over jouw kookpunt (voila het recept )Wingchun ik had begrepen dat je het moeilijk had en vervolgens verstoppertje speelde, hm je gaat het vast ook nog merken, als je een jaar gestopt bent begrijp je niet alles in ene keer zo goed meer maar ondertussen ben je dus gewoon heel goed en volgens plan bezig, vooral ook omdat je het niet gemakkelijk hebt nu met jezelf? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 25 november 2008 Rapport Share Geplaatst 25 november 2008 Wing,Goed joh,je wil om te stoppen is er en je hebt nu toch fantastische hulp!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden