Spring naar bijdragen

dinsdag 25 november 2008


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 282
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mijn partner (Klaas) is net thuis.
Het hele project waar hij al bijna 2 jaar mee bezig is,
zit in de eindfase. Sinds vandaag hangt het weer aan een
zijden draadje :D Na het werk gelijk overleg, zo meteen weer..
Ik zou allang gek zijn geworden en het bijltje erbij neergooien..
Stress? Niet bij Klaas. Klaas stommelt even een kwartiertje naar zolder
om zijn nieuwste aanwinst over de versterker te horen... (C-shape Water..)
Hij gaat altijd rustig door, en zegt overal van te leren.

Waarom vertel ik dit?
Omdat ik zou willen wat meer van zijn rust te hebben.
Net als hem, me de vraag stellen; Wát is nu écht belangrijk?
Is het levensbedreigend? etc. etc.
En waarom zie ik dit opeens als een goede eigenschap van hem.
Terwijl ik me er jaren aan heb geërgerd.. :huh:

Drank maakt meer kapot dan je lief, je lief is.

Blacky, ik wil jou heel veel KMW toewensen! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tevens geeft het aan, dat ik nog lang niet op
orde ben. Ik heb nog veel tijd en acceptatie nodig,
voor ik weer een beetje gewoon door kan gaan.
En daar baal ik wel eens van.
Maar hoe meer ik baal, hoe meer het depressieve
gevoel me in zijn greep houdt. Het mag wel wat luchtiger.
En.. Dat zal ik alweer zélf moeten doen!

Vandaag een paar dingen gedaan. Moe!
En tóch ga ik morgen hardlopen.
Pas slapen ná de fysio ;):D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Marjo,

Ik doe ook aan hardlopen, al enige jaren, iedere dinsdag en donderdagmiddag op een atletiekbaan. Onder begeleiding van een trainer. Ik deed dit ook al toen ik nog dronk. En mijn ervaring is, dat toen ik stopte met drinken, ik ook erg moe was na het lopen. Maar nu ik meer als 2 jaar niet meer drink, merk ik, dat ik juist energie krijg van het hardlopen. Ook weer een fijne ervaring, van het niet drinken;)

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zoveel gesport in mijn leven. Ik rende kilometers en ging maar door en door, het gaf me een kick. Voelde me echt geweldig. Tennissen, atletiek, fietsen alles en alles.
Dat heb ik jaren niet meer gedaan. Langzaam weer oppakken. Het is zo zalig als je een fit lichaam hebt.
Maar sporten moet je bijhouden in goede en kwade dagen. Zwemmen is ook zo zalig.
Fietsvakanties en wandeltochten. Ik weet wel hoe het zo is gekomen. Niet alles tegelijk, het komt wel weer. Ik heb een levenslust, een kracht, een oerbron die het toch altijd weer wint.
Dat is goed, maar gaat niet vanzelf. Een doel voor ogen hebben.
Wil ik mijn leven laten versloffen en als een zombie door het leven of wil ik genieten.
Het komt niet naar je toe.

Bewijst wel dat ik me met de dag beter ga voelen. Onwijze kick hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je niet van hardlopen houdt dan is een flink stuk wandelen ook heerlijk.
Ik wandel minimaal 1 keer per week met een wandelgroepje(flink doorstappen) 10 tot 20 kilometer.
Soms ook nog 1 keer per week alleen 5 tot 10 kilometer.
Wandelen helpt ook erg goed om alle muizenissen weg te halen en je hoofd fris te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is er iemand die katjaofzo naar hier kan begeleiden ?? momenteel staat ze/hij op werking forum.
hardlopen ik heb het gedaan tot 2001 , en ja ik mis het wel , maar wat niet mag , niet mag , al kan ik wel eens huilen als ik jullie loop verhalen lees .
nou ja ander sport zoeken .
ik zit hier vl vertwijfeling welles of nietes mijn oudste broer bellen , als ik eerlijk ben heb ik er geen behoefte aan , neen niet omdat ik het pijnlijk vindt evt over zijn ziekte te praten , maar omdat ik het altijd heel pijnlijk vindt met hem te praten
wie o wie heeft mij raad ??
heb lekker gegeten , brochetten met knoflookbrood en tomaat , raar dat er daar toch al een poos geen drank gedachten meer zijn .
ik heb het draadje gelezen maar het blijft weer niet hangen in mijn bolleke :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even de kinderen naar bed gebracht.
Ik dacht hier even kijken.
En dacht dat ik gedacht had wat ik had geschreven.. :D

Ik loop hard omdat ik na het stoppen wou gaan sporten.
Ik wandelde altijd wel erg veel. Had meer nodig.
Nu krijg ik idd al een kick van dat hardlopen!
Ik loop lekker en geniet ondertussen van de dingen om me heen.
Als ik loop gaat alles vanzelf. Daarom verplicht ik het me morgen weer.
Omdat ik weet dat het lekker voelt.

Jeetje An! Wow!

Waarom ik ook dit stukje dacht oftewel schreef.
Het is die eindeloze impasse soms. Zo weinig doen,
en dan weer ervaren dat het alweer genoeg is geweest.
Ik voel me soms 80, terwijl ik nog maar net 40 ben.

dat heeft al die jaren drinken met mij gedaan.
ik moet heel erg mijn best doen om weer op een
normaal level te functioneren. Soms gaat het een tijdje goed.
Dan denk ik, wat doe ik hier in godsnaam..
Nou ja.. Marjositeiten dus. Ik weet niet meer wat ik wel
en niet wil. En kan.

Wordt er een beetje mutserig van. Ik bedoel, er moet toch
eens wat gebeuren!

Ach, het loopt wel weer los...
De één oppert werk, de ander therapie..
Maar niets van dit alles is wat ik nog wil en kan.

Ik ben het niet drinken wel weer een beetje zat.
Toe aan een andere uitdaging...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond,

Kaia en Soothe, Gefeliciteerd!
Enorme doorzettingsvermogen, knap hoor! :present::D:present::):present::D:present:

Marjo, ik loop niet hard, maar ik loop wel.
Al is het soms wandelen, ik kom vooruit.
Soms blik ik even achterom en dan weet ik weer waarvoor
ik vóóruit wil en niet rechtsomkeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eigenlijk altijd wel hardgelopen, ondanks mijn gewicht wat ietwat te zwaar is. Eerst 1x per week in de duinen op zaterdag maar sinds ik mijn hond heb werd dat zo ingewikkeld, eerst hond uitlaten, vroeger op, lastig.

Toen ik 4 jaar geleden naar de Brijder ging om (voor het eerst) mijn drankprobleem aan te pakken moest ik op een wachtlijst. Ik las daar een folder over de hardloopgroep en ben toen eigenlijk direct met hun mee gaan lopen, niet dat ik minder ging drinken maar het lopen was toch wel prettig. Ik heb het daar opgebouwd tot 5 kilometer 3x per week.. daarna een beetje in het slop geraakt maar ik kan gewoon niet zonder het hardlopen, als ik het een week niet doe kan ik mijn energie niet kwijt. Sinds ruim 3 jaar loop ik zelf 2 a 3x per week ca 6 kilometer hard en het helpt me met het stoppen met drinken, met mijn emoties, met muizenissen in mijn hoofd, met spanning in mijn lijf. Hoe rotter ik me voel hoe belangrijker het is dat ik ga lopen al moet ik mezelf zo ongeveer aan mijn haren het huis uitslepen. Dan ben ik toch weer elke keer blij dat ik gegaan ben.

Vanmorgen heb ik dus ook weer hardgelopen, tijd maakt me niks uit, snelheid ook niet, als ik maar beweeg, hond gaat mee en heeft dan ook gelijk een lekker groot rondje gehad.
Het is misschien wel hetzelfde als met niet drinken, ik weet dat het goed voor me is en daarom doe ik het. Ik weet dat ik me er op de lange termijn beter door ga voelen.

Lang leve het bewegen, het zet stofjes aan het werk in je hersenen die je helpen je beter te voelen en sowieso is na 'gedane arbeid' altijd goed rusten. Niet lui maar moe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tapas,

Ik ben in 2001 begonnen met hardlopen, om zo van een depressie af te komen. En het is me zo goed bevallen, dat ik het ben blijven doen. Als je, je rot voelt, het helpt om dan te gaan lopen. En daarom vond ik het vervelend, dat vanmiddag door de trainer werd afgebeld. Omdat de baan te glad was. Maar ja, veiligheid gaat voor. Alleen voor mij, op het ogenblik, was het shit. Omdat het nu niet zo lekker loopt.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tine, ik zit in hetzelfde schuitje!
Misschien gedeelde smart is halve smart??
Ook ik ben zo onrustig, en ja, ik moet het helemaal alleen doen. Daarom vind ik het forum zo fijn, kan ik toch mijn ei kwijt. En ik lees zulke helpende dingen.
Dus meid, we gaan er gewoon voor! Toch wel steunend misschien dat je weet dat er ergens in Nederland nog zo'n gespannen, geirriteerd, onrustig en kl#te voelend mens rond loopt ;-)

sterkte, liefs van lana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag gedaan Ferry ;)
Jij bedankt voor je hardloopverhaal.
ik merk idd dat het goed is voor mijn
negatieve gedachten waar ik zonder hardlopen
zo in blijf hangen...
Een pilletje alleen helpt niet. En praten wil ik niet meer.
behalve hier. 't is wat.. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WOUWWWW alleen al om deze heerlijke stortvloed van mooie en lieve felicitaties in ontvangst te mogen nemen... daar stop ik gewoon nog een jaar voor ;-))) allemaal heel veel dank lieverds, niet alleen voor de felies maar ook voor alle steun en medeleven die ik van jullie heb mogen ontvangen :heart:


:sun::vlagmetwimpel; SOOTHE KANJER :chinesefireworks; :sun: mijn enige echte stopmaatje ik ben zo trots op jou!!! We did it!!! Ik wilde je gisteren nog even mailen: 'als we onszelf geen mietje willen noemen is dit de laatste kans om er nog 1 te nemen' :D maar nu we hier toch zijn, laten we eens gek doen: morgen gewoon gaan voor 1 jaar en 1 dag :) Of zoals ze in japan zeggen: YEAH SOKA YO :present:


Lieve allemaal in het afgelopen jaar heb ik GELEEFD! Ze zeggen wel eens: het 1ste jaar het lichaam, het 2de je geest... dat is bij mij 3 maanden geleden al ingeluid door m'n burnout, voel me nu als een charlotje die laagje voor laagje van zich af heeft geschud, wel een beetje kaal zo maar het waren allemaal laagjes die m'n werkelijke ik verhulden en valselijk beschermden terwijl ik ze niet meer nodig had, nu ben ik nog slechts dat middelste piefje binnenin (en nog niet eens altijd in erectieve toestand :D), het stelt misschien nog niet veel voor maar het is wel een heel veel fijnere basis om met echte en pure laagjes verder aan te bouwen.

Zo ik kan en hier lees wil ik er altijd ook voor jullie zijn! Samen staan we sterk B)

Liefs!
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...