An Geplaatst 28 november 2008 Rapport Share Geplaatst 28 november 2008 Tine, mooi zo. Als ik het goed begrijp zijn we onderhand met een hele club die ;droog' de dagen door willen komen. Tina, kom zoveel klagen, zeuren, zaniken, juichen, lachen, dansen, huilen en zingen hier op het forum als je wilt, MAAR NIET drinken.Denk er vooral aan dat wanneer je het toch in je hoofd haalt te gaan drinken je verplicht, ... ja verplicht hier naar het forum te komen! Dat vergat ik in het begin, helaas, nogal eens.!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 28 november 2008 Rapport Share Geplaatst 28 november 2008 Hoi,Ik heb niet zoveel schrijf inspiratie.wat ik erg leuk vind om te lezen is dat Safieindelijk een leuke vrijwilligers job heeft gevonden.Ben oprecht blij voor je.Ik heb vanaf gister geen internet gehad.Erg vervelend, daardoor ook geen telefoon.Dus vanmorgen vroeg naar een vriendin daargepost dat ik zondag niet kom.Verder uren met de profider aan de telefoon gehangen.Maar de boel is weer hersteld.Gister naar therapie geweest, heeft er vreselijk keihard ingehakt.Was goed, moest gebeuren.Tjee als de therapeut niet zo begripvol was geweest, ik had hem met liefde aangevlogen.(begripvol wil zeggen dat jij het in juiste banen heeft geleid)Dus dat betekend dat ik toch weer wat dichter bij de kern kom.Ik kon hem wel villen, echt waar, dit gevoel ken ik niet van mezelf.Verder heb ik een hoop opdrachten gekregen,Opstaan in de ochtend, meteen douchen en aankleden.Rot voelen of niet, doen!Niet meer dan 1 uur per dag achter de PC.Elke dag bij weer of geen weer 1 uur minimaal naar buiten.Elke dag een soort schrift bijhouden.Niet voor 23 uur naar bed in de avond.Overdag niet slapen(deed ik niet0Drie klussen per dag plannen en ook daadwerkelijk uitvoeren. Vééééél maar ik zal moeten........... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 28 november 2008 Rapport Share Geplaatst 28 november 2008 Ja Bianca dacht ik al 20007 anders was je een zeer nare kerst aan het voorspellen. Je verhaal is erg herkenbaar, is mij welliswaar niet op kerst overkomen maar wel op menig ander feestje of partijtje. Dit jaar ga ik het ook echt zeer rustig aan doen en jij ook veel succes. En wat een lieve vriendin he dat ze je toch maar niet laat vallen ondanks dat je misschien vorigi jaar niet zo leuk was. Dat zijn echte vrienden en die moet je koesterenSafi ik heb je gedicht geprint, ga het heel veel lezen en ook voorlezen voor diegene waarvan ik denk dat ze er ook iets aan hebben. En blijf schrijven ik vind jouw verhalen en ervaringen heel interessant en leerzaam. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 28 november 2008 Rapport Share Geplaatst 28 november 2008 Een goede middag,Ik heb nog niets gelezen vandaag, ga ik straks doen. Maar ik wilde jullie even laten weten, dat er morgen avond een programma is over alcoholisme.Zaterdag 29 november op Nederland 2 om 21.15 uur, In de schaduw van het nieuws, met Bart Chabot.Ik denk dat het voor ons alcoholisten, een goede spiegel kan zijn.!!!!!!!!!groet, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 november 2008 Rapport Share Geplaatst 28 november 2008 Hoi hoi allemaal,Ik was pas na drie uur terug van de kapper. Ik heb daar 2 uur zoet doorgebracht. Toen ik thuis kwam, kwam ook net zoon thuis met een rothumeur. Vannacht 2 uur vertraging met de trein, waardoor hij alleen maar even kon eten, wassen en omkleden en er weer vandoor sjezen. De katten heb ik daarom voer gegeven vanochtend. Zijn rothumeur zat 'm ook in de honger zo bleek toen hij aanviel op het brood.Daarna kwam man weer thuis van een zoektocht naar een nieuw pak. Hij vond het moeilijk te kiezen en vroeg of ik mee kon gaan. We hebben samen een schitterende combinatie uitgekozen van pak, bloes en stropdas. Enigzins gewaagd, maar wel heel goed combinerend. Het geeft een goede uitstraling. En kleren kopen samen is ook goed voor een relatie.En niet drinken natuurlijk.Tot laters. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 28 november 2008 Rapport Share Geplaatst 28 november 2008 Bianca,Dat is wel een echte vriendin, dat ze je toch weer uitnodigt.groet, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 november 2008 Rapport Share Geplaatst 28 november 2008 Kirky,Heel goed bezig!Wij gaan eten.Doei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 28 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 november 2008 juist wakker en niets gelezen , rare is dat ik er ook geen interese in heb ;-((als een zombie naar mijn werk gereden en mijn werk gedaan , terug naar huis was hier om 13 uur en in de zetel gedoken en geslapen tot nu , juist wakker zeikenat van het zweet voel mij heel down niets kan mijn interesse opwekken neen zelf de poesen niet , denk dat dit medicijn niet goed voor mij is want het velt meer als een stier zonder rijbewijs .neen zin om te drinken heb ik niet zelf daar heb ik geen interesse in , alleen maar liggen en slapen , slapen en liggen ondanks niet interesse zal ik een poging doen jullie te lezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 november 2008 Rapport Share Geplaatst 28 november 2008 Pippi: wat een vreselijk verhaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ozzie Geplaatst 28 november 2008 Rapport Share Geplaatst 28 november 2008 Klinkt wel heel erg bekend in de oren, suicidaal, drank en een depressie.Misschien niet in deze volgorde maar ik denk wel dat het een met het ander te maken heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 28 november 2008 Rapport Share Geplaatst 28 november 2008 Pip ik kan me goed voorstellen, dat je na het zien van die mevrouw haar noodlot even stil werd over je eigen.We hebben allemaal ons eigen kruisje te dragen en sommigen wel een hele zware.Ik vind het mooi dat je zag dat 'hoe' er mee om te gaan, belangrijker is voor een goeie afsluiting dan het 'waarom' vragen.Misschien dat het je kan helpen in je eigen struggle met je ex.Ik wens je veel kracht.Nu even een vraagje aan wat oudere forumgenotenEr heeft hier eens iemand gepraat over een praatgroep een andere dan de AA en de Buitenvelder(of hoe die nog maar heette)Je kon er een cursus volgen om zelf groepen te leiden en mensen te ondersteunen in hun gevecht.Ben helaas compleet de naam kwijtWie o wie weet er nog iets van??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 28 november 2008 Rapport Share Geplaatst 28 november 2008 Hoi Pippi,Ik heb nu alles weer gelezen. En heb afgelopen week ook iedere dag geschreven. En woensdagavond heb ik laten weten, dat het na mijn AA-Avond weer perfect gaat.Dus Pip bedankt , voor je bezorgdheid.groet, Ferry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 november 2008 Rapport Share Geplaatst 28 november 2008 Lieve mensen,Het was een positieve dag vandaag en ik heb me goed gevoeld. Nu kak ik echter in en dat komt omdat ik moe ben en mijn middagrust heb gemist.Ik ga even het malen stop zetten.Tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 november 2008 Rapport Share Geplaatst 28 november 2008 Pippi: ik vond het een ellendig verhaal en moest er even uit.Kan hetn niet zo uitleggen, maar het zijn zo eigen herinneringen. Bah.Het moet een les zijn voor mezelf als moeder.We zijn zo belangrijk nu voor de kinderen.Ik vind het vaak moeilijk, opvoeden. Kinderen denken dat we het allemaal weten.Ze vragen wat en wij moeten antwoord geven.Ik dacht dat eigenlijk altijd ook van mijn ouders.Ze zullen wel weten waarom ze het zus of zo doen.Nou ik weet het vaak helemaal NIET en dat maakt me wel eens panisch.Vandaag weer twee incidenten die me compleet op de kast krijgen.Ik heb nooit kunnen vermoeden dat kinderen opvoeden zo moeilijk is.Denk je dat je het wel gehad hebt.Maar goed. Alles is ingepakt, maar niet EEN gedicht, het komt niet.Corinne: ik ben ook ineens bekaf, gewoon afgebrand. Snap ik niet hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 28 november 2008 Rapport Share Geplaatst 28 november 2008 Ja Pippi, Ik ben een alcoholist en zal dus de rest van mijn leven alert moeten blijven. Dat is dus ook weer een ervaring, die ik verleden week heb opgedaan. Maar het beste is nog steeds, dat ik het heb gered EN NIET HEB GEDRONKEN. Maar voor jou is dat ook weggelegd.groet, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 28 november 2008 Rapport Share Geplaatst 28 november 2008 Hoi ferry, ouwe zuiderling!! Ik ga wel even kijken, naar de docu met Chabot. Thanks.Goed dat je weer goed gaat. Een wijs man!!!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 28 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 november 2008 heb naar arts gebeld en mag stoppen met die medicatie .heb jullie ondertussen gelezen en ook de fut gehad om iets te eten te maken , nu duik ik weer de zetel in wens jullie een fijne nuchtere avond toe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 28 november 2008 Rapport Share Geplaatst 28 november 2008 Hoi Soothe,Bedankt,Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 28 november 2008 Rapport Share Geplaatst 28 november 2008 Blacky,Niet hard en te diep duiken:DFerry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 november 2008 Rapport Share Geplaatst 28 november 2008 Ferry: goed hoor van je, gewoon doorgaan en moed houden.Ik wil trouwens over mezelf zeggen dat ik verre van depressief ben. Het lijkt of alle mineurbuien over zijn, weg, foetsie. Zorgen maken en heel dat opvoeden zat zijn is weer een ander verhaal.Ik zou wel willen roepen van de daken. LAAT die fles maar dicht, je krijgt zoveel van het leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 28 november 2008 Rapport Share Geplaatst 28 november 2008 Pippi,Wat je schrijft, van bevestiging zoeken, is iets wat ik wel herken. Maar vaak zijn het dan dingen, waar ik onzeker over ben. Of over twijfel, maar meestal is het zo dat. Het een hersenspinsel is van mezelf. En dat een ander dat helemaal niet vind.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 28 november 2008 Rapport Share Geplaatst 28 november 2008 Safi Thanks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 28 november 2008 Rapport Share Geplaatst 28 november 2008 Sorry dat ik niet schrijf maar ik was aan het tv kijken.ik geloof ook Pip dat je vaak bevestiging zoekt, eigenlijk doet iedereen dat maar als je onzekerder bent dan juist nog meer.En het is waar dat je zelf wat kunt doen aan die onzekerheid en die bevestiging zoeken.Het maakt het leven een stuk lichter als je meer op jezelf gaat vertrouwen en de mening van anderen minder in de weegschaal zwaar gaat leggen.zwaar in de weegschaal leggen bedoel ik natuurlijk te zeggen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 28 november 2008 Rapport Share Geplaatst 28 november 2008 Blacky, tranquillo mi amiga! Un beso virtual!! Buenas noches!Saludo! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 november 2008 Rapport Share Geplaatst 28 november 2008 Maar wat heeft het voor zin om te denken of het zin heeft dat je hier bent. Of iemand je zou missen.Ik denk wel eens dat ze een maandje treuren maar dan vrolijk verder gaan hoor.Volgens mij komt het ook omdat we zo weinig positiefs horen. Denk aan alle scheldwoorden.Kan ik wel denken, ja ja pubers, maar toch.Dan kom je bij de grote zingevingsvraag.Waarom ik zo schrok van dit verhaal was dat een moeder een kind de afgrond in kan drijven.Alleen al door zelf 'zinloos' door het leven te gaan.Er wordt wel eens geschreven dat het makkelijker is wanneer je een gezin hebt, maar juist op dit punt kan ik zeggen dat het enorm zwaar is.Elke depressieve gevoelens, die je misschien niet eens laat merken worden haarfijn door een kind aangevoeld. Alle momenten dat kinderen vreselijk moeilijk gaan doen en opstandig worden als ik me niet goed voel. Je moet in een soort topconditie zijn om het enigzins in de hand te houden/ En dat is wat mij zo moe maakt. Vandaag weer althans. Ik zei vanavond nog 'jongens dit is me echt teveel wat jullie allemaal van me willen, ik KAN niet meer'. Nada begrip hoor. Een moeder die niet meer KAN. Daar lachen ze om. Maar het zijn kinderen en moeten wel egoistisch zijn, ze moeten zich losmaken en kan niet zonder strijd. Of je moet een stel makke kinderen hebben met weinig power en alles wel goed vinden.Dat maakte je verhaal allemaal los Pippi. Gelukkig wint mijn optimisme altijd weer, maar het gaat allemaal niet vanzelf.Daarom is het zo ontzettend belangrijk om iets te doen wat los staat van heel je huishouden.Even totaal iets anders. Waardoor je zelfbeeld, zelfvertrouwen weer een positieve dreun krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden