Spring naar bijdragen

vrijdag 28 november 2008


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 206
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wing, had dat weggetje te maken met dat wat je dacht wat goed voor
je was, slecht bleek, maar waar je altijd op terug kon vallen?
Dat je zelf het weggetje in gedachten uitgestippeld had naar die plek.
En dat je daar doelbewust, ook al had je nog zoveel kronkels en bochten
in de weg gemaakt, je toch eigenlijk recht op je doel afstevende?

Dat weggetje ken ik.
Je moet de andere kant op.
Deze loopt dood :D:P;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Winchi, ik ben blij dat je weer ok bent :)
Ja de kerst. Heb daar wel eens een gesprek met mn vader over gehad. Je kunt er niet om heen. Kerst is altijd en overal. Op vakantie gaan werkt ook niet want daar ook kerst. Op tevee, op de radio bleh.
Voor mij altijd een rotperiode, want geen family en iedereen is altijd bezet. Voel me dan altijd heel erg alleen op de wereld.
Dus uitzitten en een beetje prettig maken voor mezelf, filmpje huren, dat soort dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer,
Ik hoop voor haar dat ze snel beter is en naar huis mag.
Weet dan dat juist met Kerst veel ruzies worden gemaakt onder invloed van alcohol. Na kerst en oud en nieuw loopt het storm bij de scheidingsbureaus.
Kerst heeft een beladen sfeer vooral door het huichelachtige VREDEgeroep.
Verder is kerstdag een gewone dag: je staat op, ontbijt, wast je, poetst je tanden, doet de afwas, de was, luncht, wandelt, strijkt, wast, kookt, eet, kijkt tv, gaat op visite, gaat naar bed. Doe je dat laatste nuchter, heb je de volgende gewone dag die ze 2de kerstdag noemen lekker geen kater of lamlendig gevoel.

Blacky,
Kleine overwinningen (in de ogen van anderen :wacko: ) als naar de huisarts bellen als je last hebt van bijwerkingen van medicatie voelen goed. Is er niet iemand die je kan helpen met de afhandeling van de zaken rond Spanje en de erfenis van je ouders? Desnoods een professioneel iemand ervoor inschakelen. Het wordt emotioneel gezien wel erg zwaar voor je op deze manier. En die professional kunnen jullie samen inhuren en uit de opbrengst van de erfenis bekostigen. Soms kun je dingen beter uit handen geven. Zeker in iets emotioneels als dit en met 2 broers die e.o.a. smoes hebben om het niet te doen. Niet intrappen, je broers moeten hun verantwoordelijkheden ook maar eens oppakken.
Voor zover ik weet is een flierefluiter iemand die op de zak van een ander leeft en overal de kantjes vanaf loopt. En het is ook een Vlaams woord, zoals ge zegt. En mogelijk kent onze Spud de betekenis niet ervan en denkt ze: leuk klinkend woord dus zal het wel positief zijn.

Spud,
Ik ga er niet vanuit dat jij jezelf een klaploper vindt.

Trees,
Het feit dat je bent, is voor mij al heel wat.

Marjo,
Lucht op he, om zo je hart te kunnen luchten. En nee, dat snapt onze dierbare omgeving voor geen meter. Ze snappen de werking van een verslaving niet, ze snappen de gekke werking van een depressie niet. Weet je, ze weten niet hoe het voelt om gevangen te zitten in een neerwaartse spiraal en eigenlijk moet ik blij zijn dat mijn man niks van verslavingmechanismes snapt en ook niet snapt dat je zo wanhopig in een zwart gat kunt zitten, want je snapt pas wat er in iemand omgaat die met zo iets kampt als je het zelf hebt meegemaakt. Het is onvoorstelbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,
Ik heb al tussen 19.50 en 20.50 een potje vol gejankt, maar laat dat jouw tranen niet weerhouden.
Mijn kopkussen is bedekt met een dikke badhanddoek die mijn zilte vocht opvangt. Nog steeds bijna elke avond dat ik me in slaap huil.

He, Slofje,
GOED GEZIEN van jou. Ik heb dat met opzet gedaan. Zo van eens kijken of het iemand opvalt.
Jij hebt de prijs gewonnen van de meest oplettende forummer! Wat dacht je van een vrijkaartje voor de voorstelling Leonardo op woensdag 10 december om 20.15uur?

Trees,
Een heel speciaal :heart: voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, elk jaar weer leuk; wel of niet drinken met de kerst. Tegen die tijd ken je wel dood weze.
Dag voor dag, wat levert het nou op om daar nu al over na te denken vraag ik me af. Als je nu niet drinkt en het bevalt; waarom dan drinken tegen die tijd? Ach ja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer, ik had vorig jaar een droge kerst.
Een gortdroog oud&nieuw. Het was goed.
Omdat ik wist dat het goed was, dat het niets te maken had
met drank. Dat weet ik nu ook. Maar ik heb nu gevaarlijke gedachten.
Voor mij gevaarlijk. Want ik weet zeker dat het iets in beweging zet waar
ik spijt van krijg. Misschien niet meteen. Maar wel spijt. Het is een stap terug
naar onze schijnveiligheid... Zo zie ik het, als ik niet in een roekeloze bui ben.
En zelfs als ik in een roekeloze bui, weet ik diep van binnen dat ik het niet moet
doen. Het liefst wil ik dan dat gevoel overschreeuwen of dooddenken.
Maar het geeft een spijt als nooit tevoren. Dat voel ik ervan.
Maar het is moeilijk om het niet te denken. Ik denk dat we goed zullen nadenken
over wie we in de toekomst uitnodigen, in ons hoofd. Geen valse beloften gaan afleggen
naar onszelf. Een nieuwe wereld bouwen, die eindeloos lijkende leegte weer opvullen.
Met de dingen uit ons hart. Ons pure hart
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welterusten allemaal!!!
Ik snap eigenlijk niet hoe jullie kunnen slapen... :P

Nou, ikke nog niet, dan weet ik wel waar ik over droom.
Eerst de kop volledig weer helder....

Corinne, de tranen willen niet zo goed meer.
was het maar zo. het lucht zo verdomde lekker op! ;)

Geer, je moeder bijna thuis!
Mooi man!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...