Spring naar bijdragen

vrijdag 28 november 2008


blacky

Aanbevolen berichten

Ieder mens heeft bevestiging nodig. Fijn dat je er bent, ik zie je graag, hoe is het nu met je.
Mensen hebben mensen nodig. Het is een leugen van deze tijd dat je dat jezelf kan geven.
We zijn hier niet om alleen op de wereld rond te lopen.
Ieder zijn eigen ding.
Hier vind ik die bevestiging wel. Mensen die blij zijn dat je er bent. Mensen die je snappen.
Je niet constant zo'n sukkel voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 206
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Blacky eng die slaapmedicatie je klinkt helemaal jezelf niet, dus ik ben blij dat je er weer mee ophoud.
Drink je nog steeds cafeïne.
Ik zou je echt aanraden omdat eens twee weken uit te proberen om dat te laten staan.

Ten eerste zal je dan door hoofdpijn en erge vermoeidheid (goh net als bij het stoppen met drinken of roken) merken dat je lichaam je probeert te dwingen om wel koffie te drinken.
Dat zal zo'n dag of twee, drie duren en daarna zul je binnen twee weken merken dat je slaap enorm verbeterd.
Doe me een lol en gun jezelf die slaap.
Koffie is gewoon een stimulans net zoals alcohol, nicotine of drugs.

Uppers en downers weet je nog wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die bevestiging komt ook niet zomaar naar ons toe. Ik merk doordat ik vrijwilligerswerk doe dat ik me daardoor nuttig voel en ook waardering krijg voor wat ik doe, ook helpt het als je anderen ook waardering geeft want wat je geeft krijg je uiteindelijk ook weer terug. Soms kan het ook al helpen om gedachten om te keren door jezelf te dwingen om elke dag te kijken naar wat wel goed is gegaan en dan zonder erbij te denken (ja maar eigenlijk kon het beter;))
Ook bij kinderen helpt het enorm als je ze beloont voor wat goed gaat ipv te straffen voor wat niet goed gaat. Duidelijkheid en positief stimuleren. Maar dat alles is wel iets wat je moet leren als je het zelf niet meegekregen hebt en dat is lastig.

Blacky, blij dat je stopt met die medicijnen want het klinkt niet goed wat je schrijft.!!

Ik heb een K dag gehad, aanvaring met buurtbewoner die had gevraagd of ik een logo wilde maken, het duurde hem te lang en hij was daar nogal boos over en overviel me daar nogal mee dus ik was helemaal van slag en in paniek.. help... eerst gekeken of buurvrouw 1 thuis was.. nee... toen andere buurtgenoot gecheckt, was er ook niet, toen naar mijn werk gebeld of ik daar met iemand kon praten want ik schoot in de paniek en wist niet meer hoe ik het aan moest pakken, gelukkig kon dat en heb ik daar een goed gesprek gehad.
Daarna door naar de betreffende buurtbewoner die boos was om de 'confrontatie' aan te gaan, en gelukkig is dat ook weer uit de wereld al heb ik er nog wel een rotgevoel over, maar dat moet slijten.

pfft, dan ben ik blij dat er mensen zijn die even de tijd voor me willen nemen, me kunnen helpen te relativeren en keuzes te maken, maar ik ben nu wel helemaal kapot, alweer!

Op het moment weet ik het gewoon even niet meer, ik denk dat ik te snel te veel wil en dat gaat niet, en zo loop ik op dit moment steeds tegen mijn beperkingen aan en dat is lastig.
het voelt weer aardig zwart wit dus ik heb de mensen in mijn omgeving hard nodig om me met mijn voeten op de grond te houden. Tja zo zijn er steeds hobbels die ik moet nemen voor ik weer verder kan. Het blijft steeds maar chaos in mijn hoofd en het liefst wil ik dan veel te snel van alles doen en dingen afronden om die chaos weg te krijgen ipv gewoon rustig op een rijtje zetten waar die chaos vandaan komt en een stappenplan te maken... Dat is altijd mijn manier geweest maar ik wil het niet meer zo. Ondertussen ben ik ook bang dat ik het niet meer anders kan.

maar dit zal ook weer op zijn plek gaan vallen, alleen weet ik niet wanneer en hoe en dat is lastig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Vandaag lekker de laatste werkdag van de week. Nu idd lekker relaxen. Ik heb snel diagonaal door de dagdraad heen geflitst.

Voor een ieder die het moeilijk heeft, kop op. Geef niet op, je bent op de goede weg.

Sinds ik thuis ben heb ik ook een ontzettende zin. Zeker na de vraag van mijn vriend heb je de afgelopen tijd gedronken? We praten op het moment eigenlijk niet. We zitten beiden op slot, maar je had ook kunnen vragen hoe gaat het met het niet drinken. Ik ging dus meteen in de verdediging en antwoorde boos: NIETS, HELEMAAL NIETS. en toen was het gesprek klaar. Lekker stel zo zeg.

Ik ben er nog steeds erg boos over. En nu, nu...... heb ik een ontzettende trek.

Door met jullie mee te doen voel ik me wel sterker. Ik een week of twee geleden had ik wel een uitweg verzonnen om naar de supermarkt te glippen en stiekem snel wat achterover te slaan. Nu ga ik jullie hier lekker bekogelen met mijn gemopper.

Liefs Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pem, kan je niet tegen hem zeggen dat je liever had gehad dat ie had gevraagd hoe het met je ging? en dat je met de vraag of je gedronken hebt niks kunt?
communicatie gaat niet vanzelf beter, je verwacht iets en dat weet de ander niet dus dan zal je die ander misschien ook moeten uitleggen wat jij prettig zou vinden. Boos zijn helpt je niet verder. Tijd voor een goed gesprek lijkt mij. Als dat tenminste nog mogelijk is.

enne, je natuurlijk niet op laten fokken en uit boosheid gaan drinken, daar heb je hem niet mee maar vooral jezelf! maar gelukkig weet je dat ook!
Kom, we gaan samen deze avond alcoholvrij tot een mooi einde brengen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo even laten weten dat alles goed gaat
weer een alcohol vrije week achter de rug
morgen een drukke dag voor de boeg,sinterklaas zal zijn opwachting maken in het bedrijf van mijn partner. dit betekend drie pieten en een goedheiligman schminken en daarna genieten van al de kleine kindjes die gekomen zijn.
lees jullie morgenavond wel weer.
bako

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Mieke...kan dat zomaar?
Dat is volgens mij onmogelijk om je hierom te ontslaan!
Sterkte hoor......we houden het samen droog hè?!

Pem, balen hoor zo`n reactie van je partner!
Goed dat je niet gaat drinken....we weten inmiddels dat het echt ,echt niets oplost!!!!

Heel veel sterkte samen en de andere die het op dit moment moeilijk hebben.

Bako, je gaat goed hè?

Allemaal nog een fijne (droge) avond allemaal!
Enne lekker slapen straks en morgen weer fris op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Mieke

Ik vind het erg rot voor je dat je vandaag je baan hebt verloren voor zo iets menselijks als grieperig zijn/voelen.
Ik hoop echt dat je het nadat je teleurgesteld/woedend/verbaasd/en elke andere emotie die mogelijk is
niet de fout bij jezelf gaat zoeken.
Ik ben ook nadat ik in mijn bus reizen mijn verslaving had aangepakt te hard van stapel gelopen.
Ik wilde iedereen bewijzen, dat er een intelligent dynamisch persoon in me stak, die juist door alles wat ik had meegemaakt keihard en goed kon werken en funktioneren binnen een bedrijf.

Ik was alleen niet bedacht op de hardheid die er nu heerst op het werk.
Hoe alles wat met empathie naar de werknemer weg is 'gemanaged'
,overal manager die moeten zorgen dat alles nog sneller en goedkoper kan en soms over lijken gaan voor hun eigen carrière.

Hierdoor ben ik na 3.5 jaar werken echt met een fikse burnout thuis komen zitten.

Wat ik wil zeggen meid.
Hoe erg het ook is wat er nu is gebeurt, vooral in je moeilijke financiële situatie, er zal iets anders komen wat beter voor je is.
Het kan zijn dat je een moeilijke tijd moet doormaken maar laat a.j.b. niets maar dan ook niets je naar de drank grijpen.
DAT zijn ZIJ niet waard!

Veel sterkte totdat je in mr Right zijn armen kan liggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,
Paardenmiddel! Ik ben blij voor je dat je het niet meer hoeft te nemen.

Water,
:)

Spud,
Je bent geenflierefluiter! En leuk dat ze een gezellig afscheid hebben georganiseerd. Dat voelt vast heel erg goed.

Sas,
:)

Har,
:)

Lianne,
:)

Safi,
Je zit goed ADB te wezen. Gaat het met je soulmate ook goed?
Was het niet die man van de 'Helderheid' o.i.d. die cursussen organiseerde?
Trouwens begint ook de reguliere verslavingszorg steeds meer het nut van ervaringsdeskundigen in te zien om in te zetten als hulpverlener.

Rudy,
:)

Bianca,
Heerlijk, die herwonnen vrijheid. Veel angsten vallen van je af door het stoppen met drinken. Ik had zelfs hoogtevrees ontwikkeld. Die ben ik ook helemaal kwijt.

Wingchun,
:)

Marjo,
Je wiebelt erg de laatste tijd van supergoed naar superdiep. Maar ik zie wel steeds vaker dat je niet goed in je vel zit. Maak maandag eerst een afspraak met je dokter en ga er over praten.

Pippi,
Je bericht van 11.59. Misschien kun je wel naar je dochters prestaties gaan kijken. Je negeert de coach net zoals je ex jou negeert. Je gaat gewoon ergens tussen het andere publiek in staan of zitten om te kijken naar je dochter. Laat die man je toch niet zo in zijn macht houden.
Je samenvatting van 'de wandeling' hakte er even goed in bij mij. Toch goed om weer wakker geschud te worden.
Helaas begrijp ik suïcideplegers maar al te goed.

Tijn,
Dat was ook niet echt een goede jeugd te noemen.

Antonia,
Ik vind het ook wonderbaarlijk als mensen al na een dag niet drinken of minderen vrolijk zeggen dat ze van hun probleem af zijn en vervolgens niet meer schrijven. Zolang ik hier al schrijf, komen nieuwe mensen enthousiast binnen en helaas (ik denk: helaas) haken de meeste snel weer af bij voorbeeld omdat hier niet genoeg over alcohol geschreven zou worden door de deelnemers of over alcoholgerelateerde zaken. Bij mij was het wel zo dat alcohol mijn hele leven in zijn macht had. Nog steeds ben ik lerende hoe ik met mijn herwonnen vrijheid kan en moet omgaan. Hoe ga ik met de gebeurtenissen in een alledaags leven om zonder bij elk wittewasje een glas achterover te slaan. En dat is toch wat ik hier schrijf (meestal dan): hoe ik nu leef zonder alcohol. Ik ben een alcoholiste en alcoholisme is een chronische ziekte. Het is niet te genezen, maar er valt met een goed dieet (1 enkele stof maar te vermijden, nl. alcohol) en het constant werken aan de geestelijke gesteldheid. Naarmate ik langer droog ben, gaat het steeds makkelijker, maar ik moet alert blijven. Onverwacht kan er iets op mijn weg komen dat de hunkering wakker maakt en dan is het zaak om voor mijn nuchterheid op te komen. Ik vind het geen deprimerend vooruitzicht dat ik dit mijn leven lang moet aanhouden. Integendeel, ik ben maar al te blij dat ik niet meer hoef te drinken.

Adam,
Ik had vorig jaar mijn eerste alcoholvrije kerst en oud en nieuw en dat was helemaal niet zo moeilijk en zwaar als ik had gedacht. Dit jaar ga ik dat ook weer zo doen: lekker alcoholvrij op ieders gezondheid toasten, want het is toch te gek eigenlijk dat men op elkaar gezondheid toast met gif!

Salty,
Werk je nu niet kapot! Rust is ook belangrijk.

CPAS,
:)

Juicy,
Geen problemen hebben en in een alcoholverslaving duikelen levert problemen op.
Gaan drinken omdat je problemen hebt, levert nog meer problemen op.
Mijn bescheiden conclusie: overmatig alcoholgebruik c..q. acoholverslaafd zijn, is DE garantie VOOR problemen.
Ik had geen tastbare problemen toen mijn alcoholgebruik uit de hand begon te lopen. Achteraf gezien blijkt dat ik aan verkeerde zelfmedicatie heb gedaan.

Tine,
12 dagen al. Doorgaan hiermee.

Marieke,
:)

Albertina,
Pfff dat is een zware opdracht!

Ferry,
:)

Kirky,
En tegen die tijd is niet drinken een volkomen normale zaak voor je. Voor je beroep is nuchterheid toch ook een voorwaarde.

Ozzie,
Drank, depressie en suïcidale neigingen gaan samen in verschillende volgorde.

Soothe,
:)

Tapas,
Ook nog steeds ongeduldig en ongedurig. Probeer het leven weer dag per dag te doen en niet vooruit te kijken naar morgen. Ga eens op de bank zitten met je voeten naast elkaar op de grond, recht op, schouders ontspannen naar achter, je kruin naar het plafond gestrekt, je kin bij je borst, ogen dicht. Kijk naar binnen en voel hoe je je NU voelt, heb je NU ergens pijn, jeukt NU je neus, heb je NU honger, NU dorst, NU problemen, enz.... De antwoorden vind je zelf, die kan ik niet voor je invullen. Voel het NU. Je staat versteld van het resultaat, dat beloof ik je.

PEM,
Huilen kan geen kwaad. En ja, hij had beter kunnen vragen hoe het gaat met het niet-drinken.
Nu ben je erg boos op hem, maar ook op jezelf. Boosheid triggert je. Praat hier morgen over met je vriend en vraag of hij de volgende keer de vraag anders wil stellen. Je hoefde nl. helemaal niet in de verdediging te schieten. Je had ook trots (en terecht trots) kunnen melden dat jij helemaal niets gedronken hebt, omdat je van jezelf houdt. Kop op! Onze kinderen, partners, vrienden, familie moeten eerst overtuigd raken dat je het nu wel echt meent.

Bako,
Je bent zo te lezen goed op weg.

Woman,
:present:

Mieke,
Wat sneu, maar dat betekent ook dat het niet zo een heel goeie werkgever is. Er wacht je een betere. Had je nou toch maar ziek gemeld. Nu ben je ziek en werkloos.


Nou, dat was toch nog behoorlijk wat werk om alles te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...