Spring naar bijdragen

woensdag 10 december 2008

PEM

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 291
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Orleando: gister schreef ik je ook dat je toen je uit de kliniek kwam al direct trek had. Jij zegt dat het je nu ineens overvalt. Tenminste dat schreef je gisteren. Dat klopt dus niet en had daar graag een reactie op gehad, maar die kreeg ik niet.

Als mensen niet reageren, als ik voel dat ik de kern te pakken heb dan weet ik dat mensen aan het ontkennen zijn . Ze willen het niet weten... of... inderdaad... helaas... ze willen drinken.

Voor alle twijfelaars onder ons... het is een gemeen mechanisme in onze hersenen. Liegen en bedriegen doen we onszelf aan. Dat doen we HELEMAAL zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boter verbrand in de pan.
Dus eieren gekookt.
Maar dat valt niet mee als je van een zacht eitje houd.
Als het water kookt wekker op drie minuten.
Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar.
Hoe groot zijn de eieren, komen ze wel of niet uit de koelkast
al deze vragen hebben rechtstreeks betrekking op de hard of zachtheid van het ei.
De mijne waren hard.
Ik ben al dagen bezig met zoeken naar een andere zorgverzekeraar.
Mensen dat valt niet mee.
Pagina in pagina uit.
Waar staan de gecontracteerden,wat wordt wel of niet vergoed?
Een hele kluif .
Het komt hier op neer, we gaan steeds meer zelf betalen.

Niet verwonderlijk.
Op mijn leeftijd (62)mag ik denk ik al over vroeger spreken, kwam ik bij de tandarts voor controle en werd alles in één keer klaar gesleuteld.
Nu, kom ik voor controle en moet terug voor tandsteen, voor de mondhygieniste en terug voor een gaatje rechtsonder kies2. geef het kind een naam, dubbelvlaksbehandeling.
In ieder geval schrik ik van het prijskaartje wat er aanhangt.
de tandarts devlareert ons regelrecht het financiele graf in.
Mede daarom wordt de zorg onbetaalbaar.

Nu lekker op de bank muziekje aan en de ogen een half uur dicht.

tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo
Een nepkerstboom gekocht (zwart), lichtjes die ik van Winchi gekregen heb erin, morgen wat ballen enzo kopen.
Mn woonkeuken opgeruimd, gezellig gemaakt, geveegd, afgestoft, afgewassen, poeh en nu ga ik eerst even zitten. Dan pannekoeken bakken jammie !
DOEG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran begrijp ik het goed dat je bedoelt eenmaal de controle kwijt je gaat vechten, spartelen, dwars liggen in plaats van de situatie onder ogen te zien.
Is het dat men dan te dicht bij komt?

Dat herken ik wel.
Accepteren is denk ik het antwoord.

Smakelijk eten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, viel niet mee om enigszins bijgelezen te raken. Wat wordt er hier snel geschreven zeg.

Orleando, wat in- en intriest dat je toch weer bent gaan drinken. Ik ben het met Rudy eens, neem zo snel mogelijk contact op met je begeleider, want je maakt jezelf kapot zo. Ik voelde me vandaag toch al niet geweldig, en na het lezen van jouw berichten, en dan met name het laatste, voel ik me nog beroerder. Met name omdat ik mezelf er zo in herken, dat laatste jaar dat ik dronk. Een hele dag nam ik me vastberaden voor die dag NIET te drinken, om uiteindelijk toch voor de bijl te gaan. Er was geen keuze meer, als eenmaal het einde van de middag aangebroken was MOEST ik gewoon drinken. Ik snapte niet hoe en waarom, maar ik was in staat als een haas nog even naar de winkel te racen om wat te halen. Was ik dan zo erg verslaafd? Ja dus!

Orleando, je houdt van je kinderen en je wil graag een goede moeder en vrouw zijn. Maar voor je kinderen of je man moet je niet stoppen, maar uitsluitend voor jezelf. Ik lees tussen de typfouten je verdriet. Je wil dit niet, dus neem die stap, zoek hulp en STOP.

Soothe :heart: het is niet eerlijk dat ik niet de eerste ben om je nieuwe hoofd te bewonderen! Je stelt me zwaar teleur :(;)

Rudy, sterkte met je ei! Frannie, blij dat je heelhuids door je moeilijke dagen bent gekomen. Je bent er ongetwijfeld ook weer sterker van geworden.

Inmiddels is mijn preischotel klaar, dus ik ga ook eten. Later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mensen toch wat hebben jullie weer veel geschreven 192 , ik heb nog niets gelezen , juist gedaan met werken , nu eerst douchen want hang onder de glaswol en dat pikt dat het prikt :devil:
dan eten maken en kijken of ik nog fut heb om jullie te lezen
mijn broer heeft vandaag zijn eerste chemo gehad , hij voelde zich redelijk maar naar het schijnt zal het morgen minder zijn , met mij voor de rest goed ............. ja ik weet het ik vlucht in het werk maar beter dat als in den zuip
tot later misschien :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee dat voelde ik ook heel goed toen ik nog maar alleen als hondemaatje bij een oudere mevrouw in de buurt op bezoek kwam. Het was te gemakkelijk en niet een uitdaging om weer onder de mensen te komen.
Nu kook ik met ouders, elke week een ander en zit ik smorgen eerst een half uur koffie te drinken met leerkrachten en ouders.
En nu het kontakt met de kunstenaars is ook weer heel anders.
Ik voel dat ik op de goeie weg zit, door inderdaad nieuwe positieve mensen toe te laten, zodat mijn levensomstandigheden kunnen veranderen.

Ik ben een kontaktmens en verlies een beetje van mijn zelf zo zonder vertrouwen in de maatschappij en mezelf.
dat moet weer aangekweekt worden.
Dat is mijn doel en dan hopelijk ergens in augustus een studie of werk.
Ik doe mijn best en probeer zo eerlijk mogelijk mijn angsten aan te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vandaag wel weer gemerkt dat de angst veel groter is dan de werkelijkheid.
Zat de afgelopen dagen steeds excuses te bedenken waarom ik toch maar niet in die galerie moest gaan werken.
Nu zit ik thuis en voel me goed, had een leuk kontakt en voelde me nuttig.
Nu de balans vinden tussen pleasen en nuttig voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando ik was in eerste instantie heel erg kwaad omdat je hebt gedronken.
Maar die kwaadheid heeft meer te maken met de teleurstelling en de machteloosheid die me overvalt.
Ik was in eerst instantie blij dat je werd opgenomen en kreeg de indruk dat het kwartje was gevallen.
Blijkbaar zijn je problemen groter dan je zelf kunt inschatten.
Pak daarom alle hulp die men biedt, aan.
Denk niet het alleen te kunnen.
Nu heb je je gezin nog bijeen.
Nu is men nog tolerant.
Maar er komt een tijd Orleando dat niemand meer achter je staat.
Ik heb het meegemaakt meisje, alles kwijt gespeeld.
Mijn vrijheid terug dacht ik, maar het heeft vreselijk pijn gedaan.
Met geen pen te beschrijven.
Dat is niet wat ik je toewens.
Zorg voor mensen waarop je terug kunt vallen.
Begin weer refusal te slikken.
Schouders eronder en zo snel mogelijk opnieuw beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt Safi, de angst van vroeger is niet de angst van nu.
Het antwoord nu valt meestal wel mee, zodat je achteraf zegt, heb ik me daar druk om gemaakt.
Maar Safie je moet het wel eerst aangaan en gevoeld hebben wat het met je doet.
door de angst heen, kijken wat er achter die angst zit.
Wat er achter dat verdriet zit of achter de kwaadheid.
Geleidelijk aan wordt het automatisme zoals ik al naar PIP schreef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...