Spring naar bijdragen

woensdag 10 december 2008


PEM

Aanbevolen berichten

Lieve allemaal,

Eerst een inspirerende tekst om de dag mee te beginnen.

Een hele goede morgen. Het lampje ging gisteren ineens bij mij uit. Dus het dagdraadje van gisteren moet ik nog even aflezen. Doe ik straks even.

Voor iedereen die het moeilijk heeft, kop op en laat de :rose: weer schijnen.

Ik voel me gelukkig weer wat beter dan gisteren en eergisteren. Ik heb een hoop van me afgeschreven en dat doet goed.

Ik ga vandaag genieten van een vrije dag en heb me voorgenomen niets te moeten en van alles te mogen, behalve het eerste glas. Die moet/mag niet.

Liefs en een fijne dag Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 291
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen!

Eerst naar de fietsmaker. Dochter heeft wrs twee lekgestoken banden,
nadat haar fiets het hele weekend op school stond... :P
Van wie zou ze dat hebben? :D

Nou, enfin..

Mooie opening Pem!

Wing, maak een plan. Dit lijkt me al een goeie!

Have anice day en
keep it bloody dry
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing,

Ik zat aan je te denken. Met dat minderen en dat dat niet lukt en dat je over opname denkt. En nu lees ik dat je het weer veel te druk hebt.
Deze slak (ik) ben gewoon "in de ark gejumpt" door te zeggen "en ik stop NU" en dat is ook een manier maar ik ben een beetje zo. Welles-nietes. Zo ben ik ook gestopt met roken. Nu stop ik met roken. Gelukt. Fijn. Voor mij, maar niet voor jou.

Maar je wéét dat een opname niet fijn is, en je bént al aan het minderen.

Heb je de internettherapie van Tactus eigenlijk al gedaan? Die heeft velen hier geholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Wing,

Ik ben erg met je bezig joh. In de goede zin van het woord dan. :)
Inderdaad waarom geen internet theraptie of net zoals ik fysieke hulp. Ik zelf moet er niet aan denken om opgenomen te worden. Stoppen is al een moeilijke klus en dan in een andere omgeving met iedereen en alles die vind dat je het zo of net weer ander moet doen. Dat is niets voor mij. Neemt niet weg dat het voor anderen juist wel de vorm is he!

Door de therapie leer ik nu anders denken. Voor mij zou minderen niet werken. Hoewel ik nog niet zo lang dagelijks heb gedroken is het in korte tijd wel verslavend geworden. Het zit dus in de genen zeg maar. Vandaar dat ik voor nu rigoreus moest stoppen en de knop om moest zetten. Een paar weken geleden werd ik compleet crazy van het ideel. Nu een paar weken verder merk ik dat het best wel gaat, zij het dat het een gevecht is, want idd het is niet gemakkelijk. Sterker nog het is verdomd moeilijk. Wat mij staande houd is de kleine positieve punten, hoe klein ook, vasthouden, opschrijven. Dat geeft kracht en energie. Maar ook mijn frustraties en verdriet er hier uit gooien. In mijn thuis situatie is dat helaas niet mogelijk, maar ik accepteer dat voor het moment. Hoe stom dat ook klinkt. Ik vind nu het belangrijkste het stoppen en volhouden, werken aan mezelf. Dan komt de rest.

Een belangrijk ding hierbij is wil niet teveel. Dat werkt niet. Hoe graag en enthousiast je ook bent.

Lieve groetjes, dikke knuf en ik denk aan je.

Kom op probeer die eerste te laten staan. Stel het steeds een uurtje uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik BLIJF erbij Wing, waarom de internettherapie (gratis, anoniem, hartstikke goed) niet proberen?

Stel je komt een hulpverlener op straat tegen, met een bord om zijn nek (ik ben gratis, neem mij mee, ik heb 80% succes, ik help je thuis, ik verplicht je tot niets) dan neem je die toch mee naar huis?

(ik lig zelf dubbel van het plaatje dat ik schets maar goed). WAAROM NIET PROBEREN? WAAROM DAT VERZET? En..... wat zit daarachter, dat moet JIJ uitvinden, het is JOUW probleem, jouw hobbel.

Wij kunnen van alles roepen, maar .... jij moet WILLEN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onder ogen zien dat dit dus niet de manier is Wing.
Accepteren dat het zo niet lukt. Misschien komt deze "beperking"
ook voort uit ADD??? Ik weet het niet hoor.
Maar het klinkt alsof je ook bent vastgelopen in je leven nu.
Wrs altijd maar doorgaan. Drank als smeermiddel.
Dus eerst moet dat eruit. Is er een mogelijkheid om even stil
te staan? Een pas op de plaats... Werk overdragen?
Even terug naar de basis lijkt mij.... :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weetje, vorig jaar dacht ik ook, als het nu niet lukt laat ik me opnemen.
Het liefst wilde ik een slaapkuur van twee weken.... :D
Het bleek ook een vluchtgedachte, even geen verantwoordelijkheid.
Pas nu ik prioriteiten stel, gaat het langzaam beter. Je wilt te snel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo Wing zit in de trein.

Ik heb erg veel geleerd in die therapie. Naar aanleiding van de internettherapie van Tactus durfde ik een stap verder te zetten en te proberen wat aan mijn depressies te doen met Annazorg en ook dáár heb ik weer heel veel van geleerd.
Het is een soort positief domino-effect geworden.

Zo, de kids zijn de deur uit en ik ga even lichtbakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hoeft toch ook niet Tina!!
het is hier practig mooi weer!
Ga je straks wandelen?

De fietsmaker wilde er best een paar nwe banden omzetten...
Maar dat lukte vandaag niet meer. Nou moet ik even denken
We moeten kwart voor 2 bij de tandarts zijn... Bus stopt voor in de stad.
En wij moeten natuurlijk aan de andere kant zijn.. Stadsbus?
Wat kost een strippenkart eigenlijk these days?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik ben klaar ik moet over 10 minuten bij de huisarts zijn (morfine bespreken).

Vreemd, gisteren dochter om 22.30 huilend aan mijn bed :

"mammááááá ik voel me zo verdrietig omdat jij NOOIT tijd voor me hebt en ik altijd alleen ben....."

normaal zou ik de hele nacht liggen huilen van schuldgevoel en verdriet en nu denk ik gewoon :

Nee, dat klopt niet, ik ben er Wel voor haar maar Madam wil altijd op zolder TV kijken en 's avonds is altijd alles erger voor zo'n kind. Bij niet-gescheiden ouders zijn de ouders ook wel eens weg 's avonds, ik heb daar ook recht op (behalve dan dat ik 90% weg ben voor hún nut bv. de pubercursus. En ze nooit een oppas willen..... en..... ik heb er niet slecht door geslapen en ik ga er ook niet meer over beginnen (ja ik ga het even bespreken met de gezinsmaatsch. werkster die komt vanmiddag).

Ben verbaasd over mezelf en nu ga ik op den fiets ik heb nog 8 minuten !

Laters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ze weigert natuurlijk op mijn jaren 40 :huh: fiets te gaan!
(net nieuw hoor, vorig jaar 2de hands gekocht...)
En ik op de mountainbike...

Het is mooi schaatsweer heh, zal mijn ouders eens met een
telefoontje verblijden... :D Als oprechte Fries houdt mijn vader
natuurlijk ook zeer van schaatsen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

ik heb redelijk geslapen, toch nog duf wakker, tsja. Ik doe rustig aan vandaag.
Albertje, dan schrijf je ff niet. Take is easy. Je doet het goed.

Wing, succes met je keuze. Ik snap je dillema. Wens je kalmte, moed en wijsheid.

Heb een goeie dag vandaag. Ik ga straks nog ff wat spullen ophalen van mn logeeradres. Dat geeft dan ook weer rust. heb een vriendin mee om de zware spullen te sjouwen. Vanavond afspraak psych voor medicatiecontrole.

Marjo, succes met plannen. Maar t komt vast goed.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...