Spring naar bijdragen

donderdag 11-12-2008


water

Aanbevolen berichten

:moon: Goedenmorgen! :rose:

Langzaam... want dag voor dag, uur voor uur desnoods.
... want ik ben al anderhalf uur wakker.
... want ik heb de rest van m'n leven nog de tijd.

Zeker... omdat ik weet wat ik wil.
... omdat ik geloof in mezelf.
... omdat ik ervaar dat dit het beste is.

Ik wens voor iedereen een hele heel fijne dag en veel kracht en moed en wijsheid.
Laat die eerste staan, geef om jezelf en om je gezondheid en om je naasten.
Doe het goede... en hou vol! :rose:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen!

Mooi Water! :heart:

Blacky, moggûh. Fijne siësta alvast want je zal wel hard werken..
Wing, je klinkt helder. Lekker kordaat! Sun Tse heeft het weer mooi gezegd!
Houtje, niet spelen maar zijn toch? Goedemorgen.

Geer :heart:
Wat een vreselijk nieuws.
Heel veel sterkte met je mams :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bako: proficiat, dat is enorm knap van je, nu gewoon zo doorgaan.

Vogel: ja gewoon weer bij dag 1 beginnen. Als je er nu maar van leert dan ben je toch weer een stap verder.

Tina: hoe is het met je? ga je maandag weer werken?

Geer: zwaar voor je die zorg nu. Sterkte en hou het droog.

Har: wat heb je het al gezellig in huis zeg. Echt kersemis. Krijg er ook zin in en ga eens verzinnen hoe aan te pakken. Want zo'n boom... is niet niks.

Hier alles goed en kurkdroog. Nu moet ik gewoon niet dom zijn en het zo houden. Ik nader het moment waar ik toch weer ff wens te donderen. Ik hoef geen record meer te verbreken, ook dat heb ik hier geleerd, maar ik wens mezelf niet meer vol te kieperen met die zooi. Het leven is zoveel gemakkelijker zonder drank. Dus de eerste laten staan vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer, ik heb je bericht gisteren gelezen.

Wat er ook met je moeder gebeurt, hoe het ook gaat, je zult blij zijn achteraf dat je NUCHTER was.

Mijn moeder is in februari overleden en ik heb haar ziekte, sterfbed, en boedelgedoe allemaal nuchter gedaan, sterker nog, ik heb niet naar drank getááld en daar ben ik élke dag nu nog blij om. En zal ik om blij om blijven. Ik kon bv. om 1 uur snachts in de auto springen en verantwoordelijk autorijden, mijn kids wegbrengen en naar Nijmegen rijden om bij haar te zijn. Dat is het waard.
Ik ben ff weg maar doe straks een kaarsje voor je aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer, ik hoop dat je moeder toch de longontsteking te boven gaat komen, 55 is inderdaad nog erg jong. Ik wens je veel sterkte want 2 'moeders' binnen een jaar verliezen is wel even iets teveel van het goede. Ik ga duimen dat ze dit te boven komt.

Iedereen die gisteren toch gedronken heeft, vandaag kan je weer een nieuwe start maken, en vergeet niet dat iedereen die hier al langere tijd droog staat ook in dezelfde situatie heeft gezeten. Stoppen met drinken heeft toch veel te maken met jezelf lief gaan vinden, want drinken is zelfverwaarlozing.
Het leven wordt echt kwalitatief beter zonder drank, al is het maar omdat je jezelf meer gaat waarderen en voor jezelf gaat zorgen. Ieder mens is het waard om dat te mogen ervaren.

Misschien is er vroeger niet goed voor ons gezorgd en lijkt het makkelijker om dat door te zetten want dat is bekend, maar dat doet ook pijn, toch houden we zelf die pijn in stand door nog steeds onszelf niet op nummer 1 te zetten. Een ander kan die pijn nooit bij ons wegnemen, dat moeten we helaas echt zelf doen.

Stoppen met drinken is daar een begin van want echt, het leven wordt beter en zuiverder zonder drank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik me hier nog melden na die domme misstap van gisteren? Draadje nog nagelezen en jullie waren boos en teleurgesteld. Terecht, dat was ik ook op mezelf dan..Weet niet zo goed hoe ik moet reageren op jullie postings, maar weet dondersgoed dat ik zonder drank wil. Ga straks naar de psychiater en vanmiddag maak ik een afspraak met de verslavingsarts. Dit gaat niet goed zo en ik wil nuchter door het leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goede morgen allemaal!

Zo ik ga vandaag aan dag 25 beginnen.
Ik zit zo`n beetje op de helft van Bako!
Het gaat best goed op dit moment en gisteren ook geen trek gehad.
Oh jawel heel even...koopavond bij de Hema...mijn partner staat bij de champagne en vraagt aan mij met oud en nieuw ook niet toch????
ik heb heel resoluut een fles Jip en Janneke champagne in mijn mandje gedaan.
DIT BUBBELT OOK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hij mag van mij gerust een glaasje drinken.....weet er iemand of er ook KLEINE flesjes campagne te koop zijn?

Een grote fles is voor mij genoeg om er toch een te pakken met alle gevolgen vandien.Jammer maar helaas!
Dag lieve mensen

Kan iemand mij adviseren?

Doeg, Tine:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hèhè, de dag van gisteren bijgelezen...vandaag geen bezigheden; ik neem rustig de tijd vandaag om aan mijn nieuw bijtgereedschap te wennen. Al bijna geen pijn meer, maar kan alleen nog maar vloeibaars naar binnen krijgen. Nu vervolgens maar wat spuit 11 opmerkingen...ik loop immers behoorlijk achter op jullie wetenswaardigheden maar wil

Allereerst Corinne een dikke bos :present::present::present::present::present: om je te feliciteren met de 'premiere', wat je zegt een haast therapeutische onderneming :light: Hartstikke goed van je!!B)

Orleando, wat triest om te lezen. Waarom ben je in godshemelsnaam gestopt met refusal?? Duidelijk dat je nog niet zo ver bent om zonder te kunnen en de drankwens je dat heeft ingefluisterd. Ik hoop voor je dat er een intensieve therapie gevolgd kan gaan worden...je gaat het niet redden met ambulante hulp ben ik bang. Alleen maar boos zijn op jezelf is niet helpend, pak het probleem bij de wortel aan. Dat boos zijn is onderdeel van het spelletje 'hoe verwerp ik mezelf', destructief dus en daar zijn wij alkies al zo goed in.
Zoek je kracht in het erkennen van je probleem en de onderliggende oorzaken, dan pas ben je opbouwend bezig. Er is een reden voor je drinken naast die van de verslaving, de laatste moet je 'gewoon' een halt moet toeroepen. SIMPEL? Nee, maar wel te doen! Neem onder begeleiding (van je man?) refusal in want het is duidelijk dat je die verantwoording niet kunt dragen. Eerst het ene dan het andere.

Ik ben dus niet boos op je, waarom zou ik...ben immers dezelfde weg van ontkenning gegaan en heb craving gekoesterd als vluchtmogelijkheid. Een gevaarlijk spel wat je alleen maar speelt als je niet duidelijk hebt welke weg je moet gaan. Pak jezelf bij de kladden!! Sterkte!

Spud, ik vind het mooi te lezen hoe je tegen de dingen des levens aankijkt. Combinatie van humor en een goed verstand met daarbij een hart voor vele dingen waaronder spinnen :D Je gaat goed! Ennuh, wordt het weer een cabrio??

Doen Tina, versieren je stulpje! Ik heb het jaren niet gedaan als een soort bevestiging van mijn 'armoede' en het niet mogen koesteren van het oerhollandse gezelligheidsgevoel. Tsss...waarom niet? Ik doe het duidelijk voor mezelf en verdomd, wat blijkt? Ik hou van kitsch :huh::angry::P

Beste Geer, heel veel sterkte met je moeder. Verdorie, wat is ze nog jong :( Kan me de speciale band die je met haar hebt vanwege je geaardheid voorstellen...hug van mij!

Nog een senseootje maar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
orleando

Ga alweer door m'n rug...


Buurvrouw naar de apotheek gestuurd, verdorie.Had ook een afsraak met de psychiater en wilde vanmiddag naar de verslavingsarts. Mag nu blij zijn, als ik van de stoel af kom.

Je gaat toch wel hoop ik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenmorgen harde strijders

ik heb nog niets gelezen van vandaag dat ga ik zo even rustig doen en nog even het draadje van gisteren avond. ik ben net wakker, jeetje wat heb ik diep geslapen. Welliswaar vanacht een paar keer wakker geweest maar daar raak ik inmiddels aan gewend. Zo om de twee uur word ik wakker en vervolgens val ik in de ochtend in slaap en dan slaap ik wel door vreemd toch.

Vandaag een vrije dag. Het ziet er nat en saai uit buiten. binnen is het gezellig ik heb de mooi neergezet en wat andere kerstdecoraties aangebracht. Eerste kerstdag eten met de familie en tweede hebben we heel nog geen plannen voor, denk gewoon lekker thuis want die kerstversiering maakt het wel gezellig.

Veel van jullie zien op tegen de feestdagen ivm de drank. Maar mensen niemand zegt dat je kerst moet vieren en helemaal niemand zegt dat je dan moet drinken. Je bepaalt het allemaal zelf. Je moet gewoon doen wat goed voelt. Eerste kerstdag zal voor mij ook wel hard werken worden want mijn hele familie houd wel van een glaasje en er word rijkelijk geschonken maar ik ben niet van plan mee te doen, ik zal gerust iets nuttigen maar gematigd. Ik ben nu al een maand hier en het gaat best wel goed. Heb geen katers meer gehad, geen mega grote , 1 keer iets te veel gedronken maar het was meer mijn schuldgevoel dat ik mijn grens over was gegaan, mijn aantal, dan dat ik er echt ziek van was.

Het word gewoon een dagelijks ritueel, te zorgen dat ik a de baas blijf en het bevalt me eigenlijk prima.
Ik merk dat ik heel vaak dronk uit een gewoonte en die ben ik ook aan het doorbreken en als ik boos ben of verdrietig drink ik ook niet want ik weet dat ik veel serieuzer word genomen als ik ze nuchter te lijf ga dan met een borrel op want dan schoffelt men mij zo onder de tafel.

Ik ben wel heel erg moe de laatste tijd maar zit ook al 2 weken kou in mijn kop wat er niet uit wil.

Spudje hoe is het met je adoptie kind het spinnetje, doet hij het weer???

Orleando gaat het weer vandaag, kop op meis, denk aan je kids, die willen mama niet weer missen he.

Ozzie beetje goed geslapen??? Was wel streng voor je gisteren maar ik heb al eerder op dit forum aangegeven dat ik niet van liegen houd en vreemdgaan is uiteindelijk toch een grote leugen. Als miijn man het flikt kan hij direkt zijn koffers pakken. Dus jij mag je nog van geluk prijzen dat ze in ieder geval willen proberen het je te vergeven. Doe je best en maak er wat van.

Verder weet ik het niet meer nu eerst koffie, laters mensen ik ga vandaag lekker meepraten want ik wil nog meer kwijt.

Dikke knuf Antonias

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har: :rose
Dank je, dat je niet boos op me bent. Vraagje; wat is craving?
En ik weet dat ik een alcoholprobleem heb en erken het ook...en dan?? Ik zie een opname als een opsluiting. Zelfs de verslavingszorg heeft het steeds over bewijzen. Bewijs, dat je er als moeder staat, bewijs jezelf als vrouw van je man, bewijs dat je er bent als iemand je nodig heeft enz. Ze noemen dit hulp, maar ik zie dat niet zo. Ik krijg meer hulp hier op het forum, omdat iedereen die hier komt weet, wat een strijd het is. Een gevecht met jezelf, teneinde te leren jezelf lief te hebben en zonder drank te kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...