Spring naar bijdragen

zaterdag 20 december


Mai

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 328
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nou Wing, dat laatste is zeker een goed idee ja, antispatdeksel. Maar goed, ik ben net even naar AH gefietst voor ammonia. Ik word daar niet naar van, maar het stinkt wel.
't Hijgend hert der jacht ontkomen taalt niet langer naar 't genot, moet je maar denken. En veel koele waterstromen. Het gaat elke keer beter hoor. Maar dat weet je vast ook nog wel van de eerste keer dat je lang niet hebt gedronken.

We hadden het laatst over wel of niet iets voelen, dat vond ik wel boeiend. Ik heb ook wel eens van die dagen die eigenlijk heel vlak voorbij gaan. Waarschijnlijk is dat een afweermechanisme van de geest, dat je op dat moment geen gevoelens aankan. Zou dat kunnen? Je bent dan ook eigenlijk niet blij. Niet leuk.
Overigens, van die nare paniekaanvallen heb ik nog tijden gehad na het stoppen. Nu de laatste maanden eigenlijk niet meer. Het gaat dus echt elke keer beter.
Heb wel ontdekt dat het herstellen van 20 jaar veel drinken, voor mij dan tenminste, geen kwestie is van een paar weken of zelfs maanden.
Steeds nog komen er van die zaken voorbij die triggeren, of die je leven overhoop gooien omdat je ze niet meer verdooft. Het is nogal wat, een gewoonte van 20 jaar veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Free my mind!
Fun in het brein.
Wandelen! :)

Nee Vie. Niet niks.
Maar zoals Bam al zei;
Hard werken als je niet meer drinkt!

Ik zit hier met een totaal stijf, verwrongen, panieklichaam.

Dom! Gewoon voelen. Eerlijk zijn...

Nou Hasta la pasta.
Het forum is weer voor jullie
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, een knuffel voor jou als je zo stijf en paniekerig bent. Wandelen en met je kop naar buiten is dan wel goed. Sterkte hoor, zou willen dat ik iets voor je kon doen.
Nou ik ben hier croissantjes aan het bakken, misschien dat ik iets van die gezellige lucht kan doorsturen, doorspekt met de geur van verse koffie.

Het is hard werken aan een nieuw leven. Gelukkig dat je er ook vaak de beloning voor krijgt. Vaak genoeg tenminste om het de moeite waard te doen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
marjo

Een uitzondering. Ik worstel maar door.


Ik wil zo graag loslaten, weten van goed en kwaad.


Me niet zo druk maken. Maar het leven beleven.


Op mijn manier. Maar ik lijk het kwijt te zijn.


Toch nog, diep in mijn hart een vertrouwen in de toekomst.


Niet drinken is goed. Beter dan alles. Maar het doet pijn.


En ik ben bang.



Goedemorgen allemaal,

Marjo, hier laat je even heel duidelijk zien waar 'm de '' kneep '' zit.
Het leven bestaat uit keuzes maken.
Continue.
Ga ik links of rechts.
Wat trek ik aan en wat ga ik eten.
Doe ik dit of doe ik dat?

Een klein kind is vaak blij even in de box te mogen.
Veilige omgeving, het kindje weet waar het aan toe is.

Zo moeten wij keuzes maken om te kunnen leven.

Mijn keuze is radicaal stoppen met drank.
Er valt niet meer over te discussieren.
Natuurlijk kan een keuze evengoed moeilijk zijn.
Maar er valt niet aan te tornen.

Marjo: MAAK die keuze opnieuw!!!! In deze gemoedstoestand mag je niet te lang meer blijven zitten.
Maak de keuze. Spreek voor jezelf een nieuwe termijn af en je zult zien dat je rust krijgt.



:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, het gaat weer komen, ga niet te krampachtig zoeken maar laat het er zijn. Ga evt hardlopen ipv wandelen, dan wordt je hoofd net even wat sneller leger en voel je je lijf weer
trouwens ik zit hier ook met een bonzend hart en rode wangen te stressen, en waarover? over dat ik over een week een week op vakantie ga ;)
affijn, ik heb er maar een flink retschema tegenaan gegooid wat ik zo ga plaatsen op het RET draadje, ik ga pas over een week weg dus kan moeilijk nog een week zo blijven hyperen
Nu zijn de ochtenden meestal het ergste dus ga ik maar snel douchen en wat doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen

pipi ik lees je verhaal over de hond, heel erg vind ik dat altijd als zo een beestje naar het asiel gaat.
Gaat mij ook vreselijk aan mijn hart maar je moet wel goed nadenken. Als de hond mensen aanvalt is het niet verstandig, jij hebt kids en die hebben vriendjes dus je weet nooit hoe die hond daar op reageert, denk dat je een probleem in huis haalt joh en een mechelaar is best een dominante hond die heeft een hele sterke consequente baas nodig die hem de juiste leiding geeft. Ik snap dat je het zielig vind voor het beest maar denk nu maar even aan je gezin.

Ik heb ook veel beesten van andere overgenomen maar een hond die om aanvallen weg is gedaan neem ik toch ook liever niet in huis, veel te gevaarlijk, ja toch.
Probeer het maar van je af te zetten en het asiel is echt niet beroerd, het zijn allemaal mensen die vreselijk veel van dieren houden, het is vrijwilligerswerk dus ze doen het ook vanuit hun zelf niet voor de centen. Volgens mij is het tegenwoordig zo dat er een speelweide is, per dag word er dan een groep honden losgelaten die samen lekker kunnen ravotten .
Denk dat voor de herder echt wel een baas komt en het zou prachtig zijn weer een boerderij.
De meeste mensen die vrij staand wonen willen wel zo een hond ook voor de bewaking.

Mischien heb je geen moer aan deze info maar ik wilde het ff kwijt, groetjes van moi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo wat voel jij je rot joh de laatste tijd heb je dit al met je huisarts besproken?? en slik je ad?
mij heeft dat in ieder geval heel erg geholpen. Ik was ook altijd vreselijk depri, slik het al jaren en ik geloof dat het levenslang is want mijn hersenen maken een bepaalde stof niet aan.
Ik slik gewoon iedere dag mijn pil en het boeit mij niets als een ander dat raar vind als ik mij daar prettiger bij voel dan is het niet voor niets toch.

En je moet echt vroeger naar je bedje hoor, rust is zo vreselijk belangrijk, straks ben je oververmoeid en voel je je nog beroerder. Zet hem op meid je bent al zo een eind gekomen in je strijd en je weet .....
de laatste loodjes zijn het zwaarst. Voor jou een roosje:present:

Vie voor jou ook:D:present: wat ongezellig joh dat je man weg is met kerst, zit je nu helemaal alleen of ga je naar familie of vrienden.
Ik moet oudjaarsnacht werken, 23 uur beginnen ook niet zo leuk voor het thuisfront. Mijn dochter vind het helemaal niets, maar ja risico van het vak he, wisselende diensten het is dus niet aars.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas vakantie !!!!!!! lekker joh, waar ga je heen?
Mijn man en ik gingen de laatste jaren ook altijd nog een weekje met ze twee naar de zon, heerlijk ,
iedereen hier in de winterjas en wij in zwembroek. Maar dit jaar zit het er niet in, heel jammer maar wie weet volgend jaar weer en dan misschien twee weken ???????? (wil geen eens twee weken hoor kan niet zo lang van huis)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi. Ik ben er weer..
Nou vasthouden...
Ik MAG weer van mezelf.
Heb héérlijk gewandeld en positief gedacht.
Van de dingen om me heen genoten.
De zon, de maan... Natuur.
Het is goed!
Ik drink niet meer.
De rest komt zoals het komt!

En nu... De kerstboom!

:):heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Antonia. Ja het is wel ongezellig, maar hij heeft nou eenmaal een zoon en een kleinkind in Zuidamerika. Ik ga tweede kerstdag naar mijn zus en zwager, de eerste blijf ik thuis.
Snap dat jouw gezin het niet prettig vindt dat je moet werken, maar op zich toch fijn dat ze je missen.
Onderschrijf je woorden over die asielhond. Het is ontzettend zielig, maar je kan nou eenmaal niet voor alle afgedankte dieren iets doen. En zeker niet als je kinderen hebt. Ik doneer van de centen die ik heb, zoveel mogelijk aan WSPA. Hoop dat ze er iets goeds mee doen. En mijn winkelspaarpunten gaan naar de stichting AAP.
Wij hebben hier met de honden gedragscursus gedaan, ook om ze goed te laten reageren op de kleinkinderen.
Kun je het zelf goed aan, je baan, en vind je het leuk?

Tapas dank voor de RET-info.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Blacky! Even een knuffel van mij! :heart:

Wing, gefeliciteerd met dag 1! En dat zweten en slecht slapen duurde bij mij maar een dag of 4. Daarna was het ergste voorbij. Wel grappig dat je meteen aan het poetsen slaat. Ik heb mijn hele keuken ondersteboven gekeerd de eerste weken! Ook nog eens de helft van mijn spullen weggegeven en lekker nieuw gekocht. :) En ik heb die eerste weken vaak een bad genomen als ik het moeilijk kreeg. Even dobberen met wat badolie in het water en de trek ging over. Misschien een tip voor jou.

Verder wens ik iedereen een fijne, droge dag! Ik laat vandaag de eerste staan! Yihaaaaaa!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het soms een beetje moeilijk om te reageren op berichten van degenen die al langer droog staan en het moeilijk hebben. De reden dat ik het moeilijk vind is, dat ik nog wel af en toe drink en dus het gevoel heb dat men denkt, wat kan zij daar nu over weten. Ze staat niet eens droog! Dus kan ze het gevecht of de 'struggeling' met het leven zonder het verdoven van de gevoelens niet begrijpen.

Ik kan dus niks schrijven of vertellen hoe ik het leven ervaar zonder de dagelijkse 'verdoving'.
In 1994 gebeurde er iets ernstigs in mijn leven, een gebeurtenis die bijna een leven koste en dit allemaal door en onder invloed van alcohol en drugs. Ik probeerde het een beetje te vergeten en als niets af te doen.
Maar dat kon ik niet, de schaamte over wie ik was, was geboren.
Ik was zo diep gezonken en mijn normen en waarden waren zo gestoord, dat ik echt wel anders moest.
Van mezelf, omdat ik zo niet was opgevoed, zo had mijn moeder mijn leven niet voorbestemt, zo wou ik niet wezen.

Dus gestopt met de harddrugs en het kroeg leven.
Maar de drank was het moeilijkst, de drank bleef trekken.
De drank bleef verleiden, de drank had me in zijn macht.
Tot dat ik echt zo diep gezonken was dat ik stiekem ging drinken en daarover loog.
Toen kwam het besef van goed en kwaad nogmaals binnen.
Liegen tegenover mijn man die zelf alcoholist was.
Die alle kneepjes kende en zelf het goede voorbeeld gaf door dagen niet te drinken of met mate

Ik heb toen heel diep na moeten denken, en ontzettend veel moeten praten over wat alcohol met me deed.
Maar uiteindelijk met minderen, vallen en opstaan, uitglijders en terugvallen en jaren van huilbuien,
het besef gekregen dat ik gewoon moest gaan voelen wie ik zou worden.
Dat de persoon die ik dacht te zijn, achter alle alcohol en drugs, niet meer bestond.
Dat de persoon die ik wou worden, geen haalbare kaart was en voor een burn-out zorgde
en dat de persoon die ik nu probeer te zijn
net als een klein kind, kleine stapjes zet
en goed probeert te voelen,
wat goed voelt,
wat voor herhaling vatbaar is,
probeert niet meer impulsief te zijn en te denken,
maar eerlijk te voelen,
nuchter en met angsten, verwachtingen en hoop
maar dit nog steeds niet helemaal durft te zijn en soms toch even die verdoving nodig denkt te hebben
maar vaak tot het besef komt
dat het niet helpend is.
De persoon die ik hoop te worden, is iemand die helpend voor zichzelf de wereld aan durft, durft dromen na te jagen en te worden wie ze van binnen is.
Ik ben er voor 80% en ik ben tevreden maar nog niet klaar met mijn nieuwe ik.
Mijn voornemen voor het nieuwe jaar is nog minder drinken, een paar uur echt werken naast mijn vrijwilligers werk en een studie volgen.
Niet gering, maar niet onmogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo en nu de nodige gezonde wandeling, vanmiddag naar mijn zus en morgen naar mijn moeder. Een familie weekend.
Vroeger zouden mijn man en ik moed indrinken en de roes achteraf driedubbel nodig hebben.
Nu het hele weekend geen druppel en zoals het er nu voor staat een droge kerst.
Nog wel bij ons laatste drink maatje, die het voor de kerst zo bont had gemaakt dat hij nu droog staat.
Volgens hem mogen we gerust drinken met de kerst hoor, daar wordt hij niet anders van (zegt de alkie in hem)
Wij weten wel beter, want die smoes...ach wat kan het schelen, het is toch Kerst!...hebben wij zelf vaak genoeg gebruikt.
Een pact gesloten met zijn vrouw, we zeggen niets, maar alcohol zal er niet in huis zijn.
Zijn eerste droge kerst!..aan ons zal het niet liggen.

Kijk dat is vooruit gang en dat doet leven!

Fijne dag allemaal!

typvoud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep Safi, dat is ook wel iets waar ik niet goed mee uit de voeten kan met jou. Bijvoorbeeld, rook jij nog wel je pijpje? Dus hoe nuchter ben je dan? Marihuana blijft zo'n veertien dagen in je systeem zitten.
Maar het is helemaal jouw zaak en mijn probleem als ik dan moeite met jouw postings heb.
Veel plezier bij je moeder en je zus. En ik zal eens leerzaam nadenken waarom ik me dit aantrek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal!! (kan nog net)

zo ik kom net mijn bedje uit, daar ben ik positief over want de afgelopen week heb ik gemiddeld maar drie uur geslapen en aan de andere kant ben ik nu compleet brak van het slechte matras ik ben blij als ik volgende maand een ander bed heb!

gisteravond kwam mijn melkdrinkemaatje lekker langs en we hebbn onbedaarlijk gelachen met een spelletje monopolie, zo hard zelfs dat de buurvrouw langskwam.

dat was ook een stunt, ze zat alleen en wilde net een wijntje nemen totdat wij het halve huis afbraken kwam ze even polshoogte nemen, daarop hebben we haar maar uitgenodigd voor het spelletje.
wilde ze haar wijn ophalen!
snel een interventie gedaan en haar aan de thee gezet, zegt ze lachend om 01.00 bij het afscheid nemen; ik heb het nog nooit zo gezellig gehad op een koppie thee.

Mijn avond was dus geslaagd te noemen, ik heb gelachen, niet gedronken en voor het eerst in twee jaar contact met de buurvrouw gehad en ze vond het nog gezellig ook.

ga nu eerst even mijn yogaoefeningen doen om de spieren en gewrichten weet op de juiste plaats te zetten en dan plan de capagne maken voor vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...