Spring naar bijdragen

zaterdag 20 december


Mai

Aanbevolen berichten

ik kan mij niet herinneren de laatste 12 jaar de hele kerst vrij te zijn geweest.
Dit is de 1e keer, wel een beetje raar en daarna is het weekend dus nog 2 extra vrije dagen.
Al moet ik er bij zeggen dat ik altijd met plezier gewerkt heb met kerst, het is
dan toch anders dan anders.

Goh Pip, wat triest die hond.
Ik zou er niet aan beginnen, als hij dan al niet zo betrouwbaar is dan al helemaal niet.
Zelf denk ik er steeds meer aan om een hond te nemen, kijken wat de toekomst op mijn werk
brengt.
Als ik er een neem wordt het een Boomertje.
Die vind ik zo schattig en vooral het hoge knuffelgehalte spreekt me erg aan.
Klein dus je kan hem overal meer naar toe nemen.
Alleen in de vakantie is het dan weer lastig.
Ik ben lid van dier in nood en wspa, ik zie veel meer op tv langskomen, maar ik houd het hierbij.
Ik kan niet overal lid van worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 328
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Safi: ik lees dat liever niet dan wel, over dat af en toe drinken. Maar dat zegt alles over mezelf.
Ik wil er niet over nadenken en de gedachte erover niet toelaten. Ik schrijf je dit toch, omdat ik ook daarmee moet leren om te gaan. Als het bij jou functioneert dan is het goed. Alleen jij kan weten en beslissen, en dat is maar goed ook.

Nou, ik ga saai worden. Weer feest, verjaardag etc. Bezoek. Druk. Maar zonder drank in mijn lijf, met een nuchter hoofd gaat het allemaal zoveel beter.
Vorig jaar om deze tijd zat ik in de drankcirkel die bij elkaar tien dagen heeft geduurd.
Toen ben ik na kerst gestopt. Nu heb ik dus het idee dat ik toch alweer een jaar ADB ben.
En dat voelt goed.
Dat wens ik iedereen toe!!!!! Tot later maar weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vie

ja ik doneer ook aan verschillende dierenopvangcentra zo ook bijvoorbeeld ifaw. Laatst was ik bij de dierenwinkel voer kopen, stond daar zo een bus op de toonbank en maar weer wat euries in gedaan.
Hoop inderdaad dat het voor de beesten is en dat niet de rijke directeuren er mee van door gaan, maar dat zal wel niet, beetje vertrouwen in de mens hebben he;)

Ja ik vind mijn baan echt leuk, het is hard werken en hele rare tijden. Maar het verdient leuk en ik ben weer onder de mensen. Heb weer collegaas, weer eens een ander praatje dan alleen met familie en buren. Ik voel me weer nuttig. Vond het altijd moeilijk als men vroeg "wat voor werk doe jij?"moest ik antwoorden met , huisvrouw zijn, ook heel nuttig hoor maar dit is leuker. Ik heb in januari een kerstmeeting op het werk, ook leuk, want dan zie je iedereen met partner en in eigen kleding, nu dragen wij bedrijfspakkies, we lijken allemaal wel apies, maar ja wel lopen wel met z'n allen voor paal en dat schept ook weer een band:) en .......... ik krijg een kerstpakket en dat vind ik zo leuk. Zal wel een pakkie thee zijn, toast noem maar op het geeikte oh en ragout niet te vergeten maar je krijgt het extra en dat is toch aardig en spannend om de doos open te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lilian,

ik zie dat je ingelogd staat en misschien heb je de werking van het forum al ontdekt.

Ook heb ik je oproep gelezen, ik ga ervan uit dat de bedoeling integer is en de oproep zuiver en alleen voor de Viva is.
toch heb ik een beetje een nare smaak hiervan in mijn mond.

iedereen hier op het forum staat open voor deze oproepen en er is altijd wel iemand te vinden die mee wil werken aan dit soort intervieuws, tenslotte is het belangrijk voor de doelgroep om landelijke bekendheid te verwerven en een positief beeld van de behandeling te geven.

echter behoort dit soort oproepen wel via tactive te gebeuren zodat wij enigzins beschermd kunnen worden.
Nu ik zie dat je ingelogd bent heb ik eigenlijk het gevoel van begluurt te worden en dat geeft mij een onveilig gevoel.
ik snap best dat je op zoek bent naar achtergrond informatie en een idee wil krijgen wat er speelt bij jouw doelgroep maar ik wil mijzelf niet lenen voor een sfeerbepaling voor een intervieuw.
Ik wil je hierbij dan ook vragen om je omroep via tactive te doen en het ongevraagd meelezen en begluren achterwege te laten.
Tactive heeft waarschijnlijk is zeer goede passende oplossing voor jouw vraagstelling.

met vriendelijke groet
tasseke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ADB-ers!
Wat mij nou toch weer is overkomen!
Vannachtend (het leek nog wel nacht) klopte iemand op de deur (heb geen bel).
Ik dacht dat het een vriendje van vroeger was, en deed niet open. Toen hoorde ik een bekende stem, die van een vriend van mij (ken ik via zijn vriendin, die ook bij ons in de praktijk werkt).
Hij heeft ook een alcoholprobleem, is er intensief voor behandeld, met opname e.d.
Ik deed dus open, en hij wilde op de bank slapen, hij had ruzie gehad.
Hij heeft mij vaak geholpen, o.a. met de vorige computer en met mailtjes en gesprekken als ik het moeilijk had, ook zijn ervaringen over alcohol heeft hij geschreven.
Dus ik liet hem op de bank, maar daarna lag ik toch niet zo heel lekker meer.
Ik weet dus dat hij een aantal keer een erg kwade dronk heeft gehad vroeger, en daarbij agressief werd t.o. zijn vriendin. Dan komt er een andere kant van hem naar boven.

Er is niks gebeurd, maar ik zat wel een beetje met een dubbel gevoel. Ik wil hem graag helpen, maar wil me ook nog wel safe voelen.
Toen ikde honden uit ging laten is hij weggegaan.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Tasseke en Antonia

Misschien is het jullie nog niet bekend, maar iedereen kan hier ongevraagd komen meelezen.
Het is een openbaar forum en je hoeft je zelfs niet aan te melden of te registreren om de berichten te kunnen lezen.
Alleen om mee te schijven moet je je aanmelden.
Vandaar dat je een anonieme naam gebruikt en niet te veel over je omgeving praat in duidelijk herkenbare taal.
Het doel van het forum is om zoveel mogelijk mensen te bereiken en dus de drempel erg laag te houden.
Als je je eerst moet aan melden is er al een barrière voor veel mensen.

Zelf heb ik er geen problemen mee.
Wel moet de betreffende persoon zich met dit soort verzoeken aan het forum eerst melden bij de moderatoren

typvout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antonia, fijn te horen dat je baan je bevalt. Ja huisvrouw zijn is vaak ook hard werk, maar toch, leuk, buiten de deur.
Albertje en Tasseke, meer kan je toch ook niet doen? Doneren, of een 'overbodig" dier in huis nemen. Je kan niet het hele leed van de hele wereld op je schouders nemen.
En ze zeggen wel eens, ja met die donatiecenten koop je het af. Ja daag, zeg ik dan, ben jij naar het asiel gegaan om een dier te adopteren?
Meestal lopen ze dan met zo'n gesoigneerd poedeltje rond.
Het zou wel prettig zijn als mensen wat beter nadachten voordat ze dieren in huis nemen, zodat die niet op de duur weer in het asiel terecht komen.

Heb de aanvraag van Viva/Lillian gelezen. Afgezien van het feit dat ik er qua leeftijd toch niet aan mee kan doen, vind ik het voor een verslaggeefster nogal lullig als ze schrijft: "een dubbelleven LIJDEN". Leer eerst je taal maar eens goed schrijven, denk ik dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina:present:. we gaan inderdaad allemaal de weg die het beste bij ons past.

Antionia:present:

Vie en An, zolang er vooruitgang is ben ik op de goede weg.
Misschien niet de weg die voor jullie gangbaar is, maar wel de weg die ik gekozen heb.
En zolang ik net als Koh eerlijk blijf tegen mijn geweten zal het goed komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke, hij zei dat hij drie biertjes op had. Maar dat weet je dan natuurlijk nooit zeker. Hij was wezen dansen. (salsa e.d., hij is zuid-europeaan). Hij kwam niet echt dronken over, maar ook niet helemaal nuchter.

Ja goed idee om dat te bepreken. Ik zat er zelf ookal aan te denken, maar vroeg me af of dat reeel is.
Ik denk dat zijn vriendin hem er ook uitgooit als hij gedronken heeft nu.
Maar ik kan dan ook niet als opvang fungeren, het is hier bovendien errug klein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Pip, ik zat te dubben zal ik nu wel iets over asiels zeggen of niet? Dadelijk maak ik er allemaal nog een groter drama van of juist niet. Ik heb zelf jarenlang op een asiel gewerkt en daar kwamen de honden wel regelmatig uit hun hok en hadden ook een speelweide waar ze zo af en toe op mochten rennen. Ondanks dat, werden de herders die er kwamen toch altijd wel neurotisch.. Opsluiten in een hok maakt dieren toch wel raar, net als mensen.
Elk asiel is natuurlijk weer anders en in de afgelopen tijd is er best veel positief veranderd. Maaruh.. zou het niet iets zijn om daar zelf te gaan checken om te kijken hoe ie erbij zit? Naar mijn weten geven ze een dier tegenwoordig niet zomaar meer aan iedereen mee. Willen eerst de situatie weten waar ie komt, past dat niet bij het gedrag dan blijft ie gewoon daar. (dit om opnieuw terugbrengen te voorkomen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Viva hè, is dat ook dat boekje waar mensen naakt in staan en dan bespreken wat ze wel mooi aan hun lichaam vinden? Of is dat weer een ander boekje?

Ik ben benieuwd hoeveel telefoontjes en mailtjes Lillian al gehad heeft. ;) Is immer een zeer open forum waar ik persoonlijk niet zomaar mijn telefoon en e-mailadres op zou plaatsen. Tenzij ik natuurlijk heel veel fanmail wil. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,

zover wil ik niet gaan en ik moet eerlijk zeggen dat het mij niet weerhoud om mijn gevoelens te uiten maar ik mag wel vragen stellen over de integriteit hiervan.

verder ben ik eerlijk gezegd er even klaar mee, ik heb het gemeld, ik heb in een persoonlijke oproep uitgelegd wat mijn gevoel hierover is en ik heb haar doorverwezen.

moet toch genoeg zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo en om nu maar eens eerlijk te zijn. Ik denk dat ik vandaag maar niet verder ga met kerstinkopen doen. Speelt teveel in dat hoofdje van mij om een sixpack te halen of een flesje rum voor bij de warme chocolademelk.
Ik blijf dat toch raar vinden. Hoewel ik weet dat ik me veel beter voel zonder drank. Ik bedoel, ik word toch vrij rap depressief de dagen erna. Blijf ik toch die neiging houden. Blijkbaar houd ik nog niet genoeg van mezelf om de dingen die een aanslag op mijn gemoedstoestand hebben volledig te laten wat ze zijn.
Terwijl ik mezelf toch voor houdt dat ik veel om mezelf geef. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar Spud..ik had het gisteren nog we liepen naar de winkel en ik zag de slijterij en zei kom we gaan niet eten maar drinken whiskey...echt waar haalde ik het vandaan??
Gelukkig staan we behoorlijk sterk in onze schoenen en hebben gewoon boodschappen gehaald en alle flessen wijn en bier genegeerd.
Ik wordt er sterker van.
Je kan het namelijk niet ontlopen, dan wordt het moeilijker is mijn ervaring.

En ik begrijp wat je bedoelt over het drinken, zelfde schuitje waar we inzitten alhoewel ik niet meer depri wordt na het drinken, merk ik tijdens het drinken dat het voor mijn gemoedstoestand niet iets is wat ik plezierig vind.
Of liever gezegd plezieriger dan het nuchter zijn.
Anders.

Spud als je twijfelt, niet doen is mijn ervaring en hoe meer dagen je het laat hoe makkelijker de weg naar helemaal stoppen wordt.
KMW
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...