Spring naar bijdragen

dinsdag 23 december 2008


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 281
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Volgens mij zit ik op een verkeerd forum. IK ken bijna niemand meer.
In ieder geval een prettige kerst en asl de beste wensen voor 2009.

Voor degene die mij wel kennen, help mij even ik heb het taai. Vorige jaar zat ik nu naast X te waken en nu komt alles door. EEn wat vertraagde reactie. Ben wel nuchter. Dat isdan al wat gezegd kan worden.

Liefs,
anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo:heart:
Een dikke knuffel van mij.
Ik kan me goed voorstellen dat dit een erg moeilijk tijd voor je is en ik vind het reuze knap dat je het droog houd.
Daarvoor krijg je een dikke :sun: en een :musicnote: tissues voor de tranen.
Er schrijven hier nog erg veel die je kent.
An,Houtje, BB, Visje, Marjo Pipi, Water, Soothe Anna...do I need to go on???
En de nieuwelingen zijn erg lief en ondersteunend, daar voel je je zo thuis.
Het is en blijft een huiskamer voor eenzame, lieve alkies
Ik denk aan je:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo
eerst probeer je te overleven
en nu kan je eindelijk alles toelaten
laat het toe
huilen is verwerken.

Iemand een schilderes (ben haar naam helaas vergeten)die nu nooit meer schrijft, plaatste dit gedicht ooit
Ik vind het wel toepasselijk


Indien ik je dragen kon

Indien ik je dragen kon
over de diepe grachten
van je getob en je angsten heen,
dan droeg ik je, uren en dagenlang.

Indien ik de woorden kende
om antwoord te geven
op je duizend vragen over dit leven,
over jezelf, over liefhebben en gelukkig worden,
dan praatte ik met je, uren en dagenlang.

Indien ik vrede in je hart kon planten
door geduldig te wachten
en te hopen tot het zaad van de vrede
in je openbrak, dan wachtte ik, uren en dagenlang.

Indien ik kon horen wat omgaat in je hart
aan onmacht, ontevredenheid en onverwerkt verdriet
dan bleef ik naast je staan, uren en dagenlang.

Maar ik ben niet groter niet sterker dan jij,
en ik weet niet alles en ik kan niet zoveel.
Ik ben maar een vriend op je weg,
voor uren en dagenlang.

En ik kan alleen maar hopen dat je dit weet:
Je hoeft nooit alleen te vechten, alleen te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sta naast de wasmachine ... toch nog eens proberen... nog een keer... nog een keer, tik er drie keer op en hoop op een wonder 'ga draaien,ga draaien....' Kreng doet niks.

Zowiezo gaan we zware dagen tegemoet. Zie het ineens echt helemaal niet meer zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An is er geen wasserette in de buurt?
Service wasje laten doen?
Krijg je alles weer netjes droog een opgevouwen weer terug.

En dit: Zowiezo gaan we zware dagen tegemoet. Zie het ineens echt helemaal niet meer zitten.

gaan we even voor je omzetten naar

hè, hè eindelijk is het kerst!
nu kan ik mezelf laten zien dat ik gegroeid ben, want ik gun mezelf mijn eerste droge kerst, omdat ik van mezelf houd.
Ik zie het misschien niet helemaal zitten maar iK ga mijn best wel doen.

{{{KNUFFEL}}}}

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, een kapotte wasmachine is absoluut de MEEST LOUSY REDEN die ik ken om te gaan drinken :D.

Ik heb allemaal buuven die - als ze aan de deur zouden komen - bij mij mochten wassen, waarom vraag je het niet aan ze? Of jij bij hun mag wassen?

Kerstgedachte !!!!!!!! Deel uw wasmasjien!!!!!

ANJO !!!!!!!!!!! Good old girrrrrrrrrrl, natuurlijk BEN IK ER NOG. En jij gaat niet drinken, jaaaaaaaaa water, thee en koffie en limo en zo. Vorig jaar is voorbij. De lijdensweg van X is achter de rug, hij heeft vrede en wenst jou dat ook toe.

Ik brand een kaarsje voor jullie allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, lieve schat. Je hebt het moeilijk.
Dat begrijp ik meis. Het is ook niet nix geweest
het afgelopen jaar. Misschien kun je denken aan een fijn moment
samen met X. Het leed is geleden en jij bent er nog. Dat doet pijn.
Maar het mag. Wees lief voor jezelf.
Strakke knutsel Anjo en een hiele dikke tút :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina,
't Is gezellig bij Houtje. Je zult je gelijk thuis voelen.

Blacky,
Een mooie tekst heeft dat lied. Bevalt me echt. Grap: Jan Smit is de favo van zoonlief.
De vriend die er altijd is, vind ik zeker zo mooi als het vallen en meteen weer opstaan.
Ik ga de link op mijn bureaublad zetten voor als ik mij eenzaam voel.

Tasseke,
Mijn broer en ik passen ook helemaal niet bij elkaar. Sinds we allebei het huis uit zijn, zie ik hem maximaal 2 keer per jaar. En ook dan ben ik blij als hij weer weg gaat. Al moet ik zeggen dat hij nooit boos zou zijn geworden als ik voor zijn kinderen leuke kleren had gekocht. Maar ja, die zag en zie ik nog minder dan hem.

Kirky,
Ik ken dat. Vroeger was ik de enige met een pc in huis. Stonden ze als het ware voor in de rij. Nu heeft iedereen zijn eigen pc, maar die van mij is nog altijd de favoriet. Staat in een hoek in de woonkamer en als ik thuis ben, staat hij ook altijd aan. Sinds een half jaar gaan ze er wel van weg als ik het vraag.
En wat de weersverwachting betreft, ik hou meer van een hittegolf.

Antonia,
Jij ook een goede en fijne avond.

Anjo,
Er zijn hier nog veel 'oude knakkers'. Ik hoop dat een van hen je ondertussen al gebeld heeft. Zo niet, je hebt mijn nummer. :heart:

Safi,
:sun:

Pippi,
:)

An,
Je hebt nu een echt goeie reden om niet te wassen. Al bij een van de buren gevraagd of je de dringenste dingen bij hen kan komen wassen. Wij hebben onze nieuwe buren destijds een paar maanden daarbij geholpen. Net terug uit Australië, maar al hun spullen waren nog onderweg met de boot. Twee kleine kinderen die graag buiten spelen, ongeacht of het regent en het was een natte september. Gewoon vragen.
En wees blij dat het snel kerst is. Dat betekent dat het ook bijna voorbij is. Nog maar 10 dagen en al dat hypocriete gedoe is achter de rug.

Houtje,
:)

Marjo,
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joho, zit nu achter een tomaten-groentesapje, nog best te doen eigenlijk, misschien beetje peper en zout..
Voor de mensen op budget... Ik kom net uit de sanering, maandje nu, heb wel veel geluk gehad dat ik samenwoonde (niet officieel) maar breed was het niet. Er komt dus uiteindelijk een eind aan en achteraf leek die drie jaar niet eens zo lang. Volhouden dus, wees creatief en accepteer hulp van vrienden en fam..
Vandaag in supermarkt geweest, gaf me toch wel een beetje een trots gevoel om archeloos langs de drankafdeling te lopen, heb groenten gekocht en een (hopelijk) heerlijke soep gemaakt, kom ik dus zo achter.
Ik voel me best sterk nu maar heb ook nog geen last van die gremlins waar jullie het over hebben, het is een fijn gevoel om mijn hart hier te kunnen luchten als ze hun intrede komen doen en ik weet dat ze gaan komen, het word moeilijk maar dat weet ik nu tenminste, ik ga er alles aan doen om me niet in de val te laten lopen.
Ik ga onderduiken bij mijn moeder deze kerst, die drinkt helemaal niet.
Greetz en sterkte allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, geef dat kreng een flinke schop en laat 'm nakijken. En anders laat je de was de was; jij hebt ook recht op feestdagen zonder stress.
Ben alweer een eind verder in het boek van Allen Carr en voel me steeds meer thuis in deze nuchtere wereld. En hij schrijft het met een gezonde dosis zelfspot, dus goed door te komen.
Anjo, er zijn er nog wel een paar, die oude bekenden. ik geef je een virtuele knuffel. Ik moet ook wel slikken vanwege het gemis van mijn ouders en deze #$%& situatie waarin ik (en wie niet hier op het forum?) me bevind, maar hou vol; dikke knuffel en :heart::sun:.
Wie schreef hier over bakken thee en chocotoff? Bij mij is het thee en kerstkransjes. Of eigenlijk thee met kerstschransjes :D.
Zat in de ballenbak met het boek van Allen Carr en sommigen kijken bij het zien van de titel een andere kant op. Schaamte, durven ze niet of zijn ze bang dat ik er juist wat achter denk? Ach, laat ook maar. Ga me er niet meer druk om maken. Morgen moet manlief nog werken en daarna saampjes met kids een paar dagen voor ons alleen. Morgen de laatste (verse) dingen in huis halen en daarna met de feestdagen lekker smikkelen, leuke dingen doen enz. Heb er best zin in. Misschien ook, omdat we nu alleen met ons gezin zijn en de druk er bij mij af is me dan te moeten bewijzen, dat ik zonder drank kan. Nog steeds niks in huis en dat bevalt me prima.
Floor, hoe is je verjaardag tot nu toe verlopen? Je zag er zo tegenop vanmorgen. En Tina en Houtje, veel plezier 1e Kerstdag! mooi dat bij dit forum steun en hechte vriendschappen ontstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antonio,
Knap dat jij nu al argeloos langs de schappen kunt lopen. Man, wat maakte ik me een omwegen om maar vooral niet in de buurt van de drankschappen te komen. Tart jezelf niet te veel.

Safi,
Dutje, eten, koffietje, computertje. Ik heb het allemaal gehad en het was een echte dut, want ik was in slaap gevallen. Doe ik gewoonlijk niet en is ook de bedoeling niet. 't Was wel lekker.

Orleando,
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Floortje, gefeliciteerd met je verjaardag.

Tapas en Gem, goed hoor weer een mijlpaal.

Vogel; 13 dagen!!je gaat weer goed man

Vandaag lekker 10 jm. flink gelopen
10 km gefietst (maar dat stelt niet veel voor,doe ik bijna elke dag)
Bewegen doet een mens echt goed, doet de drank vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando,

Goed he, dat boek van Allen Care, komt zo heerlijk ontnuchterend over (letterlijk en figuurlijk)
Moest wel lachen dat je dat gewoon in de ballenbak ging zitten lezen.
Zou ik niet durven, maar goed van jou dat je je daar lekker niets van aan trekt.
Slapen je kindertjes al lekker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, rapilos. die leggen lekker op 1 oortje. Morgen weer naar de ballenbak (ze kwamen vandaag vriendjes en vriendinnetjes tegen en die zijn er morgen ook weer) en dan gaat het boek ook weer mee. Anders zit ik daar ook maar te zitten en zo vul ik m'n tijd nuttig.
Ga nu samen met manlief film kijken en straks "Law & Order"
Slaap lekker voor iedereen straks en morgen weer fris op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...