Spring naar bijdragen

Zaterdag, 27 december (derde kerstdag!)


Trees

Aanbevolen berichten

Lastig Wing, alsof ik gevangen zit in een soort harnas en dat van me af wil smijten, dat je zoiets hebt van.. en nu ga ik het helemaal anders doen, maar er is geen anders want ik doe het al goed eigenlijk en zou niet weten hoe ik het anders zou willen doen.

De laatste tijd vind ik het zo lastig, ik merk dat mijn grenzen opeens veel dichterbijer liggen dan vroeger, als ik iets doe dan ben ik daarna moe en sacherijnig en moet ik weer dagen bijkomen, ben ik eenmaal bijgekomen dan voel ik me weer prettig en wil ik weer wat doen en doe dan schijnbaar toch weer te veel en dan ben ik weer moe en op. Dat heb ik wel vaker maar dan duurt het korter. Nu duurt het al zowat 2 maanden.

Normaal heb ik die periodes ook wel en dan is het meestal omdat er een verandering staat aan te komen, en als ik eenmaal weet wat er dan aan schort dan kan ik er iets mee, nu weet ik gewoon niet zo goed wat er nou eigenlijk aan schort behalve dan dat zoals het nu gaat ik er moe van word.

ik kan de vinger er steeds niet op krijgen en dat frustreert me

maar verder gaat het ook goed, ik drink niet, ik loop hard, mijn huis is redelijk op orde de laatste tijd en toch ben ik niet tevreden.
stom he!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Volgens mij is geluk: tevreden zijn...geluk ervaar je vaak meestal achteraf...dat je denkt: wàuw,toen was het even helemaal goed!

Nog erger is het, dat als ik terugdenk aan geluksmomenten uit mijn leven, er vaak drank bijzit....
Spijbelen van mijn baas, met mijn vriend, op een doordeweekse zonnige middag, om twaalf uur aan een Amsterdamse gracht, met een fles witte wijn in een koeler.....maar laat ik hier mee stoppen!

Ik ga nu drank romatiseren..of is het idealiseren?
Ik kan zó veel te veel momenten herinneren, maar ik ben er toch mee bezig mijn leven zónder drank te leven...

Mensen, steun me, het is me acht maanden zó goed gelukt...ik blijf tegen mezelf zeggen: je kan het weer, je kan het, je hebt het bewezen!

Waarom dan is het nu zo verschrikkelijk moeilijk?

Ach, ik heb deze kerstdagen zóveel tranen gehuild...allemaal om flut-tv-programma's...All you need is love, Hello, Goodbye, en vanavond: kinderen van sterren dansen op het ijs (of zoiets!)
En dan zie ik een kind van, pak'm-beet Frans Bauer schaatsen, en dan zít ik me toch een partij te huilen, en dan kijk ik naar die ouders: nou, helemaal droog, nog geen éne traan!

Dat zullen dus wel een helboel tranen zijn, die er bij mij uit moeten....

Maar ja, op een gegeven moment moet ik toch zijn leeggehuild?

Nou, daar moet ik kennelijk nog maar even op wachten, want voor nu ligt er nog naast me een zakdoekje, en dat dan op -tig plekken in huis!
O, mensen, ik moet zó vreselijk huilen....zal dit ooit stoppen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
Wat kwam er toch een leuke kerstkaartje uit het midden van het land. :heart:

Geluk kun je niet najagen. Als je dat doet, ben je net een hond die achter zijn eigen staart aanrent.
Je hoeft het ook niet te zoeken, het zit in je. Breek je verdedigingsmuur(tje) open, stel je open en je zult zien dat het voorzichtig de kop opsteekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas: Grootsch en meeslepend wil ik leven.... hoort gij dat, vader, moeder, knekelhuis?
Ik weet niet of het in grote of kleine dingen zit. Als ik een rothumeur heb kunnen de vogeltjes nog zo mooi zingen en de zon zo dapper schijnen, maar dan erger ik me alleen maar aan mezelf dat ik er niet van kan genieten.
Geluk laat zich niet zoeken. Tenminste niet door mij. Het staat er ineens. En zodra ik het ga rationaliseren of probeer te pakken is het weer weg.
Die onbevangenheid van vroeger om het gewoon te ondergaan heb ik niet meer. Maar we maken vorderingen, want in de dranktijd was er helemaal niets dat ook maar in de verste verte op geluk leek.
Tegenwoordig zijn er weer van die momenten. En dan denk ik, verrek, ik ben ineens gelukkig! En hop, weg is het dan weer.
Geeft niks, misschien komt het weer wel of niet terug. Het is maar goed, voor mij dan, dat het zeldzame momenten zijn, anders zou ik hele dagen niks uitvoeren.

Vind het wel interessant te lezen wat geluk voor jullie is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees,
Laten lopen, die tranen. Toen dat bij mij begon heb ik een doos tissues en een sloot papieren zakdoekjes. Ik zag er tegenop zoveel zakdoeken te moeten wassen. Het huilen hoort bij het rouwproces. Want een rouwproces is het wel. En dan heb je alles nog eens wat boven komt drijven. Al het verdronken verdriet mag je laten stromen uit je ogen. Laat je gevoelens de vrije loop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik draai het gewoon weer om in het positieve, ik ga zo lekker de frisse buitenlucht opzoeken en de hond en de kat uitlaten, daarna mijn voorverwarmde bedje in en lekker slapen en morgen schijnt de zon weer en hoef ik niks behalve mijn vakantietas pakken en mijn huis aan kant maken zodat ik overmorgen met een opgeruimd humeur en hart kan vertrekken naar Ommen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi pipeloi!

Trek, daar moet men niet aan trekken.
Maar ervaren. Beetje surfen. Bewust.
Dan ist een lachertje. Het gaat nl. over.

Geluk. Staan in het moment. Ook surfen.
Meebewegen vanuit het hart. Niet te ver vooruit.
Niet teveel achterom. Gewoon opgaan in jezelf.

U bent goed genoeg. En laat de gedachten niet afdwalen.
Het vergt enige oefening.
Ik ben net begonnen, maar..

Ik heb er zin an
;)

Niet denken in moeilijk dan wordt het niks.
ook niet in makkelijk, dan blijft het zoals het is.
Gewoon maar een beetje zijn huh..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

trezebezeke tranen reiningen de ziel , ik wou dat ik huilen kon , maar ik kan het niet .
kirky van wie is die mooie tekst ??
vie goed beschreven jou uitleg ivm geluk , waarom voelde ik mij gisteren """ en vandaag voel ik mij weer goed , omdat het volgens mij allemaal moment opnames zijn , naar gelang zoals jij schrijft mijn gemoed staat.
twe wolven in mij qua drank maar blijkbaar ook qua andere zaken zoals gedachten , ik kan de wolf met de negatieve voeding geven en hierdoor wordt ik nog negatiever , maar ik kan ook mijn gedachten proberen om te leiden naar positief en dat heb ik vandaag gedaan , maar dat heb ik niet alleen gedaan maar met steun van sommige mensen die mij op het juiste ogenblik zeggen wat ik mogelijk niet wil horen en dat is dan pijnlijk maar het heeft tenminste geholpen .
heb vanavond een intens gesprek gehad en achteraf wist ik waar de pijn in mij vandaan komt , dus werk aan mijnen winkel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky, nieuw draadje. Zou je die willen openen? Dat kon ook met wanneer je gestopt was.

Jongens, ik moet zo ook naar bed. Ben lang niet altijd aanwezig. Met oud en nieuw maak ik zelf een buffet waarbij mijn moeder welkom is.


Kirky, jij hebt meer tijd om dit te regelen. Zou jij dit op je willen nemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het grote negeren is begonnen.
Peanuts! Wordt zned een beetje boos.
No control. Beetje manipulatief.
Het is al geweest. Aaaargh!
Te grote stappen voor mij.
Maar was dat niet juist de reden.
de kleine dingen... Hee! :light:

Wing, niet trekken! :D

Trees! Wat flik je me nou?
Kom op meis. Je kan het!
Een dikke knuf! En heeeeeeeeeel veel LIEFDE :heart:
Surfbabe

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben wij nog enige muziekliefhebbers onder ons?
Mijn broer maakt ieder jaar een soort TOP-2000quiz: 50 fragmenten uit topnummers uit de jaren 60/70...
Nou, ik heb ze gehad, ik herken: Unchained melody, Money money money, Hair, iets van Kate Bush, Moviestar,.... en toen ben ik grommend opgehouden...dus: liefhebbers?

Hè, mijn tranen zijn opgehouden te stromen....misschien heeft die muziekquiz er wel een einde aan gemaakt....

Ik ga alle zakdoekjes maar eens opsporen, en wassen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...