Spring naar bijdragen

Zaterdag, 27 december (derde kerstdag!)


Trees

Aanbevolen berichten

Dat is het misschien, ik mis de pieken en de dalen, het gevoel dat ik leef
ne toch niet, want na elke piek op dit moment komt er weer een fiks dal, dus beide ben ik wat aan het omzeilen

wat is geluk? voor mij is geluk de rust in mezelf kunnen vinden, tevreden zijn met mezelf en ergens plezier uit kunnen halen
en ik weet dat dat ook weer gaat komen 'gelukkig'... maar heb nog steeds het gevoel dat ik in een wachtkamer zit met 20 deuren en ik weet niet wat ik er mee aan moet.
Het is ook niet dramatisch, wel lastig omdat het me soms zo boos maakt, dan wil ik lekker uitbreken maar ik weet niet waaruit.. snappie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hoihoi

ben weer bijgelezen. Mijn familielid is vandaag iets rustiger, hulp is wel geboden. Mijn ouders zijn er mee bezig maar vandaag was het iets rustigers als gisteren.
Wat hier gisteren avond allemaal gebeurd is heeft mij toch aan het denken gezet. Had er nooit aan gedacht dat hier misschien ook mensen zouden zijn die er op uit zijn mensen in de maling te nemen en dat voelt niet zo goed. Wie kan je dan nog vertrouwen, ja toch????
En als het allemaal echt was waarom heet Mark dan Monster van zijn achternaam en waarom verteld hij zo vaak en zo snel achter elkaar hetzelfde verhaal en waarom Wing een pb en niet gewoon hier op het forum zeggen hoe het met Geer is. Vreemd vreemd vreemd maar goed zal wel weer te wantrouwig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

Fijn dat het vandaag weer beterder gaat.
Je definitie over wat geluk is deel ik helemaal, het zit echt meestal in de kleine dingen, je moet ze alleen willen zien.

En Kirky,
Het is misschien maar goed dat je niet precies weet hoe je leven verder zal verlopen, maar dat zou wel eens stukken beter kunnen zijn. Positief blijven he :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga naar bed .... en hoop juist met de eenvoudige dingen een nieuwe geschiedenis te schrijven. Niet te hoog willen grijpen. Niet te hoge verwachtingen hebben. De alcohol bracht me naar hoogte punten en dieptepunten. Nu zal het van nature eruit moeten komen. Chemisch herstel kost tijd in die hersenpan.

Truste, truste ........ :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, ik was al zo bezig met het antwoord, dat ik als wachtwoord Geluk intypte.
Voor mij betekent het in ieder geval een moment van complete vrede met mezelf en alles. Dat je even niets wenst of hoeft. Meestal duurt het niet lang, maar voldoende om weer tijden op voort te kunnen.

Vandaag was ik even bij kennissen, of vrienden, ik weet het eigenlijk niet. Ik heb daar iets heel leuks meegemaakt. Al 34 jaar ben ik op zoek naar een nummer van Daniel Sahuleika, dat ik nergens kon vinden. Ook niet bij van die downloadprogramma's. Soothe gaf me een goeie tip, waar het wel te bestellen was, maar dat was de lp. Dan moet je die weer laten digitaliseren.
Enfin, een tijdje geleden had ik het daar over waar die mensen bij waren. En vandaag zeiden ze, kijk eens, we hopen dat je het leuk vindt. Jawel, het was een cd waar dat nummer op staat.
Ze zetten het meteen voor me op en het is nog net zo mooi als vroeger.
Er moet heel wat gebeuren om mij aan het janken te krijgen, maar dit was even too much! Stond me daar te snotteren als een kind.
Vond het zo lief!

Verder lees ik hier vandaag vooral optimistische geluiden (geluiden lezen? Nou ja). En een flinke trek, maar zo te lezen goed onderkend en in toom te houden. Winchy laat je niet gek maken.

Voor Blacky nogmaals veel sterkte.

Voor mij wordt het een latertje, daar ik net op teletext zie dat de vlucht van echtgenoot vertraging heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, de dag dat ik niets hoef is mij onbekend. Het gevoel van geluk is mij zeer bekend. Het is zeer dichtbij.

Het is in het weekend 's-ochtends wakker worden en beseffen dat je op die plek hoort.
Het is dat je naar je werk gaat en thuiskomt.
Het is het kijken naar de vogeltjes die afkomen op de zaad-bolletjes die je in de achtertuin hebt opgehangen.
Het is de zon die naar binnenschijnt op jouw bank waar je zit en op jouw gezicht schijnt. Dat laatste kan overigens ook in de winter hoor!

Het zijn de meerkoetjes die aankoetelen zijn in het water als je naar je werk fietst.
Het is dochter die blij thuis komt van school.
Het is vriend die op zondag een ontzettend mooi ontbijtje maakt.
Het is een schoon en opgemaakt bed waar je in gaat liggen.

Het is een uurtje in bad met een "dames-romannetje".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

trezebezeke grijs wordt ik er van , van die katten van mij maar ik zou ze voor geen goud van de wereld willen missen :heart:
kirky amaai een uurke in de oven voor zo een klein posje , denk dat ze er dan wel heel droog uitkomt ;)
bako je gaat goed dsv:present:
amaai corinne ga eens kijken in het huis van mijn ex schoonmoeder of ik daar ook oude truien vindt als dat helpt om niet te roken ;)
tapas :heart: wanneer vertrek je op vakanntie en gaat laptopje mee ??
An mooi geschreven ivm geluk , vandaag of beter gezegt vanavond heb ik dan ook mogen voelen
an rapilos slaapzacht
vie leuk te lezen ivm die cd
ik ga ook nog een beetje muziek binnen halen , ben nog niet moe , niet moeilijk ben pas opgestaan om 13:30
ben blij dat ik jullie kennen mag:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pff...wat was ik vorig jaar na de kerst veel tevredener en gelukkiger dan nu!
Drank, mensen, het is een %^&$killer!
Vandaag niet gedronken, gisteren niet, maar ik ben er weer zóveel meer mee bezig...aan het droogdrinken zeg maar!

En wat nog erger is, (en alstjeblieft, lieverds, ga niet tegen me preken, want ik heb het allemaal al tegen mezelf gezegd!) mijn doel staat op 2 januari beginnen...

Al heel lang, ach, eigenlijk schrijf ik het niet op...
Ik hou het erop dat ik op 2 januari weer ga starten...wie wil me steunen, ondanks dat ik niet NU stop?

Ik heb een pact, met Lunalee, met Blacky, maar hoe meer van jullie me aan mijn nekharen erbij kunnen trekken, hoe beter!

:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al die naar bed zijn of gaan: welterusten.

Blacky, goed idee om daar eens te gaan kijken. Nu is die vest natuurlijk helemaal tot 6 bollen geworden. Morgen koop ik een haaknaald en ga ik aan een deken beginnen. Ik wou eerst verder met een dekentje dat ik ooit voor de kinders had gehaakt voor op de bank, maar het is te smal. Dus dat ga ik ook uithalen.

Geluk is niet tastbaar, niet te betalen en niet te vinden. Het zit 'm idd in de kleine dingen. Het is echter wel zo dat je op de juiste manier naar die kleine dingen moet kijken.
Je ziet een mooie vogel vliegen. Daar kun je bij denken:
positief: Oh, wat een mooie vogel, blij dat ik die mocht zien.
negatief: Oh, was ik maar zo vrij als die vogel.
Je bent iets aan het maken, maar het is nog niet af:
positief: Ik ben al een eind opgeschoten en het wordt mooi.
negatief: Gr, het is niet op tijd af.
En dat is iets wat we allemaal wel weten, maar dat wil nog niet zeggen dat we het zo positief kunnen zien.
Dat is iets wat we moeten leren. Eigenlijk al in onze kinderjaren hadden we zo moeten leren kijken en vooral voelen.
't Zijn de kleine dingen die het doen.
Geef een compliment, krijg een compliment, geef respect, ontvang respect, geef liefde, krijg liefde, geef vriendschap, krijg vriendschap, schenk vertrouwen, geef vertrouwen,...
Wat je zaait, zul je oogsten. Bij alles mag je onvoorwaardelijk toevoegen.

Oei, wat een preek!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog steeds een november/december pact met An, en volgens mij gaat het lukken hoor!

Ik ga naar bed, het was een gezellige dag (achteromkijkend kun je ook gelukkige momenten leren tellen) met L., de dochter van A. die soms wat aandacht tekort komt. Hans en Grietje zijn bij hun Pa twee hele dagen en komen morgen terug, dus had ik tijd voor meisje L, ik ben zelfs alléén met haar uit eten geweest (heel simpel, zij een frietje, ik een biefstukje) maar toch supergezellig.

En ik heb vandaag al mijn Lego verkocht voor een mooie prijs dus ik ben ook blij. Aan iemand die er ook blij mee is.

Dus heb ik weer wat centen voor de korte termijn, is fijn. Mijn lange termijn centen voor de kids staat gelukkig muurvast. Ja ik ben blij dat ik die heb.

Mensen, wat dacht je van: geluk is leren achterom kijken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

corinne wijs geschreven al dacht ik bij het lezen van die vogel eerder oei oei die schijt op mijn hoofd :-)
houtje vandaag kreeg ik een telefoon van iemand en die dame zei tegen mij , blacky kijk eens vanwaar jij komt en dit was heel positief bedoeld , dus ja soms is achterom kijken ook een vorm van geluk .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...