Spring naar bijdragen

Maandag 29 december


Gast

Aanbevolen berichten

Rudy: je gezondheid verbetert dus niet meer begrijp ik. En inderdaad, drinken zou het alleen maar erger maken. Dat is duidelijk. Knap van je hoe je het allemaal doet! Ik hoop dat jullie nu een beetje geluk hebben met werken en wonen.

Corinne: ja ik heb nog een boek liggen, kan ik ook in bed doen he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 205
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marjo: ik doe met je mee vanavond, absoluut zeker laat ik die eerste staan. Ik heb mijn rariteit wel weer gehad vandaag.
Kan me goed voorstellen dat je zo moe bent Marjo. Denk aan je lichaam, vitamientjes en zo.
Je geest is nu zo hard aan het werk.
Dus ik zou het proberen wat rustig aan te doen.
Rustig wandelen i.p.v. rennen, lijkt mij tenminste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb sinds lange tijd wat woorden met dochter. We zijn alleen thuis, vriend is naar werk.

Iets vragen geeft zo'n stomme reactie. Zoiets als: 'nou, moet maar'.

Achteraf wilde ze me best helpen, maar dat heeft ze niet gedaan. Nu heb ik haar naar boven gestuurd. Mag ze een boek lezen tot 22.00 uur. Maar Sims2 is even over.

Ze heeft wel de hele middag netjes aan haar huiswerk gezeten. Daar heb ik ook complimenten over gegeven. :heart:

De recepten voor gehaktballetjes zitten inmiddels uitgeprint in mijn buffet-map. Ik heb meerdere recepten en met z'n allen krijg je dat buffet voor elkaar. De boodschappen zijn vandaag in huis gehaald.

Ik ga inderdaad meerdere gehaktballetjes maken. :D
Ik ben dol op gehaktballetjes in tomatensaus en vriend is dol op saté-saus. Dus dat komt in een kommetje erbij te staan.

Mag hij dippen! :D :D :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees ook wat af in bed. Dat is mijn veilige plek als ik aandrang van gremlins heb. En ook een verwenplek, om mooie films te kijken. Vroeger zou ik dan naar de fles hebben gegrepen, tegenwoordig duik ik de donzige kussens in. Nog steeds niet de gevoelens de baas dus, nog steeds behoefte aan iets veiligs en liefs.

Rudy ik snap wat jw schrijft, maar je klonk gewoon anders dan anders.

Corinne ik doe dat ook, bij de dag leven. Dat heeft dus eigenlijk niet eens meer met drank te maken, maar wel met gevoelens.
Ik zie het wel per dag, en als het te verwarrend wordt, gauw naar bed.
'Voor mij is er dus nog heel wat werk aan de winkel om het leven aan te kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenning Vie, maar dan van vroeger.
Op school of spelen bij vriendjes, muziekles, sporten ik had altijd pezier.
Ik herinner me dat ik een blij kind was.
Op de terugweg naar huis werd ik steeds stiller.
Als ik thuis vertelde over wat ik had meegemaakt, werd mijn blije gevoel onmiddellijk de grond ingeboort.
Afgepakt door een opvoeder die mijn blijheid ontkende en mij voor leugenaar uitmaakte.
Pijnlijk en de twijfel slaat toe.
Het referentie kader verdampt.
Ik nam me voor thuis niets meer te vertellen van wat ik overdag meemaakte.
En dat heb ik een leven lang volgehouden, bang voor de pijn als ik weer mijn verhaal deelde.
Later vertelden mensen mij niet te kennen, ik maakte iedereen monddood door niet te praten.
Mijn vader was een vreemde voor mij.
Mijn zoon vertelde mij nauwelijks te kennen nadat mijn exgenoot hem had gevraagd waarom hij niet op mijn uitnodiging inging.
Zo is de circel weer rond.
Triest als je zo langs elkaar heen leeft binnen een gezin.

Maar gelukkig is er veel veranderd, door me deze dingen weer te herinneren is mijn emotioneel referentiekader van vroeger terug.
De twijfel verdwenen, ik ben weer een blij mens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik ben weg.

De erwtensoep is gaar.
Erwtensoep en schaatsen.
Ik schaats niet meer.
Lang geleden had ik andere associaties bij de gedachte aan schaatsen.
Drank.
Ik ging alleen om de drank.
Niet om de kinderen, nee puur om de alcohol.
De fles is weg en erwtensoep is er voor in de plaats gekomen.
Of je daar zo blij mee moet zijn?
Zolang U niet aan rommelende darmen en overspannen sluitspier denkt, ja.
Ik denk het wel.
En ik ben er achter dat ik wel van schaatsen hou, maar niet van die vervelende kou.
Het leven is toch vrij simpel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, kransgenoten, hoe gaattie?

Hier aan 't werk, alles wel en bijna geheel droog, moest even in de pb box kijken, dus niets gelezen.
Verhuizing achter de rug, inrichting vordert gestaag, kerstavond de nieuwe pijp door de schoorsteen, dus de houtkachel snorde net op tijd! Goed nieuw leven.
Maak er wat van in het nieuwe jaar, medestrijders, hou het zo droog als je behoeft.

De kolenschepper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
CPAS

He, Haddock, hoe is het met je, oude reus?




De Nieuwsgierige.



Hahaha Corinne, ben je zo nieuwsgierig?
Nou, ik heb net het e.e.a. medegedeeld, maar nu roept de plicht weer, gas moet er komen. Fijn de kerst ook gewerkt, hier. Geluk, meid!

De bevredigende (nieuwsgierigheid, dat is)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond adb,ers ,
ben juist wakker dus niets gelezen floep er zo maar effe tussen in .
arts was best zwaar er zijn teveel zaken op mijn pad gekomen de laatse tijd , zij zou mij graag opgenomen zien evenals mijn therapeute , ik kan dat nu niet doen wat er aan de hand is met mijn broer , anders zou ik er ook dadlijk 100% voor gaan want ik voel dat ik het niet meer trek ............. neen ik bedoel niet de drank die staat ver van mij vandaan ik weet dat dat mij nu niet helpen zou .
ben deze namiddag thuis gekomen auto uitgeladen x kilos kolen en hout uit het huis van mijn ex schoonmoeder pppfff wat doet het pijn daar rond te lopen dit was meer als een ma voor mij besef ik vandaag, ondanks het feit dat ze in eentehuis opgenomen is voelt het niet meer hetzelfde aan , ik bedoel,zou daar nu niet zomaar naar toe gaan , haar huis was mijn werk het tehuis niet
ik heb wel rust in mijn hoofd omdat ik weet en besef dat ik nu wanneer ik wil en indien het nodig is ik naar spanje kan = ben poosje op non actief geplaatst
ga nu weer verder slapen gegeven medicijn is sterker als ik dacht
tot morgen :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,
Is er geen mogelijkheid om opgenomen te worden, maar dat je de mogelijkheid hebt om af en toe af te reizen naar Spanje. Je broer is stervende, maar niet alleen en zijn vriendin zal je heus op tijd waarschuwen. Jij moet wel verder kunnen leven. Draai jezelf nu niet in de vernieling. Daar ben je echt te kostbaar voor.
Voor nu: slaap lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...