Spring naar bijdragen

Maandag 29 december


Gast

Aanbevolen berichten

Nou Wing, die soep vindt zijn weg wel.
Ik heb dat ook precies zo gehad, na het stoppen met drinken, de behoefte om mijn omgeving gezellig te maken. Een nest precies helemaal voor mezelf.
Heb je al een idee, voor wat je bijvoorbeeld aan de wand wil hangen?

Corinne voor jou een :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 205
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wingchun,
Ja, dat had ik ergens gelezen. Triest gegeven, maar laten wij hier zorgen dat we bij die 4 procent horen en ons best doen om 'nieuwkomers' te helpen. Wie weet, lukt het ons het slagingspercentage te verhogen.

An,
Typisch pubergedrag. Loslaten! Het gedrag van dat kind heeft niks met jou te maken. Ga iets leuks doen met jezelf: douchen, breien, haken, opmaken, een tekening inkleuren, of wat je graag doet. Even weg van de spanning.

Vie,
Dank voor de :present:, die krijgt een mooi plekje.

Ik ga nu maar douchen voor ik de puf niet meer heb. En dan straks nog koken. Ik doe een gekke, maar makkelijke combinatie: fishsticks met witlof en aardappeltjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bako: zo is het, er moet toch iemand bij die vier procent zijn.

Wat doe ik vanavond met dit #@$%# moment ???

- stop, stop, stop etc .... gedachten,
- uitstellen de gedachten ....
- rustig adem halen ....
- man zeggen dat ik het nu wel heel heel heel moeilijk heb
- nog eens diep adem halen
- forum schrijven

- en dan ........... helpende gedachten formuleren:

- misschien dat ik even mezelf toegeef en ga drinken en heel misschien dat het wat met me zal doen, maar wat heel zeker is dat alles wat het me ZOU geven, me het rest van het jaar zal VERPESTEN omdat:

- ik nu al weet dat ik er spijt van krijg
- ik morgen knotter ziek opsta
- dus een vreselijke opstart maak voor het nieuwe jaar
- mijn zelfvertrouwen zal een deuk krijgen
- ik hoef hier niet te komen, want dat doe ik dan niet en dat is heel erg omdat hier bij dit forum mijn vrienden zijn

- etc etc etc etc etc etc etcccccccc..........................

Dus... conclusie... ik laat vandaag de eerste staan :D

pppffffff. dat lucht op... nu een pafske ... en ik stop NIET met roken de komende zes maanden.

zo lekker puh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne,

Is dat echt zo, dat maar 4% het red?? Dan ben ik blij, dat ik bij die 4% hoor!! Maar als ik kijk naar al die mensen hier op het forum, Anna, Soothe, jij, Stien, Charlie, ik, Rufus, BB, Francesca, nou noem maar op. Dan moet het toch wel meer zijn.


groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi! Ben weer thuis....

De kilte bevriest gelijk mijn hart.
Het wordt nog een zware klus geloof ik.
Gelukkig goed gehad bij mijn vriendin!

Tine, geweldig goed van je!!! :musicnote:
Hou vol meid!

En onze An is een 4%-er, die gaat helemaal niet drinken..
Jipieaaajeee Open en eerlijk genieten! En anders maar niet.
Zal de drank niets aan veranderen. Niet doen An!!! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, Ferry, hoe durf je An over te slaan ;)

Wij van het forum zijn die 4 procent :D

Nee, joh, van de 100 mensen die stoppen haalt maar 4 procent 1 jaar zonder drinken. Daar zitten dus de mensen met 1 glas in dat jaar niet bij. Dus het valt allemaal wel mee. Het schijnt ook dat mensen die het eerste jaar echt droog blijven meer kans hebben dat nog vele jaren te kunnen. Dat is dan toch wel bemoedigend.

En wat zeggen al die harde cijfers. Het is op zich toch al prachtig als iemand het voor elkaar krijgt om van 10 liter per week naar 1 of 2 glazen per week te minderen. Iets wat ik niet kan.

En An, hou het idd maar droog, want 1 glas wordt 10 flessen en een hele hoge berg schuldgevoel, nog afgezien van die kater.

Marjo,
Jouw :heart: kan niet bevriezen! Het bevat teveel liefde daarvoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Marjo.

Ik kom deze dagen soms maar binnen vallen, ik snap er niets van. PB me! Leg het uit! En als het zo koud is is als ik vermoed dan komt het goed! Je ontdooit meer harten dan je voor mogelijk houd.

Dan zullen sommige mensen zeggen lees dan terug. Juist! Dat kan ik dus niet. Ik kijk te veel tv en ondanks dat ik weet dat de helft onzin is, ik heb te veel oorlogsfilms gezien. En daar moet ik al om huilen. Ik moet om te veel huilen vandaag de dag. Goed vertaald toch, Fran? Ik heb een beetje last van overload. Wat niet betekent dat ik er niet kan zijn voor de mensen om wie ik geef en daar hoort Marjo bij.

Ik wens iedereen om wie ik geef een gelukkig Nieuwjaar. Het komt wel goed zolang we blijven vechten.

Liefs, Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke.
Gewoon laten gaan. Niet boos worden maar gewoon laten gaan. Wie zit er in de kou? Wie betaald er boven de prijs voor een straaltje warmte? Je word alleen groot door willens en wetends. Schrijf het vast fout maar je weet wat ik bedoel......Gewoon laten gaan. Ze worden echt wel groot. Alles wat je ze mee hebt willen gegeven zit er wel in , al jaren. Misschien schrijf ik dit wel voor mijzelf maar ik geloof heilig bij leiden bij voorbeeld. Ik maak ook constant fouten. Ik loop een paar jaar op voor jou. En soms heb ik het idee dat ik ook nog niets heb geleerd. Het is ook zo moeilijk. Denk om jezelf. Je leid bij voorbeeld, weet je nog wel? Je hebt hem gegeven wat je kon. Je alles neem ik aan door je lezen. Hij weet het, ergens. Dus denk nu aan jezelf. Je hebt gedaan wat je moest doen.
Denk om jezelf, ik denk aan je maar dat is husslepot. Geef het goede voorbeeld en wens het beste wat je kunt zijn. En dit schrijf ik omdat ik denk dat je al verder bent dan ik ooit zal zijn.

Knuffel,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

Ik jou ook. Ik weet niet wat er voor mij in petto ligt maar ik doe mijn best. Het schijnt dat ik toch een hart heb. Een verrassing. Ik wist het toch allemaal. Al voor het gebeurde. Ik wist dus blijkbaar niets.
Dus daarom wens ik iedereen het beste, en houd ik iedereen in mijn hart.
Doe niet wat ik gedaan heb of zo iets.
Je snapt het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An wat zit je dwars.
Wat zijn de afspraken over wel of geen drank in huis.
Wrijf hem die dan nog eens fijntjes onder zijn neus.
Mag er wel drank in huis vanwegen het bezoek,dan is het een kwestie van accepteren.
Geef een alco geen vinger, want je raakt invalide.
In ieder geval zelf niet drinken, wil je bij die 4procent horen.
En zeggen dat je het moeilijk hebt met al die drank in huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...