Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Pip probeer over je angst om alleen met je kinderen op vakantie te gaan heen te komen. Dit jaar ga ik voor het eerst in 6 jaar EN alleen met mijn dochter naar Den Helder waar een van de weinige echte vriendinnen die ik nog heb een stacaravan heeft. Ik kan autorijden als een gek maar.. ben een echte HenkHenk. Zelfs mijn dochter zegt als we ergens heen gaan (standaard een halfuur eerder vertrekken) ben benieuwd waar we nu weer verkeerd rijden haha. Maar ik heb er zo'n zin in en so what dan rijden we verkeerd uiteindelijk komen we altijd waar we moeten zijn. Alleen al van het idee 'vakantie' kan ik nu al blij worden.

Vie: tjee confronterend lijkt me zo'n brief. Maar aan de andere kant heeft de moeder van die vriend vertrouwen in je dat ze je zo'n brief durft en kan sturen. Lees het, registreer het, krijs en huil erom en besef dat jou dat niet zal overkomen.

• Antwoorden 254
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Die #@$%$^%drank!
Ga ik net boodschappen doen in de Jumbo, totaal geen trek, sta ik wel 10 minuten voor het drankenvak!
Vieux-cola, whisky-cola...En tot twee keer toe pak ik een fles wiskylikeur!
Teruggezet, weggelopen, weer terug, weer gepakt, en tot bijna bij de kassa gelopen...toen toch maar weer teruggelopen en teruggezet! Zal een leuke actie zijn geweest op de beveiligingscamera!
Mensen, wat een geniepeige vijand hebben we!

Afijn, ben dus zonder thuisgekomen, maar wel weer geschrokken! Bijna zes weken droog, zonder moeite, en dat in één keer bijna opgegeven!!

Ga gauw water drinken!:o:huh:

Geplaatst

Kirky,:present:

Nou, ik vind het NIET goed van mezelf. Ik baal gewoon vreselijk dat ik überhaupt daar ben gaan staan, bewust heb gekeken, als het ware de verleiding heb uitgedaagd!
Ja, nù is het goed gegaan, maar het laat me wel weer zien hoe dun het draadje is!
EN IK HAD NIET EENS TREK!!!!

Geplaatst

Trees niet drinken.
Niets in huis halen.
Binnenkort loop je langs de wijnrekken zonder ze op te merken.
De zucht verdwijnt.
Vanmorgen stond ik in een winkeltje hier op de hoek en mijn oog viel op de prijs van de ....drankje.
Ik dacht verrrek das hier mooi 4.50 e duurder dan in Duitsland.
Mijn favoriete drank van weleer.
Geen craving, geen drang meer om te kopen.
Trees de gedachte aan en de daarop volgende zucht verdwijnt.
Lost op.

Geplaatst

Anjo, ik was al bang dat het niet goed met je ging.
Gelukkig ben je weer boven water.
Ik kan je problemen niet voor je oplossen, ik ben ook niet iemand die prive met forummers omgaat maar ik vind het wel fijn dat je er weer bent.
Als ik lees dat je weer naar mindfullnes gaat en hoe je de zaken weer praktisch oppakt heb ik er toch vertrouwen in dat het goed gaat komen met je.
Heb je niets aan de verslavingszorg of aan de AA?
De AA heeft mij een tijd goed geholpen. Een extra steun van gewone mensen als je denkt dat je het niet in je eentje redt.

liefs,

Geplaatst

Misschien was dit nodig om je eraan te herinneren dat de drank nog verankerd zit met je gedachten en gevoel.
Geen ramp, een goede les.
Trees,vind het niet erg wat is gebeurt.
Aanvaarden.
Uit het negatieve een positieve draad zien te vinden waarmee je verder kan.
En jezlef niet bestraffen.

Geplaatst

Trees, als je geen trek had, waarom pakte je die fles? Dat is interessant.

Joyhope, alcoholvrije wijn is voor mij ook een trigger gebleken. Ik neem het niet meer.

Nu eerst koken.
Eet smakelijk!

Oh ja Marjo, ik miste je al. Hoe zit dat dan met die IP adressen? snap er niets van. Je had toch niet een tweede naam aangemaakt?
Oh nee dat moet ik niet zeggen, nu zit je te stuiteren en kunt niks zeggen ;)
Even volhouden meis, we vergeten je niet :present:

Geplaatst

Ik log uit.
Moet bij ieder bericht wachtwoord en naam opgeven.
Word er simpel van.
Daarnaast komt de koorts opzetten.
Net over een langdurige verkoudheid heen.
En opnieuw besmet.

Fijne avond allemaal.

Geplaatst

Goed van je Trees, inderdaad, koop van het uitgespaarde geld iets leuks voor je zelf !!! Doen hoor, dat heb je namelijk hartstikke verdiend !
Anjo een grote knuffel ??? Komt ie:
(((((((((KNUFFEL))))))))))
Ik wens voor je dat je storm gaat liggen en het onweer voorbij trekt. Wie weet schijnt binnenkort de zon wel weer voor jou !!!!

Geplaatst

An, observeren vanavond, kijken hoe mensen zichzelf een kater aandrinken ;) en dan zelf denken, joepie, die kater heb ik alvast niet morgen,
je lekker gaan ergeren aan de teveel-drinkers, aan hun slappe geouwehoer en herhalingen, en de zogenaamde humor, het harde praten en denken, poeh, wat ben ik blij dat ik nuchter ben..
observeren hoe mensen met drank omgaan, wie zijn de echte zuiperds en hoe doen de matigers dat...
...en als je het zat bent, kom je hier op het forum klagen of ga je gewoon lekker naar bed, dan zoeken ze het maar uit.

Huur even wat mensen in (die jou kennen) om te helpen de laatste resten alcohol door de gootsteen te spoelen of mee te nemen.

Ik weet zeker dat het je gaat lukken vanavond!!!

Ik heb wel een intensieve dag gehad, vanmorgen een personeels- en cliëntenbijeenkomst van de organisatie gehad waar ik werk. Eindelijk weer eens wat duidelijkheid na crisis, een faillissement en nu dan de 2e overname en dat alles in 1 jaar.. maar het voelde goed. Rust in de tent, duidelijkheid en openheid, en daar was hard behoefte aan! Vanmiddag gesprek gehad met mijn trajectbegeleidster.

Hond is uitgelaten en nu doe ik niks meer... bankhangen!

Geplaatst

Kate, dat is juist het kl#terige. Toen ik de Tactus begeleiding deed, moest ik mijn drankschrift invullen. Toen viel het me al op dat ik heel vaak moest opschreijven: geen trek, toch gedronken!

Ik kan het het best beschrijven als: heimwee naar het moment dat de roes optreedt...

Geplaatst

Hé Anjo,

Je laat me schrikken, dat het niet goed ging, had ik wel in de gaten. Ik hoop voor je, dat je nu na de afkick, je boeltje weer op de rails hebt. Ga nu aub, in op professionele hulp. Want anders gaat het weer fout. PLEASE.

Ferry.

Geplaatst

Ach Anjo, ik lees je oproep..
helaas kan jij alleen jezelf helpen en gericht om hulp vragen aan de mensen die je daadwerkelijk verder kunnen helpen, maar dat weet je ook!
Sterkte de komende tijd!

Trees, ik vond laatst in mijn bak voorop mijn fiets (mensen denken vaak dat zo'n bak een soort vuilnisbak is ofzo) een halfleeg blikje bacardi-cola. eerst maar snel het blikje leeggegoten in de goot maar ik moest er toch aan ruiken en kon de smaak meteen weer bijna proeven, heb zelfs nog, zo maf, een likje genomen en toen maar gauw het blikje in de vuilnisbak gegooid. Soms heb je goeie herinneringen aan drank denk je maar dan denk ik weer aan de volgende ochtend en dat helpt me dan meestal wel weer om te kunnen relativeren. Ik vind het supersterk dat je de fles teruggezet hebt en wees alsjeblieft niet boos dat je hem eerst in je wagentje had zitten.. de hoofdzaak is dat je hem teruggezet hebt! en dat is een heldendaad!

Geplaatst

Rudy beterschap, zowel met je koorts als de inlogproblemen.

Dhendro, dankjewel voor je medeleven. Dat had ik net even nodig. Het was heel confronterend, die brief. Ik kan het wel aan anderen gaan vertellen en dat heb ik ook gedaan, maar niemand anders zoals jullie begrijpt hoe dat er in kan hakken.

Heb even buiten gelopen en kipnuggets gehaald bij de supermarkt. Dus vanavond gaan we lekker ongezond eten.

Tapas hang on!

Geplaatst

Trouwens Trees je hebt een duidelijke stap gemaakt vandaag. Je had geen trek maar wilde wel en toen heb je de drank toch laten staan.
Geen trek en toch zin vind ik niet zo raar hoor. Echt trek in drank om de drank zelf heb ik nooit gehad, het ging mij om de roes. Als het pulp had geheten, of braak, of jesses, had ik het ook genomen. De hele truc zit 'm er gewoon in om die verdoving niet meer te hoeven.

Geplaatst

Nee, nee Trees, het was geen aanval, het was een heel persoonlijke brief over hoe ze de laatste jaren van F. heeft beleefd en zijn dood.
Het was voornamelijk confronterend voor mij omdat ik in die tijd zelf als een gek dronk, en toch bezig was om F. van therapie naar kliniek te slepen.
Ook confronterend omdat ik veel van F. heb gehouden (hij was zoveel als mijn broer) en omdat hij dood is gegaan aan een oorzaak waar ik zelf bijna te gronde was gegaan. Drank dus. Nou ja, het maakt dus nogal wat los.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...