Spring naar bijdragen

dinsdag 10 maart


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 254
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

dhendro, stap voor stap.
soms 1vooruit en 2 terug, maar dat hindert niet.
De snelheid waarmee we hebben geleefd moet eruit.
de jacht naar korte bevredigingen om tot slot
weer teleurgesteld uit de strijd te komen, moet een halt worden toegeroepen.
Tijd speelt geen rol in dit proces.
Heb geduld.
De eerste keer dat ik voor mijzelf heb gekozen was stoppen met drinken.
Tevens de eerste keer dat ik verantwoordelijkheid voor de consequenties ervan heb genomen.
Tis de moeite waard geweest.
Ga goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mari01 en cacao: van harte :musicnote::present:

Mari01 niet drinken op je verjaardag, het niet drinken is een kado aan jezelf. Het is raar en vreemd misschien maar morgen zal je blij zijn als je niet hebt gedronken en lekker geen kater hebt, waarom zou je een kater willen de dag na je verjaardag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Dhendro, ik bedoel die herkenning.
Dankjewel. Het gaat er ook om, of je iets voor een ander kan betekenen. En als je merkt dat dat zo is, dan geeft dat zo'n WOW-gevoel. Dat je daar niet eens je best voor hebt gedaan, maar dat je het hebt gekund gewoon omdat je nuchter bestaat.
Dat het feit om op de wereld te zijn blijkbaar iets uitmaakt. Ja, nuchter ben je voor veel meer verantwoordelijk, blijkt ineens, en dat is wel eens confronterend, maar ook leuk, want het is dus allemaal niet voor niets.

Dat is denk ik Wingchun, wat mij zo tegenstaat in jouw berichten. Behalve dan dat jij al vanaf augustus 2008 aan het afbouwen bent (? Hoe lang duurt afbouwen?), wil je kennelijk niet vooruit, of een gedachte met iemand delen. Of wat dan ook met iemand delen. Je schrijft hier wel, maar als je ook maar enige vorm van "kritiek" krijgt ben je vertrokken of schrijf je gekwetst dat het je allemaal niet kan schelen.
Jouw strijd is de jouwe en dat nihilistische is niet mijn ding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het leven kan zomaar in de dood overgaan.
Drankzucht in nuchterheid.
Wantrouwen in vertrouwen.
Sommige emoties lossen op als mist.
Versmelten met elkaar.
Liggen dicht bij elkaar.
Vloeien in elkaar over zonder het te merken.
Plots dacht ik, verrek mijn angst is verdwenen.
Mijn negatieve gedachten zijn weg.
wonderbaarlijk hoe het kan lopen.

Pip je bent een goede moeder.
Fijn dat je kinderen zich veilig voelen bij jou.
Dat ontroerd me.
Je komt aan mijn gemis.
Zal altijd een gevoelige plek blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, Vie de gapende leegte is niet het gemis aan de alcohol maar het gebrek aan verantwoordelijkheid wat ik heb genomen toen ik dronk. Er was waarschijnlijk zo veel beter afgelopen als we niet hadden gedronken. Dat is erg maar ook niet meer terug te draaien, het enige wat ik kan is weer voorzichtig proberen er nog wat van te maken. Er liggen nog wel mooie kansen.

Rudy, ik ken het gemis, na jaren van hormoonbehandelingen, ivf etc, heb ik die strijd opgegeven, er knaagt wel wat aan me, was het misschien wel gelukt als ik toen minder had gedronken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
An

Goedemiddag allemaal. Ik duik even bij jullie in de huiskamer. Ha Rudy, ik zal eens kijken of ik het allemaal nog bij gelezen krijg, want ik moet aan het eten beginnen. Vanavond feest hier, dus druk, druk...



An, sterkte ermee en ik neem aan dus gefeliciteerd met de verjaardag van je man :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy: ja, zucht. Ik ga me het heel makkelijk maken, zeker.

Ik drink dus niet.. wil ik toch even extra tegen mezelf zeggen, want het zal een avond vol verleidingen worden. Het liefst heb ik het huis vanavond ook weer drankvrij, maar dat zal lastig zijn.
Moet ik nog even een goed plan voor hebben.


Kirky: ik lees je verhaal en het is toch triest hoor. En dat dat bedrag steeds hoger wordt.
Pippi: knap hoe je ziet wat er gebeurd en dat je weer de helpende hand uitsteekt.
We zullen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dhendro dat kun je je afvragen, als ik niet had gedronken enz.
Je krijgt alleen geen antwoorden op die vragen, dus is het niet zinvol daar bij stil te staan.

Met gemis bedoelde ik mijn kindertijd en de liefde die ik daardoor mijn eigen kinderen niet heb kunnen geven.
Wat je niet bezit kun je niet geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
rvanth

dhendro dat kun je je afvragen, als ik niet had gedronken enz.


Je krijgt alleen geen antwoorden op die vragen, dus is het niet zinvol daar bij stil te staan.




Met gemis bedoelde ik mijn kindertijd en de liefde die ik daardoor mijn eigen kinderen niet heb kunnen geven.


Wat je niet bezit kun je niet geven.




ah ok even verkeerd begrepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wist dat het vandaag een belangrijke dag zou worden. Of ik bedoel eigenlijk, dat er iets speciaals zou gebeuren. Ja, er zijn hier op het forum ook speciale dingen gezegd, en daarvoor heel veel dank voor wat jullie zijn.
Maar ik kreeg net een heel lange brief van de moeder van mijn beste vriend, welke vriend twee jaar geleden is doodgegaan aan drank.
Eigenlijk wil ik krijsen, of tegen het plafond springen, of iets geks doen, maar ik schrijf het maar aan jullie en lees de brief nog even over.
Ja sorry dit is nogal emotioneel voor me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...