Spring naar bijdragen

dinsdag 10 maart


Vie

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen!
Meestal maakt mijn kat me exact om halfzes wakker, dus toen hij begon te klieren, dacht ik, ha, een nieuwe dag, opstaan. Het was dus nog iets vroeger.
Maar nu ik toch wakker ben open ik een draad.

Met twee citaten die ik wel leuk vind:
"In elke woestijn is een frisse bron verborgen."
En:
"Vroeger was ik jong en mooi. Nu ben ik alleen nog maar mooi."
En nog een grappige van Sjef van Oekel: "Jong zijn, dat vind ik toch meer iets voor de jeugd."

Ik heb heel eng gedroomd. Namelijk dat ik alle schepen achter me had verbrand en in St. Francisco heel alleen op een kale studentenhuurkamer zat. Hoe ik aan die plaats kom weet ik niet, misschien mijn eigen schrikbeeld van verlatenheid. Ik had niets meer om naar terug te gaan, geen pinpas of creditcard om een ticket terug te boeken, mijn paspoort was weg, het was echt: nu ben je helemaal op jezelf, zie maar hoe je verder komt.
Misschien symbolisch voor een leven zonder middelen. Wat kan dat nog lang najanken, drank, roken....

Als ik kinderen had zou ik ze streng verbieden, voor zover ik er controle over had dan, om ook maar ooit een glas te nemen of een peuk op te steken of iets anders te doen wat je van jezelf weg houdt.
Er is me wel eens verteld: leef alsof je je eigen kind bent dat je het beste gunt, dat je koesteren wil en voor wie je alleen het allerbeste wil. Zo leef ik nog niet, maar in ieder geval heb ik de booze en de peuken laten staan.

Zo, dat was even een vroege overpeinzing, en natuurlijk wens ik iedereen vandaag weer een goede dag toe, met dingen die je zelf echt wil doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 254
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goede morgen Vie,
Dat was me het korte nachtje wel. Leven alsof je je eige kind ben daar zorg je goed voor, dat vind ik wel een goeie, maar kinderen kunnen ook ondanks je liefde een eigewijze weg in slaan. Niet dat ik er ervaring mee heb, maar om je heen zie je soms ook wel wat.
Uitpraak: jong zijn laat ik aan de jeugd over, past mij ook wel.
Een goede dag allemaal, ik ga nog even plat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook vanuit houtem een goeden morgen .
hier alles redelijk ok , gisteren wel met yang naar de dierenarts moeten gaan diertje was al dagen niet lekker , hij had 41.10 graden koorts er heerst een soort virus onder de katten en honden hier in de streek , gelukkig enkel yang hier momenteel .
met mij alles goed gisteren wel enorm trek ogenblik gehad vermoed aanleiding weer iets met mijn ex , is gelukkig weg gegaan zoals het gekomen is , bedoel trek in alcohol .
ben aan mijn tweede werkweek begonnen denk soms dat het te vroeg is , of is het omdat al mijn nieuwe klanten in kasten van huizen wonen ?? wat zegt men dat de belg met een baksteen in zijn maag geboren wordt ..... zit veel waarheid in ;)
abd lezen en volgen doe ik nog altijd niet en heb hierdoor een zee aan tijd om andere zaken te doen , vindt het soms spijtig maar is uiteraard eigen vrije keuze ..... vermoed dat er teveel gebeurd is de laatse maanden waardoor ik die rust mogelijk nodig heb
zo tot een dezer dagen
wens julllie een fijne nuchtere dag toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi en ook goedemorgen,

Ben nog steeds met mijn experiment bezig van s nachts wekker zetten tegen nachtmerries, ze zijn er helaas nog steeds.

Dochter was gisteren helemaal depri --- pubertijd en puberteit denk ik --- hoop niet dat ze mijn geestesgesteldheid geërfd heeft.

Koffie! brood en overblijf en de deur uit met de gasten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

G'morgen, iedereen succes vandaag.

Sinds nuchter heb ik geen nachtmerrie gehad, wel vreemde dromen maar zeker geen nachtmerrie waar ik schreeuwend of jankend wakker van werd. Of dit komt door nuchter of korter slapen; geen idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hu ja zoals in "Trainspotting", die vreselijk enge scène met die dode baby die over het plafond kruipt.
Ik heb ook geen afkick gehad, voelde me gewoon per dag niet drinken beter. Wel moe, maar toch beter, namelijk geen kater meer!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond de eerste dagen afkick vrij heftig, zodra ik m'n ogen dicht deed, liepen er grote dikke spinnen over m'n handen en armen, ik durfde geen oog dicht te doen. Trillende handjes en een koppijn dat ik dacht krijg ik nu een hersenbloeding ofzo? Maar goed de spinnen zijn verdwenen, de handjes zijn redelijk stabiel en de koppijn bijna weg.

Mooi Papillon dat het lekker gaat, houden zo.

Dat klinkt als een film die ik maar liever niet zie, Vie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen al te zaam.

Wing, mijn lichamelijke afkickverschijnselen duurden ongeveer een week. Ik had wel last van trillende handjes maar het was niet zo dat ik helemaal stond te schudden. Ik zweette enorm veel, vooral 's nachts. Verder had ik hele wilde dromen. Maar dat was het wel zo'n beetje. Ik zorgde ervoor dat ik veel fris in huis had. Oa cola voor mn suikerbehoefte. In alcohol zit veel suiker dus dat mistte ik wel. Het was warm in die periode, ik had de hele dag thee klaarstaan. Thee met schijfjes citroen, dit dronk ik ook wel koud.

Het zal van ieders inname afhangen, waarschijnlijk, hoe heftig de afkickverschijnselen zijn. Maar meestal is het na een paar dagen over. Ik wens je kalmte, moed en wijsheid.

Voordat ik sopte kon ik me een leven zonder drank niet voorstellen. Nu begrijp ik niet meer waar ik zo bang voor was. Maar ja, zo gaat het vaak. Men lijdt het meest van het lijden dat men vreest.

Heb een goeie dag allemaal.

Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:moon: goedemorgen allemaal:moon:

hier weer een berichtje van dit keer een rustige tasseke.

de afgelopen twee weken vloog ik compleet tegen de muur, alles ging zo goed en veel belangrijke dingen zijn er gebeurt dus.. nog een afspraakje hier, nog even naar stad, nog even op kraamvisite, alle afspraken gedaan en bij elke kleine tegenslag werd ik steeds drukker en naar mijn gevoel steeds gekker.
al weken het regelmaat kwijt en gisterochtend had ik besloten dat ik 's avonds maar een wijntje moest nemen om eens normaal te kunnen slapen!

Gelukkig lang leven therapie en de brijder!

sinds gister heb ik voor twee weken oxazepam gekregen om de ergste gekte door te komen en bij de brijder een goed één op één gesprek gehad en orde in de chaos van afspraken ed gemaakt.

en dat wijntje?........ lange neus getrokken en lekker in de supermarkt laten verstoffen :D
en slapen?..... als een beer

zo hopelijk gaat voor jullie ook alles goed vandaag en doe vooral rustig aan, denk eraan;
rust redt je leven!!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ga even wat draadjes teruglezen, volgens mij waren er dit weekend wat blinddate's
(ik heb afgehaakt:cool;), natuurlijk even nieuwgierig.

en ook voor jou Wing,
ik begrijp de discussie over afkickverschijnselen niet dus voordat ik mijn mond opendoe ga ik even snel lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
wingchun

Dank voor de reacties.




Zoals blijkt lopen de afkickverschijnselen uiteen.


Waarom zou ik een risico nemen?


Over pak m beet anderhalf, twee uur sta ik op m'n ladder


en wordt geacht een messcherp randje te schilderen.


Ik zie mezelf dat wel doen in deze staat.




Even brood klaarmaken.




Wing je zal zien dat het lukt, open je ogen hè
hou vol
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.
In de gauwegeit lees ik dat iedereen zijn eigen straatje aan het poetsen is op zijn manier.

Joy je hebt een goede beslissing genomen, weliswaar tandeknarsend maar die weerstand verdwijnt en het accepteren gaat steeds gemakkelijker.
Zelf deed ik er ook alles aan om drank in het systeem te houden, maar mindert.
Tijd en geduld, geef het de tijd.

Ik ben vaak afgekikt, maar net zovaak weer begonnen.
Ieder afkik is het zelfde, voor mij althans.
Ongelooflijk ziek, daar is alles mee gezegd.
wing, pure angt weerhield me definitief te stoppen.
Het gat, geen houvast meer.
Ik kan jou angst niet wegnemen.
Kijk ernaar.
Je schilderskwaliteiten zullen er alleen maar op vooruit gaan wanneer je stopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werk ze AR.

Goedemorgen Rudy.

Ik herinner me iets geks over zaterdagavond. Mijn echtgenoot trok een fles rosé open en ik zat aan de Spa. De volgende dag zei hij: "Waarom dronk jij eigenlijk geen rosé?" Ik schoot in de lach en toen sloeg hij zich voor het hoofd. Hij was het echt totaal vergeten dat ik geen alc drink.
Ik vind dat een goed teken, dat hij dat vergeet. Dat het eigenlijk geen item meer is hier in huis.
Het is ook achteraf bekeken, in feite een bagatel: ik drink geen alcohol meer, maar dat beheerst niet mijn leven. Want er is zoveel meer.
En dat zoveel meer komt met kleine stapjes tegelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...