Spring naar bijdragen

dinsdag 10 maart


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 254
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal!

Jeetje, je laat je 2 weken niet zien en wat is er met een ieder weer veel gebeurd.
Stand van zaken: vandaag de 15e dag zonder alcohol en dat ging goed. Nu mijn dilemma. Ik ben vandaag jarig en los van het feit dat ik net mijn baan kwijt ben, mijn relatie mis is gelopen en het ook nog eens regent, zit ik te overwegen of vanavond op mijn feestje het dan toch niet even kan... Eén dag kan toch geen kwaad... Ik weet het, dat kan het wel en doe het dan ook niet, maar ik heb het voor het eerst moeilijk!

Succes allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, daar schrik ik ook van! Ik zag wel dat je af en toe iets dronk, maar het is voor een buitenstaander vaak zo moeilijk in te schatten!
Ik hoop dat je nu ooral weer lekker in je vel zit, en vrede kan vinden in je huis en hart!
Heel veel liefs!

Pip, gezelllig, zo'n dagje thuis met Pietje! Lekker is dat ,a ls ze ineens weer zo'n dagje weer een beetje "klein" zijn, hè?

Mijn afkik was niet noemenswaardig. Ik dronk 3/4 liter jenever per dag, en soms nog wijn erbij, en had dus iedere dag trilhandjes als ik opstond. Maar eenmaal gestopt, was dat in twee dagen voorbij, en ging alles goed!
Zoveel drinkers, zoveel meningen!
Doorzetten op je eigen weg lijkt mij belangrijker dan je van de leg af te laten brengen!

Fijne middag allemaal!
En Hermie, hoe gat het met het niet-roken? Ben benieuwd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mari Gefeliciteerd:musicnote:, en blijf van de drank af, zonde van je 15 dagen, da`s ook top:present:

Nu denk je het kan wel maar alles bij jou word weer in werking gezet om je aan het drinken te houden wees verstandig alsjeblieft

jammer voor je dat je leventje nu zo even overhoop word gegooid blijf er nuchter in staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig dat je dit aanhaalt, Pip. Zoals je (misschien) wel weet, pas ik één dag per week op mij nieuwe kleinkind.(nou ja, nieuw...volgende maand al één jaar!). En bijna iedere keer dat ik dat mannetje heb gehad, droom ik 's nachts. Een droom waarin mijn dochter weer een jaar of vijf is, en altijd voel ik in die droom dat handje in de mijne!

Nou, als dát geen voer voor psychologen is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan daar vaak over mijmeren, Pip. Al die keren dat het de laatste keer was, en dat je het niet wist!
Zo vind ik het ook een raar idee dat je ieder jaar vrolijk over je eigen sterfdag heen leeft, omdat je die niet weet (gelukkig maar!) Een datum die nà je dood pas belangrijk wordt voor degenen die je achterlaat!

Maar voor nu is het het belangrijkste: de laatste keer dat ik een glas gedronken heb.
Of...en dat is ook een hele belangrijke, de dag dat ik voor het laatst een échte kater had! Mensenlief,
wat kon ik daar beroerd van zijn!
Als de trek weer toeslaat, zou je in gedachten dat gevoel meer moeten kunnen oproepen...

Ga jij dit jaar met de kids op vakantie, Pip? Weekje in een huisje, of in een stacaravan?
Is erg leuk hoor! (jaaa, ik weet dat jij leiver thuis blijft...)
Toch eens over denken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, Kirk, toen ik mijn berichtje schreef had ik jou nog niet gelezen!
Alles was maar tegen kan zitten, zit ook wel tegen, hè? De wet van Murphy gaat bij jou wel heel erg op!
Kan je niet beter persoonlijk naar de stadsbank gaan, en ze daar ter plekke ondertekenen!
En dan een ontvangstbewijs vragen!
Sterkte!

Ik hoor dat het bij het CBR ook zo'n zootje is, dat staat steeds in de krant. Denk je dat alles daar wel goed gaat straks?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook geen afkick,
Wel de derde nacht hele nacht wakker, beetje onrustig.
Maar het scheelt denk ik wel of je tijdens je 'feestje' schade hebt toegebracht aan anderen of jezelf.
Als er iets kapot is gegaan wat je dierbaar is is stoppen met drinken helemaal niet zo leuk, omdat je de realiteit inder ogen ziet....
Dan zie je ineens kapotte auto's op het plafond rijden .....

quote:


Originally posted by:
Vie

Hu ja zoals in "Trainspotting", die vreselijk enge scène met die dode baby die over het plafond kruipt.


Ik heb ook geen afkick gehad, voelde me gewoon per dag niet drinken beter. Wel moe, maar toch beter, namelijk geen kater meer!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, dankjewel. Alleen al het zien dat iemand de moeite neemt om te zeggen: ik snap het, en er de gedachten over laat gaan, doet erg goed. En ja, ik ben ook dankbaar voor wat ik toen kwijt ben geraakt en inmiddels in een andere vorm heb teruggekregen.

Woman ik schreef toch een tijd geleden over die mooie coco-zaak die ik ontdekt had? Het heet Coco-mat maar ze verkopen er ook bekledingen en nou ja, alles voor het interieur op basis van kokosvezels. Nou ik voelde me vanmorgen zo zielig :) dat ik me een kadootje heb gekocht, namelijk een zalige oranje zitzak op basis van kokosvezels. Wat ik maar wil zeggen is, ik hoop nog steeds dat jouw winkeltje een groot succes wordt.

Mari01, welgefeliciteerd met je verjaardag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal,

Toch een bijzondere ochtend gehad vandaag. Het bureau van mijn collega stortte in. Tja, dat is dan sjouwen, breken, computer afkoppelen/aankoppelen enz. Geconstateerd dat het antwoordapparaat idd kapot is. 't Is nota bene doorgebrand. Dus nog een mazzel dat dit niet tot brand of kortsluiting heeft geleid. Maar ja, zo ben je dan meteen ook even 2 x 1,5 uur werktijd kwijt.

Aansluitend ben ik naar de rookpoli gefietst en daar de week doorgenomen en over de komende 7 dagen gesproken. Ik heb ook geblazen en geen koolmonoxide in mijn luchtwegen. Hard bewijs dat ik niet gerookt heb. :D

An, zet 'm op, he. En de andere stoppers ook.

Cacao, gefeliciteerd met je verjaardag :present: :gift:

Mensen, de komende dagen ben ik minder aanwezig op het forum. En ook ik verlang ondertussen naar veel :rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:

Waar blijft de lente!?

Hou het droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag krijg ik een nieuw bankje, een hele mooie, zo'n salonsofa met aan 1 kant een leuning :) wel met gat maar die kan ik maken, no problemos.
En een prachtige groene fluwelen bhtop gekregen die mn vriendin 'nog had liggen' echt prachtig. Voor de buikdans. Meteen zin om aan te beginnen ! En van Spud krijg ik ook nog iets opgestuurd.
Allemaal fijne dingen ineens...
Wat een leuke dag vandaag !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne hier ook een :rose: voor jou.

En Kirky, ik zou er krezie van worden. Sterkte man. Het is soms ongelooflijk wat instanties aan ongehoorde brutalitieit naar voren brengen. Sorry meneertje, kwijtgeraakt. Alsof het niet je leven flink in de war brengt.
ZZZZZEEENNNNNN.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie ik herken goed wat je schrijft; nuchter ben ik voor veel meer verantwoordelijk dan als ik drink, als ik drink ben ik bijna nergens voor verantwoordelijk maar meer van; ja ik kan er ook niks aan doen, nuchter kan ik er zelf wat aan doen. Dat voelt goed maar ik merk wel dat ik dit ook kalm aan moet opbouwen. Te lang voor teveel weggelopen, ik loop niet meer weg maar kan het alleen met kleine stapjes weer oprapen, maar elke kleine stap is een mooie overwinning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...