Spring naar bijdragen

Donderdag 12 maart 2009

Papillon

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

BB,

Je hebt gelijk:D Maar ik bedoelde dus maak je niet kwaad, want er is vaker met Safi over gsproken.
En zij heeft daar haar eigen mening over. En de nu nog werkende een andere. En dat mag.

Albertina,

Ik heb toen met Safi een robbetje gevochten per pb. En we zijn er toen uitgekomen. Ik heb toen geleerd haar mening te respecteren.

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB
Ja dat dacht ik in eerste instantie ook dat ik de gewoonte wel heb doorbroken.
Ik zal er eens met mijn man over praten.
Hij bleef sterk die avond en nam niets.

Ik kan alleen terug gaan naar mijn gevoel en vond dat ik het moest, mocht hebben.
Dat ik me moe voelde en het te druk had gehad en gewoon een 'verzetje' nodig had
Normaal kan ik me daar uitstekend overheen zetten.
Maar ik had de fles al in handen gehad en dat had wel macht over me.
Het is de verslaving natuurlijk
Ik ben machteloos tegenover alcohol

al doe ik hier soms van wel en verbeeld ik me ook dat ikmachteloos ben.
:$:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
BamBam

Dhendro, als ik niet aan de bel trek is dat omdat ik zin heb om te zuipen. Vlgs mij is het zo simpel. Iedereen weet wel wat hij/zij kan doen maar ja, het doen, verantwoordelijkheid nemen voor mn eigen keuzes en beslissingen is vaak moeilijk.

En ik heb die keus niet hoeven maken tussen drank of de wasmachien maar toen ik nog dronk had de was toch echt ff moeten wachten. Als het zo simpel was geweest had ik geen 24 jaar gedronken.

Je kent me niet en begrijpt mij verkeerd als je denkt dat het voor mij zo simpel is, ik gaf een voorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhendro jij ook nog gefeliciteerd met dag 17 trouwens! :present:

Lieve Albertientje het is toch niet aan ons om oordelen te vellen, want wat weten wij nou helemaal precies over elkaar? Het is de kunst om bij jezelf te blijven, want vergelijken is dodelijk en de wereld zit nu eenmaal niet eerlijk ende rechtvaardig in elkaar. Alles wat we kunnen doen is proberen zo goed mogelijk zélf zo eerlijk en rechtvaardig mogelijk te zijn. Ook al voel je je nog zo onterecht benadeeld door mensen en situaties in het leven, dat heeft toch niks met Safi te maken? Laat de ander de ander. We leven in een wereld met goede en foute dingen. Accepteer wat je niet veranderen kan. Irritatie is een negatieve emotie, meis laat em los, je hebt em nergens voor nodig! Leef vanuit je :heart: de rest is allemaal mindf*ckerij!

En wat is dat voor een modeverschijnsel hier, je eigen ban aanvragen? "Tactus ban me ajb, want anders moet ik blijven inloggen terwijl ik niet meer wil?" Het lijkt wel een soort refusal maar dan voor het forummen!

Lieve Safi, ik vind niet dat je verdient wat je nu over je heen krijgt, vind het juist fantastisch dat je zo aktief bent en zulke bijzondere keuzes maakt!

En verder ga ik uit van ieders beste intentie, en gun ik een ieder zoveel geluk als hij/zij met zijn/haar unieke omstandigheden en mogelijkheden dragen kan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke ik ben ook 4 jaar niet op vakantie geweest, wegens geldgebrek en voor deze vakantie moet ik al mijn zorgen opzij zetten en gewoon gaan als het vakantiegeld binnenkomt en daarna zien we wel weer. Nieuwe kleren of schoenen zullen er niet in zitten.
Maar gelukkig kan ik nu voor iedereen een schilderijtje maken als ze jarig zijn.

Ik weiger me te schamen, vind het onnodig de maatschappij gelukkig is er voor iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig Safi, ik denk juist wel dat ik machteloos ben tov de alcohol. Als ik die eerste neem is het hek vd dam. Jij kunt het blijkbaar bij 1 glas houden maar die trek keert toch met enige regelmaat terug. En daarmee denk ik dus dat jij ook machteloos bent. Want je doet iets wat je eigenlijk niet wil maar waar je toch van denkt dat je het op dat moment hebt verdient en dus dan doe je het toch.

Haha, is het nog te volgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
dhendro

quote:

Originally posted by:
BamBam

Je kent me niet en begrijpt mij verkeerd als je denkt dat het voor mij zo simpel is, ik gaf een voorbeeld.

Nee Dhendro, ik ken je niet, das waar. Maar misschien kun je dan iets vertellen over hoe het voor jou werkt, of heeft gewerkt. Een voorbeeld uit je eigen ervaring. Ik denk ook niet dat het voor jou zo simpel is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dhendo,
ik sluit me volledig aan bij wat jij zegt. Helaas kan ikzelf vaak bepaalde dingen niet onder woorden brengen, maar ik ben erg van slag van alles wat ik lez op dit moment op het forum. Ben al begonnen te twijfeln of ik hier wel goed zit....
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.Voor mij is het dag 15 dat ik niet drink dus dat zit wel goed, maar het houdt me gewoon bezig wat ik hier lees....
Groetjes Papillon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhendro, bij mij gaat het meestal zo dat als er besloten is te drinken er geen weg meer terug is.
Meestal komt het ineens opzetten, en dan weet ik dat het geen zin heeft om op het forum te komen, want dat heeft geen zin.....
Andere keren sluimert het al een paar dagen, duw ik het weg, maar blijft het latent aanwezig. Alsof het ligt te wachten op het juiste moment om toe te happen.
Dat heb ik nu geleerd in de afgelopen 3/4 jaar.
Gelukkig gebeurt het zelden, en de laatste keer is het me wel gelukt om achter de computer te gaan zitten ipv op de fiets naar de supermarkt. Maar met lood in mn benen. Als ik naar de supermarkt was gefietst had ik voor mn gevoel gevlogen.
Ik ben zoekende naar een manier om dat op te vangen, het helpt dat ik hele leuke hobbies heb, die ik ontzettend graag doe, en met een kater kan dat niet. Maar ja, zegt de gremlin, dat kun je ook best heus een keer afzeggen.
Op zoek dus naar een manier om het wél te kunnen, want ik wil het. Ik ben bezig om 20 jaar drank misbruik af te leren. Dat gaat niet zomaar. Ik leer een droog leven te leven. En gelukkig is dat hartstikke fijn, dus graag !!!!

quote:

Originally posted by:
dhendro

Gisteren Pepita: "in de weekenden wijntje, jippie het kan dus wel"

Vandaag Wikkie: "superdag, paar whisky's"

Gisteren Safi; mooi verhaal voor wing over de 5 stappen, vandaag Saffi " 5 min. voor sluitingstijd, likeur gehaald"

???????? Waarom trekken jullie hier niet aan de bel, waarom zit je op een adb forum? Nog ff en het lijkt een a niet db forum. Ik snap dat niet waarom roep je hier niet help voordat je toegeeft aan die Gremlin??

Hier is het simpel; een borrel of een nieuwe wasmachine, ik heb last van gremlins, tuurlijk wel, helaas wel, maar m'n wasmachine opzuipen, mmm nee toch maar niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps Safi, dat is dus weer duur. Hihi, ik val van de ene verbazing in de andere. Nu moet ik dus eigenlijk zeggen, whaaat, betalen jullie 278 per maand, Wat duur! :)
Ik betaal zo'n beetje 220 voor ons twee en dat is wel dubbel en dwars voor alle extra's verzekerd.
Maar goed, ik zit off-topic te doen.
Ik wilde je trouwens nog vragen hoe je eerste schilderles was bevallen, maar blijkbaar goed, anders zou je geen verf zijn gaan kopen.

Albertientje, ik denk dat niemand zich een kans op een buitenkansje laat ontschieten. Ik werk deels voor een vertaalbedrijfje, en daar krijg ik vaak zwarte klusjes van. Daar zeg ik geen nee tegen.
En ik weet wel dat een uitkering geen pretje is, heb er ook wel eens een tijdje aan vastgezeten, tien jaar geleden. En in de meeste gevallen is het helemaal niet vrijwillig. Ik vind het juist wel kunstig als iemand zo creatief is om toch wegen te vinden om leuke dingen te doen. Het is niet allemaal profiteren. Ja er zullen, zoals Kirky laatst zei, best wel mensen zijn die grof profiteren, maar als je hier of daar een paar tientjes kan verzamelen om er iets leuks mee te doen... wie zou je dat misgunnen?

Dhendro ik snap je opmerking, maar het is inderdaad zo: het is een adb-forum. En hartstikke goed dat jij je van drank onthoudt!
Ik ben namelijk ook zo'n verstokte stopper. Maar ieder haar of zijn ding, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, ok Saf, ik begreep het al niet.

Papillon, het geeft toch niet dat je dingen niet goed onder woorden kan brengen. Als jij verteld hoe dingen voor jou werken kun je toch niets verkeerds zeggen? En je kunt het hier ook zien als een oefensituatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...