Spring naar bijdragen

Maandag - 16 maart


bohemia

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 277
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Soft met de t zonder n maar dat zei ik al. Ja AR dat is drup, niet te volgen en al lang hier (met de nodige bans)

Geen zin om te koken dus maar een bak bamie uit de vries gegooit maar daar had ik ook geen zin in de dus Chinees bestelt.

Eikelvogel, kan dat ook? Ik dan bedoel ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo en voor ik ga lezen, wil ik eerste even wat met jullie delen.

Doordat ik niet meer drink, ben ik erg veranderd. En ben ik een vriendschap die me heel erg dierbaar is kwijt geraakt. De tegenpartij is ook alcoholist en drinkt ook niet meer. En is daardoor natuurlijk ook veranderd. Maar om het hele verhaal kort te houden. De vriendschap is plotseling verleden week dinsdag beëindigd en komt ook niet meer goed. Maar ik ervaar nu wel, dat ik het beter kan hanteren, doordat ik niet meer drink. Terwijl ik echt wel de duiveltjes heb zien komen en gaan. Maar ik ben sterker geworden. En daar ben ik dankbaar voor. Dit wilde ik even met jullie delen.

En ook dit is weer een bewijs, voor een ander die het nog moeilijk heeft. Drinken lost niets op.

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb natuurlijk meteen uitgezocht wat de historische betekenis is van de naam ijsvogel AR, daar ben ik dan direct nieuwsgierig naar. Het voert een beetje te ver om dat hier te gaan kwoten, iedereen kan het opzoeken op internet. Maar de logica zit er wel in. Wel erg leuk, een softijsvogel.

Kirky veel gesprekken vandaag, jij. Half om half gelukt zo te lezen, maar wel wat verder gekomen, lijkt het zo. Goed! Toch wat verder.

Heb vandaag even aan drank gedacht, in verband met te verwachten spanningen de komende paar dagen. Heb daartoe mijn drankdagboek van Tactus weer eens tevoorschijn gehaald. Hoe ik me toen voelde.
Was een goed idee. Geen behoefte meer vandaag dus, hoop jullie ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: je schrijft over die ontstekingen. Sinds ik niet meer drink heb ik ook het nodige gehad.
Nu heb ik een antibioticum gekregen want ik schijn een of andere bacterie te hebben.
Ook een preventieve voor mijn longen, werkt vijf jaar.

Silverwing: voor vanavond heb je al een goed plan.
als je trek krijgt bedenken dat dit weer over gaat. Eet of drink wat, ga wandelen of wat dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"People can only drive you crazy if you give them the keys"

Silverwing,
Harstikke goed.
En als je trek krijgt aarzel dan niet en ga hier schrijven.
Het haalt de kracht uit je trekmomenten.
Succes. Het heeft mij geholpen om het te delen waneer het aan de orde was.

Mieke gefeliciteerd met je kleinkindje.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer Ferry, goed dat je even stil staat bij het verlies van een vriendschap.
Een pijnlijk moment.
Blijkbaar hechten wij (althans ik) veel meer aan relaties dan vroeger het geval was.
Ik denk dat ouder worden daar ook een steentje aan bijdraagt.

Maar stoppen met drinken heeft gemaakt dat ik mensen nu anders zie dan wantrouwige gedrochten die mij ieder moment in de nek konden springen.
Na veel teleurstellingen mensen weer in je hart durven sluiten is moed voor nodig.

Fer, voel maar wat het met je doet.
Kijk het verlies recht in de ogen.
Oprecht en eerlijk.
En dat kan alleen als je er niet bij drinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry uit jouw bericht lees ik dat het je pijn doet, dit einde van de vriendschap.
Dus misschien niet de juiste beslissing?
Misschien dat de tijd de wond kan helen die er nu blijkbaar is.
Vriendschap is veel waard.
Ik heb meerdere keren gedacht dat een bepaalde vriendschap voorbij was maar tijd heeft soms een grote invloed op omstandigheden. Dingen die toen het einde betekenden kunnen door de tijd milder worden gezien.
Dit wens ik jouw ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...