Spring naar bijdragen

Maandag - 16 maart


bohemia

Aanbevolen berichten

1e stopdag

Ik heb mezelf voorgenomen om vandaag niet te drinken.
Voor de dag ben ik niet zo bang, ik heb nl nooit overdag gedronken, maar ik zie tegen de avonden op.
Ik heb voor mijn man een lijstje gemaakt wat de onwenningverschijnselen kunnen zijn, zodat hij weet wat hem te wachten staat.
Om de avond wat te breken, heb ik mezelf voorgenomen om een zonnebankkuurtje te nemen en vroeg naar bed!
Ik heb er zin in, ik ben helemaal klaar mee en klaar voor(hoop ik) want denken en doen dat is toch anders.
Heeft iemand misschien tips om de moeilijke momenten door te komen?

Liefs Silver

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 277
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

t ging mij in mijn posting niet eens zozeer als het al dan niet alcoholgebruiker, maar vooral over hoe Safi wordt aangevallen!

Silverwings, vooral zorgen dat je glas of kopje vol blijft. Een pot thee, of een fles frisdrank ernaast! Zolang je steeds blijft drinken, valt het (voor mij dan toch) nog wel te doen! Want normaal heb je
waarschijnlijk ook de hele avond een vol glas!
En als het moeilijk wordt, kom dan gewoon hier buurten! Wij houden je er wel van af!
Succes!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Silver, fijn dat je hier even schrijft.

Tips om de avonden door te komen heb ik niet zo, mij heeft het enorm geholpen om hier `s avonds te komen praten, toen ik stopte en ik dronk ook overdag niet, had ik 2 ontzettend doelloze en lege avonden, de 3de dag had ik me aangemeld op het forum en bij ditjes en datjes, toen ging er een wereld voor me open, ik had ineens iets te doen zonder drank, verder heb ik geen drank in huis, ga nergens heen waar ik in de verleiding kan komen om te drinken, en ik neem mezelf voor om iedere dag de eerste niet te nemen.

Succes Silver, je kunt het:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo kom zo maar binnen gewalst
vanmorgen rondje ziekenhuis gedraaid
nieren werken weer redelijk ,leverfunties zijn normaal
wel weer verandering van medicijnen om te proberen het lijf zover te krijgen dat het
meer afval producten afbreekt en niet meer gaat aanmaken
ben benieuwd
ben nog steeds alcoholvrij,wil dit ook zo houden
mensen sterkte met het vechten,geniet van alle vrijheid die je krijgt door niet meer te drinken
wees lief en verdraagzaam naar elkaar
ieder strijdt zijn eigen strijd op zijn specifieke eigenwijze
wees en blijf opbouwend
iemand afkraken is sneller gedaan dan iemand steunen
afbraak kost meer herstel tijd dan luisteren en proberen iemand positief ondersteuning te geven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Silverwings. Veel sterkte op je eerste dag. Je kan het best !
Als het te moelijk wordt kom je hier op het forum, er zijn altijd wel mensen on line !!

quote:


Originally posted by:
silverwings

1e stopdag




Ik heb mezelf voorgenomen om vandaag niet te drinken.


Voor de dag ben ik niet zo bang, ik heb nl nooit overdag gedronken, maar ik zie tegen de avonden op.


Ik heb voor mijn man een lijstje gemaakt wat de onwenningverschijnselen kunnen zijn, zodat hij weet wat hem te wachten staat.


Om de avond wat te breken, heb ik mezelf voorgenomen om een zonnebankkuurtje te nemen en vroeg naar bed!


Ik heb er zin in, ik ben helemaal klaar mee en klaar voor(hoop ik) want denken en doen dat is toch anders.


Heeft iemand misschien tips om de moeilijke momenten door te komen?




Liefs Silver

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar had ik niet eens zo bij stilgestaan, wat een goeie, Trees !!
Ik heb inderdaad altijd een fles spa binnen handbereik.
De eerste stopperiode zweerde ik bij Cola Light, nu is het spa en dan wel de Bru. Lekker hoor !

quote:


Originally posted by:
Trees

t ging mij in mijn posting niet eens zozeer als het al dan niet alcoholgebruiker, maar vooral over hoe Safi wordt aangevallen!




Silverwings, vooral zorgen dat je glas of kopje vol blijft. Een pot thee, of een fles frisdrank ernaast! Zolang je steeds blijft drinken, valt het (voor mij dan toch) nog wel te doen! Want normaal heb je


waarschijnlijk ook de hele avond een vol glas!


En als het moeilijk wordt, kom dan gewoon hier buurten! Wij houden je er wel van af!


Succes!
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb besloten maar eens een uitslapen/opstaan dagboek bij tegaan houden.
Wat een zooitje.
Registreren is de enige manier om de sleutel te vinden die ervoor zorgt dat het wel lukt.
Vandaag dus weer veel en veel te laat.
Was om 10 uur wakker, nog eens lekker omgedraait, de wekker liep af dus ik heb 1.5 uur sluimerend naar klassieke muziek geluisterd. Grmbl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Woman, maar dan moet je Zowie ook niet 's nachts om 3 uur uitlaten...:D
Ik loop ook altijd 's nachts laat nog met de hond hoor, dus mijn hondje kan ook heel goed uitslapen!
Als ik haar wel eens om half 8 's morgens doe, kijkt ze me aan of ik gek geworden ben, en strompelt ze mee of ze een kater heeft! En dan ben ik helemaal fris en fruitig...da's ook wel eens anders geweest!

Ik moet het nog even zeggen: ik ben zó blij dat ik de "uit-knop" weer heb gevonden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie er het nut niet van in om te oordelen over mensen terwijl je ze niet kent, dus Haddock, ik vind je reactie niet gepast en verder volg ik de raad van Kirky ;)

Bedankt allemaal voor het meedenken, dat is wel fijn!
Ik heb vanmorgen kontakt gehad met de psych, wel een beetje een flapdrol dus die zal ik nog wel wat op moeten voeden.
oh, de afspraak vervroegen? over 3 weken dan? nou dat lijkt mij niet zo verstandig meneer de psychiater.
werken de pillen dan? ja ze werken maar als ze uitgewerkt zijn werken ze de verkeerde kant op! oh, ja, ach, dat kan gebeuren... tja, maar ze werken dus?
ja het werkt wel maar na elke pil krijg ik een pittige paniekaanval.. oh, dus ze werken wel? grmpffff


uiteindelijk kwam hij na veel sturen op het geweldige idee dat het misschien wel handig was om volgende week af te spreken en door te spreken hoe verder te gaan.
wel nadat ik hem uitgelegd had dat het misschien verstandiger was om dit middel langzaamaan op te gaan bouwen en niet via trial en error er maar wat pillen in te douwen.

en nu zit ik lekker in het zonnetje! op het balkonnetje! en zou ik het liefst een tukkie gaan doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oja, en met bovenstaand berichtje was ik half 2 begonnen, schiet lekker op hihi
was dus eerst in het zonnetje gaan liggen en toen pas dat bericht verstuurd

Silverwing, goed van je!! zie het als een uitdaging en laat alles gewoon maar op je af komen.
Kijk niet verder dan 1 dag en wees nieuwsgierig naar hoe je morgen op zal staan
morgen beslis je dan weer of je er nog een dag aan vast wilt plakken en zo kun je de dagen aaneen gaan rijgen....
maar eerst vandaag!!!!!!!

(heb er even een dagenteller bijgepakt en zit trouwens op 631 alcoholvrije dagen nu!)

mochten de bijwerkingen erg heftig worden, hoeft zeker niet zo te zijn hoor, dan is het misschien handig om je huisarts in te schakelen zodat je er wat ondersteuning bij kan krijgen
schaam je daar ook niet voor want daar is een huisarts nameijk ook voor!

Het kan zijn dat je wat slechter gaat slapen maar als je door zet zul je uiteindelijk merken dat je veel beter gaat slapen en fitter op zult staan.

Ik wens je enorm veel succes toe!

en ga weer terug in het zonnetje mijn boek verder uit lezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je lijkt wel een proefkonijntje Tapas! Ik zou al meteen een paniekaanval krijgen als ik niet wist wat ik slikte. Maar je hebt je weer geweerd!
(Ik vind trouwens "flapdrol" een heel mooi woord. Het is netjes en dekt toch vaak de lading.)

Hier trouwens alles best. Tikje ergernis, tikje blijdschap, momenteel in die volgorde maar meestal andersom. Genoten van de mooie foto's van mijn zuidamerikaanse kleinkind. Wat een droppie! En zojuist te horen gekregen dat er weer een bij komt, maar dan van Nederlandse zijde. Straks krijg ik nog rimpels en word ik een echte oma.

Verder gewoon erg bezig met van dag tot dag, hoe voel ik me, hoe reageer ik daar op, wat doe ik ermee. Eigenlijk heel simpel.

Leef wel mee met scheidingen en andere pijnlijkheden, en Mieke, ik las dat je dochter is bevallen, van harte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis zo Trees, we moeten elkaar niet aanvallen want we hebben het allemaal al moeilijk genoeg.

Het is zo makkelijk om naar te doen naar elkaar maar positief zijn kost blijkbaar kruim want we dragen nu eenmaal allemaal en rugzak. En die op je eigen rug zit weegt toch het zwaarste, daar kan niks tegen op.

Dat heb ik mooi gezegt om mezelf maar eens een complimentje te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...