Spring naar bijdragen

even voorstellen

Dientje

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb afgelopen weekend (voor de zoveelste keer!!) mezelf voorgenomen om vanaf vandaag te stoppen met drinken. Omdat ik er nu serieus klaar mee ben, ben ik deze ochtend gaan "zoeken" op internet en was vervolgens helemaal verbaasd toen ik op dit forum kwam !

Wat blijkt nou, er zijn heel veel mensen zoals ik en dat was ook gelijk de druppel om er nu echts iets aan te gaan doen!

ik ben 40 jaar, heb 2 kinderen en ben een gezelligheidsdrinker, wijntje bij het eten, 's avonds glaasje port, echter ik kan me niet inhouden ! Mijn man kan stoppen na 1 of 2 glaasjes, ik stop pas als de fles leeg is. Door de week gaat het redelijk (dan herinner ik me nog wanneer en hoe ik naar bed ben gegaan), in het weekend gaat het altijd fout, drink altijd te veel !

Als ik 's morgens wakker word en blij cq opgelucht ben dat het met de kater meevalt (zie je wel, had helemaal niet zo veel gedronken, heb niet eens een kater zeg ik dan tegen mezelf) ga ik alweer denken wat ik die avond zal gaan drinken.

Voel me niet fit, mijn lichaam is stijf en na een glaasje wijn voel ik me meteen een stuk prettiger, begin nu in te zien dat het feit dat ik niet goed in mijn vel zit het resultaat is van overmatig alcoholgebruik en zodoende in een cirkel zit.

Ik schaam me enorm hiervoor, mijn man weet hier niets van. Hij vindt wel dat ik veel drink, maar hij weet niet dat ik hier zo enorm mee bezig ben en een probleem heb om minder te drinken.

Heb me al vaker voorgenomen om niet meer te drinken, maar hou dit gemiddeld 1 dag vol en ik hoop dat ik met jullie support nu echt eens door kan zetten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van harte welkom op ons a.d.b. forum, Dien.

Ja hoor we kennen allemaal die gedachte van, zie je wel ik weet me nog dingen te herinneren, of ik heb vandaag maar een fles op, gisteren was het meer dus heb ik helemaal geen moeite met de drank. Maar we hebben niet in de gate dat de meesten van ons met bibberende handen opstaan en zo nodig gauw weer een drankje moeten pakken om ons beter te gaan voelen.

Probeer die schaamte van je af te zetten meid, daarmee schiet je niets op en het zijn bovendien hele neg. gedachten terwijl je juist nu erg trots op jezelf mag zijn.

Dat je man er niets van af weet dat weet ik zo net nog niet, meestal zien ze dat n.l. wel maar weten er helemaal niet mee om te gaan.

We gaan er voor hé/ Nu gaan het veel dagen worden waarin je nuchter de dingen gaat ervaren en ik kan je vertellen dat er een hele nieuwe wereld voor je open gaat.

In het begin is het niet gemakkelijk en (vriend) alcohol zal heel veel aan je trekken. Maar jij maakt de keuze of je er aan toe wilt geven of niet.

Kom je gauw naar onze dagdraad/ Dat is bij ditjes en datjes.

Als welkomsgeschenk een hele grote bos :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Dientje,

ja grappig is dat he, dat je door die eenzame

worsteling met drank zo het idee kunt hebben

dat je de enige bent. De mensen die er wel hardop

over durven praten zijn zeldzaam, of vinden het nog stoer,

maar het begint nu eenmaal bij zelf (h)erkennen dat je afhankelijk

bent geworden en dat drank eigenlijk je beheerst, ook op de uren

dat je nog niet drinkt. Bij mij begon het onbewust pas tegen de tijd dat de

supers dichtgingen, maar dan kon ik ook heel impulsief op de fiets springen

en fietste desnoods een wijk verder als hij daar langer open was.

Ik hield het ook verborgen, dacht ik, maar achteraf denk ik dat de ander

ook zichzelf voor de gek hield, want ja het hardop uitspreken, maak je niet

meer ongedaan en dan moet je er dus ook wat mee/aan doen.

Voor mij betekende dit forum het keerpunt. Ik heb het nooit als vrijblijvend ervaren

dat het (maar) virtueel is, er zitten echte mensen met echte problemen die ook echt,

net als ik proberen drank de baas te worden.

Mij is dat gelukt en velen hier. Om dat zo te houden, blijf ik hier alert.

Want het verschil kan één keer weer drinken al zijn en dat probeer ik liever niet uit.

Ik hoop dat je hier net zo veel steun en herkenning zult vinden als ik, met goed resultaat ook. Veel succes en tot schrijfs/lezens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Dien,

Ik laat dat verklein woordje maar weg. Je hoeft je voor mij niet te schamen hoor. Het is geen zwakte dat het niet lukt om te minderen of je in te houden. We hebben de pech dat het zo is.

Hierover vrijuit kunnen praten en lezen heeft mij veel goed gedaan. Ik dacht heel lang dat ik wel zou kunnen minderen en begreep zelf eigenlijk ook niet goed dat elke keer als ik me dat voornam ik heel snel toch weer meer dronk. Ik dacht dat ik geen wilskracht had, maar dat was niet. Op heel veel andere vlakken heb ik dat namelijk helemaal niet. Als ik iets met mezelf of anderen afspreek kom ik dat altijd na. Maar met alcohol ligt dat anders.

En hoop dat je hier een mogelijk vind er over te praten. En misschien wordt het dan ook iets makkelijker om er met je man over te praten. Ik denk wel dat hij dat zal waarderen.

Veel succes in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Dien!!

Het lijkt erg op mijn verhaal.

Kom maar vaak hier schrijven op het forum.

Oke ik ben geen stopper, maar een minderaar.

Dus ik kan geen pact met je sluiten als je een stopper bent.

Als je je een beetje inleest, snap je wat ik bedoel.

En snap je iets niet, op de dagdraad kun je alles vragen hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dien,

Welkom hier. Je verhaal is heel herkenbaar. Mijn man kan ook wél maathouden en ik niet. Denk niet dat ze het niet in de gaten hebben hoor. Mijn man was behoorlijk radeloos. Pas toen mijn huwelijk in gevaar dreigde te komen besloot ik er iets aan te gaan doen.

Ik heb veel steun gehad aan de internetbehandeling van Tactive. Je kunt dan, op het moment dat het je zelf het beste uitkomt, de opdrachten doen en een alcoholschrift bijhouden.

Dat over die kater is ook niet maatgevend vrees ik. Hoe meer je gewend bent aan drank, des te minder last heb je er over het algemeen van. Ik wist bijna altijd wel wat ik gezegd of gedaan had, maar dronk toch heus veel te veel.

Heb je de "huiskamer" van dit forum al ontdekt: het is de dagdraad, ditjes en datjes. Er zijn bijna altijd mensen te vinden die graag bereid zijn je te steunen op het moment dat je het moeilijk hebt, of gewoon je hart wil luchten. Mocht je de eerste keer niet gehoord worden, schreeuw dan opnieuw!

Ik hoop je nog vaak te lezen en succes. We zeggen hier dat het dag voor dag gaat en dat je vooral de eerste niet moet nemen! ;)

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dientje,

Welkom,

Ook ik herken heel veel in je verhaal.

Ik ben hier nog niet zo lang.

Vaak als een van mijn kinderen mij s'avonds iets had verteld of ik had iets beloofd kon ik me daar de volgende ochtend niet veel meer van herinneren. Dan zei ik vaak maar iets vaags als "o ja dat was ook zo". Daar krijg ik het schaamrood van op de kaken.

Ik nam me ook elke dag voor om te stoppen maar was een uur later al weer bezig om te bedenken bij welke supermarkt in nu weer mijn drank zou kopen en in welke glasbak ik mijn lege flessen zou gooien.

Je hebt een goede stap genomen.

Veel succes en ik kom je wel tegen op de dagraad

Rosa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Dientje,

Welkom en net als jij was ik verbaasd dat er zoveel mensen met problemen zitten met alc. en dat terwil ik tientallen jaren zelf in de horeca hebt gewerkt en van sommige mensen wel wisten dat ze soms wat problemen hadden, maar soms kwam je er toevallig achter hoe erg zelfs. Nou dat is hier dus ook en opeens ben je niet alleen meer. Sterkte en sukses hier.

Groeten Diesel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...