Spring naar bijdragen

dinsdag 31 maart


stien

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 293
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marion,
Nu niet verder denken dan vandaag. :heart:

Catie,
Wil jou nog even welkom heten.

En misschien zijn er nog andere nieuwe forummers bijgekomen,
Die wens ik uiteraard ook alle succes toe.

Tine,
Jij gaat ook goed, he! :rose:

Druppeltje,
Met niet drinken en niet roken gaat het wel goed. Niet makkelijk altijd, ik hyperventileer zelfs. Ik wist niet dat dat het was waar ik af en toe last van had, maar de verpleegkundige van de rookpoli herkende de beschrijving kennelijk meteen.
Ik zak echter weer terug in mijn depressie en dat voelt zo knudde. Maar ik doe mijn best om weer op te krabbelen. Ik ben er dus nog niet. Is ook goed om te weten, want volgende week heb ik een afspraak met de uwv-arts.

Dhendro,
:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Miek, alles goed met de kleinkinderen ( sorry, maar ik was er ff uit voor de anderen)

Mijn dochter heeft een maand geleden haar relatie beeindigd na 8 jaar, Mijn dochter wordt in mei 34 jaar en mijn zoon heeft op dit moment geen verkering, hij is 31 jaar. Dus waarschijnlijk nooit geen kleinkids.

Dit heeft mij heel lang wat gedaan. Ik ben een iemand, die niet gauw jaloers is op een ander, ik kan het wel zien als iemand het mooier heeft, maar als iemand met zo'n lekker kleinkind loopt van mijn vriendinnen, dan voel ik wel iets van jaloersheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe gaat het met jou Mieke? Kleinzoon nog goed? Groeit als kool?

Ik wil toch even vertellen dat ik vanavond liters wijn door kelen heb zien gaan en zelf op dat moment dacht: jee, dat wil ik niet meer. Geen enkele moeite.
Dat was wel prettig.
Geeft geen garantie voor volgende dagen, maar wel weer een hobbel genomen.
Het eten was goed gelukt, iedereen was gezellig aan het kletsen, eigenlijk was ik blij dat ik gastvrouw was en het druk had met iedereen van hapjes en drankjes te voorzien, want sociaal ben ik nog niet erg sterk. Social talk, bedoel ik.
Naderhand een wat raar gevoel, zoiets als: pfhoooeee, nu even onderuit met een glas wijn, ontspannen.... Maar gelukkig kan dat ook zonder wijn.

Marion, sterkte ermee. Heb je al wel eens aan een arbeidsreïntegratiebureau gedacht? (Wat een lang woord.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,
Goed gedaan!

Druppeltje,
Je bent heel erg egoïstisch als jij opkomen voor jezelf zo wenst te noemen. Dan wil ik even zeggen dat je dan beter de term positief egoïstisch kan gebruiken (net uitgevonden - ja, graag een grandioos applaus ;) ).

En nou is mijn tekstscherm ineens groot. Zo groot dat ik met de alt-tab-combinatie moet werken. Dit forum spookt een beetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, ik heb jullie wel gemist, maar toen ik mij bij de Annazorg aanmeldde in november/december, toen wilde ik weer als een nuchter kalf hierbinnen komen, omdat ik me zo schaamde, dat het me nog steeds niet is gelukt.

De Annazorg kon me niet helpen, ik heb wel 12 testen online moeten doen, mijn hele alcoholverleden en heden moeten vertellen. een intake per telefoon gehad. En ik maar wachten op de uitslag en in de startblokken om te beginnen, nee om te stoppen natuurlijk. Elke keer had ik me weer opgeladen en het duurde en duurde maar..

Twee weken geleden , na 4 maanden, kreeg ik het bericht.

Ze wilden mij de alcohol niet afpakken, want mijn zorgen waren zo groot op dit moment, dat ik dan waarschijnlijk in een depressie zou raken. De alcohol was volgens de Annazorg voor mij hetgene waar ik de rust en moed uithaalde. Wat die moed er mee te maken heeft weet ik tot op heden nog niet.

Mijn man was kwaad en zag dit als een vrijbrief om te kunnen blijven drinken, ik zelf ook trouwens de eerste dagen. Ze hebben wel mijn huisarts ingelicht en daar ga ik volgende week naar toe.

Kijk ik drink nu 2 keer in de week, maar ik ga wel tot het uiterste, als ik drink. Ik kan niet 2 glazen drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag gooide ik een stok in het water, automatisch kwamen de tranen in mijn ogen. Wat had mijn lieve Scooby dat fijn gevonden, om er achteraan te zwemmen. Ik mis mijn hond nog iedere dag, het moet gewoon slijten. Maar ik beleef mijn verdriet wel intensief, zonder alles te verdoven met alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snowy, hier hoef je niet vier maanden op te wachten. Big Book, blz 98,99, 100 en 101. En blz 129, mn meest favoriete stuk. Boek kost maar een tientje ofzo, das vijf of zes halve liters. Misschien heb je er iets aan. Probeer het es, een maandje of drie. Geef het je hart en ziel. Als je daarna nog steeds wilt drinken; so be it.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben net thuis en lees dat er nogal veel gebeurd is vandaag hier op het forum.
Ik wil dan ook iedereen die het nodig heeft veel sterkte wensen.
Aangezien ik nog vrij nieuw ben hier ken ik jullie natuurlijk allemaal nog niet zo goed dus ik doe het maar even algemeen.

warme groet Diane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,
ik wist niet wat het was wat ik had. benauwd, beklemd op de borst en lucht happen. en dat laatste moet ik dus niet doen juist. remedie tegen deze zich ontwikkelende hyperventilatie is goed op mijn ademhaling letten en maar wat gaan zingen als het gaat beklemmen.
Tja, de vorige keren heb ik dat niet gehad. 't Is de verpleegkundige die het kennelijk meteen als hyperventileren onderkende. Ik dacht dat je met hyperventileren onderuit ging of in een papierenzak moest ademhalen. Zo zie je maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...