Spring naar bijdragen

Woensdag 22 april


Flocko

Aanbevolen berichten

Oke ik zal mezelf eens even ontleden dan maar, moed hoort er ook bij denk ik dan maar!

Ja idd Marjo ik zal absoluut je naam meteen verwijderen, jij hoeft niet het slachtoffer te worden van mijn obstinatie op dat moment., en ja ik doe idd zoals ik op mijn werk deed, afstand nemen wanneer je wrijving voelt en de ander even tot rust laten komen en zelfs ja jip, nee ik manipuller absoluut niet maar ja idd na 4 dagen zonder na 10 jaar zuipen had ook ik blijkbaar een mega off moment,
Marjo mijn oprechte verontschuldingen en miss, moet ik me idd als mens me in jou verdiepen en moet ik miss, door de poezie waar ik niks mee kan heenkijken, maar ik heb geleerd als iemand tegen je is dan back off anders komen er problemen, en dan ben ik idd liever alleen dan een strijd aangaan want daar heb ik er al te veel van aangegaan. Maar idd ik beken ik had een off moment en een grotere dan in de andere dagen en dacht idd waar doe ik het voor maar ik doe het voor mezelf,.
En dat ik niet uitgelogd was was puur door het feit dat ik naar school ben gehaast om een paar minuten voor half 12 om mn kindjes op te halen en mn man lunch te brengen die hij vergeten was vanmorgen, Met 2 kinderen log je altijd verder wel uit ivm het lezen van ongewenste berichten.

Nou mensen, oke op mn nummer gezet half!

Ik ga mijn kindje verschonen en met ze knutselen.,

Liefs
Suus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 215
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal,

Ik log even in om een paar slingers op te hangen voor

GEM: 23 MAANDEN!

TAPAS: 22 MAANDEN!

BAKO: 6 MAANDEN!

SUUS: OP DAG 4!

10000000000000000 X GEFELICITEERD!

:DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present::):rose::DB):moon::present:html>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suusje je negeert gisteren mijn posting op het forum naar jou toe en vanochtend weer. Dit mag je zelf weten maar oordeel dan nu niet zo snel over het wel of niet reageren van anderen. Wat doe jij dan beter dan de kritiek die je meent te kunnen geven?

Verder wens ik je succes met stoppen en met alles wat hier bij komt kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst felicitaties!
Suus, 4 dagen, je weet niet half hoe belangrijk die vier dagen zijn!
Een forumlid (blacky) beschreef het eens heel mooi: ongemerkt rijg je de parels aaneen tot een schitterend koord! Nog even, en je kan in weken gaan tellen!
Ook ik kan bevestigen dat alles wat je schrijft, door heel veel froumleden wordt gelezen! Dat ik er niet op reageer, betekent nog niet dat ik er niets uithaal, integendeel!

Dhendro, zo heel stilletjes ga jij eigenlijk ook als een speer! Heel knap, zeker in een zonnige,
vakantie-achtige omgeving! Ik weet niet of het mij zou lukken, met zó veel verleidingen om me
heen! Petje af!

Bako, ook voor jou heb ik heel veel ontzag. Om zo met lichamelijke problemen geconfronteerd te worden, en dan stug volhouden met niet drinken, ik vind het knap hoor!

En ook nu weet ik dat ik mensen vergeet!
Tapas, Gem, stug doorgaan, het wordt beloond!:present::heart:

Zoals sommigen van jullie weten, hoor ik ook tot de "de-mist-ingaanders".
Ik ben vol overtuiging, acht maanden droog geweest. En ik dacht vorig jaar: ach, ééntje, dat kan wel weer!
Eens kijken of ik het nog zo lekker vind! Echt, dat was mijn letterlijke gedachte!
En nee, ik vond het niet lekker! Haalde opgelucht adem: ik was er van af!
Drie dagen later dacht ik: vond ik het nou écht niet lekker? Toch weer eens proberen! Ik had toch bewezen dat ik "er vanaf " was? Ik had toch bewezen dat ik het niet lekker meer vond? Dat het me niets meer deed?

En zie, het gevolg: Al maanden ben ik weer aan het strijden. Dagen, weken, nu al maanden gaat het weer goed,
maar het glas is misschien nog nooit zo dichtbij geweest.

Ik heb heel veel aan de bijdragen van Marieke, die ik bijzonder prijs om haar openhartigheid. Ik zou niet weten of ik zo eerlijk zou durven zijn als je ziet wat ze af en toe over zich heen krijgt. Met uiterst goede
bedoelingen, daar twijfel ik geen moment aan!
En ze blijft opstaan, ze blijft moed houden. Ook haar gaat het weer lukken! Pas als je valt en niet meer opstaat heb je verloren!
Ik heb ook heel veel aan Marjo's belevenissen van gisterenavond. Het heeft me wel bijzonder aangegrepen, en de gedachte aan drank is me in geen weken zo dichtbij geweest. Ik moet alleen proberen het juiste uit haar expiriment te kristalliseren, zoals dat me met Marieke wél lukt.
Moeilijk.

En soms lijkt het wel of er wordt meegejuichd met mensen die wankelen, struikelen. Het gecontroleerd drinken, "ach, we zijn toch ook maar menselijk!" wordt soms tot een kunst verheven.
Lees alle berichten bij "Wie is wie" maar eens door!
"Hallo, ik ben huppeldepup, en ik wil sociaal leren drinken! In het weekend, stoppen bij twee glazen,
niet iedere dag!"
Lukt dat iemand? En is die daar dan echt tevreden mee? En WAAR blijven al die "Huppeldepups"?
Een enkeling zet door, leren we hier op het forum beter kennen.

Eén ding is zeker: als we blijven drinken, verliezen we heel veel van wat ons lief is. Om te beginnen de controle over ons leven.

Ik ben door mijn struikelpartijen onzekerder geworden.
Voorheen zei ik: ik drink vandaag niet.
Nu zeg ik: ik hoop dat ik vandaag niet drink.
Ik drink dit uur niet!

Zonder het forum had ik het niet gered. Ik heb de bijdragen van de ouwe rotten, van de nieuwelingen, van de matige gebruikers nodig. Om me te spiegelen, en om me bij de les te houden.
En dat is niet altijd even aangenaam, maar hé, dat is het leven toch ook niet?

Ik moet nu uitloggen, krijg bezoek, maar lees vanavond alles weer bij!
Nuchter, vertrouw ik! Hoop ik dan toch!

fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:Het gaat nu om jou Suusje, het stoppen met drinken, terug naar jezelf en wat jij nodig hebt. Geen gevoelens wegdrinken maar accepteren dat ze er zijn. Je praat je clienten toch ook geen borrel aan? Terwijl die (vluchtelingen) ook verschrikkelijke dingen hebben meegemaakt

Nou bij deze Dhendra, erover heen gelezen waarschijnlijk, mijn excuses

Ja Dhendra maar op je [ex] werk sta je al in contact met mensen die drinken, drugs gebruiken en uit verschrikkelijke delen van de wereld komen en vanuit vresijke regime's en extreme verkrachtingen, besnijdingen e.d. Daar richt je je op de vertrouwensband met deze persoon en stel je een leef programma op, dan ben je helemaal qua client niet bezig met drank e.d. maar met het aanhoren van het verhaal en daarop onderzoeken verrichten met de IND, advocaten en rode kruisposten in die landen. Je stelt afkickprogramma's op, budgetteringen enz. Maar ja die zaken neem je soms wel mee naar huis en in combinatie met je eigen problemen drink of liever dronk je dat wel eens weg ja. Terug naar mijzelf??? Welke mijzelf kom ik langzaam achter, er is [nog] geen mijzelf. ik was in staat van en bwv in dienst van de emoties van anderen, mijn man, kids ouders en clienten en vrienden zijn bij mij nog geen sec. te kort gekomen, zelfs niet tijdens mijn drankgebruik, want ik zorgde ervoor alles klaar te hebben en alles naar ieders wens te hebben gedaan. Ik dronk nooit sociaal alleen thuis en geloof me niemand behalve mn man wist ervan, als ik bij mn moeder of vrienden een biertje vroeg zeiden ze verbaasd ja hoor hahah jij , jij drinkt niet eens, terwijl ik al 10 jaar wijn zuip als een druiventak.
En accepteren dat ze er zijn, ik merk het een beetje waarschijnlijk door de nachtmerries nu, dat zal wel met emotie te maken hebben e.d. maar ik moet nog ondevinden wie ik ben maar ook nu ben ik op de eerste plaats bezig met fam, gezin, vrienden te behagen.
Nou Dhendra ik hoop dat je antwoord heb gekkregen en in het vervolg zal ik beter en sneller antwoorden want in alle forums waar ik kom op normaal gebied dan :-) ben ik de actiefste forumschrijfster denk ik haha
nou liefs
Suus
o binnenkort kom ik in de buurt op vakantie, Albanie namelijk, lekker bij schoonfamilie verblijven een maandje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Trees,

Je bent weer droog als de gobi-woestijn! En wat een schrijversbloed.
Het vloeit je vandaag rijkelijk door de aderen.

Je bent weer op de goede weg. Je wil- je kan en je doet het. :heart:

Laat je niet beetnemen en je wordt steeds sterker.

Ga wel!! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiedag!

Door drukte op werk, studie, afspraken, tuinonderhoud (oh ja, moet ik ook maar eens mee beginnen :o) en huishouden lukt het me niet meer om hier veel te zijn.
En ik wil ook nog gewoon een beetje uitrusten met een boek of in de zon.

Dus ik zal hier denk ik niet meer geregeld zijn.

Verder zie ik het nut niet meer zo in van de discussies.
Als je wilt drinken drink dan en als je je beter voelt zonder stop dan. Lukt het je niet alleen zoek hulp.
Ga goed bij jezelf te rade wat je zelf wilt en wat jou gelukkig maakt. Waar voel je je goed bij. En wat heeft drank met jou gedaan, en werkt dat?
Waarom ben je hier gekomen.
Er is maar 1 persoon op de wereld voor wie je het doet en die de uitvoering in handen neemt.
Daar kun je eindeloos over discussieren, doen als dat helpt.
ik ben geloof ik een beetje uitgekletst.

Ik ga eens wat meer naar mezelf luisteren en met mezelf praten.

Liefs allemaal :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe ik had je antwoord even gemist, teruggelezen, dank je. Ik vroeg het me af omdat het me zo verleidend lijkt om van alles in de kast te hebben staan. Nee ik heb zelf ook geen moeite met bijvoorbeeld witte wijn in een gerecht te gooien, als de anderen de rest maar opdrinken. Anderen die niet drankverslaafd zijn dan, natuurlijk.

Getver het is helemaal niet zo warm buiten, volgens mij noordwestenwind.

Carolien ik schrijf het wel op een pb, maak er geen haast mee, maar gehoorproblemen zijn hier op de draad misschien niet zo relevant of interessant voor anderen, vandaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, daar ben ik weer even. Het is klaarblijkelijk zo'n dag dat ik even m'n mond niet kan houden:).

Aan het begin van elke NA (Narcotics Anonymous) meeting waar ik heenga, worden elke keer enkele teksten voorgelezen. Een van deze teksten heeft de titel: Wat is het programma van NA. En daarin komt de zin voor: De nieuwkomer is bij elke bijeenkomst de belangrijkste persoon omdat wij alleen kunnen behouden wat wij hebben door het weg te geven.
Ik vind dat een mooie zin die aangeeft dat het programma dynamisch en sociaal is.(We leren als het ware sociaal niet te drinken, haha..). We groeien in ons programma, maar de nieuwkomer laat ons zien waar we vandaan komen. We groeien, groeien, groeien... soms recht, soms krom, soms omhoog, soms omlaag. Maar onze wortels, ons moment dat we begonnen te groeien mogen we nooit negeren en/of uit het oog verliezen. Van daaruit geven we onszelf voeding. En ons groeien laat de nieuwkomer op zijn beurt zien dat het allemaal mogelijk is. Nieuwkomers en "oudgedienden" hebben elkaar nodig. We hoeven het allemaal niet alleen te doen. Sterker nog, we kunnen het niet alleen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is nu 3/4 jaar terug ongeveer.
Als ik nu zou gaan ga ik naar een andere lokatie. Dit waren wel hele toffe mensen, klein groepje, kaarsjes aan, heel gezellig. Maar ergens in 'The Middle of Nowhere van Tokyo'.
Een enorme onderneming om er te komen dus.
Ik hou het in mn achterhoofd. Als het mezelf niet lukt, (met behulp van dit forum) dan ga ik zeker weer heen. x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke zonder struikelen geen opstaan en dus geen vooruitgang. Zolang je dat in je achterhoofd houdt ben je goed bezig, in ieder geval bewust van.. het is ook verdomde moeilijk om je hele leven anders in te richten, tenminste dat vind ik maar tegelijkertijd ook wel weer een uitdaging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb trouwens verder nog niet gereageerd
Vanochtend was ik werken en nu ben ik de buitenboel
aan het verven.

Ik heb nog steeds een goed gevoel over gisteren.
Het stelde nl niets voor, ik heb die zgn duivel eens
diep in de ogen gekeken en hem gezegd; Ik ben niet bang voor jou!

Dus dat ik een fles wijn heb gedronken betekent niet dat ik weer verslaafd
ben plotseling. De nieuwe gewoonte die ik mij de afgelopen anderhalf jaar
eigen heb gemaakt zit er gebeiteld. Ik heb geenzins de neiging weer door te zuipen.

Ik wilde alleen niet de rest van mijn leven verder met angst voor een fles alcohol.
Nu weet ik dat er niets is om bang voor te zijn. Het zit allemaal in ons hoofd. We
leven onder valse voorwendselen als we ons zo bang laten praten. Het lijkt een beetje
op godsdienst. Wat geloof je, neem je zomaar voor waar aan.
Wie bepaalt hier eigenlijk waar ik bang voor moet zijn? Er moet een soort jezus-gehalte
aanwezig zijn in je diepste als je zulk een test wilt gaan doen. Niet als je van te voren al
bang bent op je bek te gaan. Vrede sluiten met de duivel, die ook gewoon de buurman blijkt te zijn.

Dag jezus! Dag buurman!
Ik ben niet bang voor jou
High five men, ik ook niet!

Jezelf niet langer ontkennen heet het in marjo termen
Geloof me nou maar!!! Er is niets!

Ik beken, ik leef!
Nou en? Ik ben er toch al...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, Woman.. Tokyo is inderdaad niet echt naast de deur, er van uitgaande dat je in Nederland woont.. Maar er zijn in Nederland gelukkig ook genoeg meetings te bezoeken. Ik ga zelf dus meestal naar NA meetings omdat in deze regio de AA meetings ook wat dun gezaaid zijn, en de paar waar ik wel geweest ben waren me te "rommelig". De NA meetings houden zich streng aan de format en het principe van sharen.. dus elkaar niet de les lezen, niet in de rede vallen en zo. Dat geeft mij het veilige gevoel dat ik kan zeggen wat me bezig houdt en ook ongehinderd kan luisteren naar wat een ander te vertellen heeft. Zonder de kans op (soms) oeverloze discussies.

Marieke, drinken en alles wat daarbij komt kijken (inclusief nuchter worden) kost meer tijd en op den duur zelfs je gezondheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lichamelijk ongemak kwam weer om de hoek kijken
bepaalde dingen waar ik tijdens mijn zuipperiode ook last
van had, voelde ik gelijk weer.

Maar mijn kop krijgt niemand er meer onder!!!!
Het is een groot bedrog om je zo te laten meeslepen.
Bangmakerij. Hou ze eronder. Onderkruipsels!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Marjo.

Nee, door een fles wijn te drinken kun je niet weer verslaafd worden. Dat kun je maar één keer en dat gaat heel geleidelijk. Daarna ben je het voor de rest van je leven. En nee, als verslaafde hoef je niet bang te zijn voor alcohol. Ik ben er ook niet bang voor. Maar ik neem het niet meer tot me omdat het leven me lief is. Alcohol is voor mij een sluwe vijand van het leven.

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas :sun: Gem :sun: & Baco :sun: van :heart:e met jullie resp 22, 23 en 6 maanden VRIJ!!!

Kwilertochnogwatvanzeggen. Lange tijd niet meer zoveel met het forum in m'n hoofd gezeten als gisteren en vandaag. Want het raakt ons niet alleen omdat we om Marjo geven, maar net zo hard omdat het confronteert met jezelf.

Voor mij zou een experiment zijn: kan ik gewoon, net als niet-verslaafden, gezellig bij een etentje 1 of 2 glaasjes wijn drinken? Maar in je eentje een hele fles leegdrinken terwijl je ongelukkig bent... ?

En dan sommige reakties hier op het forum. Degenen die zelf nog drinken worden advocaat van de duivel. Je eigen drinkgedrag goedpraten omdat iemand die anderhalfjaar droog stond 'het ook doet'. Ik hoop dat Marjo dat niet niet zo gretig aanneemt als het wordt aangeboden!

Het zijn ook altijd alleen degenen die zélf nog drinken die de 2deling maken in 100% gestopten en af-en-toe (?)-nog-drinkenden! Maar dat is een vorm van agressie die m.i. helemaal niet op dit forum thuishoort. Want we zitten hier allemaal met hetzelfde doel voor ogen: ADB zijn.
Net zo min vind ik overigens dat experimenten met drank hier thuis horen... als je er geen problemen mee hebt, waarom er dan over schrijven op een forum voor mensen die er wél mee worstelen?

Gelukkig zijn er ook heel veel verstandige, lieve, open, oprecht bezorgde en eerlijke reakties. Een hele lieve sterke vrouw die anderhalf jaar (!!!) droog stond, zit midden in een scheiding en is juist nu een levensgevaarlijke grens over gegaan. Marjo aan jou de keus waar je naar wil luisteren...

liefs,
Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag beste mensen.

Tjonge, wat is er alweer veel geschreven vanmiddag.
Bijna onmogelijk om op iedereen te reageren.

Allereerst;
Bako,Gem en Tapas Gefeliciteerd met jullie mijlpalen.
Echte kanjers zijn jullie.

Ook Suus wil ik complimenteren met 4 dagen droog.
Begin is altijd heel moeilijk en zeker na 10 jaar zwaar drinken.
Echt knap!!!

Marjo,

Wat ga je nu doen ?
Af en toe gewoon weer drinken omdat je er toch niet meer bang voor hoeft te zijn?
Denk je echt dat dat slim is.
Of was het echt maar een 1 malige actie?

Trees,

Ook bedankt voor jouw bijdrage.
Er zijn inderdaad statistische "struikeltijden"
Waaronder idd o.a. 3 maanden, 8 maanden en 1.5 jaar.
Zelf ruim 8 maanden gestopt en o wat heb ik het soms weer moeilijk.
(Belachelijk, je zou zeggen wat heeft de totale stoptijd er nu mee te maken.)
Maar wel toevallig, jij struikelde zelfs na 8 maanden.
En nu Marjo, hoewel ze zegt dit bewust te doen bij wijze van test.

Koh,

Bedankt voor je prachtige ervaringsverhaal.
Kwam helemaal niet zweverig over hoor.
Van jullie allen leer ik weer veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jip,

Naar mijn idee hoeft niemand hier schriftelijk te reageren op wat er geschreven wordt. Als er op mijn schrijven naar iemand niet wordt gereageerd ga ik uit van drie mogelijkheden: 1) niet gelezen, 2) wel gelezen maar ik kan of wil er niks mee, of 3) wel gelezen en ik doe er wat mee, maar dat hoef ik niet mee te delen. Ook weer net als in de shares van een meeting: ik geef weg wat ik weg wil geven en ieder mag daar mee doen wat ie wil. Ik geef niet weg omdat ik een persoonlijke reaktie wil maar omdat ik niets wat mij geholpen heeft voor mezelf alleen wil behouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

vanmiddag heerlijk in de zon gelegen.
Uit de wind, het was soms te warm.
Al liggende heb ik nog eens over het geschrevene
hier nagedacht.

Ik heb ook tijden gekend dat ik bang was voor alcohol,
ik werd al panisch als ik vermoedde dat er eventueel
iets in het eten verwerkt zou zijn.

Nu jaagt het mij nog af en toe angst aan, waarom?
Om de doodeenvoudige reden dat de verslaving altijd blijft,
de verslaving zal nooit overgaan.
Ik kan ermee leren leven, dat is mijn ervaring.
Als ik kan leven met mijn verslaving en dus niet meer drink,
hoef ik niet meer bang te zijn.
Wellicht wat vreemd uitgedrukt, zo voelt het voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok Suus, bedankt voor het reageren. Goed dat je gestopt bent, het is de eerste stap. Kijken wie we nuchter zijn. Blijf hier zou ik zeggen, ik leer hier veel over mezelf en van anderen. Leuk Albanië op vakantie.

Trees, lief, dank je. Ja beetje stilletjes, misschien wel, er komt nuchter zoveel op me af, ik heb zoveel dingen die nuchter een ander plekje krijgen. Ik vind het ook bijna eng dat het op dit moment redelijk makkelijk gaat, weinig gremlins, waar zijn ze? Ik ben spookbang dat er vandaag of morgen weer 1 staat. Raar misschien; ik zou ook gewoon blij kunnen zijn dat de gremlins zich redelijk koest houden maar ik vertrouw het nog niet. Duidelijk verhaal heb je geschreven; eerlijk. Deze huppeldepup probeert voorlopig nuchter te blijven ;)

Jip ik heb er wat moeite mee dat je hier blijkbaar nog geen dag nuchter bent maar wel met tig meningen over anderen klaar staat. Het lijkt mij raadzamer om die energie voor jezelf en je eigen drinken/niet-drinken proces te gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Luitjes:

Ik drink vandaag niks.
24 uur is te overzien en dat is prettig.
Ik hoef niet meer te experimenteren en ik hoef de duivel ook niet meer uit te dagen, want ik weet
dat ik het niet zal winnen.
Ik sta machteloos ten opzichte van drank.
Als ik drink, dan drink ik, en dan drink ik door totdat ik weer MOET stoppen.

Die gevechten wil ik niet meer.
Dat is vrijheid.

Dus wie doet er mee?
Die eerste laten staan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bako en Suus en Corinne, ook gefeliciteerd met jullie mijlpalen!
Trees, wat een prachtig verhaal heb jij vandaag geschreven! indrukwekkend!
je hebt inderdaad een schrijverstalent! ;)

Voor mij is het momenteel heel simpel, ik drink niet omdat de nadelen voor mij veel groter zijn dan de voordelen
Ik wil geen katers meer want dan haat ik mezelf, ik wil niet meer dronken zijn want dan verlies ik de controle en zorg niet meer voor mezelf
een paar glazen voegt niks toe want dat vind ik niet eens lekker en dan heb ik alleen maar last van de alcohol, rode koontjes, licht gevoel in mijn hoofd, struikelen over mijn woorden, onzeker word ik er van.
Zonder alcohol al deze bijwerkingen niet...

..en dan ook nog eens cadeau krijgen dat ik helder ben, mezelf ben, wat soms ook niet leuk is maar meestal goed te doen, dat mijn gevoelens helder zijn en als ik sacherijnig ben dat dat dan niet is omdat ik een kater heb maar gewoon omdat ik sacherijnig ben net als blijdschap, die is ook puur, niet door drank maar gewoon omdat ik blij ben. Drank voegt gewoon niks toe momenteel maar doet alleen maar afbreuk aan wat ik tot nu toe bereikt heb. Nuchter en puur mijn keuzes kunnen maken vind ik gewoon prettiger.
Ik ben niet meer bang voor de fles. Maar ik zoek het ook niet op. De associaties met de drinkpartijen zijn gewoon niet prettig meer en de associatie met nuchterheid wel.

en dat wens ik iedereen toe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...