Spring naar bijdragen

Woensdag 22 april


Flocko

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,
Wilde zo graag een keer een draad beginnen!
Wat als je opeens miljonair zou zijn?
Zou je dan nog steeds volhouden in het ADB?
Ik zou geen miljoen willen voordat ik dit onder de knie heb, anders zou ik jong sterven met veel ervaringen en destructie.
Fijne dag allemaal!
Ik ga weer slapen, het is al laat voor een nieuwe dagdraad, maar hij is er al :)

Morgen weer nuchter op!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 215
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen na een nachtmerrieloze nacht!

Ik zal reageren op iedereen als ik mijn kindjes wakker heb gemaakt, gedoucht en naar school heb gebracht maar ondanks alle nare verhalen die ik net lees over gisteravond wil ik toch even trots vermelden MIJN 4E DAG ALCOHOLVRIJ!

En ik voel me helder fris en iets minder angstig en benauwd en zoals gezegd na al die nchten nachtmerries en wakker zijn heerlijk geslapen en heb er zin in vandaag. Eerst weer die winkel overwinnen bij school maar als ik daar eenmaal voorbij ben dan pfff.,

Dikke kus en tot zo dan reageer ik inhoudelijk op de mensen,

-X-:heart:

Wakkere Suus en hond die met zijn grote kop op mn knie ligt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!!!!!

Geen! Kater!
Jammer he.. :D

Sorry voor het gejeuzel gisteren
Het expiriment achter de rug

Het is niets
Het hoeft niet weer

Dus ik ga gewoon werken
en mijn dag maken!

Suus: Dat doe je goed!!! :present:

Wing, hoe gaat het nou met jou? Ik las je gisteravond....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jip, kan het ook zo zijn dat jij het niet begrijpt?
Als ik het teruglees snap ik precies wat ik bedoel!

Maar goed, we gaan door!
We zullen doorgaan!
Good old Ramses zong het al...

Een fijne dag en
keep it bloody dry :D

Dagdag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo: wat ergerlijk irritant ben je, echt ... Iedereen heeft zich zorgen zitten maken gisteren.
Vooral omdat je schrijven niet meer van deze wereld was. Ik verdenk je op een manie of althans manisch gedrag. Dan zijn mensen niet meer bereikbaar en denken het allemaal wel zelf te kunnen regelen. De Marjo van een paar maanden geleden ligt me beter. WAT er nu met je aan de hand is zou ik niet weten, maar gezond klinkt het niet.
Ik ga nu werken, dus laat je zitten met alleen een reactie, maar waarschijnlijk reageer je daar niet eens op. Laat je helpen Marjo, ook al denk je dat er niks met je aan de hand is. Ga naar een dokter en zeg dat mensen je naar een dokter sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen, allemaal.

Ja, een beetje jammer is het wel Marjo. Nu ga je denken dat je kunt drinken zonder gevolgen.
Ik vind er niets heldhaftigs aan, ik herhaal wat ik gisteren zei, ik vind het stom.
Wie gaat er nou aan een touw hangen om te kijken of z'n nek sterk genoeg is?
En als het de norm wordt dat we elkaar gaan ondersteunen om toch maar vooral niet bang voor alcohol te zijn,
volop daarmee te experimenteren en daar uitgebreid verslag van te doen,
dan heb ik hier wel m'n langste tijd gehad. Dat vind ik pas jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik heb het hele verhaal gisteren zitten nalezen en kan alleen maar maar zeggen dat ik me ook zorgen maak over Marjo. Dat heb ik vorige week al uitgebreid gezegd.

Dat "doen alsof er niets aan de hand is" is natuurlijk onzin. En gelardeerd met mooie woorden lijkt het minder erg.

Al dat niet-slapen, rennen en al die gedachten kunnen niet goed zijn voor je. Daarbij vind je dat het zo goed gaat dat je je medicatie afbouwt.

Ik ben helaas ervaringsdeskundige met stemmingsstoornissen, en zeg KIJK IN HEMELSNAAM UIT. Ik maak me al langer zorgen om je, dat weet je.

Corinne blijft erg eerlijk en down-to-earth en dat is te waarderen. Er zitten hier experts m.b.t. terugval. Negeer ze niet.

Ook An geeft je een serieuze waarschuwing. Negeer de waarschuwingen niet.

Toe, vandaag zou toch de mediator komen geloof ik? Blijf met je koppie erbij!

Ik vind ook dat je tenminste een dokter moet RAADPLEGEN een medisch oordeel horen. Ik maak me ook hartstikke zorgen over je, zoveel dat ik er boos van lijk. Dat ben ik niet, ik leef vreselijk met je mee, maar je bent te ver weg om op te halen, in mijn auto te proppen en mee te nemen naar de dokter. En dat zou je ook niet accepteren.

Corinne heeft in haar diepste dal hulp geaccepteerd van mij, de Huisartsenpost en de Crisisdienst. Dat had ze van mij hier niet hoeven te schrijven, maar was wel haar redding.

Zorg voor jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Los van het niet willen veroordelen van iemand die een foutje maakt (diegene moet hier welkom blijven en verder geholpen willen worden!) vind ik de post van Wing wel errug doorzichtig.

Zelf aan de zuip en dan zeggen dat dit forum niet helpt bij het niet-drinken.

Man, laat je uitschrijven dan!

Wees een vent en neem de consequenties van je overwegingen. Als dit een forum is vol

quote:


f*cking oordelen en meningen.

zou ik al lang weg zijn (als ik jou was).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing, jij was gisteren ook aan het drinken... en ja jij glipt er tussendoor omdat dat te vaak gebeurt en dat jouw bewuste keuze is.

Het gaat hier niet over oordelen maar het gaat hier wel over je zorgen maken over iemand en dat kan er soms wat onhandig uit komen.
Wat jij als oordelen ziet zie ik als niet altijd even tactisch reageren uit machteloosheid. We kennen allemaal wel het 'experiment', zie je wel ik kan het wel, het doet me niks meer... en soms gaat het ook goed en blijft het bij een experiment. Gelukkig was dat bij mij zo en is mijn experiment alweer ruim een jaar geleden.. maar de kans dat het fout gaat is net zo goed aanwezig en daarvoor is Marjo mij te dierbaar.

en bangigheid?? ja, terecht! velen van ons komen uit een hel en willen niet meer terug maar weten dat het lijntje soms erg dun is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Zo weer terug van school en toch de winkel ingegaan, wijnafdeling met moeite genegeerd maar er heelhuids uitgekomen, behalve de angst en het nare dwang gevoel van oke... nu zit ik weer een dag zonder, maar ik wil het zo maar blijft toch moeilijk.
Gisteravond wel een rot avond, ik heb nog niet echt een manier gevonden om mn avond te vullen, die zijn er natuuurlijk zat maar was een beetje shaggie, hoort erbij??? Gisteren ontzettend veel gedaan maar het mooiste moment was toch weer dat mijn man voor dat hij naar bed ging de simpele woorden zei:''ik ben trots op je.
Vanaf dat moment ging de avond wat beter, wel pas om 3 uur naar bed maar ja zonder de drank lukt het inslapen tijdelijk? wat minder.

Marjo, meid, ik ben hier pas en heb geen recht van spreken met pas 4 gestopte dagen[bijna] maar wat liet je me schrikken. Ik heb een beete nagelezen wat je verhaal is en kan me er ook wel iets bij voorstellen wat er in je omgaat maar zoek dan hulp. Ik zelf was een erg zware drinker en heb in mijn leven al bergen te verstouwen gehad maar ik geloof absoluut niet in testen. Je gaf toe aan een drang en geeft daar dan een draai aan om dat te verbloemen. Geef voor jezelf toe als er een drang is en zorg dat je dan iemand bij je hebt die op je inpraat en je afleid. Ben je er wijzer van geworden nee! want nu zit je weer voor mijn mening op stopdag 1. Meid ik leef echt met je mee en als je iets of iemand nodig hebt, mail me of geef je nummer en ik help je maar zonder omwegen en excuses, Iets is zo en ik merk in de afgelopen dagen dat men daar mee moet dealen. al is dat niet mooi of makkelijk onder handen nemen en onder ogen zien en daar een positieve draai aan geven dat helpt beter.

Wings, jou ken ik nog niet maar waarom jouw uitglijder. Ik heb over niemand vooroordelen, ken je verhaal ook niet zo goed maar als je het relativeerd kijkt men miss. anders en kan er dan met je over in discussie, Boos doen helpt je niet en wordt je alleen maar gefrusteerd van, succes, het zit in iedereen en hier blijven op het forum helpt echt wel, alles wordt van meerde kanten belicht, zo kan je het ook zien.

voor de rest moet ik eerst even bijlezen hahaha jullie zijn zo snel pfff. Daar ga ik eens aan beginnen onder het genot van een karbonaatje haha ja sorry vreetbui na vreetbui, gelukkig weeg ik maar 48 kilo,

tot zo
X

Suus
en vandaag geen drank voor mij maar realisatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. Nou de toon is alweer gezet lees ik. Ik heb me gisteravond behoorlijk op zitten winden maar idd Wing het is de moeite niet waard, ieder voor zich.. maar hou het daar dan ook bij en kom niet hier om sneren uit te delen en daarna weer te vertrekken.

En Marjo niemand wenst je een kater toe hoor maar je gaat vandaag weer vrolijk verder met je geneuzel en nee hoor de drank heedt niets met je gedaan... lees de dagdraad van gisteravond even terug.

Iedereen een heerlijke dag toegewenst op zijn/haar manier. Ik ga er iig weer iets van proberen te maken en mocht ik het ooit nodig hebben dan hoop ik dat jullie ook zo met mij meeleven heerlijke bemoeials :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water werkse dan maar, wou dat ik werk had maar dat is ook even een bewuste keus niet te werken, maar wil ook niet dat mijn man alleen werkt dus ga zo maar eens zoeken, is ook afleiding he haha,

Tapassss wat enorm mega goed voor jou en Gem!
Ben erg trots en veel respect, toppers:heart: Wat mega knap. Jou dag is dus ook goed vandaag.

Wings, ga in discussie en loop niet weg omdat iemand een in jouw ogen verkeerd oordeel velt, ga dan de dialoog aan waarom jij het er niet mee eens bent en zo komt men soms tot inzichten ongeacht welke partij tot inzichten komt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou en dan nog een goedemorgen aan Ann, Flocko, AR,Jip,Carolien en de rest

En mensen jee wat een woede, ik begrijp het hoor, sta er ook achter, zelfs ik heb in spanning gezeten gisteren en voelde het verdriet en de pijn en de zorgen mee,
mensen voor je hier iets neerzet bedenk dan eerst wat! de reacties en de consequenties zullen zijn ten overstaan van je forum genoten, Niet ieder voor zich maar een voor allen en allen voor een was het toch. Kom op zijn wij nu volwassenen.

Vertel je verhaal of je spanningen en moeilijheden je vrolijkheden maar sta ook open voor wat de ander daar van vindt. Als iedereen gelijk was zaten we nu met zijn miljoenen te zuipen en het goed te praten, nee meningen zijn belangerijk want die kunnen je tot een ander inzicht brengen.

X ik ga aan de....karbonade met mayo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Wing,
Veel mensen spreken hun eigen angsten uit.
Het geeft aan hoever ze in het proces staan.
Daar is niets mis mee vermits je er wat mee doet.
Projectie.
Ik herken dat van vroeger.
Het heeft me geen goed gedaan.


In feite zijn er maar twee emoties.
Angst en Liefde.
De angst voor de drank is dezellfde als de angst voor het leven.
Er is geen angst om te gaan drinken, maar angst om te leven.
Je eigen leven te leiden.
De angst voor het leven pak je niet aan door te gaan drinken.
Dat is een illusie een denkfout.
Maar door te stoppen met drinken.
Definitief,want drank ontneemt je de ruimte om je eigen leven opnieuwe in te richten.
Nuchter te worden.


Een fijne dag allemaal en hou het droog vandaag.
Alleen vandaag.
Ik ga eraan beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing ga je diep schamen! Marjo een held noemen is wel de makkelijkste manier om je eigen gezwabber met drank iets heldhaftigs mee te geven. Alsof er winst te behalen valt met de terugval van een ander. Noem je dat betrokkenheid? Ik vind het goedpraten van je onmacht over de rug van een ander...en ooh je wilt het ook nog mooi verpakken, met je gezever. Blijkbaar ben je nog trots op jezelf ook :angry:
Man, hou eens op met dat gekronkel wat een alkie eigen is en laat het helemaal uit je hoofd om een ander daar op zo'n lafhartige manier in te betrekken. Je hebt voor mij afgedaan :angry:
Gebruik je gezonde verstand, heb je vanzelf die nietszeggende woorden niet meer nodig!

Marjo..experimenteren met drank, als je denkt daar je wijsheid vandaan te moeten halen :huh:
Je bent al maanden de grip op je alcoholvrije leven aan het verliezen; dit zat er aan te komen.
Zoek hulp! Je zegt niet meer krampachtig met de drank om te willen gaan maar je gaat krampachtig om met je leven...je eindeloze monologen. Zoek hulp! Juist nu er zoveel op het spel staat. Ik ben met je begaan en flink geschrokken.

Verd@mme, moet weg. Laatste therapiedagen deze week bij Novadic. Heb er veel aan gehad. Kom vanavond even bijpraten.
Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...