Spring naar bijdragen

Bij het krieken van het ochtendgloren


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 128
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Okee, Tapas, komt ie:

Ik voelde leeg en eenzaam,

meer en duidelijker kon ik het zelf niet onder woorden brengen. Bij wijze van was ik in een zaal met meer dan 100 aanwezigen nog steeds alleen.
Toen zei die psych ineens, dat ik me op een eiland bevond met een mooie muur om me heen en als ik eroverheenkeek, zag ik bootjes. En in die bootjes zag ik mensen die me wel wilden helpen, maar niet tegen die muur op konden klimmen. Het was aan mijzelf om die muur lager, dunner of geheel af te breken. De hulp in de vorm van de mensen in die bootjes wilden best wel wachten tot ik die hulp kon acceptvaarden, laat staan accepteren. Ik op dit eiland was geen hulp gewend en kon alles wel alleen.
Ik was ook altijd alleen.Alleen heb (voor mijn gevoel) ineens een gezin om voor te zorgen) en dat is niet het probleem, maar had ik eens een ietsiepietsie hulp nodig , dan was inneens niemand thuis en de druk om alles goed te doen (zowel in mijn ogen als dat een buitenstaander het letterlijk tegen me zei) verhoogde de lat bij ondergetekende alleen maar).
Zoals de psych het letterlijk zei, moet ik eerst die muur doorbreken, dan leren te vertrouwen en dan langzam van het eiland af te komen. Hoewel ik pas ongeveer 3 jaar verslaafd ben aan alcolhol, zit dit dus veel dieper (dat eiland enz.) en dat kost veel meer tijd. Kan dus vaak terugvallen in oftwel de muur of die !@#$%^& alcohol...
Ben van de ene kant blij, dat eindelijk iemand ziet, dat niet die drank het probleem is, maar wat eronder ligt, maar vind het tegelijkertijk ook doodeng wat er nu gebeuren gaat....dit eiland voelde zo veilig..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kate

De oplettende lezers hebben indertijd wel gelezen dat er vorig jaar zomer een relatiecrisis was. En dat is niet na een maand over, hoe graag je ook wil. Het is leerzaam en je komt jezelf heel erg tegen.


We zijn gelukkig niet uit elkaar gegaan maar ik voel me wel onafhankelijker nu. Dat is misschien ook wel goed. Geluk moet je in de eerste plaats uit jezelf halen. En niet verwachten dat een ander jou dat altijd kan geven. Dat is denk ik wel wat ik hieruit geleerd heb.


Ik hoop dat jij je ook een beetje redt.


An, goed dat je de fles hebt weerstaan. Ruiken is een trucje van de gremlins! Jezelf af en toe volproppen ja en wat dan nog. Je redt het maar mooi!




Kate: ik ben wel oplettend, maar ergens in mijn achterhoofd 'hangt' er wat. Nee, ik weet het niet meer hoe het met jou was het afgelopen jaar.
Maar ik lees het graag dat het goed gaat NA relatieproblemen. En dat je er onafhankelijker uit bent gekomen, dat is knap. Ik kan ervan meepraten. Ik voelde me zo enorm in een keurslijf zitten dat ik het er benauwd van kreeg. Vluchten in de fles dan maar en niet beseffen dat het daar nog benauwder is.
Geluk kan je inderdaad niet van een ander plukken . Mooi Kate.
En ja, het was een gemene gremlin, het volle besef kwam pas vanmorgen. Door het oog van de naald gekropen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
orleando

Wil best wel neertypen wat die psych. over mij gezegd heeft...God, wat voelde dat GOED!!! om eindelijk eens iemand na lang zeuren te treffen, die precies dat verwoorde hoe ik me voelde. Geen gedreig, geen oordeel, geen vooroordeel, het voelde echt alsof...tja...iemand me begreep?



Hang deze zin boven je bed Orleando.
Het is zo heerlijk eindelijk eens iemand te ontmoeten die je begrijpt!!!!!!!!

Catie: = 5 4 3 2 1 dat je vandaag op dag ZES zit??

Orleando: toen ik dat verhaal las van die psych moest ik denken aan een boek: 'muren om mijn hart'.... ik zal het voor je opzoeken als je wilt, of ik stuur het je op.
De tranen schieten echt in mijn ogen joh. Wat moet jij je eenzaam voelen en ja ik herken het helemaal. Toen ik jong was en begon te drinken was DAT de grote reden denk ik. Ik voelde me zo verdomd alleen.
Ik hoop en wens dat je nu echt vorderingen maakt en misschien kunnen we helpen die muur af te breken ??????? Een grote sloopploeg verzamelen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Àn ik heb en pb naar jou gestuurd, maar vind een ander verstopt gevoel in mij; trots!

Lees het eerst maar...en maak je geen zorgen om mij; ik red me wel.Onkruikt vergaat niet, zegt men. Ik zeg alleen, dat wilde rozen altijd terugkomen, zijn altijd beschermd...
Heb Tactive ook m'n verontschuldigingen aangeboden, wat betreft mijn schuttingstaal van het Paasweekeend. Was niet m'n bedoeling en ik weet niet precies wat ze hebben weggehaald, maar als ik er iemand mee gekwetst heb, dan bied ik bij deze mijn verontschuldigingen aan..ik was mijzelf niet, maar dat is geen excuus..

Nou, bek op het stuur, dan maar???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, stuur op , per pb desnoods..en idd, eindelijk begrijpt iemand het, maar zegt het ook!!! Had ons gezin meer als een half jaar diepe ellende kunnen voorkomen...
Goed, ik voel me nog steeds dieper glijden, maar de weg omhoog is er nu (eindelijk!!!). Het is niet die @#$ drank, niet wat een ieder dacht, maar wat o zo simpel was...en toch niet bereikbaar en onder woorden te brengen..De psych heeft me al gewaarschuwd, dat dit geen gemakkelijke weg voor me word, maar ik ben tot alles bereid...snap je .Die rommel helpt me alleen maar dieper de afgrond in..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, heb er in sept. vorig jaar elke dag zowat om gesmeekt om een psych. met mij te laten praten, maar dat vonden ze toen niet nodig. Hier is hij nieuw, maar ik ken hem wel en ik was dolblij, dat hij me zo goed begreep!
Eenmaal thuis gesprek met huisarts gehad en die gaf me ook gelijk en daar kan ik echt wat mee. Dus werken aan mijzelf, hoe moelijk het ook word.
Ik moet wel wil ik verder in m'n leven en niet steeds de dreiging van mijn kinderen afnemen en bewijzen enz in mijn nek voelen.
Ik weet niet hoe het bij jullie hier allen op het forum gaat, maar hier wordt alles op de alcoholiste geschoven...ik dus..lekker makkelijk voor een ander, maar o zo moeilijk voor ondergetekende, die al een gevecht op zich levert...:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando het hoeft niet eng te zijn om die weg te gaan, de muur hoeft ook niet plat, alleen mogen er wat meer deuren en ramen in komen waar ook wel eens mensen door naar binnen mogen ;)
maar jij bepaalt waar die komen en hoever ze open of dicht gaan. Ik zit ook op zo'n eiland en heb daar nu een veilig nest van gemaakt met een muur met deuren en ramen die openstaan... maar voor de veiligheid staat er wel een hekje omheen waar mensen eerst door moeten.. een dubbele grens dus met bewegingsruimte daar tussen, dat kan ik beter handelen dan een deur waardoor mensen meteen voor mijn neus staan.. en zo kan je voor jezelf uitvinden wat voor jou veilig is

Drup, op blote voetjes weer naar huis.. ze hadden ze niet... grmpffft... moet ik morgen weer naar de stad! want nu heb ik de geox sandaal ontdekt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Allereerst welcome back Orleando! Goed dat je die stap met Pasen heb genomen. Ben je een week in crisis opgenomen?? Ik hoop voor je dat de steun die de psychiater je nu even gegeven heeft blijft krijgen, van hem of van een ander.
Oke, gisteren, zoals beloofd een klein verslag.
Uit eten met het team, eerst Spa Rood gedronken, toen 1 glas wijn en 1 cocktail. Daarna met mijn secret lover naar huis. Nee, ga niet vreemd, want heb geen relatie, maar hij is een collega en dat kan dus echt niet.. Ben volgens mij verliefd!
Bij hem thuis ook wijn gedronken, veel gepraat, en nu ben ik doodop. Ben zo blij als ik maandag die Refusal ga ophalen!
Gisteren is weer dom van me. Mijn lover weet dat ik aan de Refusal ga, hij drinkt ook best veel en ik ga maandag naar de apotheek. Hij beloofde om te gaan hardlopen, maar geef mij maar liever iets dat als ik drink ik doodziek word, want ik kan het nog niet alleen aan.
Ben ook pas druk bezig met stoppen (leuk excuus).
Maar ik ga het absoluut niet opgeven. Ik drink al vanaf mijn 15e, ben nu 31.
Zag laatst in een cafe, hoe ironisch, de zin: Wie zegt dat je niet kan veranderen na je 30e??? Ik kan veranderen en ga het ook doen. Mijn broer en moeder zijn op de hoogte, verder durf ik het nog niemand te vertellen.
Ben mijn alcoholschrift bij ADB- behandeling aan het invullen, en afgelopen week viel het echt mee, ook niet de waarheid een klein beetje veranderd.
Drank maakt echt zoveel kapot. Nu ben ik verliefd, na jaren weer, en ik ga de drank het niet laten verpesten!!
Maar goed, wees ook ajb boos op me als je dat bent. Ik heb het verdiend, want gisteren dus WEL gedronken.
Domme Flocko..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

joepie, toch nog even 'snel' de stad in geweest voor zover dat kan op een zaterdag (poeh, wat haat ik dat zeg, al die mensen massa's die slenterend door de stad gaan)
en heb de sandalen gevonden die ik zocht voor gelukkig een voordelige prijs... hehe! ik kan weer wat zomers vooruit!! en de blarenpleisters kunnen weer in de kast.

Pip, rot dat je je rot voelt, soms gebeurt er gewoon teveel tegelijk of wordt je hele 'wereld' opeens anders (zoals met jouw longproblemen) dat heeft tijd nodig om weer een plek te krijgen
Ik ben vorig najaar behoorlijk depri geweest, en dat was zo lastig, uitzitten, of juist actief zijn, toelaten, of juist afleiding zoeken.. gek werd ik er van!
Je kunt maar het beste naar je gevoel luisteren en het 'uitzitten' en als het te lang gaat duren wat hulp daarbij zoeken
.... en niet ophouden met je gevoelens hier te uiten hoor! soms is het de manier waarop je ze uit, maar met gevoelens zelf is niks mis!

potver, het word hier steeds grijzer en dat terwijl ik vanavond iets oubolligs ga doen!
naar het bloemencorso !!!.. samen met mijn zus ;), kijken naar de dikke benen van de marjorettemeisjes die hun stokken laten vallen, de toeters en trommels van de drumbands die door je lijf trillen als ze vlak langs je lopen
zwaaien naar de meisjes op de praalwagens... heerlijk!! Genieten van de stralende kindergezichtjes ..Ook leuk om het samen met mijn zus te doen en een buurvrouw gaat vanavond ook mee... en om de uitdaging nog groter te maken, we staan altijd tegenover een kroeg met lallende ballen. (ben je zo van je trek af)
Elk jaar neem ik me voor om niet meer te gaan maar kan ik het toch niet laten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pipi,

Ik schrik van je bericht, over je pb. Je hebt hier toch wel de moderator over ingelicht hoop ik, want dit kan natuurlijk niet. Het forum moet wel veilig zijn en daar horen ook geen pb's over sex bij. Schande, degene die dat heeft gedaan, hoort niet op dit forum thuis, IS MIJN PERSOONLIJKE MENING.

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag dag.
Ik ben vanmiddag in de zon in slaap gevallen met een boek en heb een erg rooie kop.
Hoe ik het verder allemaal weer ga oplossen met niet drinken is een kwestie van die eerste gewoon niet nemen. En ja ook na zoveel maanden kan de roes nog lokken.
Maar dat concept: je neemt de eerste niet, werkt wel goed.
Ik hoop dat het jullie ook goed gaat.
Ben wat depri (niet depressief) maar gewoon een dip.
Heb respect voor echte depressiviteit want dat is iets heel ergs. Toch geen reden om naar de fles te grijpen, wordt het alleen erger van.

En, haha, over oud- en nieuwgedienden hier, die zich soms ontkend voelen: ik heb geloof ik vandaag al vijf berichtjes geplaatst en er heeft niemand op me gereageerd. Nou ja, dan denk ik, jammer dan, blijkbaar vertel ik niet iets dat op dit moment interessant is.

Wil iemand een :heart: voor vandaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...