Spring naar bijdragen

Bij het krieken van het ochtendgloren


tasseke

Aanbevolen berichten

:moon:goedemorgen allemaal :moon:

Stelletje langslapers!!!!!!!! kom op het wordt een mooie en fijne dag vandaag!!!!
koffietijd!

Nog even dochterlief voederen voordat ze naar haar werk gaat (misschien kruip ik dan terug:D) en dan heb ik zomaar een dag vrij.
Voor vandaag heb ik niets op het programma staan dus dat is een behoorlijke trigger, ach dan maar de tuin in, het onkruid staat alweer tot aan de kuiten

ik ben de laatste tijd erg onrustig en moet mijzelf echt strak in de hand houden, gelukkig vliegen er nog regelmatig lantaarnpalen en lieve kleine autootjes langs mijn netvlies, dus drinken is geen optie.
en toch loop ik onbewust op iets te broeden, mij kennende is dat iets negatiefs dus vandaag even goed concentreren!

Houtje,
hopelijk heb je gisteren een fijne verjaardag gehad en is het goed gegaan met die dertig tompoezen:)

An,
Snuffelaarster :D

Darjeeling
voor jou weer een :present: je hebt het toch weer geflikt

Voor alle anderen ook een :present: gezien het vroege tijdstip dat iedereen op één oor lag, neem ik maar gevoegelijk aan dat het redelijk goed is gegaan!
De eerste avond van het weekend hebben we weer doorstaan en nu op naar de tweede!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 128
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen,
En inderdaad de zon schijnt heerlijk , de vogeltjes zingen.
En deze week liggen er elke ochtend tientallen meikevers hier in het trappenhuis en op de galerij, vind het maar een naar gezicht.
Vandaag lekker even aan het werk in huis en vanavond weer een heerlijk avondje dansen,Salsaaaa.
nou spreek jullie later weer .
warme groet
Diane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Darjeeling: mooi geschreven. Het is inderdaad zo dat er heel wat gebeurt als je gaat drinken terwijl je in de stopmodus staat. Dat is ook wat niet gerealiseerd wordt dat we een alcoholist zijn die oftewel met de ontgifting bezig is of die net achter de rug heeft. Het lichaam krijgt klap na klap.
Maar even ernstig is inderdaad de psychische verwerking van hetgeen we onszelf aandoen.
Ook dit is natuurlijk afhankelijk van het feit in hoeverre we onszelf opleggen sober te willen zijn of (destijds in mijn geval) moest zijn. Als het om een kwestie over leven en dood gaat blijft er weinig keuze over. Mijn psyche heeft het afgelopen jaar knauw na knauw gehad doordat ik die enkele keer toch dronk. Niet die enkele dag of fles is de ramp, maar het besef dat die fles het zomaar van je over kan gaan nemen en dat je mogelijk weer op het punt komt van leven en dood.
De angst of je het dan nog een keer zou redden om weerstand te bieden?
Zo twijfelachtig allemaal. Juist die onzekerheid maakte mij soms gek en wanhopig.
Waarschijnlijk had ik dat nodig en woog al die waanzin zwaarder dan de zogenaamde lol van een dagje aan de zuip gaan.
Gisteravond was er weer die flits. In een heel ontspannen moment had ik haast meegedaan, alsof ik gezond ben en niks mankeer. Selectief geheugenverlies, kop in t'zand. Ik heb geroken en geroken en gedacht .... EEN glas en dan? Het feit dat ik DAT denk is al niet gezond. Mijn vriend heeft dat zeker niet gedacht gisteravond. Die drinken samen een fles leeg en gaan naar bed, klaar.
Ik had denk ik na dat ene of tweede glas juist de smaak gekregen en als ze naar bed waren was ik gaan struinen, is er nog wat.
Vandaag had ik hier gezeten met een hoofd als een toeter, aangezien ik al lang niet drink zou mijn lichaam zich kapot geschrokken hebben.

Januari schreef ik hier nog over mijn angst voor de angst.
Ook dat heb ik de afgelopen maanden van me af kunnen schudden.
Het voelt zo vrij, maar die vrijheid moet ik wel enorm bewaken.

Vandaar dat het belangrijk is dat ik bij jullie blijf, ook al vind ik het soms minder leuk.
Ik moet eraan blijven werken, elke dag weer.

Vandaag doe ik mee en laat dat eerste glas staan.

Sterkte allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen medestrijders,

ook hier weer prachtig weer.
Zo komt mijn hulp de boel hier helpen
schoonmaken.
Niet dat het hier vies is hoor, alleen
kan ik sommige dingen niet.
BIjv. op een krukje staan en de ramen lappen.
Verder weinig bijzonders, gister nog 2 keer geprobeerd
mijn werk te bereiken, voicemail.
Oh ja en ik heb net keihard mijn kleine teentje aan
de tafel gestoten.
Aaaauuuuwww.
:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke, met Will gaat het nog steeds niet goed, kan ook niet anders want de spanningen bij haar thuis blijven dus kan ze niet rustig doen en zijn, bovendien is het absoluut geen typ om rustig te zijn.
afgelopen week heeft ze weer 4 keer in 2 dagen een soort aanval gehad, `t lijkt een soort hyperventilatie.
is naar het zieken huis geweest en ze hebben een hartfilmpje gemaakt en er blijft een afwijking.
ik hoop maar op het beste. dank je voor het vragen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suus: ik lees net dat je de vrijdag goed door bent gekomen, niet van harte, maar het is je gelukt.
Nu dus ZATERDAG .. nog een moeilijke dag voor je, schrijf je.
Lees jezelf nog eens terug, van een maar dagen geleden b.v.
Kijk waar je vandaan komt en zie wat je al voor elkaar hebt gekregen.
Zeg hardop tegen jezelf WAAROM je dit doet.
Maar vooral.... voel je nu hoe een stuk fitter je al bent.

Woody: heerlijk dat verhaal van jou gisteravond nog over die sauna en zo.
Nu weet ik waar ik echt zin in heb. Een dagje welnessen... heerlijk.
Ga zo door Woody!

AR: werkse en fijn dat het nog gaat gaat allemaal. Ondanks de toestanden met Wil. Ik hoop toch dat ze op gaat knappen.

Albertina: raar van je werk hoor. Kan je niet persoonlijk contact opnemen met de een of ander?
Ik heb trouwens eens allebei mijn kleine tenen gebroken gehad.
Ik bleef altijd met die jubeltenen achter iets hangen. Zeer pijnlijk jahhhhhhhhh... :D
Kop op he Tientje, laat je niet gek maken door je werk. Je moet voor de aardigheid eens een jaar terug bladeren hier. Deed ik gisteren...... grappig om sommige dingen terug te lezen.
Daar schrijf jij nog van alles over je werk , wat ze je flikten etc....... je was toen errug boos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiesmorgens deze morgen! dames en heren van het droge leven
Ik ga zo maar even terug naar bed om er met het andere been uit te stappen

hoofdpijn, te grazen genomen door een mug, en lag op de kreukels vannacht (opgeschoven hoeslaken) en die staan nu in mijn been.
dat gaan we nog maar eens overdoen, mug doodslaan, hoofdpijnpoeder genomen en hoeslaken weer insteken en dan nog eens in- en uitstappen
Nu nog bedenken welk been mijn goede been is ;)

AR werk ze,
Tasseke heb jij nou ook dat je na al het rennen en draven niet weet wat je met een vrije dag aan moet? ik heb vandaag ook niks en sta er nerveus van op.. maf he!
AR, werk ze, pannekoeken vandaag?
Tina pas nou op!! gelukkig gaat iemand anders vandaag op het krukje staan! succes met je teen want dat is pijnlijk
Darjeeling, harde les is dat! Bij mij heeft die ene zuippartij na 5 maanden er voor gezorgd dat ik nu al dik een jaar droog sta!! Vreselijk was het, dat brakke gevoel!! nooit meer!!!
An, steeds weer even die stomme gedachte dat het vast wel weer kan, gelukkig is het bij ruiken gebleven!!
Diane, gaat goed he! Bij mij zijn het de bijen die af en toe mijn huis invliegen en dan uiteindelijk als ik ze niet signaleer in de vensterbank het leven laten.

Nou, ik ga even beentje verwisselen, tot zometeen maar weer (als ik niet weer in slaap val ;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, nee hoor An mijn teentje is niet gebroken.
Zou er ook nog wel bij kunnen.

Ik heb gister 2x de voicemal van mij leidinggevende ingesproken.
Wellicht is zij op vakantie of zo.
Ik word er alleen zo gefrustreerd van dat er elke keer afspraken
gemaakt worden die dan weer niet door gaan.
Enfin, het is weekend dus ik probeer het van mij af te zetten.
En solliciteren is nu ook geen optie met dat been.
Ze zien me aankomen, nog 2 operaties te gaan,
dan heb je natuurlijk niet veel kans om aangenomen te worden.
Maar goed dinsdag ga ik de BA met een bezoekje vereren.
En dan maar weer verder zien.
Al met al ben ik wel blij dat het mooi weer is, ik niet drink en
daardoor toch van het voorjaar kan genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahaha tapas........

ik weet echt niet wat ik met dagen der vrijheid moet aanvangen:huh:
ik ben al een uur aan het tobben, er is genoeg te doen maar dat vind ik weer geen optie, schoonmaken doe nu eenmaal niet op je vrije dag, de dag verslapen is ook zo een zonde.......

ach ik hak de knoop door, ik ga douchen en even naar de markt voor appels, ik denk dat ik vandaag maar 6 variaties appelcake ga bakken:D

zit ik natuurlijk weer te tobben over wat ik moet aantrekken! ach, ik ben wel weer een uur verder!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok, ik maak het vandaag maar officieel bekend

IK BEGEEF MIJ NIET MEER OP VRIJERSVOETEN!!

vorige week een beetje aan het flirten en lonken geweest naar de overbuurman, komt de lieverd vragen of ik mee wil varen!

roep ik heel enthousiast, he Branco!!! oeps fout! zegt de lieverd "dat is mijn hond" :D
Nu moet ik gaan varen met de baas van Branco en ik weet nog steeds niet hoe hij heet :huh:

afgesproken dat ik vanmiddag het bootje ga bekijken, maar ik durf niet meer!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo en goedemorgen.
Haaa, Tasseke, wat een verhaal. Ben benieuwd of je al of niet gaat.

Ik heb vandaag ook niet echt een plan, maar gelukkig blijft de paniek uit. Beetje met de dieren tutten en me nergens druk om maken. Kop leegmaken als dat lukt.

Voor ieder een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen allemaal,

Suus goed dat je de vrijdag goed bent doorgekomen,
dan lukt de za. ook wel.
Ook hier een lekker zonnetje!
Ik ga nu eerst papieren uitzoeken,
dat stel ik altijd uit, stom want nu ligt er weer een hele berg BAH!!!!!.
Toch maar ff flink wezen.
Opeens moet ik denken aan de spreuk:
IK WORSTEL EN KOM BOVEN
dat doen wij hier toch ook.
een goede droge dag gewenst allemaal!
liefs, Catie.

ps ik probeer steeds een zooetje of zo erbij te doen.
maar als ik slecteer krijg ik alleen de letters, hoe moet dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

catie,

als je een bericht tikt, zie je rechtsbovenaan een vakje "selecteer emotion" daar kan je je zonnetje kiezen.

Maar sommssss, weigert hij!

Zi ik ben gewassen en al drie keer omgekleed, moet ik nu wel of niet gaan varen, wel of geen kipfilets, een rok of een broek, rode lipstick of puur natuur???
jakkes, ik heb de zenuwen, ben ik geen alcoholist ben ik wel een neuroot!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, je zegt "dat de fles het overneemt" Dat vind ik wel een mooie, het is dus: de fles of ik een tussenweg is er niet, en en kan niet. Vind ik wel een eentje om te onthouden als ik in de supermarkt twijfel; kies: de fles of ik. En en is duppelop ;)

Ik zit op een irritant langzame internetverbinding maar ik ga me vandaag gewoon nergens aan ergeren (denk ik)

Catie: een zoentje is ook wel lief

Suus; niet laten lopen die eerste week, alleen deze dag nog door en morgen ben je een HELE week nuchter.

Fijne dag ieder :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi Spud, dat zijn mensen die ook lurven, kladden en hurken hebben.

Tas, als die man jou leuk vindt, maakt het hem vast niet uit dat je hem Branco hebt genoemd of in wat voor kleding je naar zijn boot komt kijken. Kun je niet gewoon tegen hem zeggen dat je zijn naam niet weet? Dat kan hooguit zijn mannelijke ego kwetsen en zijn aandacht voor jou aanwakkeren. Tenslotte heeft hij dan een vrouw voor zich die heus niet op hem zit te wachten, haha. Ze heeft wel wat anders te doen dan zijn naam onthouden.
Als vroegere fervente zeilster zijnde, zou ik zeggen: kleed je losjes en gemakkelijk. Met hakjes en een rokje op een boot arriveren is niet echt een succes. Ik spreek uit vroegere flaters.
Als je gaat hoop ik dat het een heel gezellige middag is.

Doen jullie vandaag weer mee met geen alcohol drinken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tas hier Hout,

Tip voor op een boot: als het een motorboot is en hij gaat haar kan je beter een zakje om je kipfiletjes doen en een touwtje (ook wel bh genoemd) anders rammelen je tepels los :D.

Zat een keer met niet-zo-sterke-bikini in een speedboot, man wou stoer zijn, ik ben bij dat ik nog een voorgevel héb.

Zo ik heb me bij de Hema al in de rij voor het geback gestort, vechtend mijn taarten veroverd. Kom ik thuis, ligt er een pakje voor me. PAKJE???????? Heel lief rose, nou ja, verrassing, is het de armband die ik heb besteld bij een Stichting in strijd tegen Borstkanker, schattige armband, wit en rose zoetwaterpareltjes en een zilveren hartje eraan. Kijk maar eens op de site van de IDEELE Stichting:
hart voor borstkanker

Ik heb van de week naar die uitzending zitten kijken van 60 jaar KWF en was zwaar onder de indruk van alle initiatieven.

Dit is er één van. Ongeveer 75% van de opbrengst is voor het KWF. En je hebt zelf ook nog iets heel moois![

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...