Spring naar bijdragen

Bij het krieken van het ochtendgloren


tasseke

Aanbevolen berichten

Okee, ik heb het niet gered, maar wel zelf ingezien, dat dit niet goed zou komen..dus in het Paasweekend me op laten nemen en ben inmiddels weer thuis..Veel haken en ogen heeft deze opname gehad, maar ook eindelijk de psych. gesproken, waar ik sinds m'n laatste opname (september vorig jaar!!) elke dag om vroeg. Die heeft in een paar zinnen de kern van mijn eigen probleem blootgelegd en dat is dus niet de drank, maar het waarom. Wat ik dus in de nu 3 jaar drinken wel degelijk voelde,maar niet onder woorden kon brengen. Daar ga ik, na een goed gesprek met m'n huisarts, mee aan de slag. Heb 'm ook gezegd, dat ik aan die zgn verslavingshulp niks heb, ik noem het al verwarringshulp.

Sorry, dat ik zo middenin het draadje val..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 128
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Orleando: ik had je gemist en was al bang dat er iets niet goed was.
Een opname dus. En nu ben je weer thuis. Soms zou ik wel even bij jou om het hoekje willen kijken.
In ieder geval ben ik blij je hier weer te zien en nu VAN DIE ZOOI AFBLIJVEN !!!!
Dikke kus :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, hoe voel je je nu? Ik kan niet meepraten van opnames maar lijkt me ingrijpend.
Hoop heel erg voor je dat je nu goed aan de slag kan en er voor jezelf veel aan hebt.

Houtje heb gekeken op de link. Armbanden draag ik nooit, ik word al gek van een horloge. Maar ze hebben ook een erg mooie ketting, zag ik zo.
Wordt de verjaardag van Grietje vandaag echt gevierd? Had je geen zin of tijd om zelf een taart te bakken?

Was vanmorgen heel blij want vond een oorbel terug die ik al dagen kwijt was. Was er nogal aan gehecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik in z'n algemeenheid wil zeggen:

Zo zie je maar hoe ontzettend verschillend we zijn hier op het forum.
De een die is ADB en drinkt af en toe gezellig mee... niks aan de hand. Prima, top.
De ander zit met hetzelfde euvel en denkt ook af en toe gezellig mee te kunnen doen
en komt in een kliniek terecht.
We balanceren hier op iets waar ik nog niet uit ben.

Het eerste jaar dat ik hier was en daarmee aan het experimenteren was neigde ik ook meer naar:
'maak er niet zo'n ramp van'.
Nu neig ik meer naar: 'het is een ramp'.

Ik zit ook op een stoppen met roken forum.
Daar zitten mensen die van de nicotine afwillen en niet een mens denkt daar:'ach af en toe een peukje dat is geen probleem'. Het komt niet vaak voor dat iemand na een peuk direct de draad weer oppakt.

Maar goed, na mijn 'ruik experiment' gisteravond besef ik weer en weer en weer dat ik me op die momenten op glad ijs bevind.

Feit is: hoe langer je achter elkaar NIET drinkt, hoe beter mijn hersens gaan functioneren en er beter over na kan denken.
Ik heb een redelijk denk vermogen, maar als het om drank gaat heb ik een IQ van 10 ongeveer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel, maar ik heb die bloemen niet verdiend, vind ik..momenteel een zeeeeeer laag zelfbeeld, maar dat komt door door alles van de afgelopen paar dagen..Maar zoals ik al zonet schreef, k heb veel aan die paar woorden van de psychiater gehad en daar ga ik echt mee door !!
An..ik heb ons pact verbroken...het spijt me verschikkelijk...zal eerst m'n pb box een beetje legen..dan krijg je van mij een pb terug, okee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen beste mensen,heerlijke dag weer:rose: ,en Darjeeling,ik weet het nog steeds droog te houden waar ik heel blij mee ben,ben jij al een beetje over de drie-maands-termijn heen?geloof het wel zo te lezen,fijn voor je als dat idd zo is!en Suusje,ok dame!wat je gister en de dagen daarvoor hebt gekund;petje af hoor,hoop dat dit je vertrouwen geeft om ook vandaag goed door te komen en nog lange tijd daarna!Verder natuurlijk allen gefeliciteerd met wat jullie gepresteerd hebben,you know who you are,en iedereen een hele fijne dag en sterkte met de moeilijke momenten voor wie daar tegen aan loopt,alle goeds!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando: ach lieve meid, zit daar maar niet over in, over ons pact. Ik zou het zo graag mee willen maken dat jij eens goed in je vel zit. Dat hier een blije Orleando rondhuppelt.
Kan je nog iets meer schrijven over die opname. Heb je je zelf laten opnemen of heeft je man dat geregelt. Je hoeft NATUURLIJK niks te vertellen'!!!!!! En pb maar met me, dat is prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat heb ik zelf gedaan, An. Eindelijk de erfenis van m'n vader geregeld (na ruim een jaar geeft die %^&* vriendin het op en kunnen m'n zus en ik alles regelen, in de hoop het echt te kunnen sluiten en het een plaats te geven) .Tel daar het wantrouwen van school, buren enz bij op en ik ben dus de zaterdag voor Pasen naar de supermarkt gegaan. Man boos, ik de weg kwijt en zondag zag ik het ineens: dit kon niet zo. Dus zelf gebeld, maar het was immers Paasweekend dus bereik maar iemand..Maar gelukkig kon ik terecht en daar bedank ik ze nu nog voor..
Zit alleen zelf erg in de knel nu, maar dat komt wel.Alles met z'n tijd; weet nu (eindelijk) waar het probleem ligt en daar kan ik wat mee. Te laat qua hulpverlening?? Nu ja, beter laat dan nooit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, vaak is er meer dan verslaving alleen en zijn het juist de problemen die er onder liggen die aangepakt moeten worden.
Fijn dat daar nu wat meer aandacht voor is!! Niet meer drinken houd meer in dan alleen maar de alcohol laten staan

Zo, bed niet meer in geweest, maar wel gedouched en daar met 2 benen uitgesprongen, nog even slapen is meestal geen goed idee inderdaad
geen hoofdpijn meer! en aangezien de dag alweer half voorbij is kijk ik ook nog maar tegen een halve dag 'wat zal ik doen' aan!

Tasseke, ik hoop dat je vandaag gewoon lol hebt met meneer Branco, varen hoeft niet meteen te betekenen dat je een relatie met hem aan moet gaan ;) toch??
ken wel goed het mechanisme, iemand vind mij leuk, en vraagt mij om mee te gaan varen dus nu moeten we ooit trouwen hihi ...dus niet stiekem gaan rietzeilen want dat hoeft niet!

Ik ga zo de stad in op zoek naar sandalen, ik heb hele leuke maar die zijn op na 3 zomers, soort enkelhoge schoenen met gaten er in, nou, die bestaan dus niet meer, nergens, terwijl ik ze zo fantastisch vind
Ik heb de halve stad al afgelopen, internet afgespeurd, alle schoenen-sites nagekeken, via marktplaats gekeken of er nog zo'n paar ergens bestaat.. niks noppes nada snif

Nu heb ik wel een alternatief gevonden gelukkig via al het speuren dus zo maar de stad in om te kijken of die er nog in mijn maat zijn ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en Orleando, het is nooit te laat om iets aan je probleem te doen
Bij mij werd pas op mijn 35e duidelijk wat een deel van de achterliggende oorzaken voor het drinken was
en afgelopen voorjaar pas de daar weer onder liggende diagnose. Het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat en soms is er een heel diep dal voor nodig om te onderkennen dat er meer speelt.
Ben echt blij voor je dat er nu naar de onderliggende oorzaken gekeken gaat worden! Inderdaad, alles komt goed met de tijd! Vertrouw daar maar op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiedag!
Even het draadje van gisteren bijgelezen.

Wing, volgens mij gebeuren er spannende dingen met je en niet alleen met jou hihi.
Enjoy!

Lieve Anjo, ik lees jou ook. En of alles wel echt goed met met gaat?
Ja, ik ben meestal een blij mens. Ik heb alles wat mijn hartje begeert, ik leef met een lieve goeie man en ik ontwikkel me. Maar natuurlijk gaat niet altijd alles helemaal goed, that's life!
De oplettende lezers hebben indertijd wel gelezen dat er vorig jaar zomer een relatiecrisis was. En dat is niet na een maand over, hoe graag je ook wil. Het is leerzaam en je komt jezelf heel erg tegen.
We zijn gelukkig niet uit elkaar gegaan maar ik voel me wel onafhankelijker nu. Dat is misschien ook wel goed. Geluk moet je in de eerste plaats uit jezelf halen. En niet verwachten dat een ander jou dat altijd kan geven. Dat is denk ik wel wat ik hieruit geleerd heb.
Ik hoop dat jij je ook een beetje redt.

An, goed dat je de fles hebt weerstaan. Ruiken is een trucje van de gremlins! Jezelf af en toe volproppen ja en wat dan nog. Je redt het maar mooi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jip, 5 jaar..


Tapas, ik ben verdorie 37...

Wil best wel neertypen wat die psych. over mij gezegd heeft...God, wat voelde dat GOED!!! om eindelijk eens iemand na lang zeuren te treffen, die precies dat verwoorde hoe ik me voelde. Geen gedreig, geen oordeel, geen vooroordeel, het voelde echt alsof...tja...iemand me begreep?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, van mij mag je opschrijven wat de psychiater heeft gezegd, misschien herkennen anderen of ik er iets in en kunnen we kennis uitwisselen. Een diagnose is niet zaligmakend maar het kan je vaak wel helpen om te accepteren waarom je doet zoals je doet zonder oordeel en om handvaten te vinden om met jezelf om te gaan.

ga nu de deur uit om te kijken of ik schoenen kan vinden.. spannend!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...