Spring naar bijdragen

Zaterdag 2 mei 09


poly

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 123
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Oh Floor nu mijn man bij zijn zoon zit in de bush, doe ik ook de gekste dingen met eten. Gisteren nog begonnen met spinaziesoep.

Het gekke is dat ik de dag begin met trek in pittige dingen. En gaande de dag krijg ik trek in zoet. Het zal wel iets fysiologisch zijn.

Over de gedachtes van gisteren, doet het er iets toe wat je doet?
JA! Ik vind van wel. Je kan er omheen draaien of filosofisch doen of wat, maar we zijn nu eenmaal mensen die behoefte hebben aan communicatie. Zo zijn we in elkaar gezet.
Als je maar 1 keer iets aardigs voor iemand kan doen, of iemand aan het denken kan zetten, of iets anders teweeg kan brengen, ja, dat doet er toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vriend is niet in de bush, maar bij de voetbalclub :huh:

Het vervelende is, dat ik dat bijna wenste. Even zonder hem.

Ik heb geen zin meer in de achtertuin. Ik heb geen zin meer in het lange weekend. Ik vind normale weekenden veel leuker.

Dar heeft gelijk: Positief is altijd nog beter! :heart:

Vandaag schijnt de zon! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik besef dat ik eenzaamheid zelf oproep vandaag.

Ik had ook mee kunnen gaan en achter de bar van de voetbalclub kunnen staan.

Ik kan daar nog steeds heen gaan en met heel veel mensen praten.

Dochter roept me; de uitslag van X-factor komt zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst Joann condoleren, heb niet meegekregen of je moeder al langer ziek was. Evengoed, ik hoop dat jullie een waardevol afscheid hebben gehad, dat je haar niets meer had te vertellen of zo, en dat ze in vrede is gegaan.
Heel veel liefs en sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

emoties kunnen je soms ook meeslepen en daar is niks mis mee. Daar zijn het emoties voor, ze kunnen je overvallen en soms komen ze en gaan ze zonder dat je er over nadenkt. Emoties zijn ook niet altijd heftig behalve als ze geen plek kunnen vinden of als je niet weet wat je er mee moet doen. De een trekt zich terug, de ander zoekt afleiding, weer een ander zakt in een diep gat en een ander stapt er overheen. Er is geen standaardmanier van met emoties om gaan en die kan je een ander ook niet opleggen.

Er zijn trouwens 4 basis emoties: bang, boos, bedroefd en blij. Schuldgevoel is weer geen emotie, of je afgewezen voelen ook niet, maar dat is wel een gevolg van die 4 basisgevoelens.
sommige mensen zijn in aanleg angstig, anderen boos, anderen bedroefd of blij. Ik ben meer het angstige type en dat is soms best lastig.
Heeft ook veel met de opvoeding te maken, die was bij ons gebaseerd op angst. Als je niet goed doet ga je naar de hel. In principe is de mens zondig vooral als je niet meer weet wat je zonden zijn want dan heb je dus ook geen geweten meer. Anderen zijn opgegroeid met agressie.

Wing het lijkt mij heerlijk als je al je gevoelens gewoon voorbij kunt laten gaan, ik kan dat niet. Soms gaat iets gewoon voorbij en soms komt iets knalhard binnen en weet ik het niet meer. Gevoelens en emoties zullen er altijd zijn maar het gaat om de manier waarop je het hanteerbaar maakt voor jezelf. De een laat het er zijn en doet er niks mee en de ander rijdt op een groep mensen in! gelukkig zit daar nog van alles tussenin.

Poeh, rekje zit op de spartamet, was nog een aardige klus. Gelukkig heeft een lieve buurman me geholpen. Nu nog op zoek naar een iets groter kratje of een mand en 2e hands fietstassen.... en dan tuffen maar!!
Darjeeling, hij mag van mij nog wel harder dan 25 maar dat lijkt me niet verstandig zonder helm ;) ja ik durf er aardig voluit op te gaan!

FLoor, ga iets leuks doen met je dochter, verzin wat mafs, ga samen naar de bioscoop, of een stuk fietsen, of haar kamer een metamorfose geven, een rommelmarkt bezoeken.. er is genoeg te doen.
Veel plezier vandaag!

Bambam, sterkte met de herinneringen vandaag! en An, een droge zomer is ook best wel leuk hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

Goedemiddag, heb ik weer...

Niets aan de hand verder, bedoelde het ook niet verkeerd.

Jammer dat het zo overkwam.

Leefde alleen met Joann mee, vond het erg dat daar vanmorgen zo overheen werd gewalst in mijn ogen.

Wilde voor haar opkomen en waarschijnlijk weer verkeerd overgekomen hier.

Zo en nu ga ik een vrachtwagen hout wegstapelen.


Oh gelukkig. Maar je kan het toch ook gewoon ff herhalen, voor wie de laatste postings gemist heeft van gister 01:50?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,ik wil graag ook nog iets over dit zeggen,ik vroeg mezelf vanmorgen ook af hoe ik Joann zou condoleren,wist niet of dit op z'n plaats was op deze 'ditjes' en 'datjes' draad,wilde het eigenlijk ook persoonlijk doen zogauw ik Joann live trof hier,ik hoop niet dat ik nu weer iemand op de tenen trap door hier op in te gaan,het is idd erg genoeg wat de aanleiding is, dus neem me ajb niet kwalijk Joann,ik wens jou ieder geval heel veel sterkte bij het dragen van dit grote verlies. Poly

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,sorry dat ik totaal niet in de gaten had waar jij het over had op dat moment,excuus daarvoor,maar je had zelf ook iets duidelijker kunnen zijn, maar hoop dat de lucht over dit nu geklaard is. Poly.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, ik zie dat je ingelogd bent!
Heel veel sterkte, ik hoop dat je nog een beetje rust in jezelf en je vrouw kan vinden!
Hou je taai, ik brand een kaarsje voor je!
En het zou inderdaad fijn zijn als je vrouw na de operatie iets kan zeggen over hoe het met je gaat!

In ieder geval veel sterkte en moed!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann, ik weet niet of je terugleest, maar ik wens je deze dagen heel veel kracht en sterkte toe.
Vreselijk, je moeder verliezen, helaas treft het ons allemaal vroeger of later!:heart:
Ook voor haar (overgang? laatste reis?) zal ik vanavond een kaarsje neerzetten, naast die voor Rudy!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen.
Ik ben Fiet en heb hier nog niet eerder geschreven. Lees dat iemand hier haar moeder recent is verloren, heel veel sterkte voor haar en de moed om dat zonder 'hulp' te doorstaan. Een ander wordt geopereerd begreep ik, een kaarsje voor jou en dat alles goed mag gaan.
Voor alle anderen een welgemeende goedemiddag gewenst.

Morgen ga ik op vakantie, en in die vakantie ga ik weer stoppen. Ik weet dat ik het kan omdat ik vanaf Nieuwjaar tot carnaval niet heb gedronken en daarvoor ook regelmatig maanden niet dronk. Ik ben een rasverslaafde van het type 1 wijntje is te veel en 2 is te weinig. Ik ben boos op mezelf omdat ik me niet in de hand kan houden, ik kan niet gezellig drinken, als ik eenmaal begin ga ik te ver door en raak ik stukken 'kwijt'. Gelukkig doe ik niets raars als ik dronken ben, ik hou me aan mijn nuchtere normen en waarden maar het is niet de bedoeling dat je 's morgens thuiskomt en je afvraagt waar nu toch dat vest vandaan komt en waarom je je kousen niet meer aan hebt. Ik reken er dan ook op dat het gaat lukken, de motivatie is er; als ik, zoals nu, nog lichtelijk beneveld ben van het drankgelag gisteren weet ik zo zeker dat ik dit niet meer wil! Ik neem geen wijn mee, ik ga geen wijn kopen, deze week op de camping wordt de eerste week van weer een lange alcoholloze periode.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...