Spring naar bijdragen

dinsdag 5 mei


Aanbevolen berichten

Jij ook bedankt, Har. Ja, ik denk dat ik naar de meeting kom.

Crea doen gaat me trouwens makkelijker af als het van dat sombere weer is als vandaag. Ik ben een atelierschilder en als het buiten lekker warm en zonnig is word ik wat onrustig. Zou dan graag naar buiten gaan maar dan kan ik niet werken, maar kan ook niet zomaar m'n schilderij in de steek laten. Ik neem dan maar wat vaker korte pauze's om even op één van mijn drie balkonnetjes in de zon te zitten of ga wat vaker met het hondje een rondje. Maar met dit weer ben ik blij dat ik lekker binnen achter m'n ezeltje zit. Ach ja, ik blijf toch wel gevoelig voor weersomstandigheden, hoe ik het ook wend of keer. Maar ik word er niet meer zo depri van als vroeger. Toen liet ik vaak het weer mijn leven bepalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gni...A. had aan mij gevraagd wat ze voor me mee moest nemen uit Parijs....doe me maar de Eifeltoren zei ik voor de grap. Heeft ze onthouden. Schandalig trouwens, ben nog nooit in Parijs geweest. Ga het denk ik na ontvangst van vakantiepegels met haar nog eens overdoen....romantisch :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je niet eens een fotootje plaatsen van je werk Kohtje? Ben benieuwd. Je kunt trouwens ook op Caro's art forum terecht. Leuk dat je ook komt!

Doe wel een theedoek voor Caro ;)
Tsja, dat filmpie....wordt aan gewerkt. Degene die de opname op zondag heeft gemaakt heeft me dat beloofd....is van betere kwaliteit dan die van donderdag én ik was beter in mijn rol. Kan ik vervolgens de link van Google plaatsen, kan ie wel in zijn geheel op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vervelend Kirky. Je houdt je overigens met drank goed overeind waarvoor complimenten. Weet als geen ander hoe stressvol financiële problemen zijn. Succes!

Heb trouwens net 0800-1531 gebeld voor info over de griep. Had net A. aan de telefoon en met haar griep gaat het niet bepaald vooruit. Ze heeft nog steeds hoge koorts. Via die hulplijn van het ministerie werd me (haar) toch aangeraden contact op te nemen met haar huisarts. Ze heeft tenslotte gereisd en je weet maar nooit. Daarbij is ze extra vatbaar omdat lympheklieren verwijderd zijn uit haar oksels; dit na de borstkanker die ze 2 jaar terug gehad heeft. Haar weerstand is belabberd. Haar vader en schoonzus zijn ook ziek.
Beter safe than sorry. Ben benieuwd, haar huisarts is na 11 uur bereikbaar.
Het is ongewoon dat in dit seizoen de 'normale' griep opduikt, dus maak me toch een beetje zorgen. Later meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Martine, bedankt voor de informatie over Rudy. Ik ben blij dat de operatie goed verlopen is, en hoop op een goed herstel en een zo goed mogelijke uitslag. Wens hem veel beterschap, ook namens Soothe!

Joann, gecondoleerd met het overlijden van je moeder. Veel sterkte in deze moeilijke tijd!

Allemaal een goede dag gewenst vanuit een regenachtig Amsterdam, waar ik de laatste dagen van mijn korte vakantie met Soothe doorbreng.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over dat veld. Daar kan ik me ook niet meer uit
laten slaan. Ik heb mezelf er al buiten geplaatst.
Het trekt soms aan alle kanten. Maar de ruimte
er buiten wint steeds meer terrein.

Het ritueel wordt weer toegepast.
Ik pluk ruimte om me heen
Ik bundel de negatieve energie
en laat dat eruit
In kort, snel, compact, krachtig
schoppend, stotend, Tá!

Dan komt er rust
Langzaam, vloeiend, langgerekt
en diep.

Er is een tussenfase, dan wisselt het elkaar af.
Nu is het klaar en kan ik rustig aan het werk..

Dat ben ik.
Zo werkt het bij mij.

Pip
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is even aanpeunen maar dan heb je ook wat. Een heel schone keuken dus, inclusief alle keukenkastjes.

Over rieplaaien gesproken, ik zag dat Poly vanmorgen schreef dat hij (of zij) nog steeds droog staat en aan een nieuwe baan gaat beginnen.
Goed van je Poly en succes met je nieuwe werk.

Ik heb me erg geamuseerd met de tekst van "merck toch hoe sterck" (gisteren op de draad).
In de eerste klas van de lagere school (1966, wat ben ik toch al oud) hadden we voor bevrijdingsdag op school al wekenlang liedjes ingestudeerd. Die zouden we voor het stadhuis van het plaatsje waar ik toen woonde, gaan zingen.
Er stonden wat hoogwaardigheidsbekleders op het bordes, en terwijl ik vol overgave: "Komt nu met zang, van zoete tonen..." mee stond te galmen, was ik er van overtuigd dat de koningin op het bordes stond. Het was de vrouw van de burgemeester.
Memories!

Har, blij voor je dat het zo goed met je gaat. En hoop dat je de griep niet krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goedemorgen,

Ik vind het wel gezellig een dagje miezerig. Wel jammer voor de mensen die naar de bevrijdingsfeesten gaan maar wie weet houd het zo op.

Roos, welkom. Ik hoop je vandaag weer te lezen.

Corinne, fijn dat het zo gezellig was in Berlijn.

Albertina. lijkt mij inderdaad vreemd om je nieuwe contract in zwart en wit te zien. Ik hoop voor je dat je been zich snel hersteld want ik kan mij voorstellen dat je er knetter van wordt.

Dar, heb ik wat gemist? Ga je van baan veranderen?

Vie, ook hier een stapel afwas. Hij kijkt mij recht in de ogen. Bah!!

Pip, het lijkt inderdaad of het nooit ophoud. lekker even slapen en dan diep adem halen.

Vriendin is om de sleutel van haar nieuwe huis. Dus dat wordt behangen met een beetje geluk.
Ik ga wel de hond missen, een bullebak van een beest maar zo ontzettend lief, net een grote peuter.
Iedereen die hem niet kent bekijkt hem met groot respect maar hij is bang voor elke vlieg die voorbij zoemt.

Ik wens Joann veel sterkte vandaag en hoop dat Rudy niet te veel pijn heeft.

Adam, altijd leuk om je te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst wens ik jullie allemaal een goede morgen toe voor ik verder ga met mijn vakantie-opruiming.
Na-pret :huh:;)

En ook hier een papierwinkeltje af te werken. Wat het minst leuke is, is de incassering van het eigen risico door de ziektekostenverzekering. 'k Heb het nu al in één kwartaal opgemaakt. Allemaal medicijnen die ik nodig heb om niet in een opnamesituatie te komen. 'k Ben maar wat blij dat wij dit financieel kunnen dragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen iedereen,

ben een beetje duf nu van de tranxene en het grauwe weer buiten pff.
vannacht was de tweede avond/nacht zonder drank en heb geslapen als een blok. ik durfde niet naar bed en had het in bed ook wel moeilijk omdat ik erg bang was. maar toen ik eenmaal sliep,...ben laat wakker geworden en voel gek genoeg nú pas de medicijnen.
gelukkig geen afspraken vandaag en ik ga even lekker met de kindjes spelen enzo.
ik neem mij vandaag verder voor om vanavond NIET te drinken.

sterkte en succes aan iedereen. moet nog effe wennen aan zo'n lange draad die zo snel gaat dus het lukt me niet zo snel om iedereen even wat te zeggen of ergens op te reageren.



:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, fijn voor jou dat je zo'n prettige tijd hebt gehad in Berlijn en dat je alle verleidingen hebt weerstaan. Chapeau!

Roos je hoeft niet op iedereen te reageren, pluk er gewoon uit wat jij de moeite waard vindt.
Dit wordt dus vandaag je derde drankvrije dag? Hartstikke goed toch? Het kan alleen nog maar beter gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all

Drink nu inmiddels al ruim 6 weken niet.
Zometeen "moet" ik de stad in want er is bevrijdingsfestival. Normaal zoop ik me altijd totaal klem op deze dag, er gingen makkelijk 15 halve liters in..
Ik heb een beetje last van pleinvrees/massavrees (soms veel) en werkte dat altijd weg met een paar biertjes. Nu moet het zonder.
Ik ben best zenuwachtig. Gelukkig ga ik niet alleen, ik heb iig 2 stagiaires bij me van het maatschappelijk werk..beetje vreemd voelt dat..maar t is wel oke denk ik.

Herkennen sommige van jullie dat ze vrijwel niet meer eten, nadat ze gestopt zijn met drinken?
Ik krijg nl geen hap meer weg, de kilo's blijven eraf vliegen, maar ik voel me -logisch- zo slap als een vaatdoek..

Pff...Ik ga me ff voorbereiden op deze uitdagende dag

Sterkte allemaal vandaag met wat wel en niet gebeurd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stuiterdestuiterenzovoorts
ha, daar ben ik eindelijk weer na een middag, avond en ochtend heel hard werken, maar alles ligt nu bij de drukker en ik kan er niks meer aan veranderen.. loslaten dus
Het is nog niet weg of de volgende belt. maar daar heb ik nog een week voor gelukkig!

Pip, ellende is dat als je snel moet beslissen over een aankoop, met die spartamet ben ik zelf maanden bezig geweest... want ik vind het altijd zo eng om zoiets te kopen.
Succes! kan die van jou niet meer gemaakt worden?

Har, hoe vond je het bij PsyQ? ik vond het erg heftig weet ik nog, ben er wel een paar dagen van van slag geweest. Alles weer oprakelen.
Ik ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Change, veel succes vanmiddag, het lukt je vast wel.
Ik heb dat geen-trek-gevoel in het begin van het stoppen wel gehad, vooral 's morgens. Veel mensen krijgen juist vreetbuien, maar dat had ik niet. Nu eet ik weer normaal. Heeft enige tijd geduurd.
Ik denk dat het te maken had met de zenuwen die loskwamen na het stoppen met drinken, als ik nerveus ben kan ik niet eten.
Als je maar zorgt dat je je vitamines binnenkrijgt is het niets ernstigs hoor. Slik indien nodig gewoon elke dag multivitamines, dan weet je dat je niets tekort komt.

Tapas je hebt het hem weer geflikt! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Change, was het maar waar, ik heb er zeker 12 kilo aangevroten sinds ik niet meer drink.
gelukkig er nu weer bijna 8 af door de ritalin ;)

Bevrijdingspop.. gelukkig hoef ik er niet heen, zelfs met de balkondeuren dicht kan ik het nog prima volgen, en wordt het echt interessant dan gooi ik de deuren wel open ;)
en dat van 12 tot 12 pffft Zal blij zijn als het voorbij is en vlucht vanmiddag denk ik maar op mijn tuftuf-metje de polder in.

Via marktplaats heb ik net 2 kasten verkocht die zijn opgehaald, ik heb weer ruimte in mijn huis! en weer wat geld in mijn marktplaats-pot ;)

Nou, ik ben vrij, laat deze dag maar beginnen.. oeps, is het alweer zo laat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,

Afspraak gemaakt met een advocaat maar voor de rest kan ik niets doen, alles is dicht tot morgen.
Afwas staat er nog steeds, brutus de hond, heeft ondanks dat hij zowat op mijn schoot zat niets anders gedaan dan huilen om zijn bazinnetje. Die kwam even later huppelend binnen. Ze heeft de sleutel van haar huis. Heeft ze toch nog bijna 7 maanden hier gewoont.

Pippi,

Kan mij voorstellen dat het even slikken was. Ik had vannacht ook zo'n vreemde droom, zoon stond met zijn vader te praten op een plek die niet logisch was maar wel echt bestaat. Ik riep nog naar zoonlief om zijn vader niet te laten gaan, terwijl ik wist dat het zinloos was. Gelukkig droom ik niet vaak van die dromen. Is niet fijn.

Roos,

Waarom was je gisteren bang?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou op zeg, klopte er nog iets niet, stop de persen!!.... ellende, maar niet mijn schuld
Heb de heren het laten oplossen en uiteindelijk kon het nog net. dus nu is het echt weg!!!!
grmpffffff

hele dag voorbij met dat gedoe, en gisteren ook.

en nu mag ik live meegenieten van vlagen 'Roosbeef' die optreedt op Bevrijdingspop.
zometeen mijn spartamet maar uit de schuur halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky je bent niet de enige die met instanties overhoop ligt. Kreeg gister bericht van het ABP dat ik geen aanspraak kan maken op een gedeelte van het pensioen van mijn ex (ruim 20 jaar samengewoond) omdat we geen geregistreerd partnerschap hadden. We hadden wel een notarieel verleden smanlevingsovereenkomst, moest van Defensie, maar dat geldt nu opeens niet meer. Laat het er niet bij zitten en ga gegevens opvragen van de gemeenten waar wij samen hebben gewoond en dan in bezwaar. Jarenlang stond op zijn pensioenoverzicht bij 65-jarige leeftijf ontvangt u dit en ontvangt mevr. dat. En nu ineens niets meer, het moet toch niet gekker worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Lekker rennen Tapas!

Mooi dat je een positief gesprek had Kirky!

Als het goed is heb ik over een paar maanden een huis
in een stadje waar het wel prettig toeven is. Hehe, ik doe
eindelijk eens écht iets. Zie!
Vanavond mijn cv updaten en werkpunten bespreken.
Dag voor dag en stap voor stap.
Veel rustpunten nog inlassen en goed om mijn hoofd en
adem denken.
Ik geloof, het komt goed.

:)

Morgenochtend werken en donderdag weer geitwaarts!
Er is een opening ontstaan, ik drijf er langzaam maar
zeker door.... Oewaaaahhh.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermie, waarschijnlijk komt dat met die pensioenrechten, dat je vóór een bepaalde datum je had moeten melden bij zijn pensioenfonds. Ik heb dat ook niet gedaan, en nu is voor mij ook alle kans verkeken dat ik mijn deel krijg.
Jammer, balen, maar het is maar geld, denk ik dan maar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...