Spring naar bijdragen

dinsdag 5 mei


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

I know Hermie!

Bij mij valt het toevallig samen
Mezelf (her) ontdekken en leren omgaan
met tijdsdruk en structuur.

Daar uit vissen het grote anti-gevoel wat in lange
tijd is opgebouwd. Dat om te draaien naar dingen doen
uit liefde. Kost een beetje tijd. Beetje maar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees, met mijn vader gaat het redelijk. het is een oud mannetje geworden in bijna 3 weken. Oké hij was al oud, maar zag er niet echt oud uit. Nu wel.
Hij mag vrijdag naar huis om te revalideren. Een groot probleem, want mijn moeder kan niets, alleen maar tegen iedereen snauwen.

Ik kom zo terug, ff een glaasje melk halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo lieverd dat kan ook samengaan. In de cursus time-management krijg je opdrachten, mag ik je een erste opdracht geven? Omschrijf concreet wat je komende week wilt gaan doen en in welk tijdsbestek. Probeer het in in een paar woorden samen te vatten. Nogmaals ik ben niet boos of geïrriteerd of wat dasn ook maar je maakt het jezelf zo moeilijk voor mijn gevoel:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Even snel bijgelezen.
Hoe gaat ie nu Sneeuwwitje?
En Trees, jij alweer op beide benen na die avond? Als ik het goed gelezen heb ben je niet eens dronken geworden, maar je rekent het je erg aan. Ik hoop dat je het je niet teveel aanrekent, want dat zijn altijd de triggers..
Kirky, het is echt doorbijten geblazen, vooral met die instanties. Zij krijgen iedere maand hun salaris wel, dus soms.. Maar hou vol!!! Heb helaas geen geldboom in mijn tuin, anders had ik er wel een bosje voor je afgeplukt..

Hier gaat het goed, 3e dag Refusal en gek genoeg, als ik naar drank kijk heb ik er al geen zin meer in! Ben nog moe en duf, dus alles duurt net ietsje langer. Met mijn baan is dat soms wat vervelend, maar heb meer tijd ingepland tussen afspraken, zodat ik rustig aan kan doen.
Vandaag lekker vrij gehad! Uitgeslapen, sinds tijden echt nuchter, heerlijk, en toen even met mijn broer de stad in, het was rotweer dus er was geen hond op straat.
Daarna heb ik mezelf getrakteerd op een massage!!! Echt een aanrader voor als je de tijd en het geld hebt. Van ons werk uit krijgen we iedere maand een massage vergoed. Wat een verwennerij.
Ik wens iedereen een rustige en fijne nacht en een leuke dag morgen met hopelijk meer zon!
Greetz Flocko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet even niet hoe ik moet reageren, er is teveel geschreven vanavond waar je niet overheen kan vlinderen maar het is gewoon te heftig en ik heb de woorden niet.

Houtje en Roos,

Wat moedig van jullie om jullie hart te openen en deze dingen te vertellen. Dat kan niet gemakkelijk geweest zijn.
Roos, wat jij meegemaakt heb is" unspeakable and unthinkable". Sorry, ik heb geen last van aanstelleritus maar soms uit ik mij zoveel gemakkelijker in het Engels. Lang verhaal maar totaal niet belangrijk, mijn uitleg over het Engels bedoel ik. Ik vind het totaal niet vreemd dat je bang bent. Ieder mens zou bang zijn. En nee, het is niet gek dat je nog steeds de neiging hebt om te drinken. Je bent verslaafd of op een andere manier gezegd, je hebt jezelf geconditioneerd om gevoelens en angsten met alcohol te bestrijden. Je bent niet de enige. Ik ben ook in die valkuil gestapt. Alleen omdat je ene hersencel snapt dat het niet slim is betekent nog niet dat de andere hersencel die boodschap al begrepen heeft. Niet dat ik nu zeg dat je maar twee hersencellen hebt.

Houtje, ik voelde dat het niet goed zat met je maar wilde je niet lastig vallen. Die gevoelens van mij zijn niet altijd juist. Nu heb ik daar spijt van maar ik betwijfel of ik iets voor je had kunen doen behalve bevestigen dat mensen met je meeleven. Maar het is heftig. Echter je wist eigenlijk al dat je verleden het kleine meisje in je behoorlijk beschadigd had. Ik weet niet of therapie daar tegen helpt of wat voor jou de juiste manier van aanpak is. Het lijkt mij dat als je " bite the bullet" ( sorry, ik ben moe) je in eerste instantie juist meer angsten zult ondervinden en lijkt het mij juist beter dat je intern gaat. Zo maar mijn nederige opinie. De kinderen hebben een vader, het dunkt mij dat hij ook verantwoording draagt.
Misschien is het juist beter voor je kinderen dat zij op hun manier ook door de zure appel heen bijten zodat jij door kan grijpen en zij straks een moeder hebben die beter in haar vel zit.

Tas, ik wens jou heel veel wijsheid toe in het maken van je beslissing. Lijkt mij moeilijk.

Dar, heel helder beschreven. Fijn dat je daar de moeite voor genomen hebt, ik heb het idee dat ik je nu een stuk beter ken. Ik zou zeggen: ga ervoor!

Trees, dank je wel. Ik moet voor 15 mei terugschrijven naar inderdaad een pensioen. Dacht komt wel even belangrijker zaken maar dat appeltje ga ik dus gelijk morgen even schillen.
Niet dat jij en Druppeltje daar wat aan hebben maar ik ben wel dankbaar dat jullie er over begonnen.

Kirky, gatver de gatver. Als de bewindvoedster moeilijk doet probeer het dan bij re-intergratie. Immers, dat is hetgene wat jou stopt om te werken en ze willen jou echt aan het werk hebben.

Het spijt mij als ik wat kort door de bocht ben. Vanavond raakte mij maar ik ben echt heel moe maar liever zeg ik in mijn onvermogen de verkeerde dingen omdat ik hoop dat jullie weten dat ik het niet verkeerd meen dan dat ik helemaal niet reageer.

Sneeuwwitje, pijn en zorgen tekenen ontzettend. Ik zou geneigd zijn als ik mijn moeder's zorgzaamheid niet zo vertrouwde en zij geen thuishulp wenst om zelf op zo'n onopvallende manier wat zorgtaken over te nemen. Je hebt toch ook nog een zus, samen valt het misschien minder op. Wel zorgen dat je die stress op een gezonde manier kunt uiten, he.

Tapas, mijn buren houden heel erg van Andre Hazes en ik zit tussen twee hele aardige koreanse families die zomers heel luidruchtig buiten leven. Ik probeer het altijd maar over mij heen te laten spoelen. Irritaties kunnen zo vretend zijn.

Jip zou zeggen dat ik weer goed met mijn vingertje heb gezwaaid vanavond maar ik probeer gewoon mee te denken.

Ik hoop dat Rudy een goed dag heeft gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermie, dat is niet voor iedereen even makkelijk om doelen te stellen en plannen te maken.
Ik ben er van nature al slecht in en kan volledig in paniek raken als ik moet plannen.. dat doe ik dus ook niet, ja een hele grove flexibele planning waarin alles nog anders kan want als het allemaal vast staat stik ik voor mijn gevoel. Ik zie dat bij Marjo ook wel wat terug. Ruimte, ruimte voor jezelf, ruimte om keuzes te kunnen maken, ruimte om beslissingen te nemen en weer terug te draaien. Ruimte om te leren, ruimte om fouten te maken en deze weer te herstellen. Het mag en kan allemaal.

Marjo, jij komt er wel op jouw manier en op jouw tempo, Het is wel grappig hoe je schrijft dat je denkt dat anderen je negeren omdat je vrolijk binnen komt bv als de stemming wat minder is. Dat zit dus in jouw hoofd, en zijn jouw aannames. Ik herken het niet, tenminste het is voor mij geen reden om om me aan jou te ergeren ofzo. Niet invullen dus en bij voorbaat al dwars worden ;)! en goed dat je het vandaag even checked hier.

Houtje, dat is pittige kost, wat PsyQ betreft had je dat gewoon mogen schrijven hoor. Als ik al ergens een slechte ervaring mee heb is het meer omdat de mensen die er werken soms niet doen wat ik wil ;)
Gelukkig is er erg goede therapie voor PTSS en die hoeft geen jaren te duren. Vind het knap van je dat je het aan gaat. want je moet nu je ergste angsten onder ogen gaan zien, maar dat gaat je wel lukken anders zou je er niet aan beginnen.

Mijn PMT therapeute zei altijd, heftige gevoelens komen pas als je er klaar voor bent dus wees niet bang als ze komen, want dan ben je er dus klaar voor! tot die tijd blijven ze verborgen.

Nog 20 minuten festival en dan is het hopelijk weer stil, ik heb mijn elektriese dekentje maar weer even op bed gelegd want lig de laatste tijd steeds met koude voeten in bed en dan duurt het zo lang voor ze warm zijn.

Ben nog een beetje hyper van al het werken van de afgelopen 2 dagen... morgen maar eens werken aan het ontstressen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky ik kan het me zo goed voorstellen! Je wilt zo graag weer werken!
Ik hoop dat ze op een voor jou gunstige manier met je mee willen denken!!

Moet trouwens wel zeggen dat ik grote bewondering heb voor je uithoudingsvermogen want wat heb jij een lange adem zeg, ik zou denk ik al 100 keer uit mijn dak gegaan zijn!
en dan ook nog eens zonder drank! mijn complimenten!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom ook nog effe kijken, goeiennavond.
Dank voor het delen Houtje, verrek jij bent dus ook bij PsyQ aan de slag...heb ik door het minder lezen gemist. Naar voor je die angstaanvallen maar misschien is het ook een aap die uit de mouw komt. Uit een dal kun je herrijzen moet je maar denken maar een trauma is natuurlijk niet mis.
Ik heb in september/oktober ook telkens herhalende nachtmerries gehad, werd nacht na nacht door de ratten aangevreten...sorry, klinkt hard maar het was niet anders. Heeft op het laatst ook angstaanvallen tot gevolg gehad met uiteindelijk steeds meer drankgebruik. Jij hebt het bij een halve fles kunnen houden en het kwam je letterlijk de strot uit....gelukkig maar.
Wens je succes bij de verdere behandeling. Ik hoop dat je niet te diep hoeft te gaan en daardoor nog verder in de put.
Vreemde bij mij was dat ik (natuurlijk) geen verklaring had voor dat rattengedoe maar ik ben sterk uit die crisis gekomen zonder echt bij de bron te geraken. De terugval in december was van een andere orde...

Enfin, heb het gisteren allemaal uit de doeken gedaan (ook antwoord op jou Tapas). Vandaag heb ik met A. vooral over de slechte verhouding gesproken die ik met mijn vader heb gehad. Zij werd door hem ook totaal niet geaccepteerd. Achterbakse man heb ik hem genoemd (naar de therapeut toe) en een grote egoïst, die graag achter ieders rug om kletste. Liet naar de betreffende persoon nooit het achterste van zijn tong zien dus nog laf ook. Een hard oordeel dus, wat ik nog niet eerder uitgesproken heb als het over mijn verleden met hem ging; zeker niet naar een therapeut toe. Heb hem idioot genoeg altijd in bescherming genomen....hij wist niet beter maar ondertussen heeft hij mij en A. enorm gekleineerd. De man plaatste zichzelf continu op een voetstuk en niemand kon in zijn ogen genade vinden; al mijn zwagers deugden in zijn ogen ook van geen kanten.
Ik voelde me alleen maar schuldig omdat het fout ging met de zaak....overigens géén direct gevolg van mijn toenemende alcoholgebruik. Werd gewoon weg geconcurreerd, maar Pa kon allen maar oordelen....schande sprak hij ervan....achter mijn rug om natuurlijk weer :wacko: Hij had liever een andere zoon gehad en ik was een klootzak!
Nu merk ik weer hoezeer me dat geraakt heeft....voorral ook het feit dat hij doodleuk verklaarde dat hij niet van mij hield. Heb dat altijd min of meer onder het vloerkleed geschoven, had hem beter keihard kunnen confronteren met zijn botte egoïsme wat naar narcisme riekte. Was ie nou besodemieterd!

Dat was 15 jaar terug, toen ik nog volop met alcohol stoeide net voor ik er echt iets aan ging doen.
Heb er wel van geleerd dat ik NOOIT meer over me heen laat lopen....bedankt Pa. Klinkt cynisch maar het is niet anders, heb ook de moed om het hem te vergeven, nu voel ik alleen de behoefte om te zeggen hoe het is.
A. is juist heel confronterend naar hem geweest, meer dan ik. Die pikte zijn gedrag niet en ik heb haar daar te weinig in ondersteund. Zal me nooit meer overkomen, was toen nog te wankel om echt voor mezelf op te komen.

Jij Houtje hebt het zwaar gehad met je moeder, wil er verder niet op ingaan uit respect dat het JOUW proces is. Wie weet in hoeverre zij er iets mee te maken heeft, sorry wil niets suggereren maar ik hoop voor je dat je bij de oorzaak uitkomt. Je bent toch ook totaal de grond in geboord door je moeder?
Ga er nu niet verder op in. Er bestaat ook nog zoiets als PB mocht je daar behoefte aan hebben daarbij mag ik mijn situatie toen niet op de jouwe plakken maar neem me niet kwalijk dat ik het aanhaal....ik bedoel het goed.

Zo, nu maar kalm aan.
Hopelijk heb ik morgen niet de griep, kon het niet nalaten haar te knuffelen natuurlijk ;)
Heb vandaag overigens ondanks de wat zware verhalen een goede dag gehad. Kan het allemaal goed verwoorden en heb het helder. Gisteren tijdens het gesprek ook....ging er zelfs opgelucht vandaan en dat neem ik gevoelsmatig mee en kan daar op teren.
De rest is een gesloten boek maar wel van belang. Zie wel waar ik op uit kom, weet iig de rust te bewaren en dat is een goed teken. Kan het delen met A. die in hetzelfde schuitje heeft gezeten naar hem toe en dat helpt natuurlijk.

Chips, 't was een lange dag ben moe. Ga dadelijk eens wat relaxte muziek om mijn hoofd zetten als ik in bed lig. Wie weet ga ik over iets moois dromen.
Sweet dreams wens ik jullie ook toe en zoniet dromen zijn vaak het verwerken van.....dus ook de moeite waard. Dat heb ik wel eerder ondervonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor, ik ben weer eens wakker.

Wilde voornamelijk even reageren op Flocko. Hartstikke goed! En wat leuk dat je niet eens meer trek hebt in de drank.

Nu toch maar warme melk met honing, wie weet of dat helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels heb ik de dagdraad gelezen, maar is het te laat (in tijd) om nog uitgebreid te reageren. Morgen moet ik ook weer werken.

Houtje,
Je had me mogen bellen/smsen. Morgenmiddag ben ik na 14.00 uur de hele middag en avond thuis bereikbaar.

Papierwinkels en instanties, je zou er gek van worden. Maar nuchter kun je er wél je kop bij houden en voor je rechten opkomen.

Een heleboel mensen kan zeggen dat wij maar zeuren over onze jeugd, maar het is wel zo dat die een zware stempel op ons leven heeft gedrukt. Ik heb soms echt de indruk dat niemand van ons hier geleerd heeft om zichzelf lief te vinden en goed te vinden zoals die is. Wat we wel allemaal weten is dat alcohol het verkeerde middel is. Het heeft even geholpen, maar de alcohol heeft zich tegen ons gekeerd. Ik vind dat iedereen hier trots mag zijn op zichzelf. Iedereen is hier druk bezig met puinruimen, reparaties verrichten en eenmaal bevrijd van de alcohol kan de wederopbouw beginnen. Veel nieuwbouw is daarbij noodzakelijk, omdat de fundamenten van de oudbouw niet deugden.

We komen er wel: stap voor stap en dag voor dag, met vallen en opstaan.

KMW voor iedereen.

En welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Zoals de meesten nog wel zullen weten, heb ik een paar weken geleden geschreven, dat een lange virendschap was verbroken. De dame in kwestie heeft borderline. Ik heb toen ook laten weten, dat het mij zo erg had geraakt. Ik heb toen veel reakties van jullie gekregen en vooral van Tapas, opmerkingen waar ik veel aan heb gehad. De tips die Tapas me had gegeven opgevolgd. En nu is sinds afgelopen woensdag er weer contact geweest. We hebben veel gepraat en het contact is sinds gisteren weer geheel hersteld. En daar ben ik heel erg blij mee. Nogmaals mijn hartelijke dank.

Doen jullie met me mee?? Ik laat ook vandaag die eerste staan.

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...