Spring naar bijdragen

dinsdag 5 mei


Aanbevolen berichten

Ja AR,

Ik snap wel dat je dat niet gezegd hebt dat je in een "drankhol" zat zoals Tapas dat noem..... maar steen- en steen goed dat je het ongeschonden hebt doorstaan!

En voel je je nou niet heerlijk en fris? Ik wel achter mijn bakkie thee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Houtje een heel verhaal, dankjewel voor het delen. Het is wel fijn dat nu e.e.a. duidelijk voor je is.
Die halve fles wijn heeft zichzelf al gewroken dus daar hebben we het maar niet meer over :)
Ik snap wel een beetje in wat voor dilemma je zit. Heel veel sterkte, meer kan ik eigenlijk niet zeggen.
En je hoeft heus niet direct weer over tot de dingen van de dag, ook al voelt dat voor jou misschien veiliger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing de psalmen van David kan ik zelf ook wel opzoeken, ik heb liever berichten van uit iemands' zelf.
Zo schrijf ik zelf ook, wat ik voel, meemaak, over iets denk. Meestal heb ik het niet nodig om me te bekrachtigen met dingen die een ander al voor mij heeft geschreven.
Maar laat je niet weerhouden, als jij er baat bij hebt.
En nu ga ik nog een stukje lezen en dan slapen, morgen weer een drukke dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, Houtje, dat is niet niks. Wat ben jij dan een kei van een vrouw ,dat je het allemaal op de rit houdt.
En dan ben je er ook nog, als iemand hulp nodig heeft.Altijd voor iedereen klaar staat.

Hopelijk krijg je nu therapie waar je je in kunt vinden en wat jou verder op weg kan helpen.:present:

Probeer dicht bij jezelf te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo ik vind het persoonlijk niet raar dat je kinderen zich afvragen wat er met mama aan de hand is. Je vult hele pagina's met je verhalen maar ook ik, of misschien zelfs ik, kan er geen touw aan vastknopen. Net zomin als al die citaten van Wing maar goed dat zal wel aan mijn nuchtere Twentse aard liggen. Ieder zijn ding maar wat mij betreft zeg gewoon wat je te zeggen heb zonder het wollig aan te kleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een dagje was het zeg pff.
enorm duf van de tranxene van gister. voelde er vandaag veel meer van dan gister en heb dan ook nog drie uur op de bank gelegen. wel schuldgevoel tegenover mn kindjes want ik kon het gewoon niet opbrengen om lekker met ze te spelen,viel gewoon in slaap!
gelukkig zijn ze net op een leeftijd dat ik ze kan uitleggen dat mama pilletjes had gekregen van de dokter en daarom even moest gaan liggen.
rond een uur of 16.00 weer wakker en kwam mijn pa op bezoek. hij had twee bokbiertjes bij zich. of het niks voor mij was want hij lustte ze niet.
en wat fout,..ik kon geen nee zeggen. omdat ik verder niks in huis had(ik koop normaal altijd per dag mijn drank in) en ook niet van plan was om nog naar buiten te gaan heb ik ze aangenomen en heb ze ondertussen al op.
voelt eerlijk gezegd wel een beetje lekker zweverig met de tranxene maar zin in meer heb ik niet.
refusal heb ik wel in huis maar wil daar pas over morgen aan beginnen omdat ik naar de tandarts moet. en daar gebruikte die man iets waar iets van alcohol in zat.

ik zou nog terugkomen op die angst: ik drink al heel lang dagelijks met de nodige uitschieters maar dat was nog redelijk onder ''controle'' om het zo maar te noemen.
nu het laatste jaar drink ik dagelijk met veel minder controle en ook de hoeveelheid is toegenomen en de rem is meer en meer vervaagd.
ik ben al paranoia,angstig en doemdenkerig aangelegd maar na de moord op mijn moeder (deze maand een jaar geleden,ik heb haar gevonden samen met mijn kindjes dus vandaar ptss) is dit heel veel meer geworden en ben daardoor dus meer gaan drinken.
door het drinken kon ik de boel makkelijker er uit gooien als het ging/gaat om emoties. huilen,boos zijn,uitflippen enz.
maar de gevoelens zoals angst voor de avond en nacht vervaagde(angst voor inbrekers,moordenaars,verkrachters en de rest van dat soort) want met genoeg drank op was ik pats boem in slaap ipv uren lang mezelf gek maken en bang in bed liggen.
maar ja, vaak genoeg is het ook erg fout gegaan en ging ik te té ver met het dronken uitten van alle shit.
de laatste maanden heb ik EMDR therapie gehad en dat heeft heel goed geholpen. eigenlijk geen reden meer tot drinken dus zou je zeggen. en toch ga ik er mee door en ook vaak teveel en zeker als de kindjes een weekend weg zijn sla ik door.
dit kan gewoon niet meer en er moet gewoon een einde aan komen.

de eerste nacht dat ik dus stopte deze week was dan ook een hel. hallicunerende dromen en alles, enge dingen denken te zien,..
daar was ik gister dus ook zo bang voor want in die dromen en hallicunatie komen mijn grootste angsten uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roos dromen is het verwerken van zaken en gevoelens. In je dromen kun je dus ook een positieve wending aan zaken geven als je er bewust mee omgaat en niet onderdrukt. Pfff klink nu ook een beetje zweverig maar ik vertel uit ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...