Spring naar bijdragen

Donderdag 7 mei 2009

Aanbevolen berichten

Anna: precies.. bedankt, enorm bedankt.

Mij is van de week iets vreselijks overkomen en kan het nu pas op schrijven.

Ik schreef al eerder dat ik zooooooooooo ontzettend boos was.
Het begint met opmerkingen over dat 'af en toe, lekker, gaat goed en gelukkig ben ik'.
Het nestelt in je brein en ja ik was plannen aan het smeden.
Toen gebeurde het op een avond hier thuis het enorme vreselijke.
Ik roep min of meer uit dat ik het even niet meer zie zitten en dat ik 'wat' moet hebben.
Binnen twee tellen staat mijn man met een halve aangebroken fles wijn voor mijn neus.
'ach meid, je drinkt al zo lang niet, een paar glazen......'.
Die fles stond eerst nog voor me op tafel.
Ik heb er naar zitten kijken en kijken.
En daar ging ik dan.
Die onfatsoenlijke onnozelheid, het onbegrip van mijn man kan ik nog begrijpen.
De goeierd heeft zeer veel psychische beperkingen,
MAAR als ik van een mede forum lid keer op keer dit soort gedachtenkronkels moet gaan horen dan heb ik het totaal gehad.
En zeg ik absoluut het forum vaarwel!!!!!!

Dus Safi: je kan nu komen met 1 ding en 2 dingen en 3 en nog meer van dit vage gedoe, hou er nu mee op, dank je wel. Zodat we gewoon verder kunnen gaan met waar we mee bezig waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 199
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tjonge ik hoopte hier even een rustpuntje te vinden na alle (privé)conflicten en gedoe-en om me heen de afgelopen dagen maar het lijkt wel of er massaal korte lontjes zijn en er een overgevoeligheidsvirus heerst. Ik ben er klaar mee, niet met jullie maar wel met al die toontjes, vingertjes, kritiekjes die ik momenteel overal tegenkom. Ik houd het maar even op de storm van gisteren en de volle maan van vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
An

quote:

Originally posted by:
safidepafi

Gelukkig kan dat met alcohol, voor mij tenminste.

....

Kijk Safi... het gaat om dit soort opmerkingen.

Gelukkig ben je, dus ik lees voor mij .... dat ik dus 'ongelukkig' ben.

Het is moeilijk de vinger op te leggen.

Je houdt er een manier van interpreteren op na die af en toe behoorlijk confronterend is.

Zo ook die verhalen over al je vrijheid.

Gelukkig ben je daar wat minder scheutig in dat soort verhalen, want daarin geldt precies hetzelfde.

Als je heel hard moet werken, terwijl je depressief en ziek bent, om je gezin overeind te houden en een ander verteld zo heerlijk luchtigjes dat die ander dat dan ook maar moet doen...

iets in die strekking.

Je doet het zeker niet expres, want je bent een goede en beste, maar denk er goed over na, voordat je nog verder hierop doorgaat.

Als een duveltje uit een doosje kom je tevoorschijn als dit soort discussies opduiken.

Ik had dit al VEEL eerder moeten schrijven. Afgelopen maand speelde het ook en had er enorme moeite mee, alleen kon ik niet precies duiden waar het zat .

Nu wel.

Maar helaas, snap je het nog steeds niet.

An ik ben inderdaad niet iemand die hier veel mee praat als het over de kinderen gaat of het huishouden.
Ja ik ben er wel als de discussie over alcohol gaat, dat kan je een duvel uit een doosje noemen
voor mij is het waar dit forum over gaat.
Al begrijp ik dat het ook een ander soort filteren van het dagelijkse leven funktie heeft.

Met: Gelukkig kan dat met alcohol, voor mij tenminste
bedoelde ik dat het met een heroĂŻne verslaving of cocaĂŻne verslaving heel wat moeilijker is.
Dat had ik bijna geschreven maar ik vond het niet op een ADB forum thuis horen

An schrijf het want alleen dan kunnen we elkaar begrijpen.
Nu doe je alsof ik respectloos ben dat is niet leuk om te horen.
Ook daar zal ik over nadenken.

Maar het valt me wel op dat als ik mijn visie over het leven hier laat zien dat dat dan afgekeurd wordt.
En ook nu zeg jij weer net als Water en anderen voor jouw dat ik: Als je heel hard moet werken, terwijl je depressief en ziek bent, om je gezin overeind te houden
een ander zo heerlijk luchtigjes vertel dat die ander dat dan ook maar moet doen.
Voor mij haal je dan toch de alles aardig uit zijn perspectief.
Je doet net alsof ik nog nooit hard heb gewerkt, depressief en ziek ben geweest en voor mijn gezin heb gezorgd en dat ik als een ander dat doet daar luchtig over praat.
Ik bedoel wie laat hier nu respect voor een ander zien?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat ik soms een beetje kort door de bocht kan gaan, dus probeer ik eerst na te denken
en vervolgens mijn woorden met zorg te kiezen en te formuleren.
Maar de uitdrukkingsvaardigheid van Anna zal ik wel nooit bereiken.
Ik pluk er èèn zin uit:
"Voor sommige mensen, waaronder ik ook, zijn dit soort opmerkingen levensgevaarlijk, omdat
het de alcoholist van binnen wakker maakt die begint te fluisteren dat ik het dan misschien óók wel kan."
Dat is in mijn ogen exact waar het hier om gaat.
En dat mag een ander best "krampachtig omgaan met alcohol" noemen.
Ik leef liever krampachtig met alcohol dan dat ik me ga doodzuipen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
safidepafi

Anna het verbaast me elke keer weer dat je op een forum over Alcohol de Baas de discussie over wel of niet drinken SPUUGZAT bent

quote:

Degenen die hier het recht opeisen ongecensureerd hun mening te spuien, die ieder onwelgevallig woord als kritiek en 'oordeel' opvatten, die als eersten iedere uitglijder, valpartij of hoe we het ook willen noemen goedkeuren en goedpraten, zijn degenen die met enige regelmaat nog drinken.

En bovendien is dit gewoon niet waar...

An: Absoluut WEL WAAR.

quote:

Maar wat hier al maandenlang gebeurt, is dat mensen die vragen om een beetje begrip voor het feit dat zij niet drinken, omdat ze niet KUNNEN drinken, genadeloos neergesabeld worden.

En dit is ook niet waar:

AN: Dan moet je eens oplettender gaan lezen.

quote:

Dit is een forum voor minderaars Ă©n stoppers

dat zeg ik dus ook:

An: dat zeg ik ook.

quote:

Niet alleen voor minderaars.

En dit beweerde ik niet.

Wel dat ik het niet goedkeur dat minderaars verzocht wordt om niet meer hun ervaringen te delen

An: herhaling, het gaat op de manier waarop. Je hoeft er niet bij te schrijven dat jij een van de gelukkige bent b.v. Ik ben gezond, gelukkig. Wat l@llig als je dat tegen iemand zegt die met een zware ziekte in het ziekenhuis ligt.

quote:

En ik wil een eventuele nieuwkomer hier, die misschien óók niet met mate kan drinken, laten merken dat er hier meer mensen zijn zoals hij

Schrijf daar dan over!

An: we doen niet anders.

quote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
tapas

Tjonge ik hoopte hier even een rustpuntje te vinden na alle (privé)conflicten en gedoe-en om me heen de afgelopen dagen maar het lijkt wel of er massaal korte lontjes zijn en er een overgevoeligheidsvirus heerst. Ik ben er klaar mee, niet met jullie maar wel met al die toontjes, vingertjes, kritiekjes die ik momenteel overal tegenkom. Ik houd het maar even op de storm van gisteren en de volle maan van vandaag.

Jammer Tapas, vervelend voor je dat je hier nu invalt.
Maar dit moet even gebeuren.
Ik, en nu schijnt nog meer forummers zaten hier mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stelde je niet net nog voor dat de stoppers maar naar een AA-forum moesten gaan Safi?

Het is wel degelijk waar dat de mensen die niet willen drinken, omdat ze niet kunnen drinken, hier al maandenlang de volle laag aan kritiek krijgen om hun zogenaamde hardlijnigheid. Met name ook door jou.
Het is ook waar dat jij niet bereid bent je verhalen over de drankjes die je gecontroleerd kunt nuttigen wat te matigen voor mensen die het daar moeilijk mee hebben. Want steevast kom je met de reactie dat je het recht hebt je ervaringen hier te delen, zo vaak en zo uitgebreid als je zelf wil.
Maar mensen die hun ervaringen over het niet KUNNEN drinken willen delen worden steevast prompt beschuldigd van gebrek aan begrip en hardlijnigheid!

Voor terugvallers heb ik alle begrip van de wereld, ik heb er immers zelf jaren van terugvallen op zitten! Juist daarom probeer ik terugvallers ervan te overtuigen dat ze beter dat eerste glas niet kunnen nemen, want dat was voor mij het enige wat werkte. En ik denk niet dat ik iemand overtuig door te zeggen dat een paar glazen of een fles wel prima is.
En natuurlijk heb ik veel begrip voor andere stoppers, want bij hen voel ik herkenning, begrip, Ă©n respect.

Verder: uit je reactie blijkt voor mij dat je je aangevallen voelt, terwijl ik het helemaal niet alleen over jou had. Dat de mensen die nog drinken altijd als eersten met begrip en goedkeuring reageren op iemand die gedronken heeft is geen mening, maar een constatering.

En tenslotte, mijn aanwezigheid hier tijdens deze discussie is het gevolg van een telefoontje met Soothe. Door hem wist ik van deze discussie, en hij vroeg me de berichten te lezen omdat hij mijn mening wilde weten. Nu, die heb ik hier dus geplaatst. Dat jij vindt dat ik het fout zie is je goed recht, net zoals ik vind dat jij het fout ziet. Probeer eens goed te lezen, zonder alles meteen als een aanval te ervaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An dat recht eisen we hier allemaal op, jij noemt mij vandaag nog respectloos
die ieder onwelgevallig woord als kritiek en 'oordeel' opvatten
kijk ik val over het woordje ieder en onwelgevallig,
in mijn ogen zie je het dan te zwart/wit
als mensen schrijven dat ze de kritiek niet waarderen en het oordeel ook niet dan doen ze daar in mijn ogen niets fout aan maar spuien gewoon in mijn ogen een mening

die als eersten iedere uitglijder, valpartij of hoe we het ook willen noemen goedkeuren en goedpraten
ook hier val ik over als eersten
en ieder
dat maakt het gewoon veel te beladen en reflecteerd in mijn ogen niet wat er hier geschreven wordt elke dag
Sommigen praten het goed in de zin van geen schuldgevoelens aanpraten, omdat ze misschien voor zichzelf hebben gemerkt dat die weg averechts werkt.
Toen ik op het forum kwam was het bijna regel dat je hoorde, knietjes kuisen en weer opstaan
Dat wil toch nog niet zeggen dat je het goedpraat.
Ik lees hier dagelijks mee en ben niet van mening dat dat hier de regel is bij degenen die nog regelmatig drinken.
Ik bedoel maar An enkele maanden geleden hoorde jij bij die groep van regelmatige drinkers.
Anna heeft het over het afgelopen jaar.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
water

En dat mag een ander best "krampachtig omgaan met alcohol" noemen.

Mij moet even van het hart dat ik de term krampachtigheid in dit opzicht als kwetsend en neerbuigend ervaar. Blijkbaar is het nodig om zichzelf beter te voelen door een ander een negatief plakkertje op te plakken... allemaal goedpratertjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, bedankt voor het compliment. :$
Je moet weten dat ik jou juist al heel lang beneid om je uitdrukkingsvaardigheid, omdat jij in enkele korte zinnen vaak zo raak weet te duiden waar het om gaat. Terwijl ik altijd zo vreselijk lang van stof ben.

En nu zie ik tot mijn schrik dat het al half elf is, terwijl ik de hond nog uit moet laten en het een en ander voor morgen voorbereiden. En dan is het weer vroeg dag, want ook hier moet hard gewerkt worden om huis en gezin te onderhouden. Hou je haaks An! ;)

Kaia, bijna het beste paard van stal vergeten, mijn beste mede-stopperd.

Nu ga ik met mijn hond tegen de volle maan huilen. Whoehoehoeoeoeoeoe!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Maar wat hier al maandenlang gebeurt, is dat mensen die vragen om een beetje begrip voor het feit dat zij niet drinken, omdat ze niet KUNNEN drinken, genadeloos neergesabeld worden

kijk hier val ik over: genadeloos neergesabeld.
Ik verbaas me erover dat er wordt geschreven dat Anna het fantastisch verwoord heeft.
Zijn jullie hier niet om te LEREN om met je verslaving om te gaan, om ermee te leven?
Is discussie en tot betere inzichten komen niet de beste leerweg?

Door hardnekkig te roepen laat die eerste staan en verder elke discussie met alcoholgebruikers uit de weg te gaan lijkt het mij een lange strijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna

quote:

Stelde je niet net nog voor dat de stoppers maar naar een AA-forum moesten gaan Safi?

je moet wel goed lezen

Ik vind dat mensen die denken
dat hier alleen maar echte die-hards..stoppers mogen melden hoe het hun vergaat
dat diegenen dan van mij net zo lief
dus een eigen forum van mij mogen beginnen of schrijven op het forum van de AA.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia, daarom leg ik die uitspraak ook bij "een ander".
Mij maakt het niet zoveel uit dat die ander dat vindt.

Safi, er is een verschil tussen een uitglijder (stom woord eigenlijk) en regelmatig drinken.
Bij een uitglijder steek ik de helpende hand toe, een regelmatige drinker wijs ik de deur.
In mijn ogen praat jij het regelmatig drinken goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weiger hier nog langer aan mee te doen.

Safi OF je leest niet goed OF je snapt het gewoon niet.

Ik stop ermee.

Alle forummers hartelijk bedankt.
Zeker Safi, de eerste maanden was jij een verwoed stopper.
Volgens mij zijn we ook een stop maatjes geweest.

Ik drink vanaf juli vorig jaar niet meer.
In oktober heb ik een avond gedronken en mijn
grootste misser was afgelopen week.
Waar ik behoorlijk ziek van was.
Ik ben ziek.

En gelukkig voor jou Safi dat jij dat niet meer bent.
Ga zo door.

Ik ben boos heel boos op alle mensen die zo ontzettend veel onbegrip hebben en zo
vreselijk respectloos met ander mans problemen omspringen.

Het is iets van deze tijd denk ik.
Denk je goed en je voelt je goed.

Maar ik ben ziek.

Adios.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
safidepafi

Door hardnekkig te roepen laat die eerste staan en verder elke discussie met alcoholgebruikers uit de weg te gaan lijkt het mij een lange strijd.

Nee hoor, juist niet. Ik hoef met een alcoholgebruiker geen wellus-nietus-discussie te voeren.
Da's gewoon een duidelijke keuze, geen twijfels, geen achterdeurtjes, geen paniek, geen onrust.

Pip, gefeliciteerd met je nieuwe vierwieler! Is het een rooie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...