Spring naar bijdragen

Donderdag 7 mei 2009


Aanbevolen berichten

Marjo,

Je moedigt het drinken niet aan, dat zeg ik ook niet.
Het is juist het kunnen voorstellen, waar we vanaf moeten.

Er zijn met velen van ons legio "redenen" voor te stellen!
Het punt is dat we de eerste moeten laten staan, en alternatieven zoeken!

Francesca, had het over twee sporen.

Het ene de drank, het andere de problemen.

Dit moeten we los van elkaar zien.
Drank maakt de ravage mega groot!

En nu ga ik iets anders doen. De zinnen verzetten. :)

Groet. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 199
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kaia,

Blijkbaar over niets. Gelukkig. Ik was bang dat het fout begrepen zou worden. Het benoemen van een voordeel kan vele mensen tegen de haren aanstrijken. Dat ze boos worden en niet zien dat ik nog steeds tig meer nadelen zie.

In de komende weken zal ik opgenomen gaan worden en ik zal er op aan dringen dat in het behandelplan wordt opgenomen dat ik naar een manier ga zoeken om met spanningen om te gaan zodat ze mij niet lichamelijk gaan belasten.

Vriendin van zoon is nu in haar nieuwe huisje bezig, zoon is ook op zoek naar woonruimte dus binnen niet al te lange tijd zal ik hier weer alleen wonen. Dat zal vreemd zijn na de laatste twee jaar maar ook een opluchting.
Toen X ziek was lag ik altijd met een oor open en ging ik hem zeker 3 maal per nacht controleren, dan moest zoonlief er ook nog om 5 uur uit. Nu zit ik bij elk geluidje rechtop in bed, hebben ze ruzie? Wordt er weer wat vernield? Komt hij zijn woede bij mij uiten?

Ik ben laks met mijn administratie maar niet met geld. Het steekt mij dan dat zoonlief van mij steelt en wij dus nu zo in de moeilijkheden zitten. Dat is nu niet meer mogelijk. Het gedrag van mijn kinderen heeft mij heel veel pijn gedaan. Dat moet slijten. Het is goed om de situatie van een afstand te bekijken
dat probeer ik maar ik snap het niet. Ze hadden liever hun vader in een verpleegtehuis gezien dan bij zijn familie. Dat was niet mogelijk omdat niemand bereid was om zijn leventje te onderbreken.
Nu haten ze mij omdat ik daartoe wel bereid was. Ik snap het niet. Ontkenning speelt een rol, iemand de schuld te kunnen geven ook. Hopelijk krijg ik straks de rust om dat te verwerken. Al ben ik mij ervan bewust dat het altijd pijn zal blijven doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,

En ik zeg niet dat men niet mag, men gaat z'n gang maar.
En ik zeg ook niet dat men het moet laten, wie ben ik.

Sus of zo, zeg ik wel. Een drinker die goed verslaafd is, rest slechts stoppen.

Het hoeft niet van mij, maar de praktijk leert dat men beter af is!!

Verder, heb ik zelf zat aan m'n hoofd. :huh:

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga me voorbereiden op een
lang weekend alleen in de caravan.
Voor het eerst dat ik er een beetje tegenop zie.
Maar ik draai de gevoelens alweer om.
Gewoon leuke dingen gaan doen.
Misschien heel voorzichtig eens een planninkje maken,
of een agenda kopen :D

Omdat ik dat graag wil natuurlijk, niet omdat iemand het
vriendelijk heeft aangeraden..... :wacko:

Oh me oh my!

Er ligt ook klei
Er is sowieso genoeg te doen
Fiets gaat mee.

Tot ziens!
En maak er wat van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia: ja goed hier hoor! Vandaag weer heerlijk gefietst.
Als je dan zo tegen de wind in gaat en naderhand weer de wind in de rug hebt en vervolgens berg af gaat dan krijg je zo'n bijzonder gevoel over je.
Nu ik niet meer rook heb ik een enorme mega conditie gekregen en het voelt geweldig.
De negativiteit hing vorige week volgens mij wereldwijd in de lucht.
Het leren omgaan met stress e.d. is een kunst apart; fietsen heb ik nu gemerkt, helpt me enorm te ontspannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An,

Ben er weinig, en lees ook weinig.
Maar jou bericht, deed me schrikken.

An probeer de draad op te pakken.
Je bent zolang aan het modderen geweest, dat wil je niet weer.

Sterkte. :present:

P.S jij rookt niet, ik wel. :wacko: Daarvoor een pluim!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Hardleers? Je bent een "beetje" verslaafd.
Een leerachterstand is snel in te halen,
maar we dealen met een machtig vijand.

Zijn motieven zij vaak sterker dan de onze.
Ik begrijp dat er een opname in de lucht hangt,en hopelijk
ga je beter in je vel zitten.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An: ja die negativiteit hing in de lucht!! En WOUWIE je hebt nog steeds niet gerookt, hulde! Fijn dat je weer bent waar je gebleven was, het gaat goed komen, het is al goed! :sun:

Een alcoholist blijft altijd een alcoholist, maar niet iedereen die hier komt hoeft alcoholist te zijn. Dat verklaart misschien onze meningsverschillen hier af en toe.

Ik schaar mezelf onder de alcoholisten, want als ik aan drank denk , denk ik niet aan 1 glaasje, eerlijk=eerlijk. Ik zou elke gelegenheid weer aangrijpen. En ik zie al op tegen het moment dat ik ermee op moet houden en sloom word: wat doe je dan met de rest van de dag/avond nadat je gedronken hebt? Zo'n akelig ver weg half aangeschoten roesje, wat je uit moet laten doven? No way, no rosé, drank stinkt (!) en is voor mij alleen maar lekker als ik er geen grenzen aan hoef te stellen (dat maakt mij dus onvrij, niet het niet-meer-drinken!) en er meer en meer en meer en meer van drink! Zoals ik dus de pakweg 15 jaren hiervoor al deed! Toen ik nog onder die steen leefde :)

Nog 1 belangrijk ding: ik ben wel heel blij dat in de tijd dat ik hier kwam, geen verhalen hoefde te lezen over dat af en toe een drankje okay en geen probleem is! Dan had ik het heel veel moeilijker gekregen! Juist de vastberadenheid in dit forum, de duidelijkheid en eensgezindheid steunde mij in mijn heftige besluit, wat al chaos en verwarring genoeg bracht in mijn kopje.

Met alle respect voor een ieder die zonder problemen af en toe wat drinkt: kom dat dan aub niet melden hier, je helpt er niemand mee en wat zou je hier dan nog doen als drank geen probleem meer voor je is?

Wat vinden jullie? Ondertussen ga ik even in bad, voor straf, omdat ik de hele dag achter de computer zit :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia: dat af en toe verhaal, en moet kunnen vind ik niet om aan te horen.
Drink ik EEN slok en de hele voorraad gaat eraan.
Ik moet alle wilskracht en moed bijelkaar schrapen om mezelf weer op te pakken.
Dat wil je niet meer Kaia: je gaat goed!!!!!! Proficiat!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kaia

An: ja die negativiteit hing in de lucht!! En WOUWIE je hebt nog steeds niet gerookt, hulde! Fijn dat je weer bent waar je gebleven was, het gaat goed komen, het is al goed!
:sun:



Een alcoholist blijft altijd een alcoholist, maar niet iedereen die hier komt hoeft alcoholist te zijn. Dat verklaart misschien onze meningsverschillen hier af en toe.




Ik schaar mezelf onder de alcoholisten, want als ik aan drank denk , denk ik niet aan 1 glaasje, eerlijk=eerlijk. Ik zou elke gelegenheid weer aangrijpen. En ik zie al op tegen het moment dat ik ermee op moet houden en sloom word: wat doe je dan met de rest van de dag/avond nadat je gedronken hebt? Zo'n akelig ver weg half aangeschoten roesje, wat je uit moet laten doven? No way, no rosé, drank stinkt (!) en is voor mij alleen maar lekker als ik er geen grenzen aan hoef te stellen (dat maakt mij dus onvrij, niet het niet-meer-drinken!) en er meer en meer en meer en meer van drink! Zoals ik dus de pakweg 15 jaren hiervoor al deed! Toen ik nog onder die steen leefde
:)



Nog 1 belangrijk ding: ik ben wel heel blij dat in de tijd dat ik hier kwam, geen verhalen hoefde te lezen over dat af en toe een drankje okay en geen probleem is! Dan had ik het heel veel moeilijker gekregen! Juist de vastberadenheid in dit forum, de duidelijkheid en eensgezindheid steunde mij in mijn heftige besluit, wat al chaos en verwarring genoeg bracht in mijn kopje.




Met alle respect voor een ieder die zonder problemen af en toe wat drinkt: kom dat dan aub niet melden hier, je helpt er niemand mee en wat zou je hier dan nog doen als drank geen probleem meer voor je is?




Wat vinden jullie? Ondertussen ga ik even in bad, voor straf, omdat ik de hele dag achter de computer zit
:D



Een gewetensvraag
Ga ik over nadenken dit weekend

Over: Geen grenzen stellen
en of ik zonder problemen af en toe wat drink.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het nadeel van een gewetensvraag
Hij nestelt zich in het hoofd, op een
niet leuke manier.

Ik voel me er niet prettig bij

Nu, ga ik mijn dingen doen
Wie weet, kom ik er eens op terug nog

Misschien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gut nu voel ik mij helemaal schuldig en dat was niet de bedoeling.

Een beetje verslaafd is als een beetje zwanger.

Voor een alcoholist is niet drinken altijd de beste optie.

Ik barst al maanden van de rugpijn, nu even niet. Het was beter om dat niet te benoemen misschien.
Maar het voelde even fijn.

Ik mag valium slikken voor de rug maar heb zelf de beslissing genomen omdat niet te doen. Twee verslavingen zijn genoeg ( ik rook ook nog). Dus ga ik ook geen drank kopen om de pijn te verminderen.

Men boosheid was gericht op geen eten WEL drank mag verduidelijken waar mijn pioriteiten liggen.

De opname is geen crisisopname. Het is gericht in de eerste plaats om mij wat rust te geven en wat onderzoeken te doen.
Laat niemand denken dat ik een terugval luchtig opneem.

Het hardleerse was gericht dat de beste optie was geweest om de fles gelijk leeg te laten lopen in de gootsteen.

Wel ben ik wat milder over een glas zo nu en dan. Waar ik niet milder over ben, zijn kreten van het kan dus wel. Als je de juiste omstandigheden hebt, wat ik soms gedaan heb met een vriendin in het verleden is het volgende. iets wat ik nu nooit zou doen omdat ik niet sterk ben op het moment. Was de afspraak een glaasje wijn als we een filmpje pakte. Zij wist alles en is een pittige tante, de afspraak was een glas, nooit twee. Dit gaat altijd goed maar dat ligt aan het feit dat ik gewoon bang van haar ben. Ik zou niet durven. En wij gaan misschien 3 keer per jaar naar de film. En gebruik ik Refusal voor een tijdje nadien.
Haar man is overleden, X is ook weg, het was ons tripje down memory lane, even een uurtje ons in het verleden wenen. Volgende keer drink ik een koffieverkeerd.

Het begint bij een glas, dat ging goed, misschien een tweede en binnen de korst mogelijke tijd zit je verder in de shit sdan je ooit gezetten hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraag impliceert voor mijn gevoel iets
nl het willen oordelen over wie hier wel of niet welkom is
en op welke voorwaarden dan wel en
aan wat voor eisen moet worden voldaan

Ik vind het geen fijne vraag
Hij was leuk verpakt
Maar er klopt iets niet

Ik ga hier niet roepen dat ik niet
slim bezig ben

Dat weet ik niet
Wat slim is

De tijd zal alles uitwijzen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...