Spring naar bijdragen

Donderdag 7 mei 2009


Aanbevolen berichten

Oh jammer... een rooie gaat harder, dat wist je toch wel? :D

Safi, ik zeg hetzelfde als jij, namelijk dat je
"van mij net zo lief een eigen forum mag beginnen of schrijven op het forum van de (vulmaarin)".
Maar je mag ook hier skriebn blievn hoor, niks in de weg.
Als we ons allemaal maar aan de forum-regels houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 199
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

An, slaap er even een nachtje over.
Er is niet alleen maar onbegrip he... er zijn genoeg mensen die met je meeleven.
Maar dan moet je ze wel de mogelijkheid blijven geven.
Ik hoop je morgen weer hier te lezen.
Vastberaden als altijd.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom ik weer!
Laat elkaar in de waarde en ga de strijd niet aan want die wint niemand. Voer de strijd liever met het leven dan met elkaar. Geef de ander recht op zijn of haar boosheid en hecht er geen oordeel aan
Safi en An, jullie zijn allebei moe denk ik en op deze manier doen jullie elkaar onnodig pijn en volgens mij hoeft dat niet.

Ieder mens maakt zijn eigen keuze's in het leven en niemand kan een ander opleggen wat ie moet doen. We kunnen alleen uit eigen ervaring spreken. Ik had voor het eerst in tijden vanavond trek, ik ben moe, heb me te barsten gewerkt de afgelopen dagen, er zijn allerlei vervelende gedoetjes hier aan de gang in de wijk die me enorm raken en had vanavond echt zoiets van, bekijk het allemaal, waarom niet!

Ik vind deze discussie zelf wat oeverloos, van beide kanten, zowel van de stoppers als van de 'AdBers' Als iemand de fout in gaat doet mij dat pijn omdat ik dat zo rot vind voor diegene, omdat ik dan zelf weer voel hoe naar het is om weer in die spiraal te kunnen belandden, hoe vaak ik huilend op internet heb lopen zoeken naar hulp als ik weer eens tot de bodem van de fles was gegaan. Ik voel ook de machteloosheid omdat je die ander niet voor dat gevoel kan behoeden.

Ik houd er zelf niet van om met vingertjes te wijzen van wat wel en niet op het forum mag want alles mag alleen vind ik het zelf wel fijn als het constructief blijft. Als ik iemand wil steunen nadat die de fout is in gegaan dan heb ik daar het recht toe, en dan kan niemand mij dwingen om diegene nog even een extra tik op de vingers te geven. Er zijn stoppers en er zijn minderaars en er zijn mensen die wat langer doen over de strijd. Iedereen is even waardevol en samen voeren we allemaal hetzelfde gevecht. Leren leven in al zijn puurheid, niet meer afhankelijk zijn van alcohol en zelf de touwtjes in handen durven te nemen en verantwoordelijkheid nemen over je eigen leven.

Ik doe het op mijn manier en of een ander daar respect voor heeft of niet zal me een rotzorg zijn en mocht het me wel een rotzorg zijn dan onderzoek ik waarom want dan zal er wel een kern van waarheid in zitten omdat het me raakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil helemaal geen discussie met alcoholgebruikers, dat voegt voor mij toch al lang niets meer toe, laat iedereen lekker doen waar hij/zij het beste in is! Maar wat Anna zegt is wel hoe ik het voel, en een belangrijke rede waarom ik hier nog maar zo weinig kom. Ik mis de inspiratie, de gedrevenheid, de werkelijke steun die ik hier in de eerste tijd dat ik hier kwam wel heel warm heb mogen ervaren. En trouwens niet in de laatste plaats van jou Safi! Ik gun dat anderen ook, vandaar dat ik het ter discussie stelde. En voor mij voelt het gewoon niet okay dat alcohol wordt goed gepraat op een forum voor mensen die problemen hebben met alcohol!

Pippi ik maak al bijna 1,5 jaar een lange neus naar je, en toch drink je nog. Mijn neus is gewoon niet lang genoeg. En jij doet toch gewoon je best?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, ik weet pas dat ik geslaagde stopper ben als ik niet drinkend tussen de zes plankjes lig.

Pippi,
Jij leert goed en gaat goed en het komt wel goed met jou.
Ook jij bent een stopperd, net als ik.
We vechten voor onze nuchterheid en proberen ondertussen om ons staande te houden in de maatschappij. Een maatschappij waarin welvaart belangrijker is dan welzijn.
En zoals je zegt: "Van die fles wijn en een fles port op een dag in mijn slechte periode ben ik dankzij dit forum wel vanaf gekomen."

Kirky,
Ik vind dat jij het wel goed verwoord in deze discussie.
Ik kan niet drinken, maar mij lukt het nog steeds niet om zo gestopt te blijven.

Ik krijg geen trek door het forum. Geen van de drie keer dat ik gedronken heb, lag dat aan het forum.
Ook de aanleiding na analyse zat 'm niet in het forum. En ook niet in de vele boeken die ik lees waarin toch smakelijk genuttigd wordt. Voorzover ik weet, wordt er in tv-series en in films ook het nodige naar binnen gekiept. In het dagelijkse leven ook. Moet ik mee om kunnen gaan en dat kan ik ook. 't is mijn eigen hoofd dat wil drinken. Daarom noem ik mijzelf een alcoholist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gees welkom en goed van je dat je al 4,5 week droogstaat. Ook voor mij een enorme herkenning in je verhaal pfff altijd goed om weer eens even met je neus op de feiten te worden gedrukt.

Ik ga me verder niet in de discussie mengen, ik heb voor mijzelf een plan gemaakt en probeer me daar met de nodige hulp aan te houden en tot nu toe gaat dat goed. Vandaar dat wat mij betreft een ieder hier mag schrijven wat hij/zij wil. De nuttige zaken pik ik eruit en daar doe ik mijn voordeel mee.

Pippie hartstikke fijn voor je, congrats en scheur ze.

Sneeuwwitje misschien heb ik erover heen gelezen maar hoe ging je intake bij IrisZorg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom waarschijnlijk als mosterd na de maaltijd, maar wil toch even iets zeggen.

Ten eerste vind ik het verhaal van Gees, heel herkenbaar, alleen was bij mij het tijdstip anders. Als ik dat verhaal lees en ik zou toch nog in gedachte hebben om te gaan drinken, dan ben ik door dit verhaal gelijk weer genezen en zou ik mijn eerste glas zo weer neer zetten. Bedankt voor je verhaal, ik denk dat ik het uit ga printen voor moeilijke tijden.

Ten tweede ben ik in het verleden weleens op het forum geweest en zag dat er mensen onderdoor gingen en gedronken hadden, dat was voor mij een hele grote valkuil. Ik meen dat echt, menig keer ben ik daardoor ook de fout ingegaan. Je meldde de volgende dag, dat je weer gestruikelsd was, ik kreeg lieve woordjes. kom op doorgaan, goed dat je weer opnieuw begint. Zo averechts kan het werken en dat meen ik.

Van de ander kant, moeten we hier ook wel weer kunnen melden dat het fout is gegaan, want dan krijg je inderdaad gesjoemel. Het heeft gewoon twee kanten. Maar zachte heelmeester maken stinkende wonden en soms is het ook goed om over je vingers getikt te worden, zo maak je ook wat los.

Mijn man heeft een hele tijd een hekel gehad, dat ik achter het forum zat, want ik kreeg inderdaad zin in alcohol. Op de manier van, ach is die en die na 4 dagen de mist in gegaan, dan kan ik ook nog wel een keer drinken. Het was voor mij soms een vrijbrief.

Vandaag heb ik mijn man verteld, dat het helemaal niet zo is, maar dat er onderhand meer stoppers zijn, dan struikelaars en dat ik me daar aan op wil trekken en steun uit willen halen.

Vandaag heb ik dat zeker gedaan uit het verhaal van Kaia en Gees, dank je wel voor jullie bijdrage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne herkenbaar. Ik krijg ook geen trek van het forum, eerder andersom, als iemand gedronken heeft en zijn of haar ervaringen daarover schrijft dan weet ik weer waarvoor ik het doe. Ik wil mezelf geen pijn meer doen en als ik drink doe ik mezelf pijn en ik vind mezelf gelukkig onderhand de moeite waard om mezelf dat niet meer aan te doen.
Kaia, ik ga ook al heel lang geen discussies meer aan met iemand die dronken is, want dat heeft geen zin. Dat werkt wel want niemand belt mij meer 'dronken' op en dat vind ik wel erg fijn ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de Iriszorg is het goed gegaan, ik heb een intakegesprek gehad van ongeveer een uur.
Ze was heel strabant en rechtdoor zee, niks geen gekwaak, ik mocht haar wel.Maar ze gaat me niet behandelen, alleen een behandelplan maken en dan krijg ik mijn vaste therapeut

Zij mocht geen medicijnen geven, omdat ze geen arts is, maar a.s. dindsdagmiddag heb ik al een afspraak bij de verlavingsarts en die gaat kijken welke medicijnen voor mij het beste zijn. Ik had zelf al aangegeven, dat ik graag Refusal wilde.

Ze vertelde als ik geen alcohol meer dronk, dan zou ik vanzelf weer afvallen, want ik (v)reet me de dag erna helemaal vast aan macaroni en andere calorierijke dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwwitje ik snap je redenatie helemaal maar het is ook de verantwoordelijkheid afschuiven. Blij dat je je nu meer aan de stoppers optrekt.
Ik vind het nog steeds bijzonder om te lezen hoe mensen zich ontwikkelen nadat ze gestopt blijven, het groeit, en blijft groeien en stopt niet meer met groeien en is de groei eenmaal ingezet dan kan je bijna niet meer terug. Dan wil je niet meer terug. Niet dat alles rozegeur en maneschijn wordt maar wel dat er meer acceptatie komt en behoefte om te leren om anders met emoties en situaties om te gaan. Bij anderen zie je langzaamaan een bewustwordingsproces op gang komen, nog wel af en toe uitglijders maar toch ze je iets veranderen, en dan zijn er ook mensen die steeds terugvallen en de stap niet kunnen nemen, die zijn nog niet zo ver.

Volgens mij hebben we allemaal deze fases doorlopen en komt er ooit een moment waarop je denkt en nu is het genoeg, nu neem ik mijn leven weer in mijn eigen hand. De een is wat verder op die weg dan de ander en dat vind ik zo leerzaam aan dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat het goed is gegaan Sneeuwwitje. Mijn ervaringen met IrisZorg zijn heel erg goed. Geen oordelen of veroordelingen maar concreet samen bekijken wat voor jouw het beste traject is. Mijn vaste begeleidster is helaas van baan veranderd dus ik had vandaag contact met diegene die mijn intake heeft afgenomen. Wat ik erg fijn vond is dat hij mij helemaal voor de geest had en precies wist wat er zich het afgelopen anderhalf jaar heeft afgespeeld. Hij wordt nu dan ook mijn nieuwe begeleider en voorlopig houd ik deze ondersteuning zeker aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zeiden ze vanmiddag ook bij de Iriszorg, de knop moet om.
De een vindt de knop ook gewoon iets eerder en iets makkelijker dan een ander.

De eerste keer dat ik de knop omzette nu ongeveer 22 jaar geleden, heb ik hem in een keer goed ongezet, geen terugval gehad en ook bijna geen moeite. Ik was alleen zo stom, dat ik na 16 jaar droog staan, dacht dat ik wel weer iets kon gaan drinken en binnen 3 maanden was ik weer op mijn oude niveau van 16 jaar eerder. Dus je bent echt voor eeuwig alcoholist, tot je dood.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...