Spring naar bijdragen

Hoi


Agusta

Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben net op deze website gekomen en kwam redelijk wat herkenbare dingen tegen op het forum.

Ik (27) zit momenteel bij de verslavingskliniek Brijder om mijn alocohol routine te doorbreken. Daarvoor heb ik een leefstijl training die me bewust maakt van waarom ik drink, wat zijn de stressmomenten & gevolgen dat je gaat drinken en hoe je dat onder controle kan krijgen. Ik heb geen last van een nare dronk, maar ik merk wel dat ik veel dingen vergeet van de avond daarvoor, of ik word depressief, of ik ben te vrolijk.

De vraag is steeds of helemaal stoppen met alcohol of verminderen. Nu heb ik wel gemerkt dat verminderen af en toe wel lukt voor een weekje ofzo , maarja als je de eerste hebt gehad en het zit even tegen dan is er zeg maar "i dont care" mentaliteit er weer.

Ik heb een tijdje terug Refusal gebruikt die je ziek maakt als je drinkt, alleen toen zat het in de huiselijke sfeer weer lekker tegen dus daar dronk ik doorheen (rode vlekken overal + hartkloppingen). Was ook helemaal lekker met antidepressiva 75 mg en oxazepan. Ik was even op de foute tour.

Ik heb de afgelopen x jaar veels te veel gedronken, met name tijdens mijn studententijd. Die routine is er een beetje ingeslopen en ben wat erfelijk belast geloof ik. Na het werk is het meestal ik pak even een biertje als beloning voor de inzet van de dag, maar dat slaat wel vaak door, en dat is dan solitair drinken. Voor mij betekend alcohol dan even rust en even nergens aan denken. Maarja het is niet altijd lekker om vaak brak wakker te worden, dus daarom had ik maar besloten om dit met mijn huisarts te bespreken. Die vond het moedig dat ik het aankaartte 0_0

Het is nou niet het leukste onderwerp om met je huisarts over te hebben. Ik vind het altijd zo relatief want bijna het merendeel van de mensen drinkt eigenlijk en als ik de normen erbij pak van Brijder dan is bijna iedereen die ik ken alcoholist.

Maar ik ga vandaag Revia proberen die de zucht, of de waas/roes van alcohol stopt, dus dan kan je wel drinken maar het heeft geen effect. Nu maar hopen dat het effect op me heeft en ik het vol kan houden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Augusta!

Ook ik heb bij de Brijderstichting de Leefstijltraining gedaan. En ooit in m'n leven Antabus gebruikt, maar m'n huisarts wil dat niet meer voorschrijven. Hij vindt dat stoppen op wilskracht moet en niet door gebruik van pillen. Ben ik het helemaal niet mee eens, het is heel fijn om 's ochtends een pil te nemen en dan te weten dat drinken 's avonds dus gewoon niet kán! Ik heb dat één keer wel gedaan en kreeg net als jij een rood hoofd, hartkloppingen en ademhalingsproblemen...

Niet zo fijn dus. Gebruiken dus die medicijnen, alles was helpt inzetten in deze strijd, want dat is het!!!

Groetjes, Nance.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haai Augusta, welkom hier , hoop dat je door alles er goed uitkomt en je leven weer kan gaan oppakken. Van medicatie weet ik niet veel, maar als jou dat kan helpen gewoon proberen, zeker als het je rust geeft, zeker de eerste tijd. Nou lees gewoon eerste tijd mee op ditjs en datjes of de dagdraad en probeer overal dat uit te halen waar je iets aan hebt, sukses joh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Augusta,

Nou door refu heen drinken is mij in ieder geval nooit gelukt, wel dat je na een uurtje of wat flink gezopen te hebben, niet zoveel waarde meer hecht aan de gevolgen van het drinken in comb. met refu. En dat gevoel dat ken ik maar al te goed. Het is vreselijk, Inderdaad hartkloppingen, onder de rode plekken, het warm en koud krijgen, spugen tot het je neus uit komt, het gevoel of je kop uit elkaar knalt, hoge bloeddruk, dus vreselijk ziek. En het is echt heel gevaarlijk want je kan zo maar een hartaanval krijgen, dus doe dat maar niet meer.

ik wens je hier op het forum heel veel suc6. en we gaan ervoor hé?:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Augusta,

Ook van mij welkom hier. Ik heb geen ervaring met deze medicijnen, dus daar kan ik geen zinnig woord over zeggen. Het forum vind ik meestal erg ondersteunend, dus als je het moeilijk hebt, ga dan naar de dagdraad, ditjes en datjes. Daar is vrijwel altijd iemand te vinden die je wil helpen. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje, dus geneer je niet!

Veel succes,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...