Spring naar bijdragen

Nieuwe dag...


Trees

Aanbevolen berichten

Fijn dat het bij jou ook goed gegaan is Naat, en die ongure types, tsja,daar voel ik me voor het grootste deel niet mee verwant, hoogstens als waarschuwing...

Jij hebt het niet zover laten komen en je doet het voor jezelf dus trots is op zijn plaats vandaag!!

Die internetbehandeling wilde ik in eerste instantie, maar werd afgewezen, zie vorige post, ben hier erg blij mee. Ze wilden vooral zien of ik geen gevaar voor mezelf ben en gezien ik dat niet ben toch Internet.

Ben vooral blij met testuitslagen.

Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 232
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ohja, de droom van Hannah :D

En Kirky, druk en opgefokt
Rus an!

Woman die zo lekker straight gaat

Spud :heart:

An, waarmee ik veel leer

Adam met zijn prachtige verhaal

Haddock piepte

So much, lang niet alles
Dat kan ook niet

Voorbijgaan...
Het gaat me aan het hart

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
houtje




Vandaag een opvoedkundige preek houden met Zoon. (blèh).




.



!!:huh::heart::huh:

Zo, alle nieuwgestopten even aandacht: ik ga ook een preek houden....

Er zijn een aantal bij wie het nu heel goed gaat, en wat ben ik daar blij om!
Geloof me, het leven is beter zonder die zooi!

Maar...dat weten jullie nu dus ook! En wat is dat een fijn gevoel, te weten dat je KAN stoppen, als je dat maar graag genoeg wilt!

Maar mag ik jullie dan alstjeblieft toch even waarschuwen...
De grootste fout, en de grootste verleiding die er nù op jullie pad komt, is de gedachte dat het wel lukt, DUS dat je er ook wel weer eentje kan nemen...immers, het is ogenschijnlijk allemaal zo makkelijk gegaan, dus zie je wel dat je het in de hand kan houden....?

Voor mijzelf (en kijk even naar hoelang ik hier al aanwezig ben...) kwam dat moment na acht maanden....
ik dacht: en noem nu de hele riedel maar op....: het kan nu wel weer...ach, maar eentje...het stoppen ging zó makkelijk....ik kan nu sociaal drinken....wat kan één glaasje nu voor kwaad...ik zal iedereen eens laten zien dat IK het WEL kan....

En nu nog steeds, worstel ik weer iedere week, néé misschien wel iedere dag, met waar ik een jaar geleden zó schoon van af was!!

Dat moment komt voor iedere gestopte, en als al mijn ellende maar kan helpen er één te weerhouden om die eerste weer te nemen, dan is het in ieder geval al ergens goed voor geweest...

Het is mij gelukt, om te stoppen...dus dan lukt dat jou ook!

Het is mij NIET gelukt om normaal met de alcohol om te gaan, DUS...dan lukt dat jou (waarschijnlijk ) ook niet!!

Dit is een verhaal vanuit mijn hart, het doet mij heel veel pijn om te zien hoeveel mensen zich hier enthousiast aanmelden, en dan na een week weer verdwenen zijn...
Dit maakt het ook moeilijk om steeds maar weer te investeren in nieuwe mede-drinkers, of mede-stoppers...

Maar er is nù zo'n goede groep nieuwe stoppers (Els, Suffertje, Theemuts, Jennifer, Mika, Valentine, Naatje, en wie ik nog vergeten ben..*oeps, zie je: Jane vergeten...sorry!)
o, ja, en Sailor, maar die hoort al een beetje bij het meubilair, hoewel ik hem ook al weer een tijdje mis:
"hé Sailor, alles goed?",

maar het is dus, zoals gezegd, zo'n hoopvolle groep nieuwe niet-drinkers, dat ik hier toch graag even deze levensles op los wil laten....



Ik zou willen dat ik jullie alle ellende kan besparen, maar dat proces moeten jullie zélf doormaken, vrees ik...
Laat dit echter alstjeblieft de laatste keer zijn dat je bent gestopt! Laat er geen nieuwe poging komen, zet door, en leef je leven verder zonder alcohol! Het kan!

*naam vergeten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Nou Trees, goed om even de euforie te benoemen met een flinke waarschuwing.
Ging vanmorgen ook stevig op pad, kwam ook nog redelijk stevig thuis na een zwaar gesprek van 2 uur. Voorlopige afspraken gemaakt, benoemd dat het huis/praktijk toch misschien, ondanks de recessie, snel in de (stille) verkoop moeten. en net hier thuis met toekomstige-ex partner lijsten gemaakt wie wat gaat regelen, doen, opruimen, weggooien en huilend achtergebleven.
Zou nu best een hele zware halve liter bier lusten, maar nee niet schrikken hoor, ik ga het echt niet doen!
Maar de euforie heeft plaatsgemaakt voor een somberte die normaal weggedronken werd en oh wat is dat verleidelijk ff. Dus gelijk maar het forum op, want ik haal echt niets in huis nu, besef dat ik dan verder terug ben dan naar af. Die zin Trees doet me goed: ik hoop dat dit de laatste keer is dat jullie stoppen. Dat hoop ik ook met heel mijn hart. Als ik door deze crisis heen kan zonder alcohol, dan kan ik ook mijn leven weer aan en zijn alle genoemde stappen gewoon praktisch.
Maar goed, dat moet ik dus nog wel ff gaan doen.
In elk geval kan ik vanavond bij mijn registratie dus voor het eerst oprecht: Zin - NIET gedronken, intoetsen. Tot nu toe was het steeds geen zin - niet gedronken. Zo moet ik alles een keer tegenkomen.
En net als Valentine en Els en Naat schrijven; zo wil ik ook niet afzakken tot de type onguur/opgegeven/hopleloos (dat weten we niet natuurlijk, want ze zijn daar ook wel), in elk geval wil ik de weg omhoog volgen en niet meer in de vicieuze cirkel blijven hangen.
Nou kunnen jullie er nog wijs uit? Ik bijna niet meer.
Eerst maar eens een bakkie thee pakken,
groetjes Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Hannah!
Was al bang dat niemand het zou lezen en voelde me al erg zielig (snik snik)
heb al een hele reep choc op bij mijn thee, maar beter emotievreten dan -zuipen toch?
Maar het gaat al weer wat beter hoor,
en ga zo mijn vouwfietsje kopen en morgen lekker naar het strand,
die lijst afwerken kan ook als het weer weer is omgeslagen
eerst genieten
groetjes Jane

oh ja nog mooie spreuk van Boeddha gelezen:

alles wat een begin heeft
heeft ook een einde
sluit daar vrede mee
en alles komt goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, liever die chocola!! Goed zo, over een hobbel zonder drank.

Trees, ik vind het erg lief wat je opgeschreven hebt! Ik snap ook wat Jip bedoelt, deels, maar ik ben blij dat je jouw ervaring met mij (ons) wilt delen. Ik weet niet wat ik we on de toekomst ik kan herkennen maar ik denk maar zo: een gewaarschuwd mens telt voor twee!
Ik kan me voorstellen dat een terugval op de loer ligt mast ik houd me bij het devies "Vandaag drink ik niet", en dat werkt tot nu toe prima. Ik ga niet nadenken over volgende maand of volgend jaar, elke dag een nieuwe dag met mijn devies. Ik weet dat het verkeerd kan gaan maar niet vandaag dus ik ben ook niet bang.
Ik ga stapje voor stapje en dan is het net als bij een ladder elke keer een enkele sport. Wie weet breekt er eens een maar angst is een slechte leiddraad dus ik leef in het nu.
Maar nogmaals bedankt Trees, ik lees jouw bijdragen sowieso graag....

Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poe Hannah, de zee vanuit Twente...
Ik kan er in 20 min. heen fietsen en dat vind ik al ver. Ik ga volgende week woensdag trouwens wel met mijn moeder naar duinen en strand, Langevelderslag bij Noordwijkerhout denk ik. Redelijk rustig, Noordwijk en Katwijk zijn nu een crime, daar ga ik in de winter wel wandelen.

Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt op losgeschreven hier. Beste bewijs dat het forum nuttig is.
Wanklanken ook. Jammer maar onvermijdelijk vrees ik.
Het gaat iedereen goed lees ik in vogelvlucht. Gelukkig.
Jane ook goed van jou hoor!
Dit soort besprekingen zijn emotioneel geladen en dat
kan heel gemakkelijk drinken triggeren.
Goed van je thee en chocolade.
Ook Els, Valentine , Naat, jullie zijn op de goeie weg!
Hou vol, het is het zo waard!
En wat je gisteren kon(niet drinken) kun je morgen ook!
Overleef je de 1e calamiteit, hobbel enz overleef je de
volgende ook.
Heb ik Suf gemist of te vluchtig gelezen?
En dan alle anderen nog.
Als ik wat later op de dag inlog, tussen de bedrijven door, is het soms
ondoenlijk alles bij te lezen en op iedereen te reageren.
dat betekent niet dat het me niet interesseert.
Ik vind ieders "handel en wandel"de moeite waard!!

Ik zit hier in afwachting van het kind wat aanstonds met haar roze/rood
gelokte haren zal binnenkomen.
Broer en zus heb ik valselijk opgedragen meteen enthousiast": Mooi!!!!!!!!
te roepen anders is Leiden in last en ik ben toe aan wat rust vanavond.
Voel me alweer schuldig(daar ben ik goed in!) dat ik heb geweigerd
het vriendinnetje van zoonlief dit weekend te gast te hebben.
Het is een buitengewoon aardig meisje, daar niet van maar het is een
dolle drukke vakantieperiode geweest met alle kinderen, liefdesperikelen,
ruzie"s en aanverwante zaken, ik wil gewoon even niks.
In ieder geval geen 2 verliefde pubers die voortdurend ook van mening verschillen
over hoe de tijd door te brengen.

Dus nee, maar toch........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee theetje, het is niet hoog genoeg om nog eens te controleren, ook gezien de goede andere uitslagen (alat, asat ed). Gamma gt kan ook iets verhoogd zijn door oa antidepr. en de antic. pil, en die slik ik beiden. Arts bij jellinek was tevreden, dus ik ook.

Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees, keurig onder woorden gebracht.
Je loopt hier al even mee, je was gestruikeld, maar ik weet wat je grootste wens is.
Dat is stoppen! We hebben ze hier inderdaad onderuit zien gaan.
En de mensen die ineens verdwenen, zijn zéér waarschijnlijk aan het drinken.

Veel verdwijners kwamen ook wel weer ééns terug, om te melden dat het fout ging.
Het gaat ook bijna altijd fout!

Trees, de ervaringsdeskundige, loopt hier lang mee.
Ze kent de voetangels en klemmen, en wijst er terecht op!
Trees deelt een ervaring( ze heeft hier veel gezien) en wil dat een ander besparen.
Dit is dus een belangrijke mededeling, waar de starters wat aan hebben.

Aaien over de bol, mag op z'n tijd.
Een degelijke inventarisatie, met als doell te waarschuwen is welkom!

Trees, zet je beste beentje voor.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...