Spring naar bijdragen

zondag 23 augustus


Vie

Aanbevolen berichten

Ja dat klopt Suffertje, als een soort waarschuwing voor mezelf.
Dat als mijn misbruik nog meer uit de hand zou lopen, ik elke week, of misschien wel een paar keer in de week er naar toe zou moeten. En dat vind ik niet leuk om te doen. Dus dat is voor mij een stok achter de deur, als het niet gaat zals ik wil moet ik naar de AA. Nou liever niet......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 189
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeienavond!

Het werk en andere zaken slokken me weer behoorlijk op.
Ik merk dat ik daarnaast liever op andere manieren ontspan dan weer voor de computer zitten.
O je, iedereen die vertrekt neemt nu het koffertje als icoontje.
Het zal toch niet dat ik ook....

Wil nog wel even melden Safi dat ik de uitzending erg goed vond!
Je kwam weer relaxed over, om over je lieve hondje maar niet te spreken...hahaha die lag er zeer relaxed bij.

En Bert z'n staart eraf!?

Safi, prachtige schilderijen maak je. Maar het mooiste is dat je daardoor weer zingeving ervaart.
Wat ik me wel afvroeg was of de mensen geen dorst zouden krijgen van al die uitvergrote biertjes die getapt werden die tussendoor in beeld kwamen. Tsjonge het schuim liep bijna het beeld af.

Fijne avond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herinner me gister op dat feestje, dat ik net binnengekomen was, dat de gastvrouw vroeg wat wil je drinken, nou lekker een cola alsjeblieft !
Ze voor iedereen wijn en bier ging halen en mijn cola was vergeten. Ze had voor iemand een zoete wijn gehaald, maar die wilde een droge, dus had ze een zoete over en vroeg aan mij, hou jij van zoete wijn ? Nee, dank je.
Mijn cola bleef uit.
Dat was een van die moeilijke momenten.

De eerste keer...
de eerste keer dat ik dronk was toen mijn moeder een roseetje had staan (zij dronk vrijwel nooit) en ik nieuwsgierig was, goh wat is dat dan voor limonade.
En ik mocht ook een slokje.
Dat was de eerste keer.
De tweede keer was op een verjaardag toen was ik 15, alles door elkaar gedronken en uiteindelijk op de wecee belandt. En niet daarvan mn lesje geleerd ofzo hoor, nee hoor.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van harte welkom: Opa, Rotjeknor en Floortjefien. :present:
Ik hoop dat jullie hier vinden wat ik gevonden heb hier op het forum.
Luisterende forumgenoten, adviserende, soms vermanende, nou ja... van alles en nog wat.
Schrijf vooral wat je bezighoudt en schroom niet om vragen te stellen.!

Ook ik ben met heel veel andere dingen bezig en merk dat ik steeds minder tijd maak voor
het forum, maar ik kan jullie niet missen hoor :D

Ik ga nu toch maar slapen, morgen heb ik misschien meer tijd.
Truste luitjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bedoeling is om te stoppen. Op zich drink ik nu lang niet zoveel meer als ik deed, maar elke keer dat ik een reden heb bedacht waarom een drankje op dat moment toch wel heel erg lekker is, maakt de alcohol het er nooit beter op, vaak juist slechter. Dus waarom dan niet gewoon helemaal stoppen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floortjefien ook welkom namens mij.

Ik zie echter één probleempje: als ik ook schrijf, dan lijken onze namen ontzettend veel op elkaar. Ik schrijf nu niet veel, maar lees dus wel mee. En ik wil misschien in de toekomst meer meeschrijven als ik langer gestopt ben met de alcohol.

Voor het forum: ik heb een online dagboek geopend en ben daar voor mezelf in aan het schrijven. Ik drink niet en heb afgelopen weekend voor het eerst een bbq totaal nuchter meegemaakt. Dat was ontzettend gezellig en voor herhaling vatbaar. (Normaal dronk ik van de zenuwen een fles wijn vantevoren op en moest ik op een feestje aan de fris omdat ik wist wat ik al naar binnen gegoten had).

Eén berichtje, ik ga ook weer gelijk weg. Ik voel me moe en morgen opnieuw een drukke werkdag.

Welterusten :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goedenavond weer
eerste keer drank? een of andere receptie, ik was 15, en vond dat gevoel wel grappig totdat ik op de wc zat en alles begon te draaien
op de fiets naar huis verschillende keren gevallen, maar om nou te zeggen dat ik daarna mijn les geleerd had? nee dus!!
daar moest nog 30 jaar overheen gaan.

Vanmiddag naar een opening van een expositie geweest, oei zondagmiddag, muziek, mooi weer, leuke sfeer,
dat waren vroeger wel van die mm lekker een drankje momenten, maar met spa gaat het ook en toen ik me er niet meer lekker voelde ben ik naar huis gegaan.
met drank was dat anders, dan bleef ik als laatste en bleef maar wijntjes halen, nog eentje voor ik naar huis toe ga.... en dat dan nog 5 keer.

Nu ben ik helder, ben mijn huis aan het opruimen en me aan het instellen op de komende werkweek.
en zometeen bijtijds naar bed

het was een druk weekend en met de ongesteldheidskrampen niet mijn beste weekend maar wel weer een droog weekend.
het zoveelste droge weekend na 26 droge maanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik zit ook op www.stoprokenblog.nl en daar wordt door de site bijgehouden hoeveel dagen je gestopt bent en hoeveel sigaretten je niet hebt gerookt en hoeveel geld je hebt uitgespaard. Werkt voor mij heel goed om naar te kijken, dus ik dacht dat het ook met drinken motiverend zou kunnen zijn om te zien sinds wanneer ik al niet meer heb gedronken.

Voor mij is het lastige dat ik mezelf eigenlijk niet zie als een enorme alcoholist, en daarom bij elk drankje denk van dit kan toch geen kwaad. maar toch word ik er elke keer niet echt happy van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is dat wel een tip voor hier. Dat er via je profiel wordt bijgehouden hoeveel dagen je al gestopt bent met drinken en wat het je aan geld scheelt.

Voor mij is de datum ook een goede motivator. En ook wel een beetje een stok achter de deur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zag je tekst Jane en kwam net zelf deze tegen:

Het vermijden van al het foute gedrag,
Het ondernemen van het goede,
En het ontwikkelen van je eigen geest;
Dit is de leer van de Boeddha's.

Boeddha (Dhammapada vers 183)

Ik ben niet meteen boeddhist maar wat hier staat beschreven is juist wel precies wat ik wil bereiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...